Страница 4 от 24

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 29 Яну 2025 13:46
от FearSoft
Да, за хибрид става въпрос, пише го и в подписа.
Или на мен критериите за шум са ми други, или оглушавам, или просто няма проблем. Със сигурност не е второто. Да, не е като висок клас автомобил, сигурно там е по-безшумно. Но в сравнение с всичко, което съм карал досега, тази ми е най-безшумна. Единствено ми реве повечко при голям баир, надолу основно. А и не съм състезател, спокоен съм и не се напъвам да изпреварвам на всяка цена. За разлика от това, което масово наблюдавам от младите шофьори - всички са на F1 mad.gif
Разходът и по българските магистрали ми е нисък - 4.5-4.7/100. А при второстепенни даже около 3/100. Всичко е в начина на каране и тежестта на десния крак.

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 29 Яну 2025 16:09
от max-2
1.8 аурис хибрид съм карал само веднъж, о ми се стори тромав и маломощен. Приятелката, на която беше каза че за нея върви много като го настъпи на спорт. Сега си взе 2.0 схр.
И друг път съм чувал че е зле на магистралата и има висок разход. Подобно на това от колегата по-горе за 120 при изкачване.

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 29 Яну 2025 16:55
от Krachunov
FearSoft написа: 29 Яну 2025 13:46 Да, не е като висок клас автомобил, сигурно там е по-безшумно
Не говорим за висок клас. Говорим за същия.
Говорим за това че королата я продават без изолация на предния капак. Че духа от прозорците и като цяло че е шумна. Шкодилака е по тих при все че е дизел.
Приказките със състезател Ф1 и млади шофьори са глупости с които човек се успокоява. ДА, както казах тренира те да си спокоен, защото просто няма какво да направиш.
Както казах и аз дълго време живеех с мисълта, че е субективно - шума. Че видиш ли движи се на ток и е тихо и после реве...НЕ просто реве.
И да не съм голословен. Преди да я продам мерих шума в нея. На магистрала е около 80 децибела... толкова е и музиката надута на макс... та ако слушаш така музика може да не ти пречи шума.
На павета шума стига до 90 децибела и то при 30 - 40км. Пкодата е 75-80 на паваж а на магистрала 70 без акустични стъкла и тн.
FearSoft написа: 29 Яну 2025 13:46 Разходът и по българските магистрали ми е нисък - 4.5-4.7/100
За такъв разход трябва да карам под 120... което на магистрала няма как да си го причиня, при нормални условия.
FearSoft написа: 29 Яну 2025 13:46 Всичко е в начина на каране и тежестта на десния крак.
Гледам 22ра година сте се регистрирали във форума, от тогава карате хибрид или ? И аз в началото яко се втелясвах, да ускорявам плавно, да намалявам плавно. В града реално има смисъл, защото така или иначе трафика се движи бавно, без значение дали на всеки светофар правиш от 0 до 100. Но на дълъг път за 1 литър по - малко, признавам нямам нервите да се движа тип ТАЙ ЧИ.

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 29 Яну 2025 17:31
от FearSoft
Krachunov написа: 29 Яну 2025 16:55 королата я продават без изолация на предния капак
Ами не знам при Вас как е било, но при мен си има изолация както на предния капак, така и отзад. Децибели не съм мерил, не ми е трябвало.
Krachunov написа: 29 Яну 2025 16:55 Гледам 22ра година сте се регистрирали във форума
Да, регистрирах се в момента, в който поръчах колата, за да чета и да се ограмотявам. Карам хибрид от около година и половина. И смея да твърдя, че колата наистина ме направи доста по-умерен и спокоен водач. Не е като да съм бил състезател, но просто си успокоих нервите. И се чувствам доооста по-добре, без да изпадам постоянно в ситуации. И без да правя шевици от крайно ляво платно в крайно дясно и обратно, за да спестя няколко минути време до крайната точка на пътуването. Въпрос на характер и нагласа :whistle:

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 29 Яну 2025 18:23
от Krachunov
Аз бях ниво екзекютив 20та година и беше без изолация, също 21ва година същото ниво пак беше без изолация.
FearSoft написа: 29 Яну 2025 17:31 Да, регистрирах се в момента, в който поръчах колата, за да чета и да се ограмотявам
и аз супер много се радвах и втелясвах колко мога да го смъкна разхода. След това не съм почнал да шаря по лентите или да се правя на състезател. Но просто спрях да ускорявам 18 км и да спирам още толкова.
FearSoft написа: 29 Яну 2025 17:31 И се чувствам доооста по-добре, без да изпадам постоянно в ситуации. И без да правя шевици от крайно ляво платно в крайно дясно и обратно, за да спестя няколко минути време до крайната точка на пътуването. Въпрос на характер и нагласа
Точно това казах и аз, прави те спокоен просто защото колата не предпоставя за друго, просто не може.

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 29 Яну 2025 18:49
от FearSoft
Krachunov написа: 29 Яну 2025 18:23 просто не може
А - може, може. Пробвано е tooth.gif Ама не е направена за това. За такива цели има едни трибуквени, дето най-често ги дават по новините happy.gif
А относно пушеците от ТИР-овете - ами, има едно копче, вика му се вътрешна циркулация на въздуха. Много помага, особено в зимния смог в града. rolleyes.gif

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 29 Яну 2025 18:54
от gerito_jp
Ярисът от 2008 на магистрала беше като бар след 12ч. Като вдигнеш по-висока скорост и не може да си говориш с комшиите от втория ред. Аурисът от 2017 е много по-добре и се живее. То трябва да се покара лично. Дали Корола Кросът е сравним с Ауриса по шумоизолация? Иначе двигател 1.8 хибрид на един приятел дава среден разход 5.5 /много индивидуално/. Ако го сравним с Карок 2,0 бензин среден разход поне 8/пак индивидуално/, прави 2.5л. На 100000км, разликата в цената за бензин ще е 2500*2,7лв/лит или 6770лв От друго страна, имате ли опит с хибридните батерии, знам, че една батерия сменят за 6к, което пак си е разход. Хибрид, хибрид, откъм разход няма особена разлика. Ако караш в града само - може би ще успееш да избиеш надутата цена в момента на хибрида.

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 29 Яну 2025 19:52
от WoLF
Аз не я карам заради икономията на гориво. Харесва ми начина на каране, безпроблемната експлоатация на основните възли и липсата на дребни електрически гремлинчета tooth.gif Батерията си има живот, да, но той никак не е къс и труден за отстраняване :thumbsup:

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 29 Яну 2025 19:54
от Митхат
post_id=449679 написа:29 Яну 2025 13:46 Дали Корола Кросът е сравним с Ауриса по шумоизолация?
Lexus Ux е перфектен във всяко отношение,направи си е истински автомобил.

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 29 Яну 2025 20:16
от Hursa
Krachunov написа: 29 Яну 2025 11:58 за съпоставка карок 4х4, може да предава до 50% към задните колела, което са 75 коня.
Не може. Муфата ще изключи много преди да стигне тези 75 кс. Всъщност много преди да достигнете и 40 кс. Вижте само кога се активира. Може да предава относително малък въртящ момент преди да започне да "приплъзва" (всъщност в повечето случаи не е необходимо).

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 29 Яну 2025 20:31
от Krachunov
FearSoft написа: 29 Яну 2025 18:49 А - може, може. Пробвано е
Двойка двигателя може би. 1.8.... boxed.gif та било то и новата му версия със 140. За корола го дават 9,6секунду от 0 до 100 ако не се бъркам. За кроса е 10 секунди. А както писах Карок 115 коня го прави за 10,3 сек. Та по малко от секунда разлика с 25 коня повече... Дайте да не си говорим алабализми.
FearSoft написа: 29 Яну 2025 18:49 А относно пушеците от ТИР-овете - ами, има едно копче, вика му се вътрешна циркулация на въздуха. Много помага, особено в зимния смог в града. rolleyes.gif
тук си говорим вече откровени глупости.
gerito_jp написа: 29 Яну 2025 18:54 Иначе двигател 1.8 хибрид на един приятел дава среден разход 5.5 /много индивидуално/. Ако го сравним с Карок 2,0 бензин среден разход поне 8/пак индивидуално/
Средно за 40 000 км предимно магистрално 6,5. преди това смесено 5,5. Сумарно по колонка засичано всяко зареждане е 5,6 за 85к км.
Дизелов карок на магистрала дава по нисък разход от королата, в града разбира се по - висок, но както казах не го карам там. Та подобен род сметки няма да излязат. Дори да е 2.5 литра разлика, а тя ще по - малка, тея 6 бона дадени за 100 000 са все едно.
gerito_jp написа: 29 Яну 2025 18:54 От друго страна, имате ли опит с хибридните батерии, знам, че една батерия сменят за 6к,
това надали е драма. По - голям проблем според мен в следвщаите години ще е уж необслужваемата скоростна, а последно време меркам мнения че се обслужвало. Тойота нямаха предписания за смяна на тея масла, в какво състояние ще са, само може да изчакаме. Друг проблем специално с королите е водната помпа и хибридните кабели които страдали от ръжда.
WoLF написа: 29 Яну 2025 19:52 безпроблемната експлоатация на основните възли и липсата на дребни електрически гремлинчета
тойотата изобщо не е лишена от такива, не знам какви розови очила носите. Корола страда от водна помпа, може да се поразровите по чужди форуми, както и лично видях на 2 нови нужда за доливане на антифриз и при двете изкупени от ТМ се спомена изрично водна помпа че ще гледат. Кроса има статии, как са имали проблеми със спирачките и са имали реколове по тоя въпрос.
Дребни гремлинчета - андроид аутото преди да влезе WIFI версията най малкия повей в/у кабела го разбутваше. Избледнели лайсни - сменени гаранционно. Корозия по хибридните кабели. Кола е и като такава се чупи. Пословичната здравина на тойота, май все по отчетливо остава в миналото.
Но всичко това се преживява. Само неадекватната ценова политика която води тойота България е препъни камъка. Няма как за кошник който от 2019 не е променен с изключение на дребни детайли, да му вдигнеш 10 бона цената и да дрънкаш глупости как вече били премиум и разбира се да не даваш отстъпки. Всички са надули цените. Но всички правят смислени отстъпки.
Карок било то и 4по4 не струва 80 бона колкото е по ценова, за това ти правят отстъпки. Корола кроса и той не струва 80... той хептем не струва, и корола комбито го пласират за 60+ а е същата газка от преди 5 години за 48...

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 29 Яну 2025 21:05
от gerito_jp
На Яриса и Ауриса ми смениха водните помпи безплатно, на 5 година май някъде. Не е драма там, те си го знаят и си го сменят.

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 29 Яну 2025 21:10
от WoLF
Krachunov написа: 29 Яну 2025 20:31тойотата изобщо не е лишена от такива
За моята си говоря... Определено ще е първата, която ще продам чак за скрап. Другите автомобили постоянно ги правя нещо boxed.gif

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 29 Яну 2025 21:42
от FearSoft
Krachunov написа: 29 Яну 2025 20:31 тук си говорим вече откровени глупости
Не разбрах кое са глупостите? Или не сте чували за тази опция, или не сте се сещали да я изпробвате. Ама да кажете - глупости? Поне дайте резонни обяснения защо мислите така. Иначе е въздух под налягане...

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 29 Яну 2025 21:45
от Krachunov
gerito_jp написа: 29 Яну 2025 21:05 на 5 година май някъде.
Не е драма, както казах кола е чупи се и не е лишена от проблеми. А сменят по гаранция, ако извадиш късмета да се случи тогава.
WoLF написа: 29 Яну 2025 21:10 Определено ще е първата, която ще продам чак за скрап.
И аз така мислех за моята, реално нямаше техническа причина да я сменям. Просто реших че е подходящ момент с надутите цени на вторичния пазар и реших да сменя с нещо по - комфортно.
FearSoft написа: 29 Яну 2025 21:42 Или не сте чували за тази опция, или не сте се сещали да я изпробвате.
глупости са това да се дава като аргумент, срещу това че колата е слаба за да изпревари бързо при определени условия. Опцията съм я чувал разбира се и я ползвам непрекъснато. И по тази тема, това беше едно от нещата с което не свикнах в интериора, скапаните малки еднакви бутончета едно до друго. no.gif