НИКОГА ПОВЕЧЕ TOYOTA!

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
slowtraveler
Мнения: 6171
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 365 пъти

Мнение от slowtraveler » 22 Авг 2008 23:28

Извъртял съм доста стари коли, които не са се славили с издържливост:Шкода 1000МБ, Вартбург Делукс(2т), ЗАЗ (гърбушко), Голф1 дизел, Таврия, Шкода фаворит + още една фейс лифт, Опел Астра Ф (два строшени разпределителни вала, а тя си бе едновалка), Астра Ф класик, като всяка съм я въртял над 1г...
Случката бе с Шкодичката Фаворит.
Винаги съм оправял всички проблеми в зародиш - въпроса не е бил в парите (освен в студентските години, че има много разходи покрай науката) tongue.gif , но тоя лагер ме изненада - като тръгвах не шумеше - явно 1000км му дойдоха много...
Все пак тогава пътищата бяха доста по-зле от сега...
Обаче след смяната на лагера се проби задното гърне (2мм дупчица)...
Като го смених - почнаха да потропват тампоните на носача ....
След смяната им - проби гарнитура на главата...(беше голям екшън - както си карам по оживен булевард, и изведнъж започна да трои, а отзад изригна огромен бял облак - както във формула1)....
Резултата - шлайф на глава с около 1мм, смяна на бензина от 92 на 95 и стана бегачка tongue.gif
И така нататък....
То си става като лотария - винаги се ослушваш и очакваш изненада, ама не знаеш откъде ще ти дойде. tongue.gif
Докато при новата кола не очакваш изненада, а всичко става изведнъж - хлъц и толкова.
Така си пестиш нервите - няма го нервното очакване biggrin.gif

П.С.Като си в града си спокоен - дори и да зашуми нещо все ще преминеш 10-15км да се прибереш до бокса... tongue.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 23 Авг 2008 01:02

опита с соц возилата-не го броя за пример. пример за ненадежността на стар автомобил от италянска,френска марка, форд,дизелово бмв,
а-класа,2.5тди,- не се приемат laugh.gif ...пропуснах ли нещо??

я кажи голф1цата- до преди да го прегрееш-дали си имал ядове,щото предишния ми пасат беше 1982 с 1.5д мотор,,,и още се кара всекидневно тая кола...

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 23 Авг 2008 03:52

slowtraveler написа:Извъртял съм доста стари коли, които не са се славили с издържливост:Шкода 1000МБ, Вартбург Делукс(2т), ЗАЗ (гърбушко), Голф1 дизел, Таврия, Шкода фаворит + още една фейс лифт, Опел Астра Ф (два строшени разпределителни вала, а тя си бе едновалка), Астра Ф класик, като всяка съм я въртял над 1г...
Случката бе с Шкодичката Фаворит.
Винаги съм оправял всички проблеми в зародиш - въпроса не е бил в парите (освен в студентските години, че има много разходи покрай науката) tongue.gif , но тоя лагер ме изненада - като тръгвах не шумеше - явно 1000км му дойдоха много...
Все пак тогава пътищата бяха доста по-зле от сега...
Обаче след смяната на лагера се проби задното гърне (2мм дупчица)...
Като го смених - почнаха да потропват тампоните на носача ....
След смяната им - проби гарнитура на главата...(беше голям екшън - както си карам по оживен булевард, и изведнъж започна да трои, а отзад изригна огромен бял облак - както във формула1)....
Резултата - шлайф на глава с около 1мм, смяна на бензина от 92 на 95 и стана бегачка tongue.gif
И така нататък....
То си става като лотария - винаги се ослушваш и очакваш изненада, ама не знаеш откъде ще ти дойде. tongue.gif
Докато при новата кола не очакваш изненада, а всичко става изведнъж - хлъц и толкова.
Така си пестиш нервите - няма го нервното очакване biggrin.gif

П.С.Като си в града си спокоен - дори и да зашуми нещо все ще преминеш 10-15км да се прибереш до бокса... tongue.gif



Мога да ти препоръчам поп, който разваля черна магия...

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 23 Авг 2008 04:03

rudolf написа:опита с соц возилата-не го броя за пример. пример за ненадежността на стар автомобил от италянска,френска марка, форд,дизелово бмв,
а-класа,2.5тди,- не се приемат laugh.gif ...пропуснах ли нещо??

я кажи голф1цата- до преди да го прегрееш-дали си имал ядове,щото предишния ми пасат беше 1982 с 1.5д мотор,,,и още се кара всекидневно тая кола...
Мите, що не яхеш нещо сигурно - спрямо твоите представи за сигурност - Сивушка и Белчо, поне за тях можеш да си сигурен, че няма да те оставят на пътя като Тойотите (на всеки 100км. - основен ремонт - не е като Пасата...) пък винаги можеш да им сипеш гориво - ливадата е на 200метра...Явно за теб най-сигурния автомобил не е произведен все още, пък части за два вола по селата - дал Господ - ти явно не си тръгнал, за да си изкараш гот, а да сменяш части на път - евтини и широко разпространени...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6171
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 365 пъти

Мнение от slowtraveler » 23 Авг 2008 08:52

rudolf написа:....
я кажи голф1цата- до преди да го прегрееш-дали си имал ядове,щото предишния ми пасат беше 1982 с 1.5д мотор,,,и още се кара всекидневно тая кола...
Голфа беше от 'супер тунингованите' 1980г- гол като пушка, но затова пък сигурно бе навъртял 800х.км. Като му правих основен ремонт не можа да влезе дори в последния ремонтен размер и след хонинговане му ляха бутала и правиха сегменти по размера.
Карах го в периода 94-95г - времето, в което за гориво в бензиностанциите се продаваше всичко което гори.
При -7С ми е замръзвал тръбопровод (не филтър) и ядовете бяха доста, докато си направих подгрев на целия тръбопровод.
А след основния ремонт го карах лятото около 2 месеца и нямаше проблем, но мръзненето зимата ми стигаше и от тогава избягвам дизели.
Прегрях го веднъж, когато скъса големия маркуч, който излиза от помпата - хвърлил е водата за няколко секунди, а сигурно си спомняш, че Г1 имаха само едно светодиодче за температурата, което в слънце не се вижда.... Но след внимателно превъртане, изчакване да изстине и замяната с градински маркуч навъртя още около 2х.км без проблем докато го продада.
Не знам дали сега са оправени нафтите, но като знам, че лукойл рафинира нафтата до доста висок процент сяра, пак не бих си избрал дизел...
Фидо-Дидо - верно че има изгодна оферта за нещо подобно в мобилето biggrin.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 23 Авг 2008 15:57

slowtraveler написа:[проблем, но мръзненето зимата ми стигаше и от тогава избягвам дизели.
Не знам дали сега са оправени нафтите, но като знам, че лукойл рафинира нафтата до доста висок процент сяра, пак не бих си избрал дизел...
За да караш дезел зимата, е задължително да имаш печка! А колкото до нафтата тази от Ромпетрол" и по-скъпата от ОМВ-няма никакъв проблем. Аз карам вече около 30 000км с румънска нафта и слава богу нямам никакъв проблем.
Последно промяна от Kiki на 06 Сеп 2008 16:31, променено общо 1 път.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6171
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 365 пъти

Мнение от slowtraveler » 23 Авг 2008 17:02

Не е до печката - голфа си имаше печка на двигателя (400Вт/220В), но нафтата си замръзваше по тръбопроводите - по него време нямаше избор - само нафта модел 'петрол'.
До преди 2-3 месеца един колега караше Нисан 2.0Д (само скъпия ОМВ дизел) и нямаше никакви проблеми зимата без никаква печка - явно са се пооправили нещата, ама на мен ми стига карането на дизела - вече само бензин.
Това си е лично мнение, въпреки, че съм виждал много добре работещи дизели (наскоро колегата си взе нова РАВ4 - ами дизелчето не се чува как тиктака).

Като направят атрактивен хибрид на добра цена - можем да го пробваме. Или пък да вземем по една Тесла за града - хем гъзария, хем работи само на ток biggrin.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

antoanto
Мнения: 75
Регистриран на: 15 Авг 2008 04:31
Местоположение: Русе

Мнение от antoanto » 06 Сеп 2008 11:30

Ето мнение и от мен.. Не знам дали е по темата, защото заглавието е много крайно, но дразнещото е следното. Аз съм от Русе и имам две тойоти на 2г. и мога да кажа най отговорно че при всяко влизане в сервиза на тойота Русе за каквато и манипулация да е това не се вписва в сервизната книжка. На практика книжките ми са чисто нови. Според мен не би трябвало да има значение дали колата ти е на 1-3 или 10 год. ако имаш серв.книжка то тя би следвало да се попълва надлежно. Все пак колата е една инвестиция малко или много в която целта е да загубиш колкото се може по-малко. Та от тези сервизни книжки втория или третия собственик ще може да получи достоверна информация за състоянието(късмета на първия собств.) и поддръжката. Как при другите марки тизи книжки се попълват а в тойота не. Гледал съм по дискавъри предаването в което възстановяват хитови стари автомобили и ги продават на печалба, та при покупката на 10-12 или 15 год. автомобил, който всъщност може да си почива при кравите, собственика вади сервизна книжка, в която е описано всичко правено по автомобила. И като за край ще кажа, че тойота Русе получи приз №1 за обслужване на клиенти. Не знам в другите сервизи на тойота така ли е?

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 06 Сеп 2008 11:34

В сервизната книжка отбелязват само техническото обслъжване... поне в бг, не знам как е навън

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6171
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 365 пъти

Мнение от slowtraveler » 06 Сеп 2008 11:40

Vesko написа:В сервизната книжка отбелязват само техническото обслъжване... поне в бг...
Вярно е, че ако не изискаш нарочно да опишат ремонта, отбелязват само Т.О...
Но в ТМ Ауто след като поисках да ми впишат в книжката гаранционния ремонт на двигателя (проблема с маслото) не се дърпаха много...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 06 Сеп 2008 12:12

Vesko написа:В сервизната книжка отбелязват само техническото обслъжване... поне в бг, не знам как е навън
В сервизната книжка на Селиката има страници за ТО (разграфени по километри), страница, където се описва инсталиране на аксесоари и страница, където се описват данните ако има смяна на километража. А на един Нисан Силвия съм виждал и страница, където се описват по-сериозни ремонти.
Но ако в сервизната книжка няма специални страници, тук(UK) е общоприета практика, прикрепването на папка с фактури и всички MOT-a (техн. прегледи), докуметираща 'пълна сервизна история'.

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 06 Сеп 2008 12:15

Прикрепването на фактурите собственика ли го прави или сервиза? И ако колата е посещавала различни сервизи на даденете марка в компютърната система а един сервиз имат ли инфо какво е правено по колата в другите? В БГ няма такава връзка между отделните сервизи. Локално (примерно за ТМ Ауто) има информация какво е правено по колата, но само в този сервиз.

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 06 Сеп 2008 12:20

Vesko написа:Прикрепването на фактурите собственика ли го прави или сервиза? И ако колата е посещавала различни сервизи на даденете марка в компютърната система а един сервиз имат ли инфо какво е правено по колата в другите? В БГ няма такава връзка между отделните сервизи. Локално (примерно за ТМ Ауто) има информация какво е правено по колата, но само в този сервиз.
Собственикът се грижи да поддържа такъв 'набор от доказателства', че колата е сервизирана редовно, това е в негов интерес. кола с пълна сервизна история се продава по-лесно и струва по-скъпо.
За коли до 4 години може да се направи извлечение, срещу скромно заплащане biggrin.gif , за сервизната история - аз имам за моята кола и ги има даже смените на гуми на колко са правени, та знам как е карана :whistle: , но преоставянето на тези данни е само от оторизираните дилъри, малките сервизи само слагат печати и издават фактури.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6171
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 365 пъти

Мнение от slowtraveler » 06 Сеп 2008 12:43

Аз също събирам фактурите за допълнително свършените дейности (по-сериозните вмешателства), защото си мисля, че следващия собственик ще е по-спокоен (доколкото е възможно да се вярва на документ в БГ) ако знае как/къде и с какви материали е обслужван автомобила... biggrin.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

antoanto
Мнения: 75
Регистриран на: 15 Авг 2008 04:31
Местоположение: Русе

Мнение от antoanto » 06 Сеп 2008 14:19

Vesko написа:
В сервизната книжка отбелязват само техническото обслъжване

Проблема е че и това не правят. Аз също си пазя фактурите. Ако колата ти стане на 200-250х.к. и ти е празна серв.книжка и по природа си селски тарикат и си върнеш килом. на 112х.к например ако колата е до 3 г. или на 60х.к ако е по стара възможността новия собственик да ръбне сопата е доста голяма и т.н. всичко това рикошира върху самата марка като цяло. Не разбрах преките ви впечатления поне за ТО изискват ли ви книжките (държат ли да си свършат работата) или ако теб те сърби чакаш да ти осъществят мечтата :censored: с други думи има ли практика. Чух за марки като ДЕУ че това е на ниво.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта