Страница 4 от 53

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 20 Авг 2021 12:11
от Filbor
:thumbsup:

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 22 Авг 2021 22:40
от Filbor
Настоящите електрички сравнени по тегло:

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 23 Авг 2021 07:34
от slowtraveler
Сериозна работа... 'Лек' автомобил вече тежи колкото тежък голям СУВ... ohmy.gif
Явно е по-Икологично да произведеш още един тон желязо(метал) отгоре... С надеждата да можеш да го рециклираш, ако междувременно не е изгнил или станал негоден за рециклиране..

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 23 Авг 2021 09:08
от ufer
Тепърва ще става по-интересно, особено като се отчете голямото тегло и бъдещите цени на тока... Може да се окаже, че на бензин ще е по-евтино...

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 23 Авг 2021 10:19
от dracunculus
Напълно съгласен съм с ufer! Според мен скокът в разпространението на ел. коли ще изпревари многократно възможността на ел. мрежа да обезпечи с ток, още по-малко пък е екологично произведен ток. Много ми е интересно какво ще стане, но мисля, че мога да предположа, за голямо съжаление ....Напълно вероятно да се окаже, че в близкото бъдеще ел. коли нито ще се карат по-евтино, нито по-екологично от един модерен ДВГ или пък хибрид..

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 23 Авг 2021 10:29
от biro
В близко бъдеще не се знае каква ще е цената на бензина. Ами ако е 20лв за литър? Хипотетично на каква цена за литър би се продавал литър бензин от последните 10 тона останали на планетата?
Същите разговори са се водели преди 150 години в зората на автомобилите с ДВГ. Не бъдете от страната на привържениците на конния транспорт.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 23 Авг 2021 13:25
от dracunculus
Biro, разбира се (въпреки, че има залежи за още много х 10 тона бензин на планетата). Но какво става, ако от утре или други ден (образно казано!) всичко мине на ток? Плащам в момента над 36 цента за Квч ток. Ами, ако станат 30Евро? Реално нещата са шитня във всяка една посока. Просто планетата се пренасели отдавна и от това произтича и острият недостиг на енергия във всичките ѝ форми.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 23 Авг 2021 16:37
от BOz
Това съм си го мислил за цената на тока в гаража, дори в България. Може веднага да измислят ток, който се ползва от гаражи да стане "индустриален", като му наложат веднага всякакви надценки, акцизи, допълнителни данъци и т.н. И по този начин съвсем лесно да разделят тока за зареждането на колата от този вкъщи за боба. И тогава да карам електричарка да ми излиза по-скъпо от сегашния Приус на бензин. tooth.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 23 Авг 2021 20:25
от Filbor
Да сме живи и здрави, пък ще видим какво ще се случи...

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 23 Авг 2021 22:25
от ufer
Атом от всички страни - залягайте и се спасявайте, кой както може...

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 24 Авг 2021 10:30
от slowtraveler
dracunculus написа: 23 Авг 2021 10:19 Напълно вероятно да се окаже, че в близкото бъдеще ел. коли нито ще се карат по-евтино, нито по-екологично от един модерен ДВГ или пък хибрид
Ами то имаше сериозни анализи преди време - чакали нефта да се закрепи над около 120-150$ и тогава електричките щели да дойдат на мода... Т.е. когато бензина се позакрепи на 3-4 лв - ще се повиши интереса :)

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 24 Авг 2021 10:42
от Filbor
Видяхме теглото. Сега да видим колко пречи на ускорението tooth.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 24 Авг 2021 20:44
от Hursa
Интересува ме защо е така силно ограничена мощността при регенерация - да сте срещали нещо по този въпрос.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 25 Авг 2021 16:56
от Filbor
Не знам какво имаш предвид, но целта все пак е, като си махнеш крака от педала на газта, то да спира плавно, а не да те заковава, като в екстремна ситуация.
https://bg.ert.wiki/wiki/Regenerative_brake
Например в Хюндай Кона може да се настройва нивото на рекуперация в зависимост от стила на шофиране и ситуациите на пътя:

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 25 Авг 2021 19:56
от Hursa
Целта е, поне би трябвало да бъде (според мен) да се усвои максимално количество от енергията при спиране. А дори при внимателно и умерено шофиране - повечето от спиранията са с относително интензивни ускорения. Това (отрицателно) ускорение се управлява с педала (на спирачката) - с нея би трябвало да се управлява и регенерацията, по възможност в много широк диапазон, може би до пълната мощност на ел двигателя, същия и генератор (поне при не много мощните ел автомобилите с "големи" батерии, макар че "пълна мощност" е доста условно понятие приложено към ел машините). Но за съжаление е значително по-ограничена тази мощност (в "много" пъти, до колкото знам).
Степента на забавяне, когато се пусне педала (на акселератора) може да се управлява при много модели, но си е в относително не широк диапазон (както предполагам и трябва да бъде). За по интензивните спирания, вече "дозираме" (управляваме) забавянето с педала на спирачката.
Намирали ли сте, как протича зареждането (може би графики) при т. н. "бързи зарядни станции", при зареждане с големи мощности - в първите секунди след включване на заряд?