iovkito написа: ↑21 Авг 2023 23:03
Няма икономическа логика в такава покупка.
Е то няма и такава в покупка на нова кола, ама те на, производителите произвеждат, потребителите купуват и живота си върви.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 22 Авг 2023 12:00
от FearSoft
Е, хайде сега - нямало смисъл от нови коли... Че как ще си купиш втора ръка, ако няма нови
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 22 Авг 2023 13:11
от BOz
Е това малко е парадоксално. Но добре, че има хора, които правят икономически нецелесъобразни решения, та да има и бангии, които да купуваме след това.
Може би (най-вероятно) нов автомобил трябва да се купува, от икономическа гледна точка, ако ти носи директни пари и ще го експлоатираш до край. Примерно такси. За частен автомобил си е тотална икономическа набутвация, или нищо повече от това да си направиш кефа и да си платиш за което. Същото като да си купиш електромобил. Щом си решил, че ще вадиш торбата с парите за нова кола, то вече си се икономически прецакал. Дали повече, дали по-малко, всеки си решава с колко да се набута и какъв кеф да си направи.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 22 Авг 2023 16:02
от slowtraveler
BOz написа: ↑22 Авг 2023 13:11
Може би (най-вероятно) нов автомобил трябва да се купува, от икономическа гледна точка, ако ти носи директни пари и ще го експлоатираш до край.
Според мен не е така - купуваш го за престиж (да, налагало ми се е да вземам и такъв автомобил - докарал си е парите по заобиколен път )...
А за такси и т.н. е най-добре да е втора ръка, сравнително нов - цената му е разумна, а остатъчният ресурс - достатъчен за да излезе сметката
Но имах предвид друго - при такива цени на автомобилите не би ме учудило рязко покачване на 'хибридните решения' - повече коли под наем когато ти потрябва автомобил, и повече обществен транспорт...
И намаляване на личните автомобили..
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 22 Авг 2023 19:39
от iovkito
Интересно ми е и друго. Утре вадя 100 бона за кола, които съм прежалил. Баща ми е с диабет и сутрин пие една торба хапчета, аз също пия малко по-специални, нямам представа кое как би се отразило на тест за наркотици. Накрая излиза един такъв тест положителен и почвам съдебна битка, за да доказвам, че не съм наркоман?! Има ли изобщо смисъл човек да продължава да се бори с милиционерщината в България?
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 22 Авг 2023 20:27
от Hursa
Оги написа: ↑21 Авг 2023 21:40
Така че - цените надолу и ще задържат, пък и вдигнат пазарния дял.
Цените надолу, но как - като цената на батериите не само не пада, а се повишава с нарастващи темпове. Като цената на батериите е много значителна част от цената на електричките.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 01 Сеп 2023 23:13
от Monster
Преди малко попаднах в серия от видеа на корейските марки автомобили и мога да кажа, че ми харесва посоката, в която се развива сегмента на EV SUV моделите. Вероятно след 4-5 години ще реша да сменя Равката за 7-местен автомобил и ако до преди година опциите за чисто електрически такъв бяха твърде малко, сега се задават някои обещаващи модели и като практичност и като размер на батериите с приемлив за мен пробег. До 5 години нещата със сигурност ще са още по-разнообразни като избор и с още по-големи капацитети на батериите.
Фаворит за момента ми е Kia EV9 със 100 kWh батерия и близо 380 к.с. за AWD версията й:
Hyundai Ioniq 7 изглежда с доста интересен дизайн и като екстериор, но най-вече като интериор. Не знам дали това е само концепция или наистина ще се продава с такъв формат на седалките. Показаното във видеото ми прилича повече на боксониера, отколкото на автомобил :
Шегата на страна - не знам до колко тези новини са достоверни, а не са сглобени за събиране на гледания в сайтовете. Ще е интересно да се намери оригиналната новина в чуждестранен сайт, тъй като съм убеден, че са преписани от някъде.
И все пак със сегащния пробег на батериите подобен развой не мисля, че е недостоверен и неочакван. Като знам по празниците как се точат колите само, за да излязат от градовете и да се насочат по магистралите, представям си ако целия този наплив трябва да спира на зарядни станции по пътя какво ще се случи. Затова и аз вярвам в по-големите батерии, които ще позволят само home charging и destination charging за повечето хора, а бързите зарядни по пътя ще останат само за специални случаи на много дълги пътувания или за хора, които са забравили да заредят вкъщи/преди тръгване от локацията си.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 09 Окт 2023 10:37
от itzoa
Monster написа: ↑09 Окт 2023 09:16
не знам до колко тези новини са достоверни
Вчера ми излезе снимка май от щатите - стационарна зарядна станция, куплирана с дизелов агрегат
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 09 Окт 2023 13:55
от Filbor
Monster написа: ↑09 Окт 2023 09:16
да се насочат по магистралите
Ето от неделя следобяд:
Има 4 куплунга, като сме заели 3:
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 09 Окт 2023 22:59
от BOz
Затова аз вярвам в плъг-ин хибридите с малко по-голям пробег, примерно около 200-250 км. Това ще помогне в голяма степен от елиминиране на доста проблеми при електричарките, съобразявайки се с действителността от достъпност и възможност на електрическата мрежа.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 19 Окт 2023 16:54
от Filbor
Имало и Учебна Тесла:
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 20 Окт 2023 08:45
от Monster
Има, има. Само че предполагам книжката ще става само за кола с автоматични скорости. Не че след 10 години някой ще продава кола с ръчни скорости, но все си мисля че все още е добре да се карат курсовете на кола с ръчка.