Страница 37 от 53
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 30 Ное 2023 13:56
от ufer
Най-добрата производителност ще дойде, когато гарантират минимум 1000 км с едно зареждане...

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 30 Ное 2023 14:24
от Filbor
Грубо "30% по-голям пробег" от настоящите.
Ако
i4 eDrive40 предлага средно 515 км => новото средно ще е 670 км, но ще изчакаме 2025 и ще видим.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 30 Ное 2023 23:04
от dimkaraganchev
ufer написа: ↑30 Ное 2023 13:56
Най-добрата производителност ще дойде, когато гарантират минимум 1000 км с едно зареждане
По-скоро, когато спрат да се палят. Пробегът им е най-малкия проблем на електрокарчетата...
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 01 Дек 2023 07:09
от biro
Ти видя ли на живо с очите си запалена електричка? А бензинка?
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 01 Дек 2023 09:01
от WoLF
Защо трябва да си навсякъде постоянно, за да можеш да говориш по тема. Има си застрахователни статистики, пожарникарски статистики и т.н. точно за тази цел. Колите се самозапалват рядко - факт. Електричките се палят по-рядко от бензиновите - пак факт (още се трупа статистика). Запалилите се електрики се палят често при зареждане или физическа повреда на батерията - факт. Запалила се електричка няма гасене и отделя множество повече отровни газове от бензинова кола - факт. Цялата идея на разговора за тези запалени електрички е, според мен, че някой ден (с темпа на покупка идва съвсем скоро този ден) такава ще се запали не в кораб, а в някой публичен гараж или в личен гараж до жилище (вече се е случвало някои страни) и тогава ще е вече късно да се коментира темата

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 01 Дек 2023 20:36
от biro
Като се запали има си застраховка. Много лошо ако стане в претъпкан подземен паркинг на мол. Но дали ще е електричка или двг няма никакви значение за косвените жертви. Аз съм виждал 4 пъти горящи коли с двг, последно тази пролет до блока отсреща един газов кенеф се запали и гръмна бутилката. Изгоря сайдинг изолацията (от ония пластмасовите) на блока, пламъци имаше до покрива.
Има няма гасене все тая, пожарникарите опитаха ама кенефа изгоря заедно с фасадата.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 01 Дек 2023 21:24
от Mcl
Значи нищо не са опитали, просто са изчакали да изгори.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 02 Дек 2023 00:22
от gena_bs
Има и още нещо специфично - при електричките няма постепенно запалване, а гърмят клетка/ клетки. При това верижно. Няма как да се загасят с конвенционални средства.
biro написа: ↑01 Дек 2023 20:36
Като се запали има си застраховка.
Общите условия по КАСКО, както и застрахователната премия не са ли малко по-различни за електричките?
Освен това ГО е ограничена до определена парична стойност за всички видове ППС. Примерно, ако се запали електрокарчето и покрай него се повреди сграда, МПС или нещо друго, собственикът "гори" с разликата в стойността на покритието по ГО и общата стойност на щетите.
Допълнително при такива застрахователни плащания, следващият застрахователен период ще е с неколкократно завишена премия.
Така, че не се осланяй на застраховката. Превенцията винаги е най-доброто решение.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 02 Дек 2023 07:26
от slowtraveler
biro написа: ↑01 Дек 2023 07:09
Ти видя ли на живо с очите си запалена електричка? А бензинка?
Да, и бензинка... При електричката изгоряха още две коли покрай нея, пък ние се криехме от взривовете през две пресечки (то реално чух взривоете от вкъщи през три пресечки та затова отидох да видя що е то).
Сега там няма зарядна станция на паркинга, щото съседите нещо са се нацупили

А улицата я ремонтираха. Фасадата на близкият блок си я чистиха собствениците. Дървото в близост бе отрязано защото загина.
Бензинката я изгасих практически сам без последствия на други автомобили, и братовчед ми я продаде на части (успя да изгори моторният отсек)

За мен е безсмислено да се спори кое се пали 'по-страшно' и непредвидимо, и се гаси по-трудно...
Безусловно е електричката... При бензинката или ще ти е миришело на бензин месеци преди това (както при братовчед ми), или ще стопи някои кабелчета, ама 'бааавно' и мъчително

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 02 Дек 2023 18:31
от dracunculus
А да питам тука (въпреки, че си е оффтопик)....идея за самовъзпламеняването на обикновените хибриди има ли някой? Всмисъл, ок, батерията им е много по-малка, ма си е батерия....Някой да е чувал нещо по въпроса?

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 02 Дек 2023 19:05
от WoLF
Няма толкова голямо температурно натоварване хибридната батерия, а и не е по пода на колата. С други думи, шанса е много по-малък, но си гори по същия начин, просто много по-малко е горивото и няма да я чакат с часове да доизгори. Бензинка се гаси за 10 минути от пожарната. Разликата е огромна - батерията не ѝ трябва въздух да гори и освен да я удавят в 5 цистерни вода, няма как да я изгасят. Седят и гасят покрай нея, а тя като изгори и си угасва сама

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 02 Дек 2023 19:39
от biro
Mcl написа: ↑01 Дек 2023 21:24
Значи нищо не са опитали, просто са изчакали да изгори.
Много пръскаха вервай ми. Стана на пепел с някакви стърчащи железа още при взрива.
WoLF написа: ↑02 Дек 2023 19:05
Общите условия по КАСКО, както и застрахователната премия не са ли малко по-различни за електричките?
Не, на която и ЗК да хванеш ОУ няма диференциация за ЕА. Пробвай, има ги в нета.
WoLF написа: ↑02 Дек 2023 19:05
При електричката изгоряха още две коли покрай нея
Тази електричка е модифицирана, не е за пример. Който не притежава конструкторско бюро за ЕА да не си модифицира ЕА.
П.С. Оправете циатите, че цитира грешни уастници.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 02 Дек 2023 20:30
от slowtraveler
За всеки пожар си зависи кога го хванеш... Колкото по-рано - толкова по-голям шанс за спасение...
При тази Тойота, която гасих грешките бяха две - братовчедът вместо да вземе моментални мерки тръгна да ме вика мен в другия край на паркинга... Втората грешка - не изключиш контакта и бензиновата помпа продължаваше да налива гориво през скъсаният горивопровод, което правеше огънят под колата почти неконтролируем...
Плюсът бе хубав пожарогасител на платения паркинг и бързата реакция с изключването на контакта...
Двигателят бе 'оголен' от всякакви неметални части (включително нямаше следа от акумулатора), но реално купето вътре не бе засегнато...
При електричките нещата са други - литиевите батерии не се гасят с вода, защото водата ускорява горенето.. Ако си спомняте часовете по химия - и натрия се самозапалваше при досег с вода (и се държеше в бензин

)...
П.С. цитатите би могъл да ги редактираш преди да пуснеш мнението. Все още не е ясна причината при някои цитати да се цитира грешен автор...
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 02 Дек 2023 20:38
от biro
Да ги редактирам ама като ме знам id на потребител? Теб като цитирам ти го знам - 774.
Причината е джаваскрипта. Да се изведеат дебъг съобщенията в конзолата на браузъра - console.log() в някои редове и ще стане ясно. Някой ден ако имам време мога да се пробвам, но трудно е времето.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 02 Дек 2023 20:55
от slowtraveler
To стига само да редактираш името, а не ID-то

А времето наистина е кът...