Страница 4 от 4

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Публикувано на: 09 Дек 2018 11:59
от nowyaris
Чета,чета,и нещо не мога да я вдяна темата - Каква мощност ни е нужна при изпреварване ? Седнали сте в автомобил който си има неговата мощност и когато имате възможност и желание си изпреварвате.Когато ги нямате,не го правите.Правите го и с малолитражка на 15 години,и с чисто нов шест цилиндров автоматик.просто си изпреварвате.Нищо особено.
И изпреварването е като всичко останало - или го можеш,или не го можеш.Мощността на автомобила няма нищо общо.Защото може да се залепиш челно в отсрещния и с малолитражка на 15 години,и с чисто новия шест цилиндров автоматик.
Според мен шофьора е важен,мощността няма нищо общо..... :thumbsup:

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Публикувано на: 09 Дек 2018 16:18
от dimkaraganchev
По-точно от това, здраве му кажи. :thumbsup:

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Публикувано на: 09 Дек 2018 16:47
от dracunculus
Напълно подкрепям мнението на ноуярис! Проблеми нямам при изпреварвания и с на майка ми Корсата (65кс. дизел) и с на баща ми Ауриса (90кс. дизел) и с на жена ми Королата (132кс.) и с Авенсиса ми (147коня). Просто на местата, на които с Авенсиса напълно суверенно и безопасно изпреварвам, с Корсето не става. Но от А до Б стигам въпреки това....и то с малка разлика само :whistle: . Тръгна ли да изпреварвам, натискам винаги доволно, за да завърша маневрата максимално бързо, без значение с коя кола съм. И да....просто човек трябва да ги умее нещата и да си познава колата. И да има акъл....

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Публикувано на: 10 Дек 2018 11:29
от Toshiro
Japanese_fever написа: 07 Дек 2018 23:33 Мила родна картинка. tooth.gif
Ей за това говорим. :D
Явно не съм бил ясен. Показаният от мен път е с доста стръмни и дълги наклони и с 86, примерно, атмосферни коня изкачването се извършва на трета преко сили. Виждам съм и родили автомобили малко преди Полигирос. Дори и да беше позволено изпреварването, не виждам как би се случило със слаб автомобил. Предполагам, че доста собственици на 2AD-FHV, EJ25 или EZ30 ще настръхнат там :D

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Публикувано на: 10 Дек 2018 18:11
от nowyaris
Сега,Колега,нема да се плашиш,ама аз с 68 коня на трицилиндров Ярис никога за последните 11 години не съм настръхвал никъде.И Яриса още не е раждал.
И това не само в България и Гърция,а и в Австрия,Германия и тук-там в Швейцария.За Карпатите да не разправям.Да знаеш от мен - как върви автомобила няма нищо общо с автомобила,а само с шофьора.....Щото на жена ми и Порше в Русе да и дадеш,аз пак съм с Яриса преди нея в София.
ПП. А изкачването може и на втора да се прави,няма проблем,ама ако си карал шофьорски курс на Молотовка и Жигула,иначе верно си е тегаво..... :thumbsup:

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Публикувано на: 10 Дек 2018 18:48
от Japanese_fever

Да, nowyaris много силно се включи в тази тема.
Та пак намеквам, че колко е мнощността на автомобила нищо не значи, ако не знаем колко тежи той, а също така и кой го кара. :D

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Публикувано на: 10 Дек 2018 19:24
от boyanmt
nowyaris написа: 10 Дек 2018 18:11 Сега,Колега,нема да се плашиш,ама аз с 68 коня на трицилиндров Ярис никога за последните 11 години не съм настръхвал никъде.И Яриса още не е раждал.
И това не само в България и Гърция,а и в Австрия,Германия и тук-там в Швейцария.За Карпатите да не разправям.Да знаеш от мен - как върви автомобила няма нищо общо с автомобила,а само с шофьора.....Щото на жена ми и Порше в Русе да и дадеш,аз пак съм с Яриса преди нея в София.
ПП. А изкачването може и на втора да се прави,няма проблем,ама ако си карал шофьорски курс на Молотовка и Жигула,иначе верно си е тегаво..... :thumbsup:
With duly respect!

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Публикувано на: 10 Дек 2018 20:53
от south
На прав път, с видимост, дори и по-лежерно изпреварване често ще бъде съобразено, дори простено от застигащ шофьор.
Но съм бил свидетел и на изпреварване преди и при влизане в завоя, планински път, лежерно, с бус .. гледайки колегата пред мен покрай някои изпуснати думички, щях и да опикая стелката от видяното :(
Та, трябва си внимание.

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Публикувано на: 11 Дек 2018 01:12
от Airfan
Като цяло повечето шофери имат само баланс между ушите и липсата на друго се компенсира с повече мощност. Иначе за другите има по-ниски предавки, преценка на възможности, пътни условия, дистанция и т.н. Като цяло незнам какви автомобили карат, че да не може да качат баира преди тунела за София на Вакарел. За целта има 4-та или 3-та предавка, а 5-а е за равно. Аз с Трабант 26 коня, Самара 65 и 1500 82 еднакво бързо съм го качвал.

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Публикувано на: 11 Дек 2018 08:22
от Toshiro
Така е, но не е комфортно, жената се събужда, пуска ми се музика в колата,спирам да си чувам мислите и ми се разваля кОпона от пътуването. Аз съм от по-малкото шофьори, защото между ушите съм с пълна функционална комплектовка и нямам нищо за компенсиране. Карам и слаби, и силни коли и за всяка си има място под небето. Когато се ползват по предназначение и осъзнато, всичко е наред. По-скоро тази словесна атака срещу конските сили ми прилича на нещо друго :whistle:

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Публикувано на: 11 Дек 2018 21:25
от nowyaris
Toshiro написа: 11 Дек 2018 08:22 ........ Карам и слаби, и силни коли и за всяка си има място под небето. Когато се ползват по предназначение и осъзнато, всичко е наред. По-скоро тази словесна атака срещу конските сили ми прилича на нещо друго :whistle:
На какво друго Ви прилича,Колега ???? След като за всички коли си има място под небето ????? При пълна функционална комплектовка между ушите управлението на автомобил си е чиста проба "Работа" и няма нищо общо с "кОпон". Щото по гробищата пълно с "кОпонджии" и с такива,които са имали НЕщастието да присъстват на "кОпона".
ПП.Пък ако ще се замеряме с пачки от Димитровград до Хасково...... :thumbsup:

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Публикувано на: 11 Дек 2018 21:57
от slowtraveler
nowyaris написа: 11 Дек 2018 21:25 При пълна функционална комплектовка между ушите управлението на автомобил си е чиста проба "Работа" и няма нищо общо с "кОпон".
В някои случаи си е чисто удоволствие (пак да не се бърка с купона :) )..

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Публикувано на: 11 Дек 2018 22:06
от nowyaris
slowtraveler написа: 11 Дек 2018 21:57
В някои случаи си е чисто удоволствие (пак да не се бърка с купона :) )..
То в някои случаи Работата си е чисто Удоволствие (съвсем спокойно може да се бърка с Купона).
Но колко хора го имат тоя Късмет,Жорка ?????

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Публикувано на: 11 Дек 2018 23:21
от batececo
Ако искате комфортно пътуване по магистрала (при това с каране с ограничението) със 140 км/ч, си купувате автомобил с мощен двигател и се наслаждавате на тишината (2000 оборота в минута). Ако не можете да си позволите или просто имате други приоритети в живота, си купувате автомобил с малък по обем и съответно маломощен двигател (например 1.4, като мен) и поддържате същата скорост, но при 4500 об./мин (!)., при което се "наслаждавате" 3 часа на доста по-високо ниво на шум от двигателя. БУУУУУУ (излитаме! Не, не излитаме, просто двигателят е шумен при високи обороти). Автомобилът се справя добре. Е, малко ни подува главата 3 часа, но ние сме свикнали на стрес и шум, да не живеем в космоса, да искаме тишина? :D
Друг сценарий. Тръгвате по планински път (който средно се изминава за 2 часа, примерно). На 10тата минута настигате камион, който кара с 20 км/ч, но понеже (примерно) са празници и има голям трафик, с много завои, с маломощния автомобил имате възможност да изпреварите след 20 минути влачене, а с мощния на всеки 2 минути имате такава възможност, отново без риск.

Мощност = Комфорт

Дали можем да изпреварваме с по-малка мощност? Защо да не можем... Но, ще се съобразяваме с това, защото ще сме с по-големия риск при повечето ситуации за изпреварване, който е доста по-малък при мощния автомобил. И губим от комфорта и си траем зад камиона, докато дойде дъъъългата права, като се молим в него момент да няма кола в насрещното, защото тогава пак оставаме зад камиона.

Колкото повече мощност, толкова по-добре. Това, че има хора с лоша преценка или малко мозък и са особено опасни зад волана на мощен автомобил, не значи, че останалите собственици на мощни коли нямат добра преценка или мозък. А за джигитите... и с жигули съм виждал простотии на времето, така че... спорът е безмислен.

Истината е една. Мощният автомобил дава сигурност и комфорт. Естествено като всеки един инструмент/уред/изделие, щом попадне в неподходящи ръце може да стане опасен.

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Публикувано на: 12 Дек 2018 08:10
от nikdel
На някои тишината на електричките даже ги дразни. :) А мощостта никога няма да стига. Ситуации всякакви. Това ми звучи малко като логиката на Тръмп - Въоръжи всички за повече сигурност.