Страница 35 от 83
Странно държане на нивото на батерията
Публикувано на: 18 Ное 2019 11:13
от BOz
Стига ги карали тези коли като електричарки. Това не е електрическа кола и една от първите големи грешки на новите шофьори на хибрид е да се мъчат да карат постоянно на ток. Това не е икономично.
Като тръгвате от светофар например правете точно обратното - натиснете педала на газта точно над границата на ел. режим, за да запалите ДВГ-то и след това го отпуснете на границата преди да загасне, ако движението е по-бавно. Така ще направите по-нисък разход от това да се мъчите да сте от долната (електрическа) страна на нещата и хем се мъчите, хем и хабите повече гориво.
Още веднъж ще помоля последните страници на тази тема да се слеят с другата, за което благодаря.
Странно държане на нивото на батерията
Публикувано на: 18 Ное 2019 12:51
от nicktodorov
BOz написа: ↑18 Ное 2019 11:13
Стига ги карали тези коли като електричарки. Това не е електрическа кола и една от първите големи грешки на новите шофьори на хибрид е да се мъчат да карат постоянно на ток. Това не е икономично.
Като тръгвате от светофар например правете точно обратното - натиснете педала на газта точно над границата на ел. режим, за да запалите ДВГ-то и след това го отпуснете на границата преди да загасне, ако движението е по-бавно. Така ще направите по-нисък разход от това да се мъчите да сте от долната (електрическа) страна на нещата и хем се мъчите, хем и хабите повече гориво.
Още веднъж ще помоля последните страници на тази тема да се слеят с другата, за което благодаря.
Да, в началото го правех наистина в желанието си да карам на ток.
Но сега не е това причината.
От наблюденията ми до тук, карайки като обикновен автомобил, пък било то и бавно/икономично, разхода е доста висок. И единствения начин да го сваля до нива под тези на стария ми бензинов автомобил, е когато използвам при всяка възможност движение в EV. Кето правя като ускорявам с леко влизане в PWR сектора, тотално пускане на газта за да изгасне ДВГ и плавно подаване на газ до където може само на ток. Но това не винаги е възможно, защото повечето пъти скоростта на ток не може да се поддържа и плавно намалява. Тогава изчаквам да спадне до някакво приемливо за трафика зад мен ниво и отново по-живо ускорявам и повтарям процедурата.
В другия вариант - просто да си закрепя газта и скоростта на едно ниво - не ми харесва какво ми показва моментния разход...
Странно държане на нивото на батерията
Публикувано на: 18 Ное 2019 15:04
от WoLF
Ситуацията в точно този конкретен случай нещо не ми изглежда нормална...
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 18 Ное 2019 16:11
от van
nicktodorov написа: ↑17 Ное 2019 23:11
Края на месеца ми предстои каране до Франкфурт и ще имам възможност по-добре да преценя как е като вървене на магистрала. Ще споделя пак наблюденията ми.
Като вървене е добре. Като разход няма да ти хареса ...
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 18 Ное 2019 16:22
от van
nicktodorov написа: ↑18 Ное 2019 12:51
В другия вариант - просто да си закрепя газта и скоростта на едно ниво - не ми харесва какво ми показва моментния разход...
Моите впечатления са че при загрял мотор показанията за моментен разход при поддържана скорост 60 км/ч са около 5-6/100. Но докато това стане показанията са си високи което си е нормално.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 18 Ное 2019 16:35
от nicktodorov
van написа: ↑18 Ное 2019 16:11
nicktodorov написа: ↑17 Ное 2019 23:11
Края на месеца ми предстои каране до Франкфурт и ще имам възможност по-добре да преценя как е като вървене на магистрала. Ще споделя пак наблюденията ми.
Като вървене е добре. Като разход няма да ти хареса ...
Колко да очаквам според теб?
Имайки предвид, че едно в Германия магистралите са бързи, и второ за толкова километри сигурно няма да е добре да се влача с прекалено ниска скорост и да ми отнеме много повече часове...
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 18 Ное 2019 16:52
от bigchicken
По моему колкото толкова. 180 кончета ще си вървят, карай си ги

Аз открих друго удоволствие. Да изпразня батерията

Още не си го позволявам, че нали разработка, ама...

И моите 120 кончета са доволно мърдащи, особено в града. Да, като ускорявам по Цариградско или по магистралата не се усещат, но като подам газ да се измъкна от кофти кръстовище, да изпреваря или да хвана зеленото с последващ завой надясно много добре си се усещат дори

Добре, че и е стабилна в завой и спира колицата

Вървят си хибридите. Все още сам себе си мъча да убедя понякога, но и все повече се убеждавам, че са си съвсем нормани автомобили с криво съвсем субективно усещане за вървенето им. Свиквам все повече
Като си помисля, че можеше сега да карам Витара или Кашкай с 8+ градско...
Но в нашето семесйтво е малко по-различно. Колата ни надали ще излезе повече от 2-3 пъти годишно извън града. Затова и не сме се натискали за двойката хибрид.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 18 Ное 2019 17:04
от BOz
nicktodorov написа: ↑18 Ное 2019 12:51
И единствения начин да го сваля до нива под тези на стария ми бензинов автомобил, е когато използвам при всяка възможност движение в EV. Кето правя като ускорявам с леко влизане в PWR сектора, тотално пускане на газта за да изгасне ДВГ и плавно подаване на газ до където може само на ток.
Така описано това се нарича пулс-и-глайд режим. Една от техниките, с които се постига най-голяма степен на икономия.
Но при него целта е не да караш на ЕВ, демек на батерия, а да пускаш колата "по инерция", а не използваш батерията, за да поддържаш скорост. Поддържането на скорост става от кинетичната енергия на автомобила, а не за сметка на черпене на ток от батерията.
Точно за това е важно да започнеш да усещаш дали възможния път и терен ти позволяват да глайдваш или да няма смисъл да го правиш. На пръв поглед нещата изглеждат лесно, но не е чак толкова лесно, защото едно от най-важните неща е да може да "оцениш" правилно наклона на пътя, колкото и малък да е. И споделям за наклон на пътя, който не е ясно забележим, при който ще подпреш колата с камък, за да не тръгне, а такъв наклон, при който ако оставиш колата на едно място на "неутрална" скорост, автомобила може и да не тръгне сам, за да ти "покаже" на къде е наклона. И като започнеш да усещаш този вид наклон, то в едната посока може да минеш 10 км при 90% ЕВ, а ако се мъчиш на обратно в ЕВ, няма да може да минеш и километър с цялата батерия.
Не съм съвсем сигурен при теб какъв "хибриден индикатор" има автомобила, но на предишното поколение "глайда" се изразява на "0". Под 0 е регенерацията, над 0 е ЕВ режим. Започнеш ли да използваш батерията над 0, не е ефективно за активно придвижване, освен в задръстване колкото да местиш автомобила на светофарите.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 18 Ное 2019 17:24
от slowtraveler
bigchicken написа: ↑18 Ное 2019 16:52
Като си помисля, че можеше сега да карам Витара или Кашкай с 8+ градско...
Ако това те успокоява - с Кашкая трудно слизам под 10градско (а жената - под 14л/100км)
При по-маломощните хибриди наистина усещането за динамика е доста притъпено - напълно съм съгласен... Но са си съвсем достойни участници в движенето

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 18 Ное 2019 17:26
от bigchicken
Е то това аз го правя постоянно с дизеляците, защото при тях се отразява прекрасно на разхода, ама говорим за 2+ и 3+ тона. И най малкия наклон се използва пълноценно. С лека количка не става. Физика, да му се невиди

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 18 Ное 2019 17:31
от bigchicken
Ама твоя Кашкай е авд.
Жената днес е постигнала нови висоти с хибрида - 5,1

Аз под 5,8 не успях, ама и се отказах да опитвам
Нормално ли е понякога като пали или гаси двигателя да разтриса?
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 18 Ное 2019 22:33
от nicktodorov
Добре де, наистина не мога да си обясня и разбера тогава тази система.
Ако не гоня да отметна някакво разстояние на ток, а просто си карам с минималната газ достатъчна да поддържа желаната скорост, то индикатора за моментен разход е винаги от средата нагоре (0 - 7.5 - 15). Дори и да искам да поддържа само 60 на равен път...
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 19 Ное 2019 00:25
от bigchicken
Гледането на моментния разход на която и да е кола разболява. Да си сипеш биричка е доста по-полезно
Пак ще кажа, станах човек когато на другата Тойота изгърмя окончателно оригиналното радио и вече нямаше къде да показва никакъв, особено моментен разход

Е те това е щастие

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 19 Ное 2019 08:13
от slowtraveler
Пак се връщаме в началните класове, как се изчислява моментния разход, и защо е толкова стряскащо висок в определени моменти, въпреки, че средният разход може да е много нисък

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 19 Ное 2019 12:06
от BOz
slowtraveler написа: ↑19 Ное 2019 08:13
Пак се връщаме в началните класове, как се изчислява моментния разход, и защо е толкова стряскащо висок в определени моменти, въпреки, че средният разход може да е много нисък
И директен пример от всекидневното ми шофиране.
Пресичам едно голямо задръстване, в което батерията често ми свършва. Накрая на този маршрут привършва с едно изкачване, при което често колоната се движи с <10км/ч. И това е едно разстояние от около 500-600 метра. И когато системата ми влезе в агресивно зареждащ режим, в комбинация с пълзене с 5-6км/ч, изкачване, често моментния разход в тази отсечка варира между 25 и 50/100 за 1-2 минути. Баси и хибрида ще кажа в този момент, ако това беше най-важното.
