Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
- Filbor
- Мнения: 1144
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Filbor » 20 Яну 2020 16:38
Filbor
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от nicktodorov » 20 Яну 2020 16:48
Но аз говоря какво реално се усеща в колата. В единия случай имаме притискане в облегалката и "уау, това как се изстреля", а в другия само "айде бе, кога ще ги стигнем тия 100"...
Не вярвам тази разлика в усещането да е само от липсата на предавки при CVT. И защо тогава тази разлика при електричката, която също няма предавки...
nicktodorov
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 20 Яну 2020 17:03
В друга тема бях сравнявал предишната ми Джипка с Лексъс RX400h... Лексъса с по-голяма мощност и по каталог - по-бърз с почти секунда до 100км/ч... А като усещане в града - доста по-вяло усещане отколкото по-маломощната и по-тежка джипка.....
Попаднах на информация, 'разбита' по времената на достигане на различната скорост, и ми стана ясно защо е такова усещането - Джипката 'къса' врата при тръгване, заради значително по-големият въртящ момента на колелата отколкото на хибрида... И до 50-60км/ч е по-бърза от Лексъса с почти секунда (по памет)....
Обаче с реденето на предавки ентусиазма (и въртящият момент върху колелата) на Джипката постепенно замира, докато хибрида продължава да отдава висок въртящ момент. И резултата в 'горните скорости' от 50 до 100км/ч (и нагоре) рязко се променя в полза на хибрида...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- biro
- Мнения: 2800
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от biro » 20 Яну 2020 17:21
biro
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от nicktodorov » 20 Яну 2020 18:43
nicktodorov
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 20 Яну 2020 20:40
Даден двигател (ел-двигател) може да отдаде пълният си въртящ момент (според физиката - в този момент мощността е 0

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- ToyotaPassion
- Мнения: 226
- Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
- Местоположение: София
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от ToyotaPassion » 21 Яну 2020 16:55
Предполагам това имаш предвид http://www.zeperfs.com/en/duel1393-6974.htmslowtraveler написа: ↑20 Яну 2020 17:03 Попаднах на информация, 'разбита' по времената на достигане на различната скорост, и ми стана ясно защо е такова усещането - Джипката 'къса' врата при тръгване, заради значително по-големият въртящ момента на колелата отколкото на хибрида... И до 50-60км/ч е по-бърза от Лексъса с почти секунда (по памет)....
Обаче с реденето на предавки ентусиазма (и въртящият момент върху колелата) на Джипката постепенно замира, докато хибрида продължава да отдава висок въртящ момент. И резултата в 'горните скорости' от 50 до 100км/ч (и нагоре) рязко се променя в полза на хибрида...
ToyotaPassion
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 21 Яну 2020 17:10
И от там - усещането за 'мудност' като ритнеш газта в диапазона, в който това се усеща най-вече (ниските скорости)...
Като правих сметки - максималният въртящ момент на колелата, който джипката можеше да приложи е около 25кНм (на 1-ва бавна)... А при нормални предавки започва от 9200Нм на първа и спада на най-горна предавка на 1311Нм... Вижда се в какъв голям диапазон са вариациите на въртящият момент и от там - разликата в усещането за 'късане на врата' при ниски и високи предавки...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- ToyotaPassion
- Мнения: 226
- Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
- Местоположение: София
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от ToyotaPassion » 21 Яну 2020 17:23

ToyotaPassion
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 21 Яну 2020 17:29

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- ToyotaPassion
- Мнения: 226
- Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
- Местоположение: София
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от ToyotaPassion » 21 Яну 2020 17:52

ToyotaPassion
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 178 пъти
- Получена благодарност: 117 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от dracunculus » 21 Яну 2020 21:28
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
dracunculus
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от nicktodorov » 22 Яну 2020 18:48
И ми се изясниха нещата...
Тойота казват, че този мотор е създаден за Европейския пазар, където потребителите били свикнали с малки но пъргави турбо бензини като 1.4ТСИ и стария 1.8 хибрид не им допадал...
Е щом Тойота си казват, че 2-ката е претендент на 1.4, аз къде съм тръгнал да го сравнявам с 1.8ТСИ и доста по-леко купе...
nicktodorov
ТТодоров
- Filbor
- Мнения: 1144
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Filbor » 19 Юли 2020 07:31
https://www.vesti.bg/tehnologii/7-nesht ... li-6112320
Filbor
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост