Страница 32 от 46
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 21 Мар 2016 08:58
от Рошко
andrian999999 написа:
не съм влизал в тойота да им гледам ценовата листа , но колегата е написал разлика от 10 000лв
а сега ти ми казваш 500лв
Колегата сравнява кон с кокошка. Той влязъл за Aygo, излязъл с Auris Hybrid, нямам как да няма 10К разлика. Колкото до това дали има или няма икономически изгоден нов автомобил, не си прав. Когато човек е решил, че така или иначе ще си купи нов автомобил, хибридът е най-изгоден икономически.
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 21 Мар 2016 10:41
от BOz
andrian999999 написа: добре с това мога да се съглася.
п.п. може би темата за мен не е с правилното заглавие. защото няма икономически изгоден нов автомобил. Само като излезе от автомобилния салон и си доста пари на загуба, за това имах предвид королата от 1999г на газ за 3000лв , караш 3 години и после на боклука . лично за мен това е икономически изгодна сделка въпреки ,че не съм карал такава а за тези коли съм чувал че са много здрави
Май не си чел цялата тема. И аз съм на мнението, че нов автомобил не е икономически изгоден, чисто финансово.
Но темата в частност има идея да повдигне въпроса дали да притежаваш хибрид е икономически изгодно. Повдига се защото има много спекулации, дори абсурдни, че за една година ще дадеш повече пари за поддръжка, включвайки най-обикновените периодични обслужвания да речем, от колкото другите автомобили. А това определено не е вярно и реално икономически излиза изгодно. Най-малкото защото данъка ми е 29 лв., пък уж имам 110кс автомобил. Само от това "печеля" по 2 месеца безплатно гориво в годината.

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 21 Мар 2016 22:19
от dracunculus
Точно и аз за това говоря, БОз. Купувайки НОВ автомобил, неминуемо ще е хибрид и то ако щете по чисто само една причина- мога да паркирам безплатно в града, в който живея (има такива паркоместа за хибриди и електро коли), което на ДЕН би ми спестявало/съответно на жена ми/ ми точно по 8 Евро, всеки работен ден, е сметнете го колко би излезло на година спрямо който и да е друг ултра гъзарски дизелов автомобил. Дори само тая привилегия да взема, е изгодно за мен, отделно на това данъкът за хибриди в Германия е доста нисък до колкото знам, БЕЗ да съм сигурен и да знам конкретни числа. И тук изобщо не говоря за ниски разходи, динамики, тишини и тем подобни работи, за които тука се скочи в тая тема до небето. Просто купувайки си нов автомобил, или почти нов, ще е хибрид.
PS. малко оффтопик, от скоро се загледах в Мерцедес..C300h- ДИЗЕЛОВ хибрид или пък C350е... плъг ин хибрид бензин с каталожен разход мисля около 2,4л на 100, 0-100 за 5,9 сек и мах. скорост електронно ограничена на ...250, е а па да не е динамичен и моооже би икономичен. Просто колкото и да не искат някои хора да го приемат, бъдещето е на хибридите и лека полека след това на изцяло електроавтомобилите (При мене в германия броят на хибридни коли нараства главоломно, е явно не са толкова лоши и неизгодни, да не говорим, че и ВСИЧКИ немски производители пускат все повече хибридни модели)
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 22 Мар 2016 07:43
от slowtraveler
Спора се разрастна просто защото всеки гледа от своята камбанария... В Германия в конкретен град може да е изгодно в сравнение с алтернативите... В България - не съвсем (пак в сравнение с конкретните алтернативи)...
Докато не променят начина на изчисление на каталожния разход, винаги ще остава едно такова съмнение
Като при хибридите тази разлика между каталожен и реален разход често е по-голяма пак заради начина на изчисление...
Формално са прави.. В реалност - не съвсем.. Стартираш с пълна батерия, въртиш едни 40-50км на ток докато свърши батерията, след което въртиш останалите 50км на бензин/нафта с що годе нормален разход за съвременен двигател например 5л/100км... И накрая какво излязло - среден разход 2.5л/100км...
Да, навярно можеш да докараш този разход ако зареждаш постоянно плъг-ин хибрид и го караш като електричка, но при реална експлоатация разхода ти е по-вероятно да се върти около 5л/100км....
Дали ще бъдат повече хибридите - засега ще се увеличават. Имат безспорни предимства. Но въпреки това имам чувството, че сме пред прага на технологичен скок, който ще ги обезмисли, и ще се премине към електричките - в момента недостатъците им са бавното зареждане и що годе малкия пробег... Но прогреса в батериите е голям. Освен това създаването на една ефективна химическа батерия/клетка може да промени света и в политически аспект - ще станат 'интересни' електроцентралите, а не сондите...
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 22 Мар 2016 09:41
от e 10
Така е. Технологиите се развиват, а също така се променят и приоритетите. Каменната ера е приключила не заради това, че са свършили камъните biggrin.gif !
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 22 Мар 2016 10:38
от andrian999999
хибридите се увеличават благодарение на политиката на производителите , единственото преимущество на хибрида е по-малкия разход на гориво, а като на всякъде преди 3-4 години се гърмеше ,че петрола свършва от прекалената консумация и цената на горивото постоянно се вдигаше, О О О изведнъж цената на петрола падна само 3 - пъти. как стана ?
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 22 Мар 2016 11:54
от BOz
Върти, сучи, ти отново кръжиш само и единствено около разхода. Не всичко е разход. Има доста нови коли, с последните поколения двигатели, които няма да дадат сериозно отклонение в разхода, за да е това основното значение. Това беше основно значение преди 10-15 години, когато хибрида на Тойота беше наистина нещо революционно на фона на тогавашните разходи.
Изгледай този клип, който показва другата страна на нещата, които ти се споменаха от всички хора в тази тема, каращи хибриди, не еднократно:
[bbvideo=560,315]
https://youtu.be/PtAViw9f-_0[/bbvideo]
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 22 Мар 2016 18:48
от nowyaris
dracunculus написа: Точно и аз за това говоря, БОз. Купувайки НОВ автомобил, неминуемо ще е хибрид и то ако щете по чисто само една причина- мога да паркирам
безплатно в града, в който живея (има такива паркоместа за хибриди и електро коли), което на ДЕН би ми спестявало/съответно на жена ми/ ми точно по 8 Евро, всеки работен ден, е сметнете го колко би излезло на година спрямо който и да е друг ултра гъзарски дизелов автомобил. Дори само тая привилегия да взема, е изгодно за мен, отделно на това данъкът за хибриди в Германия е доста нисък до колкото знам, БЕЗ да съм сигурен и да знам конкретни числа. И тук изобщо не говоря за ниски разходи, динамики, тишини и тем подобни работи, за които тука се скочи в тая тема до небето. Просто купувайки си нов автомобил, или почти нов, ще е хибрид.
PS. малко оффтопик, от скоро се загледах в Мерцедес..C300h- ДИЗЕЛОВ хибрид или пък C350е... плъг ин хибрид бензин с каталожен разход мисля около 2,4л на 100, 0-100 за 5,9 сек и мах. скорост електронно ограничена на ...250, е а па да не е динамичен и моооже би икономичен. Просто колкото и да не искат някои хора да го приемат, бъдещето е на хибридите и лека полека след това на изцяло електроавтомобилите (При мене в германия броят на хибридни коли нараства главоломно, е явно не са толкова лоши и неизгодни, да не говорим, че и ВСИЧКИ немски производители пускат все повече хибридни модели)
Чак пък главоломно да нараства броя на хибридите в Германия......

.В смисъл че миналата година е имало един в градчето,а тази година са вече два.....

.И каква пара е този хибриден Мерцедес ? И ако я имаш тази пара в контото свободна точно такъв Мерцедес ли ще си купиш ? Като вземете да пишете.....
Хибрида е за жена ми,да ходи до работа и после на Кауфланд-днес 10 ки;ометра.това е .Той и за това е създаден.
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 22 Мар 2016 19:57
от Japanese_fever
andrian999999 написа: О О О изведнъж цената на петрола падна само 3 - пъти. как стана ?
Ами, ако се интересуваш от политика щеше да знаеш защо. Защото икономиката на Русия е вързана диркетно към цената на петрола, койот те продават и ниски цени на петрола (под $70 за барел, а цената в момента е под $30-40 за барел) нанася сериозни загуби по икономиката на Русия. Това го направиха американците след някаква задкулисна договорка със саудитиде, защото те също бележат загуби от ниската цена. Но след като и сем. Ротшилд (в края на 2014-та, някаолко месеца преди първия атентат в Париж) си прехвърли голяма част от авоарите от нефтения бизнес към възобновяеми източници на енергия - картинката стана доста неприятна не само за Русия, но и за арабите.
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 22 Мар 2016 20:19
от dracunculus
nowyaris написа:
Чак пък главоломно да нараства броя на хибридите в Германия......

.В смисъл че миналата година е имало един в градчето,а тази година са вече два.....

.И каква пара е този хибриден Мерцедес ? И ако я имаш тази пара в контото свободна точно такъв Мерцедес ли ще си купиш ? Като вземете да пишете.....
Хибрида е за жена ми,да ходи до работа и после на Кауфланд-днес 10 ки;ометра.това е .Той и за това е създаден.
Цената на тия мерцедеси е достатъчно висока, 47к Е за дизел хибрида и 51к за плъгин. Като цяло предпочитам японските коли по ред причини, които не са цел на темата, поради това клоня и към Лексуса, който по-горе споменах. Но, ако въобще тръгна да си купувам МЕРЦЕДЕС, то ще е някой от тия двата, просто защото си ме кефи да е хибрид, пак казвам, по мои си причини. А разликата в цената между стандартната Ц-класа и тия хибриди никак не е космическа.. Само за пример от първа ръка... преди 2 години мой приятел си купи С220 дизел с АМГ фейслифт на малко км, е нова струваше в представителството на МБ в град Фрайбург точно 51 500 Е, и това сериозно. Давам тоя пример, за да покажа, че както при Тойота, така и при другите марки разликата в цените между хибрид/конвенционален дизел в днешно време е нищожна, това са просто алтернативни системи на задвижване и човек си купува съответната кола, която на него му изнася и не убеждава другия колко е п...рост, че кара еди си какво

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 23 Мар 2016 14:44
от SFINKS
Само да вметна че хибрида не е нищо друго освен конвенционален дизел/бензин с една батерия за разкош да се радват и дивят потребителите че видиш ли спестили и то евентуално еди колко си цента и то евентуално при градски трафик

Чисти ел автомобили на нормална цена няма да се появят скоро , просто залежите от металите от които се произвеждат батериите отдавна са под контрола на големите петролни играчи и цените им никой никога няма да позволи да паднат толкова че да са конкуретни с течните горива , поне следващите 30-40 годни.

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 23 Мар 2016 17:24
от Japanese_fever
SFINKS написа:
Чисти ел автомобили на нормална цена няма да се появят скоро , просто залежите от металите от които се произвеждат батериите отдавна са под контрола на големите петролни играчи и цените им никой никога няма да позволи да паднат толкова че да са конкуретни с течните горива , поне следващите 30-40 годни.

Зависи какво за теб значи нормална цена. За някои хора нормална ценa е $35 000, при положение, че сегашната Тесла е около $70 000. Евтината излиза другата година - Model 3, а не след 30-40 години:
http://www.telegraph.co.uk/finance/news ... -2017.html
Напълно електрически:

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 23 Мар 2016 20:03
от nowyaris
Примерно някой има ли статистика колко дизелови Голфа са се продали миналата година в Германия срещу колко хибридни Приуса и Ауриса общо.Щото аз по-големи сметкаджии от шваби и тиролци се оказа напоследък че не съм виждал.Пък само дизелови Фаувета купуват.То аз вече не знам дали изобщо се произвеждат бензинови.Щом тези тарикати които без проблем вадят пари за нова кола купуват дизели,а не хибриди за мен това значи само едно-хибридите не са чак толкова икономически изгодни.
ПП.Сега да не почнете с доводите за национална кауза и любов към родното у немскоговорящите-всичките им телевизори са "жълтурковски" biggrin.gif biggrin.gif
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 23 Мар 2016 23:31
от andrian999999
Джапи не ми сравнявай американски с европейски цени тази тесла а 70 бона в Европа е 100 евро
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 24 Мар 2016 10:00
от SFINKS
Japanese_fever написа: SFINKS написа:
Чисти ел автомобили на нормална цена няма да се появят скоро , просто залежите от металите от които се произвеждат батериите отдавна са под контрола на големите петролни играчи и цените им никой никога няма да позволи да паднат толкова че да са конкуретни с течните горива , поне следващите 30-40 годни.

Зависи какво за теб значи нормална цена. За някои хора нормална ценa е $35 000, при положение, че сегашната Тесла е около $70 000. Евтината излиза другата година - Model 3, а не след 30-40 години:
Като излезе Model 3, цената му ще е поне 30-50 % по-висока от аналогичен автомобил но с двг .
И това всичкото само заради скъпата батерия .
Ето това за мен е скъпо , ако ме разбираш
