скоростна кутия - ТМ Ауто

b_d

Мнение от b_d » 25 Юли 2008 23:26

Искам да разгледам една хипотетична ситуация за момчетата, които се изживяват като форумни лъвове, което е смешно при положение, че не са присъствали там:

Искат малко по-специално внимание в ТМ. Например, ако искат маслен филтър за АЕ86. Ще кажете какво е особеното - еми вече за ае86 в програмите излиза малкия филтър, докато верният е големия. В този момент хора като Марто или Рангочев, без да им е работа може да ви обърнат специално внимание и да намерите решение на проблема. Това едва ли обаче ще се случи след като излеете толкова помия върху тях. Същото важи, ако трябва да се обадите с въпрос на някого - той вероятно няма да си вдигне телефона.

В заключение искам да кажа, че е много лесно да гориш мостове. После обаче е трудно да ги построиш, ама на вас какво ви дреме - вие оригинални части не пазарувате :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

П.П. Не искам да засегна никой и говоря хипотетично. Всякакви прилики с действителни лица и събития са случайни wink.gif

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 25 Юли 2008 23:59

Мисля, че след този пост, по-нататък е безмислено да се коментира.

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 26 Юли 2008 00:39

,,аз хипотетично ако мога само да запитам, че в нормална фирма отивам да си купя нещо,,и щото софта им е сменен,трябва рънгочев да ме познава и да е с добри впечатления от мен-за да ми даде големия филтър,щото на програмата им излиза вече малкия???

да разбирам ли че ако не сме симпатични на рангочев-вече ще е много по трудно на тм-ауто да ни доставят точната част?

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 26 Юли 2008 01:00

Честно казано - ако няма да си вдигат телефони или са неспособни да намерят правилната част - не са за тоя бизнес.
Отдавна не купувам повечето неща от ТМ-АУТО, подобна политика и отношение най-много да доведат и други клиенти дотам. Пазара е отворен, с маниери на монополисти и "да работим добре когато ни кефне" няма да прокопсат. Никога не съм разчитал лично на тоя и оня когато съм ходил там - длъжни са като търговци или сервиз да ме обслужат, още повече че не съм проявил арогантно отношение там. Още повече - след като не са гаражна фирма - длъжни са да имат ясна политика с цените и да я предоставят на клиентите.

ПП: Рокауто няма да спрат да поддържат АЕ86, какво ми пука за българския офис на гръцкия Тойота дилър в крайна сметка ? :whistle:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6166
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 26 Юли 2008 09:43

Fido Dido написа:...... Айде пробвайте да стигнете до по-горно ниво, за да поискате обяснение! Нали се сещате какво ще стане - дреме ми на........
Досега съм нямал случай официалните сервизи (на две европейски марки) да не са реагирали след контактуване на по-високо ниво (включително централата).
Случаите бяха доста по-завързани, но след първоначалното немърливо или направо нелогично нахално държане на сервизите (например искаха да докарам от Варна до София за своя сметка гаранционна кола с отказъл двигател, за да я диагностицират и ремонтират, щото във Варна нямали компютър - модела беше съвсем нов) нещата бързо си дойдоха на мястото.
Собствениците на официалните сервизи не биха искали да губят пари, но за да се вземат мерки трябва да има сигнал. :thumbsup:

@ bad_dog - официалния сервиз е ДЛЪЖЕН да знае правилната част със или без компютър. Ако не са сигурни в компютъра - да вадят фотоплаките и там да търсят. Това е техен проблем.
Аз затова отивам там, за да съм сигурен, че ще поставят правилната част използвайки правилните инструменти и правилната технология.

Ако го няма някое от горните условия просто не бих стъпил там след гаранцията....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

b_d

Мнение от b_d » 26 Юли 2008 10:33

slowtraveler написа:
@ bad_dog - официалния сервиз е ДЛЪЖЕН да знае правилната част със или без компютър. Ако не са сигурни в компютъра - да вадят фотоплаките и там да търсят. Това е техен проблем.
Аз затова отивам там, за да съм сигурен, че ще поставят правилната част използвайки правилните инструменти и правилната технология.
Официалният сервиз знае частта СПОРЕД Тойота. Т.е. Тойота са ПРОМЕНИЛИ номера (и направили грешка), а не ТМ ауто.
Ако човек знае какво да потърси може да прочете, че въпросният филтър експлицитно НЕ е за въпросния двигател.
В този момент благодарение на това, че момчетата в ТМ Ауто са точни (мое мнение) те жертват близо час, за да разкрием истинския. За което им свалям шапка!!! И да - аз съм доволен клиент.

Защо обаче си правя труда да пиша в тази тема? Защото напоследък този форум все по-малко ми харесва. Едно време имаше смислени, точни и полезни теми. Сега има тонове глупости, които трябва да са по-скоро във форум "имам проблеми с това как да си пропилея живота". Честно казано проскачам 90% от темите. Може би често бих могъл да помогна на някого със скромните си знания за марката, но просто не прочитам темата му. Защо - еми като има 20 теми от хора "обичате ли да говорите насън" и 3 теми "как да си сменя гарнитура на главата" - просто тези 3 ги прескачам заедно с останалите.

Друго нещо, което ми е странно - тезата, че "Клиента винаги има право". Съжалявам, но не е така. Нито в конкретен случай, нито по принцип. На мен, ако ми дойде клиент, който се изживява така - ще му налея една студена минерална вода и ще го пратя да си ходи. Странното е, че където и да отида получавам добро обслужване - в ТМ Ауто получавам добро обслужване, в ресторантите получавам добро обслужване, при майстор получавам добро обслужване. Още по-забавно е, че хората които са на горното мнение обикновено получават ужасно обслужване - еми може би проблема е в самите тях и в представата им "че някой им е длъжен". Има сделка - тя има определени параметри - извън тях никой за нищо не е длъжен! А като влезеш в магазин още няма и сделка дори - т.е. всичко е въпрос на добро желание, за което са отговорни и ДВЕТЕ страни, но нито една не е длъжна.


В заключение: Мисля, че е ОК Илиан и Рангочев да спорят. Допускам, че и двамата имат вина за недоразумението. Това, което ме изумява обаче е факта, че хора, които нито са били там, нито знаят детайли всъщност имат най-много мнения във въпросната тема.

ЕВАЛА!!!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6166
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 26 Юли 2008 11:22

bad_god, абе много лично ги приемаш нещата бе човек...

Явно там ни се разминават схващанията - според мен официалния сервиз Е 'Тойота', независимо как се казва.
Реално той е връзката с производителя, и затова за мен няма разлика Тойота или конкретния сервиз е сгрешил.

В твоя случай като е открил грешката, сервиза е бил длъжен да върне информацията обратно към производителя за да се отстрани проблема. Иначе нещата пак заприличват на кварталния сервиз, който си е купил компютър и си е откраднал EPC...
И следващия клиент пак ще пише - 'колко са добри тея, че въпреки Тойота им е пратила грешна информация, пак специално за мен ми отделиха време и ми намериха точната част', въпреки че това си е нормално задължение на сервиза.

Тъй-като ти подхвана темата за хипотетичната случка, затова и моя пост беше по-общ за това какво искам от един сервиз.
Ако говорим конкретно - досега един път съм бил в ТМ-Ауто (след като Варненския сервиз се чуди дълго дали проблема ми е гаранционен или не, и затова реших да отида в София).
И ТМ Ауто извършиха ремонта качествено и в срок.
Сега нямам никакъв проблем нито с варненския, нито със софийския сервиз.

Но ако и на мен ми поискат 300лв за изготвяне на оферта и аз бих им теглил една :occasion5:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 26 Юли 2008 14:19

Аз също бих станал недрожелюбен ако ми поискат пари за проформа и не се учудвам, че искат.Там за всичко се плаща.
Да продават правилния филтър е работата им и си плащаш надценки.
Довода, че проверявал половин час докато го намери не го прави усложлив.Няма да му се подмазваме да си върши работата, затова си плащаме.
Авенсис 3S-FE

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 26 Юли 2008 14:37

bad dog: мисля си че затова има раздел офф-топик: за теми като "обичате ли да говорите насън" и технически раздел за теми като "как да си сменя гарнитура на главата",,,за да не се объркват и за да може човек който не се интересува от неща които не са свързани с колите-да губи сили и нерви...

относно тезата за "Клиента винаги има право".. напълно си прав ,ако сам си си шеф и собственик,,,, дали ако видиш твоят подчинен,на който му тече заплатата ,селекционира клиентите ,както на него му хареса ,,,от което ти губиш- ще понасяш това радушно?...може би,но е малко вероятно...

Аватар
limerad
Мнения: 59
Регистриран на: 24 Апр 2008 19:58

Мнение от limerad » 26 Юли 2008 16:08

а бе вие от тм ауто вземете се гръмнете 300 лв за фактура.
като си купиш хладилник плащаш ли си фактурата

Аватар
limerad
Мнения: 59
Регистриран на: 24 Апр 2008 19:58

Мнение от limerad » 26 Юли 2008 16:10

а бе вие от тм ауто вземете се гръмнете 300 лв за фактура.
като си купиш хладилник плащаш ли си фактурата

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 26 Юли 2008 22:51

SRT_RANGOCHEV написа:Не бе приятел ти пак не си ме разбрал!
Казах ти, че не ни представлява трудност да ти изготвя проформа ама не ти трябва да се набутваш с 300 лв. Нали? Все пак си си купил кола за 20000 лв. и се предполага, че ще отделиш 2500 за ремонта на скоростната кутия, НАЛИ?
Po tazi logika cenata na remonta i fakturata su6to se opredelq ot cenata na avtomobila li?

Zna4i ako doide s Lexus za 40 000 leva v serviza fakturata mu 6te e pove4e ot 300 lv, taka li?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 26 Юли 2008 23:19

bad_dog написа:А като влезеш в магазин още няма и сделка дори - т.е. всичко е въпрос на добро желание, за което са отговорни и ДВЕТЕ страни, но нито една не е длъжна.
Tova moje bi e taka, no ako izleze6 ot magazina i pak nqma sdelka poznai koi kakvo gubi?
A o6te pove4e, ako klienta sled tova otide pri konkurenciqta.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 26 Юли 2008 23:24

Japanese_fever написа:
SRT_RANGOCHEV написа:Не бе приятел ти пак не си ме разбрал!
Казах ти, че не ни представлява трудност да ти изготвя проформа ама не ти трябва да се набутваш с 300 лв. Нали? Все пак си си купил кола за 20000 лв. и се предполага, че ще отделиш 2500 за ремонта на скоростната кутия, НАЛИ?
Po tazi logika cenata na remonta i fakturata su6to se opredelq ot cenata na avtomobila li?

Zna4i ako doide s Lexus za 40 000 leva v serviza fakturata mu 6te e pove4e ot 300 lv, taka li?
не ,предполага се че ще отиде в сервиз на лексус laugh.gif

не че разбрах тая логика на ценообразуването на части и труд,но не ми вдъхва достоверност, ,,,тойотата ми е за 1500 лева,предполагам че се предполага ,че няма да отида в този сервиз, и няма да си сложа оригинална част,както бад дог написа в заключение..

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 27 Юли 2008 00:16

rudolf написа:не ,предполага се че ще отиде в сервиз на лексус laugh.gif

не че разбрах тая логика на ценообразуването на части и труд,но не ми вдъхва достоверност, ,,,тойотата ми е за 1500 лева,предполагам че се предполага ,че няма да отида в този сервиз, и няма да си сложа оригинална част,както бад дог написа в заключение..
Cenoobrazuvaneto na 4astite ne sum zapoznat kak se opredelq, no sum siguren, 4e se predlaga na klienta na po-visoka cena otkolkoto e vzeta, koeto e normalno, za6toto i dealer-a trqbva da ima pe4alba + tova se pla6ta za shipping ot Japan ili tam koqto i da e strana.

Principno moje da si kupish aftermarket 4ast i samo da otide6 da tiq slojat. PO-eftino 6te izleze, no nqma da e originalna t.e. Made in Toyota.
Oba4e mislq, 4e pove4eto servizi se mustq na takiva sdelki, koeto moje i da e normalno, za6toto im namalqva pe4albata po-tozi na4in.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта