nicktodorov написа: ↑14 Ное 2019 22:32
Ако това е така, изобщо не разбирам логиката на Тойота.
Правят по-голям и динамичен хибрид, слагат му по-голяма и тежка батерия, а в същото време я правят по-слаба като к.с.
Не всичко в един автомобил са само спецификациите на хартия. Вземат се по-скоро много променливи и се покриват задания, които накрая рефлектират върху хартията.
Съвсем примерно като са видели статистически, че с по-големия товар на батерията тя по-рано умира от предвиденото, увеличаване на разходите от замяната ѝ и т.н., то са изчислили, че като я ограничат, ще спестят едни милиони накрая. Това е най-елементарната логика, която присъства като само една част в цялото уравнение.
Hursa написа: ↑14 Ное 2019 22:44
И според мен, това е крачка назад при тойота. Електрическата мощност на хибрида става съвсем символична.
И ти гледаш на нещата само на хартия. Батерията като абсолютно максимална мощност може да е по-слаба, но в средната си мощност да е по-използваема и по този начин да смъкват разхода.
Примерно при стартиране от място на светофара с твоя автомобил, системата при нормален заряд от 60% "взима" от батерията само около 5кВ енергия и веднага пали ДВГ-то за доускорението. Като запали ДВГ-то, батерията почти се откача от системата и колата минава само на ДВГ.
При П4 при старт, системата използва батерията до 10кВ и в момента на палене на ДВГ-то, то продължават едно 3-4кВ енергия да се черпят от батерията за още няколко секунди.
Демек ти имаш по-мощна батерия, но П4 я използва по-оптимално и по-продължително.
Отделно какви са фактите:
П3 със 136кс ускорява от 0-130 за 19,3 сек.
П4 със 122кс ускорява от 0-130 за 18,6 сек.
П3 и П4 80-120 = 7.5 сек.
Или какво излиза, че П4 въпреки по-малката си мощност на хартия все пак успява да запази 1:1 перформънса на П3.
За това не е важна хартията, а как въпросната мощност се отдава на пътя. Същото като с въртящия момент на ел. двигателя, който е 3 пъти по-висок на хартия от 1.0 ДВГ на Айго, ама и двете коли отдават един и същ момент върху пътя.
За това е хубаво да се чете, ама с разбиране, а не с маркетинг промиване.
Ако може последните няколко страници с мнения да се слеят с
другата тема, защото последните десетки постове избягаха от фокуса на темата като такава.