Страница 4 от 7
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 31 Дек 2024 16:14
от WoLF
Някаква промяна във въздушните потоци при натискане на бутона за рециркулация?
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 31 Дек 2024 16:26
от Ивайло Димов
Офтопик
► Виж съдържание
Компресорът на климатика нищо не суши ,тва да не е климатикът у спалнята които има подобна функция .Поне трима независими един от друг механици на автоклиматчни уредби съм разпитвал ,всичките гледаха като АмГъл - с оцъклен поглед като им зададох подобен въпрос.Като си набримчил температурата на HI клапата за студен-топъл кръг затваря пътя към изпарителя и отваря този към радиатор парно ...как точно включеният компресор ще помогне

.Напълно безмислено упражнение.Интензивното потене може и да е заради блокирала клапа виншна-вътрешна рециркулация ,лошо парно .За ужас и от добра херметизация на колата,колкото и да е ненормално.
Служебната Дачия няма потене ,ама има парно на лада 1600 и уплътненията на вратите са тотал щета .
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 31 Дек 2024 16:51
от WoLF
Офтопик
► Виж съдържание
А как функционира изсушаването при домашните климатици? Като си отговориш на този въпрос, ще разбереш и при автомобилите как работи...
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 31 Дек 2024 16:59
от pivaylov
WoLF написа: ↑31 Дек 2024 16:14
Някаква промяна във въздушните потоци при натискане на бутона за рециркулация?
Според моите наблюдения почти еднакво се запотява и при двата варианта. Шум/стържене не чувам при включена циркулация, но и при изключено парно не усещам свеж въздух да влиза в купето.
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 31 Дек 2024 17:16
от memorex
Ако се активира обдухването на предно стъкло би трябвало да почне да влиза относително сух външен въздух който ще изсуши и избута влажния в купето.Има и дренаж за оттичане на кл.система който да се провери.Леко отваряне на някой от стъклата също допринася за бързо извеждане на влажния въздух при работещ вентилатор.
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 31 Дек 2024 17:23
от pivaylov
Отварянето на прозорци не помага, обдухването на предното стъкло също понякога не помага.
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 31 Дек 2024 17:24
от mapamop
pivaylov, Като махнеш жабката ще видиш клапата горе вдясно над тялото със вентилатора на парното, под ръба на стъклото. Няма как да я объркаш. Като натиснеш бутона ще я видиш дали се движи. Ако не се движи - или кабела на машинката, или машинка или рамото на клапата е извадено от клапата и машинката. Или клапата е разместена, или счупена. Намества се, евентуално без сваляне на таблото.
Машинката мисля че трябва да е тази с номера който си дал.
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 31 Дек 2024 17:42
от Ивайло Димов
► Виж съдържание
Офтопик
Wolf ,очаквам ти да ми обясниш

,компресора на автоклиматика нема нищо общо с този на домашен климатик .
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 31 Дек 2024 17:45
от biro
► Виж съдържание
Офтопик
Ивайло Димов написа: ↑31 Дек 2024 16:26
Компресорът на климатика нищо не суши ,тва да не е климатикът у спалнята които има подобна функция .Поне трима независими един от друг механици на автоклиматчни уредби съм разпитвал ,всичките гледаха като АмГъл - с оцъклен поглед като им зададох подобен въпрос.Като си набримчил температурата на HI клапата за студен-топъл кръг затваря пътя към изпарителя и отваря този към радиатор парно ...как точно включеният компресор ще помогне

.Напълно безмислено упражнение.Интензивното потене може и да е заради блокирала клапа виншна-вътрешна рециркулация ,лошо парно .За ужас и от добра херметизация на колата,колкото и да е ненормално.
Служебната Дачия няма потене ,ама има парно на лада 1600 и уплътненията на вратите са тотал щета .
Като натиснеш бутона за сушене на предния джам се включва компресора даже и да не включен АС преди натискането. Започва да духа мощно и студено. По-голяма глупост не бях чел скоро. Разбира се, че с климатик се суши купето като механизма е охлаждане на вътрешния топлобменник и превъртане на въздуха в купето през него. В топъл въздух има много повече вода в сравнение със студен въздух. А топлия въздух наситен с влага при контакт със студени стъкла кондензира, същото е като си извадиш бира от хладилника.
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 31 Дек 2024 17:51
от Ивайло Димов
Офтопик
► Виж съдържание
Сушенето включва оборотите на вента на макс ,нищо повече

.Както казах ,аз съм нагъл ,нахален и задавам неудобни въпроси .Питал съм още преди години хора дето с тва си изкарват хляба.
Старите коли с електро-магнитна муфа даже под 5° компресора не се включва .
Изобщо тва пускане през зимата е за лудо ,файда няма .Освен в топли дни с цел профилактика и раздвижване на фреона и маслото.
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 31 Дек 2024 18:27
от slowtraveler
► Виж съдържание
Офтопик
Ивайло Димов написа: ↑31 Дек 2024 16:26
Компресорът на климатика нищо не суши
Абсолютно грешно твърдение... Изпарителят на 'климатика' е преди радиаторчето на парното и ако температурата не е прекалено ниска и компресорът се включи, влагата ще кондензира върху по-охладеният изпарител, намалявайки абсолютната влажност на въздуха (изсушавайки го)... След което този въздух преминава през радиаторчето на парното, и подгрявайки се, намалява още повече относителната влажност на въздуха

Това, че си питал 'хора, занимаващи се с това много години' не означава нищо... Дори и да са много добри механици...
Това, че авиомеханикът е ремонтирал десетки години самолети не означава, че може да го кара...
И обратното - това, че някой знае перфектно как точно да ползва дадена техника, не означава, че може да я ремонтира

Запотяване на стъкла
Публикувано на: 31 Дек 2024 18:37
от mapamop
► Виж съдържание
Офтопик
Компресора/климатика не го интересува колко е студено навън. Интересува го да не замръзне изпарителя. Което е поне -10 градуса по спомен. Просто на -20 примерно ще се изключи по-бързо, преди да е заледен изпарителя. В купето логично няма да е като навън. И идеята е че изпарителя става най-студената част в купето. От там събира влагата и я кондензира в преливника. Брутално студения въздух от отвън, просто ще му помогне да си достигне бързо температурата на замръзване на изпарителя, но това че на под -5 не се пуска е опашата лъжа.
За се се спре компресора или трябва изпарителя да е пред замръзване, или налягането на фреона да е под/над границите на допустимото, или просто да няма нужда от охлаждане. При натискане на бутона за изсушаване на предния прозорец последното не се проверява (няма значение има ли или няма нужда пътниците да се охлаждат - охлаждат се и да не искат).
Който ти го е казал това, му кажи пак да си прочете документацията на автоклиматика, а не на хладилника.
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 31 Дек 2024 18:39
от max-2
► Виж съдържание
Офтопик
slowtraveler написа: ↑31 Дек 2024 18:27
Ивайло Димов написа: ↑31 Дек 2024 16:26
Компресорът на климатика нищо не суши
Абсолютно грешно твърдение... Изпарителят на 'климатика' е преди радиаторчето на парното и ако температурата не е прекалено ниска и компресорът се включи, влагата ще кондензира върху по-охладеният изпарител, намалявайки абсолютната влажност на въздуха (изсушавайки го)... След което този въздух преминава през радиаторчето на парното, и подгрявайки се, намалява още повече относителната влажност на въздуха

Това, че си питал 'хора, занимаващи се с това много години' не означава нищо... Дори и да са много добри механици...
Това, че авиомеханикът е ремонтирал десетки години самолети не означава, че може да го кара...
И обратното - това, че някой знае перфектно как точно да ползва дадена техника, не означава, че може да я ремонтира
Благодаря, мен ме домързя да го напиша.
Весело посрещане на 25-а.
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 31 Дек 2024 19:27
от WoLF
► Виж съдържание
Офтопик
Ивайло Димов написа: ↑31 Дек 2024 17:42
Wolf ,очаквам ти да ми обясниш

,компресора на автоклиматика нема нищо общо с този на домашен климатик .
Освен че са абсолютно еднакви в единия от режимите (и единствения възможен при колите) - изтудяване

Понякога е полезно да помислиш преди да пишеш, стига си се издавал
pivaylov написа: ↑31 Дек 2024 17:23
Отварянето на прозорци не помага, обдухването на предното стъкло също понякога не помага.
Мабримчи вентилатора ръчно докрай и следи клапите сработват ли при различните режими. Прозорците се отварят леко, че да бяга въздуха(с влагата) от купето, докато влиза от духалките по-сух...
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 31 Дек 2024 20:02
от Ивайло Димов
► Виж съдържание
Офтопик
Искам да обясниш как изсушава влагата пуснатият климатик? Ма не ми бягай по тъча
След това обясни на колегата,който въпреки пуснатият компресор в колата му е дъждовна джунгла .
Искам технически и физически обосновано мнение.Аз в първия работен ден ще отида при моя мастер ...да ти се посмеем на знанията.