Страница 304 от 320

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 21 Юли 2023 09:32
от Hursa
Спора не е за изключена система. А само за включена, при включена система тя може да стартира ДВГ. Но явно и е заложено да "разреди" стартиранията
Прочетете пак пуснатото от вас
"За да не допуснете изтощаване на
12-волтовия акумулатор
...
Изключвайте ненужните електрически
компоненти, когато автомобилът се дви-
жи с ниска скорост за продължително
време,"
За да не се изтощи smile.gif
И не съм се опитал, а съм копирал това което е написано. Както и другите двама smile.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 21 Юли 2023 09:45
от slowtraveler
Според мен спорите излишно... Какво имаме:
1. Акумулаторчето започва да се зарежда в момента, в който стартира хибридната система (се появят прословутите 14В) - това е безусловен факт.
2. Мощността на хибридната система (инвертора) позволява да се покрият ВСИЧКИ консуматори на 12В със запас и реално тя е единственият източник, покриващ тези консуматори, включително и акумулатора като консуматор.
3. Хибридната система е електроника и отделя топлина при натоварване. При големи мощности - отделената топлина е по-голяма. Понякога електрониката преминава в 'тротълинг мод' (намаляване на производителността, или цялостно изключване до възстановяване на нормална температура) ако температурите достигнат пределни стойности.
4. Хибридната система се охлажда. Охлаждането е по-добро при по-високи скорости.
5. Температурата на инвертора ще е по-ниска при по-висока скорост и по-малко натоварване...
Направихте ли изводите 'какво е искал да каже автора' на книжката :)

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 21 Юли 2023 09:45
от WoLF
Така е, написано е многократно в много официални инструкции за експлоатация. Въпроса е защо 12V акумулатор изобщо играе роля при стартирана хибридна система. Независимо как се движи колата, към него си върви зарядно напрежение и не се ползва за отдаване на енергия. Почвам да си мисля, че за да спазят някакви екологични норми отвсякъде цедят и някак си и той връща към и инвертора и голямата батерия при условия на продължително ползване на електрическото задвижване(ниски скорости, често спиране и потегляне). Звучи ми неефективно, но инструкциите са на лице wacko.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 21 Юли 2023 09:45
от Krachunov
Спора стана демагогия. Предвид всички останали цитати в които пише не използвайте това и онова БЕЗ да работи хибридната батерия, цитата за който сте се хванали, като нищо да е изгубен в превода. В добавка към това, няколко души вече Ви казваме, че ПРОВЕРЕНО 12 волтовия се зарежда при стартирана хибридна система дори и на място, така че ниската скорост спомената в инструкцията, като нищо може да е станала грешка в локализацията или при адаптирането на нехибридни към хибридни инструкции.
slowtraveler написа: 21 Юли 2023 09:45 Според мен спорите излишно... Какво имаме:
1. Акумулаторчето започва да се зарежда в момента, в който стартира хибридната система (се появят прословутите 14В) - това е безусловен факт.
2. Мощността на хибридната система (инвертора) позволява да се покрият ВСИЧКИ консуматори на 12В със запас и реално тя е единственият източник, покриващ тези консуматори, включително и акумулатора като консуматор.
АБСОЛЮТЕН факт, потвърдил съм си го лично и то преди 2 седмици,сменяйки на жената акумулатора. След смяната "запалих" хибридната система подаваното напрежение към 12 волтовия беше 14.5-14.7. След включване на абсолютно всички видове консуматори които може да се включат АМА ВСИЧКИ!!!!!!!! Напрежението към 12 волтовия акумулатор беше 14,4-14,5V НА МЯСТО, БЕЗ запален бензинов двигател САМО на хибридна батерия. Така че този цитат дето повтаряте просто е незначителен

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 21 Юли 2023 09:49
от slowtraveler
Имах предвид, че може да има защита от прегряване на инвертора :thumbsup:
На доста автомобили съм имал подобни защити (температура на серво на волан, температура на скоростна кутия и т.н.), които НИКОГА не съм успял да ги достигна дори при умишлени опити за да проверя какво става. Предполагам същото е и при хибрида. Т.е. не е невъзможно инвертора да ограничи изходящата си мощност при прегряване, ама това нещо трябва да е голям зор за да го достигнете. А тъй-като често във връзка с екологията се използват все по-икономични консуматори (например ЛЕД вместо халоген), то вероятно няма да можете никога и да ги достигнете дори и теоретично.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 21 Юли 2023 09:53
от Krachunov
[/quote]
slowtraveler написа: 21 Юли 2023 09:45 4. Хибридната система се охлажда. Охлаждането е по-добро при по-високи скорости.
При работа на хибрида не се ли нагрява основно хибридната батерия, която се охлажда от купето.
Офтопик
Което е причина лятно време да не караш с отворени джамове, ами на климатик

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 21 Юли 2023 09:55
от WoLF
Т.е. казваш, че за да си намали натоварването и съответно температурата, инвертора откача товар в лицето на 12V-акумулатор и други "малки" консуматори. Съответно те си остават работещи, но захранвани вече от "малкия кръг" с източник само 12V-акумулатор. Има логика, но както и ти каза - много трудно достижими условия, но нека си го има написано tooth.gif
slowtraveler написа: 21 Юли 2023 09:45 4. Хибридната система се охлажда. Охлаждането е по-добро при по-високи скорости.
Вярно само за охлаждането на инвертора, за батерията се взима въздух за охлаждане от купето :thumbsup:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 21 Юли 2023 10:06
от slowtraveler
Имах предвид само електрониката, а не голяма батерия и т.н....

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 21 Юли 2023 11:15
от Hursa
slowtraveler написа: 21 Юли 2023 09:45 1. Акумулаторчето започва да се зарежда в момента, в който стартира хибридната система (се появят прословутите 14В) - това е безусловен факт.
Всъщност - това съвсем не е безусловен факт smile.gif И именно в това е проблема. Никой не спори, че мощността и енергоемкостта на батерията е достатъчна да поддържа нисковолтовите консуматори, заедно със заряда на акумулатора дълго време (дори при отчетен заряд "на минимума"). А в това, че както е написано - не го прави, поне не винаги smile.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 21 Юли 2023 12:05
от BOz
WoLF написа: 21 Юли 2023 09:45 Почвам да си мисля, че за да спазят някакви екологични норми отвсякъде цедят и някак си и той връща
Това няма как да се случи. цялата спирачна система и управление работят на 12 волтовата шина. Чисто практично никой няма да остави жизненоважните системи да работят на малкия акумулатор без външен източник.
Krachunov написа: 21 Юли 2023 09:25 Даа, това само потвърждава
Не се хаби. Аз се хабих и вадих осцилоскопи преди години да му го покажа. Още тогава ми светна лампата, че дори и да греши, никога няма да приеме, че е в грешка и да си признае. От тогав стана просто един спор с радиото. Сега отново каза, че той щял да провери. И ще проверява колкото аз проверявам нивото на река Дунав. tooth.gif
slowtraveler написа: 21 Юли 2023 09:49 Имах предвид, че може да има защита от прегряване на инвертора
Както каза чисто теоретично е възможно. Но практично аз се съмнявам, че има дори и логично такова ограничение точно на ДЦ конвертора. От една гледна точка чисто мощностно е много малък в сравнение с общия поток на енергия. Просто дали ще махнеш 1 киловат товар от целия товар на инвертора, за да го "охладиш", съмнявам се. По-ското много по-логично да ограничиш с 10 киловата ел. енергията към двигателите, то би спечелил десетки пъти повече "пестене" на топлина. Още повече, че както казах, зцялата спирачна система работи на 12 волта. И да си играеш на тръгни-спри на толкова малка енергия. Силно се съмнявам дори и логически да са заложили това. Тотално излишно е, че чак и теоретично става леко излишно. В най-най лошия вариант, при големи жеги и 100% зареден акумулатор, инвертора да свали до напрежение равно на заредения акумулатор с цел да се преустанови презареждането му. Всичко друго няма смисъл.

п.п. Единствената вкарана логика, спрямо сервизното ръководство, е ограничаване на зареждащото напрежение, спрямо температурата на акумулатора, с цел да го запазиш и да не го разреждаш в жегата отново с базистното около 14 волтово напрежение.

п.п. 2. И ето спрямо сервизното ръководство как да провериш дали ДЦ-ДЦ конвертора работи:

Изображение

Сега си представете дали има възможност акумулатора да не се зарежда спрямо спецификацията.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 21 Юли 2023 12:51
от WoLF
И какво, в крайна сметка, се опасяват, че ще се случи със заряда на тази 12V батерия при ниски скорости?!

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 21 Юли 2023 13:39
от Hursa
Това е когато конвертора зарежда акумулатора. Не виждам - забрана конвертора да се превключи, така че да подава по-нисък волтаж и така няма да зарежда акумулатора (няма да захранва и шината, докато не падне волтажа на акумулатора). Както и просто да се изключи от шината.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 21 Юли 2023 14:02
от Krachunov
Абе с две приказки въпреки спорната точка в инструкциите на български. Шанса 12 волтовия акумулатор да му падне заряда, защото видиш ли има консуматори и ти седиш на едно място или се влачиш в трафика е много по - малък от това да ти свърши горивото. drunk.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 21 Юли 2023 14:23
от BOz
Krachunov написа: 21 Юли 2023 14:02 Шанса 12 волтовия акумулатор да му падне заряда, защото видиш ли има консуматори и ти седиш на едно място или се влачиш в трафика е много по - малък от това да ти свърши горивото.
Според мен е малко по-различно. Защото колата конструктивно е направена да ѝ свършва горивото, но не е конструктивно направена да ѝ свършва акумулаторът в движение. tooth.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 21 Юли 2023 14:38
от Hursa
Може би затова "свършва" докато не е в движение smile.gif
(Все пак се тръгна от това, че има евентуален проблем, заложен от производителя - не добра поддръжка от страна на системата на акумулатора и поради това честата им смяна, а не просто "свършване".)