Прекъсвач

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6585
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 395 пъти
Получена  благодарност: 428 пъти

Прекъсвач

Мнение от slowtraveler » 12 Окт 2025 19:02

Дали е привлекателно или не - в случая говорим за чисто механични ограничения... Каквито винаги е имало...
Може да искаш ДВГ да ти се развърта до 20х.об/мин, ама на - производителят взел че му сложил ограничител на 4х или 6х об/мин :)
Същата е причината и за тези ограничения при хибридите..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 5971
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 39 пъти
Получена  благодарност: 203 пъти

Прекъсвач

Мнение от Hursa » 12 Окт 2025 19:06

То винаги е имало - но в случая ограничава значително скоростта. Много под достижимата съобразно мощността (дори само на двг).
slowtraveler написа: 12 Окт 2025 19:02 производителят взел че му сложил ограничител на 4х или 6х об/мин
Производителя му слага ограничител, но той в споменатия случай е по обороти над максималната мощност. И автомобила, въпреки ограничителя си достига максималната скорост. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4635
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 237 пъти

Прекъсвач

Мнение от BOz » 12 Окт 2025 19:28

Hursa написа: 12 Окт 2025 18:25 Е в случая - дебата е за ограничението по максимална скорост, а това си е свързано с оборотите на мг2 (до колкото разбирам). smile.gif (Затова, това че е на "задно" няма отношение, поне така предполагам smile.gif. Сигурно има разлика в трансмисията, в конфигурацията и, но дали това налага използването на други предавателни съотношения.)
Естествено, че има разлика, като всичко е различно.
Други части, други крайни характеристики.
Разход на електричарка -> Изображение
Разход на хибрид -> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 5971
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 39 пъти
Получена  благодарност: 203 пъти

Прекъсвач

Мнение от Hursa » 12 Окт 2025 19:44

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

mukot
Мнения: 73
Регистриран на: 08 Авг 2023 23:08
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla Cross 2,0 FWD
Благодарил/а: 114 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Прекъсвач

Мнение от mukot » 12 Окт 2025 20:05

Към ограничението на максималната скорост - "прекъсвач" има отношение и прегряването на батерията. Такова беше официалното обяснение на Нисан за тяхното ограничение, което за Кашкай e-Power е 170 км./час. Разбира се обяснението беше с използването на други думи - намаляване на ефективността поради голямата дистрибуция на електроенергия. Също като при чстите електрички - при високота скорост се претоварва и електромотора, загрява и батерията. Знаете и съобщението от австралийската полиция в Куинсленд. https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... ka-sluzhba

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6585
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 395 пъти
Получена  благодарност: 428 пъти

Прекъсвач

Мнение от slowtraveler » 12 Окт 2025 20:11

Hursa написа: 12 Окт 2025 19:06 Производителя му слага ограничител, но той в споменатия случай е по обороти над максималната мощност
Съвсем не... Бъркаш причина и следствие.. Има физико-механични ограничения за даденият двигател... Няма двигател, без ограничения по обороти... Искаш ли по-висока мощност - повишаваш оборотите на двигателя (ако конструкцията му позволява повишаване на оборотите) - примерът е 'гонката за оборотите' във Ф1 и последващите ограничения.
При такъв тип предавка както е при 'обикновения хибрид' с фиксирано предавателно число винаги трябва да търсиш баланс между динамика и максимална скорост (то и на другите автомобили се прави с внимателен подбор на предавателните отношения на предавките)...
В конкретния случай за мен нещата са прости: 1. ограничението е поради допустими обороти на МГ; 2. Подбраното крайно предавателно отношение е позволило добра динамика, допускайки максимална скорост доста над позволената във всички страни по света (с изключение на конкретни пътища в една :) ) .....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 5971
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 39 пъти
Получена  благодарност: 203 пъти

Прекъсвач

Мнение от Hursa » 12 Окт 2025 20:12

При хибридите - при поддържането на скоростта продължително време - не се използва батерията. Използва се енергията - генерирана от двг.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Hursa
Мнения: 5971
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 39 пъти
Получена  благодарност: 203 пъти

Прекъсвач

Мнение от Hursa » 12 Окт 2025 20:17

Вие бъркате. smile.gif Вижте характеристиките на повечето масови двг (най-вече "атмосферни") - вижте как пада въртящия момент, поради това и мощността над определени обороти. Основно поради влошено пълнене.
mukot написа: 12 Окт 2025 20:05 Към ограничението на максималната скорост - "прекъсвач" има отношение и прегряването на батерията.
При хибридите - при поддържането на скоростта продължително време - не се използва батерията. Използва се енергията - генерирана от двг.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

mukot
Мнения: 73
Регистриран на: 08 Авг 2023 23:08
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla Cross 2,0 FWD
Благодарил/а: 114 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Прекъсвач

Мнение от mukot » 12 Окт 2025 20:17

Hursa написа: 12 Окт 2025 20:12 При хибридите - при поддържането на скоростта продължително време - не се използва батерията. Използва се енергията - генерирана от двг.
Така е. При Тойота и Хонда. При последователните на Нисан си е като електричка. Но при ускоренията до тези скорости и електромоторите влизат в действие и дърпат яко от малките батерии и ги греят.

Hursa
Мнения: 5971
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 39 пъти
Получена  благодарност: 203 пъти

Прекъсвач

Мнение от Hursa » 12 Окт 2025 20:24

При ускоренията - да. Но в случая - пишем предимно за максималната скорост, която може да поддържа продължително време. Така, че няма значение - последователен хибрид е - но за да поддържа тази скорост дълго време прехвърля генерираното от двг-генератор (през инвертора) към ел мотора задвижващ автомобила. Батерията пак не участва (поне според мен, не е необходимо да участва smile.gif).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4635
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 237 пъти

Прекъсвач

Мнение от BOz » 12 Окт 2025 20:51

Hursa написа: 12 Окт 2025 19:44 Няма нужда да са различни предавателните отношения - поради това, че е на "задно".
Ама реално са различни. Може да се каже и обратното - няма нужда да гласят отношенията да са еднакви при различни чаркове. tooth.gif
Ако имаше за цел да са с еднакви характеристики, щяха да си спестят разходите и разправиите от различното задвижване.
Разход на електричарка -> Изображение
Разход на хибрид -> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6585
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 395 пъти
Получена  благодарност: 428 пъти

Прекъсвач

Мнение от slowtraveler » 12 Окт 2025 21:27

Hursa написа: 12 Окт 2025 20:17 Вижте характеристиките на повечето масови двг (най-вече "атмосферни") - вижте как пада въртящия момент, поради това и мощността над определени обороти. Основно поради влошено пълнене.
Точно затова и казвам, че бъркаш причината и следствието... Когато е конструиран двигателя с дадените параметри (обороти), се подбира газоразпределението и въобще - горивни карти, предварение и т.н. съобразно тези условия... И виждаш 'картата' на въртящ момент/мощност...
При ДВГ нещата са пределно прости - горивото, което може да бъде изгорено за единица време (т.е. мощността) пряко зависи от количеството въздух, с което може да бъде изгорено горивото... А този въздух при атмосферният ДВГ пряко зависи от оборотите - колкото по-високи обороти, толкова повече гориво можеш да изгориш за единица време и по-голяма мощност можеш да отдадеш.. Аналогично и при турбодвигателите - при еднакъв наддув ДВГ с по-високи обороти ще може да отдаде по-висока мощност...
Но това е не е точно по темата...
При хибридите за мен причините са само горните - механични ограничения за обороти на МГ, и компромисно крайно предавателно число, позволяващо добра динамика в работният диапазон, и в същото време - приемлива максимална скорост...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
zorbata
Мнения: 496
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 68 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Прекъсвач

Мнение от zorbata » 12 Окт 2025 23:35

Hursa написа: 12 Окт 2025 20:24 Но в случая - пишем предимно за максималната скорост, която може да поддържа продължително време.
Да, но за да достигнеш тази максимална скорост се ползва ел. мотора и съответно батерията загрява, а колкото е по-висока тази мах. скорост толкова по-дълго се ползва този ел. мотор.
Да не говорим, че на хибридите батериите са малки и не могат дълго време да отдават мощност, а знаем, че колкото по-голяма е мах. скорост толкова по-трудно се достига особено с маломощни двигатели.
caryЦар

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта