Знае ли се. Може това да ги е накарало да се откажат. Трябва да се пита някой дилър.
Добавка или 100 октана
- BOz
- Мнения: 4317
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
Добавка или 100 октана
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
-
- Мнения: 4944
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Добавка или 100 октана
За екстрите може да не е наясно, но когато започнат да се редят за гаранционни ремонти на горивна система или двигател, дилара и дори производителя може да се заинтересуват силно защо се получава така с конкретен модел двигатели експлоатирани у насslowtraveler написа: ↑05 Ное 2019 10:51 Досега не съм срещал дилър, който е наясно с всички екстри на автомобила, пък камо ли да може да направи смислен анализ и да сведе до клиента свястна информация
А производителя, предполагам, може да установи, ако проблема е в горивата. (Дори в сервизите на марката може да се установи.) И да си направят съответните изводи.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 5007
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 172 пъти
- Получена благодарност: 153 пъти
Добавка или 100 октана
Hursa, би ли посочил случай, при който някоя марка масово да се е редяла за гаранционен ремонт на горивна система или двигател в България?
А относно споменатите авиационни доклади - просто там се изследва и горивото - дали причината не е била в него...
Какво значение е какъв е двигателя в случая?!! (в допълнение - повечето такива двигатели - включително доста на Ротакс не са гарантирано сертифицирани за 'самолетна употреба', макар и да са сертифицирани за използване на обикновен автомобилен бензин)..
А относно споменатите авиационни доклади - просто там се изследва и горивото - дали причината не е била в него...
Какво значение е какъв е двигателя в случая?!! (в допълнение - повечето такива двигатели - включително доста на Ротакс не са гарантирано сертифицирани за 'самолетна употреба', макар и да са сертифицирани за използване на обикновен автомобилен бензин)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 928
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 122 пъти
- Получена благодарност: 32 пъти
Добавка или 100 октана
Hursa,
Ти самият вярваш ли си , че някоя автомобилна компания ще тръгне да ни оправя качеството на горивото?
За всички тях това е добре дошло, защото е идеално оправдание за заводските дефекти не само в двигателя, но и в автомобила като цяло.
Примерно детонацията в двигателя от нискооктаново или гориво с примеси води до ускорено износване и умора на тампоните на двигателя и окачването. Това не е моя измислица, а извадка от реална автотехническа експертиза на "независим" съдебен експерт, представена в съда!
Правете си изводите сами.
Ти самият вярваш ли си , че някоя автомобилна компания ще тръгне да ни оправя качеството на горивото?
За всички тях това е добре дошло, защото е идеално оправдание за заводските дефекти не само в двигателя, но и в автомобила като цяло.
Примерно детонацията в двигателя от нискооктаново или гориво с примеси води до ускорено износване и умора на тампоните на двигателя и окачването. Това не е моя измислица, а извадка от реална автотехническа експертиза на "независим" съдебен експерт, представена в съда!
Правете си изводите сами.
-
- Мнения: 4944
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Добавка или 100 октана
„Някоя автомобилна компания да тръгне да ни оправя качеството на горивото”? Защо да го прави? Ако двигателите издържат гаранционния пробег - добре, ще се скапят след гаранцията, собственика да му мисли, компанията ще спечели евентуално от продажбата на части. Ако двигателя не би издържал гаранционния пробег при експлоатация с нашите горива - няма да го предлагат у нас. Все пак не смятам, че отклоненията в качеството на горивата, особено в октановото число на съвременните бензини с относително голямо количество добавени алкохоли е голямо. Съмнявам се в чистотата на предлаганото у нас гориво и в неговия състав.
За авио катастрофите - изследват и установяват отклонения от качеството, но то не е достатъчно за да предизвика отказ на относително по надеждните и поради малкия нальот слабо амортизирани (макар зареждани с наши горива) двигатели, например .
Знаейки качествата на нашите горива, просто не биха предложили определени двигатели чуствителни към качеството на горивото - така ще избегнат "масовото редене за гаранционни ремонти" и разходите по тях .slowtraveler написа: ↑05 Ное 2019 16:39 Hursa, би ли посочил случай, при който някоя марка масово да се е редяла за гаранционен ремонт на горивна система или двигател в България?
А относно споменатите авиационни доклади - просто там се изследва и горивото - дали причината не е била в него...
За авио катастрофите - изследват и установяват отклонения от качеството, но то не е достатъчно за да предизвика отказ на относително по надеждните и поради малкия нальот слабо амортизирани (макар зареждани с наши горива) двигатели, например .
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 928
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 122 пъти
- Получена благодарност: 32 пъти
Добавка или 100 октана
Явно не си се сблъсквал с маркетолози, които преди това са продавали дъвки, а след това са назначени като изпълнителни директори в технологични фирми.
Няма смисъл да те убеждавам, че това, което си написал, в съвремието ни е утопия.
Примери за фабрични дефекти има в Toyota - огромната консумация на масло на бензиновите двигатели около и след 2000, същия проблем, но поради други причини при: Opel EcoTec, Mazda/Ford 1.8; 2.0; 2.2, VW TSI/TFSI + DSG7 и т.н. Никоя от тези компании в продължение на години не си мръдна пръста да отстрани своите инженерингови и производствени грешки. Даже имаха наглостта да пишат в ръководствата, че разход на масло до 1л/1000км е нормален??? за тези "технологични двигатели". По-лесно беше да се обвинят некачествените горива, за да отпадне гаранцията на автомобилите в съответните държави. Добави към това и провеждане на експертизите без присъствие на собственика и вземане на проби от мътилката на резервоара, а не след филтрите за гориво
За какви опашки пред сервизите въобще пишеш? Това го има само в САЩ, защото при тех можеш всеки да осъдиш за каквото си поискаш.
Няма смисъл да те убеждавам, че това, което си написал, в съвремието ни е утопия.
Примери за фабрични дефекти има в Toyota - огромната консумация на масло на бензиновите двигатели около и след 2000, същия проблем, но поради други причини при: Opel EcoTec, Mazda/Ford 1.8; 2.0; 2.2, VW TSI/TFSI + DSG7 и т.н. Никоя от тези компании в продължение на години не си мръдна пръста да отстрани своите инженерингови и производствени грешки. Даже имаха наглостта да пишат в ръководствата, че разход на масло до 1л/1000км е нормален??? за тези "технологични двигатели". По-лесно беше да се обвинят некачествените горива, за да отпадне гаранцията на автомобилите в съответните държави. Добави към това и провеждане на експертизите без присъствие на собственика и вземане на проби от мътилката на резервоара, а не след филтрите за гориво
За какви опашки пред сервизите въобще пишеш? Това го има само в САЩ, защото при тех можеш всеки да осъдиш за каквото си поискаш.
-
- Мнения: 4944
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Добавка или 100 октана
Май репликите зациклиха Предавам се
И силно се надявам - считащите, че горивата у нас са качествени - да са прави.
И силно се надявам - считащите, че горивата у нас са качествени - да са прави.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Добавка или 100 октана
В Италия Тойота не предлага дизелови модели с изключение на джиповете от 2018 година. Продават се само бензини и хибриди...защо ли? : Статията е от 2017 година: https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomob ... pa-6075483 - Цитирания сайт е произволен по първи резултат.
"Една от новините, дошли от автосалона в Токио, е свързана с Toyota и възможността компанията да спре да лансира нови модели с дизелови двигатели. Компанията вече избра BMW за доставчик на дизела за Avensis и Auris, но тези два модела може да са последните, задвижвани с дизелово гориво за Европа.
Говорейки пред AutoExpress, Дидие Лерой, изпълнителен вицепрезидент на компанията, изрази мнението си, че Toyota вероятно няма да снабди нов свой модел с дизел оттук насетне.
“Лично мое мнение – и изразявам само моето лично мнение, че ние няма да лансираме друг дизелов автомобил. Например, лансираният наскоро Yaris не може да се поръча с дизел. Има дизелови версии за автопаркове, които клиентите пожелаха, но за частни клиенти няма да се предлага дизелов Yaris. А този автомобил съставлява 25% от продажбите на Toyota в Европа.”
В момента Toyota се фокусира върху рекламата и маркетинга за допълнително подсилване на хибридната технология. Едно от най-значимите решения на производителя в посока отказ от дизела, е решението C-HR да не се предлага с дизелов двигател.
“Взехме решението, много отдавна, че няма да продаваме C-HR с дизелов двигател,” коментира Лерой. „ По това време дистрибуторите бяха срещу моето решение – и това бе мое решение. Те казваха, че имат нужда от дизел на този пазар. Но аз казах – „Не! Не! Не!”- Трябва да следваме дългосрочната тенденция, а тя е свързана с екологичните автомобили.”
Не очаквайте обаче Toyota да спре продажбата на всички дизелови модели изведнъж, тъй като това би означавало, че от Европа трябва да изчезнат Land Cruiser и Hilux, които са проектирани за дизелови двигатели. "
Мисля, че това е показателно за намеренията на Тойота при автомобили с ДВГ.
Toyota Corolla 1.6 E17 132 ps
Добавка или 100 октана
Не само, че не са наясно... Ноември 2017 година си купувам Корола, фейслифта от Глобалкар Стара Загора. Преди това порядъчно изчетох де що имаше информация за моделите, произвеждани в различните заводи на Тойота по света. На въпроса ми към дилъра - а кога ще започне да се предлага Камри в Бг /гледах някакви клипове от завода в Пакистан как се сглобяват/, последва вдигане на раменете...то такъв модел Тойота няма....Стана ми странно, но повече не питах. Сега, година и малко по-късно знаем за този модел и има ли почва у нас....slowtraveler написа: ↑05 Ное 2019 10:51 E това е ключовата информация Досега не съм срещал дилър, който е наясно с всички екстри на автомобила, пък камо ли да може да направи смислен анализ и да сведе до клиента свястна информация
Така, че напълно съм съгласен с мнението ти
Toyota Corolla 1.6 E17 132 ps
-
- Мнения: 603
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4 XA40 / 2l petrol engine
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Добавка или 100 октана
Те горките дилъри с много неща не са наясно, но... това според мен се дължи на “матриала”, както Бат Бойко беше казал.
Питам дилъра, преди да купя колата, дали има старт стоп система, а той отговаря НЕ и ми обяснява как тази система е ала бала, и какви проблеми са имали и тн ... Влизам в колата в шоурума и веднага забелязвам копчето за спиране на старт стоп. Дилърът беше меко казано в конфузно положение
Питам дилъра, преди да купя колата, дали има старт стоп система, а той отговаря НЕ и ми обяснява как тази система е ала бала, и какви проблеми са имали и тн ... Влизам в колата в шоурума и веднага забелязвам копчето за спиране на старт стоп. Дилърът беше меко казано в конфузно положение
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD
- slowtraveler
- Мнения: 5007
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 172 пъти
- Получена благодарност: 153 пъти
Добавка или 100 октана
То за дилърите е друг въпроса - споменах ги само, защото имаше теза, 'обоснована' на информация от тях
Иначе по конкретния въпрос на темата - личният ми избор е 'нито едно от двете' - нито смятам да ползвам 100октана на сегашния автомобил, нито да слагам добавки в горивото...
Виждал съм как се 'прави' бензин 96 октана, когато при доставката бензинът бе 86октана (според документите)...
Няколко туби препарат на около 5-8х.тона гориво май оправиха нещата...
Което ще рече, че част от бензина и сега навярно си е същият 95 но с допълнителна антидетонационна присадка.
От там - смесването на присадката в големи количества би била по-точна ако е достатъчно разтворима и се разбърка сместа.
Ако сам слагаш присадката не е съвсем сигурно как ще бъде смесена (по технологията), и дали ще спазваш идеалната пропорция за да го докараш 'до 100 октана'.
Но от друга страна можеш да сложиш по-скъпа и/или ефективна присадка, когато сам я слагаш... Обаче коя е по-ефективна ще е малко трудно да разберем
Служителя ми бе решил да слага ТДА на дизела... Издуха една опаковка и престана с експериментите с присадките към горивото (и там е аналогично - цетаново число, анти-гел присадка, подобряваща параметрите на горивото)
Иначе по конкретния въпрос на темата - личният ми избор е 'нито едно от двете' - нито смятам да ползвам 100октана на сегашния автомобил, нито да слагам добавки в горивото...
Виждал съм как се 'прави' бензин 96 октана, когато при доставката бензинът бе 86октана (според документите)...
Няколко туби препарат на около 5-8х.тона гориво май оправиха нещата...
Което ще рече, че част от бензина и сега навярно си е същият 95 но с допълнителна антидетонационна присадка.
От там - смесването на присадката в големи количества би била по-точна ако е достатъчно разтворима и се разбърка сместа.
Ако сам слагаш присадката не е съвсем сигурно как ще бъде смесена (по технологията), и дали ще спазваш идеалната пропорция за да го докараш 'до 100 октана'.
Но от друга страна можеш да сложиш по-скъпа и/или ефективна присадка, когато сам я слагаш... Обаче коя е по-ефективна ще е малко трудно да разберем
Служителя ми бе решил да слага ТДА на дизела... Издуха една опаковка и престана с експериментите с присадките към горивото (и там е аналогично - цетаново число, анти-гел присадка, подобряваща параметрите на горивото)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Добавка или 100 октана
Офтопик
... за добавките и 100те октана
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
Добавка или 100 октана
Преди време бях писал за проверка от Агенция Държавен метрологичен и технически надзор - пи проверката се оказа, че бензина и дизела ни бяха с около 1% биодобавка...Резултата - два акта по 50 000лв, които обжалвахме. Сега, седем месеца по-късно, сме регистрирани като земеделски производители и ни доставят чист дизел. Обаче бензина си остана същия - с малко биодобавка, и понеже разхода му е малък, ще го харча още поне 6-7 месеца. В деня на обжалването в съда, от Агенцията не дойде техен представител или адвокат...вместо това, направиха проверка в другия ни клон, където има същата ведомствена бензиностанция и резултата - запечатана колонка за бензин и 50 000лв акт. Аз обаче се консултирах с вещи хора в занаята, и когато дойдоха при мен, ги забавиха малко - инструктаж по Безопасност на труда... , и през това време запечатах колонката със Заповед, че има съмнение в качеството на горивото с дадени проби в независима лаборатория....в случая нищо не можаха да направят, освен, че взеха проби и установиха отново това, което всички знаехме....
На другия ден се свързах с фирмата доставчик, която сметна, че при налични около 24 тона бензин с 1% биодобавка, трябва да се добавят още 5 тона с 18% добавка. Като го наливам в цистерната под земята, трябвало да се смеси и да стане с нужните проценти цялото количество. Това хубаво, обаче аз Тома неверни - след доставката заредих две коли с около 300 литра, и взех проба, която изпратих за проверка. Резултата беше, че цялата добавка е отишла на дъното, и бензина беше с около 15% биокомпонент От фирмата доставчик ми казаха, да омесвам бензина повече пъти, и в един нафтовоз на три пъти от колонката наливах по 6 тона бензин, и го сипвах отново в подземната цистерна... Имаше проблем с фискалната система към НАП, понеже връщането на горивото го отчита като доставка, а реално само въртях едно гориво. Но след консултация с един техен началник, има такава възможност в системата, го отчетохме като вътрешна доставка, която доказах с наличната на нафтовоза фискална система, която също е вързана към НАП.
След третото прехвърляне на гориво, взех нови проби, и от лабораторията ми изпратиха документ, че горивото е с нужните съотношения съгласно ЗАКОН ЗА ЧИСТОТАТА НА АТМОСФЕРНИЯ ВЪЗДУХ. Та това е засега...сагата така или иначе продължава
На другия ден се свързах с фирмата доставчик, която сметна, че при налични около 24 тона бензин с 1% биодобавка, трябва да се добавят още 5 тона с 18% добавка. Като го наливам в цистерната под земята, трябвало да се смеси и да стане с нужните проценти цялото количество. Това хубаво, обаче аз Тома неверни - след доставката заредих две коли с около 300 литра, и взех проба, която изпратих за проверка. Резултата беше, че цялата добавка е отишла на дъното, и бензина беше с около 15% биокомпонент От фирмата доставчик ми казаха, да омесвам бензина повече пъти, и в един нафтовоз на три пъти от колонката наливах по 6 тона бензин, и го сипвах отново в подземната цистерна... Имаше проблем с фискалната система към НАП, понеже връщането на горивото го отчита като доставка, а реално само въртях едно гориво. Но след консултация с един техен началник, има такава възможност в системата, го отчетохме като вътрешна доставка, която доказах с наличната на нафтовоза фискална система, която също е вързана към НАП.
След третото прехвърляне на гориво, взех нови проби, и от лабораторията ми изпратиха документ, че горивото е с нужните съотношения съгласно ЗАКОН ЗА ЧИСТОТАТА НА АТМОСФЕРНИЯ ВЪЗДУХ. Та това е засега...сагата така или иначе продължава
Последно промяна от maestro75 на 07 Ное 2019 21:59, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1.6 E17 132 ps
- mfandakov
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 51 пъти
Добавка или 100 октана
,
И как стана това при положение че не сте земеделски производители.
И дойдоха времена нелепи,
в които
крадци.....управляват слепи.
Радой Ралин.
Добавка или 100 октана
В Държавен фонд Земеделие. Имаме няколко хиляди декара земеделска земя. Подадохме подробни заявления на всички трактори, фадроми, булдозери и агрегати, работещи с дизел. Единствено не могат да се регистрират машини, свързани с извозване на хора- камиони и др. След един месец чакане и 3500лв, получих/ме талони/голям и малък, стикери за минат годишен преглед и номера, които се поставят на машините . Отделно се попълва една тетрадка за регистрация на машините с подробно описани данни - номер двигател, номер на рама, кубатура, конски сили и др. Вече си поръчваме и ни доставят чист дизел. След година идват за следващия годишен преглед и така...
Toyota Corolla 1.6 E17 132 ps
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта