Страница 4 от 4
Каква мощност ни е нужна за изпреварване
Публикувано на: 09 Дек 2018 11:59
от nowyaris
Чета,чета,и нещо не мога да я вдяна темата - Каква мощност ни е нужна при изпреварване ? Седнали сте в автомобил който си има неговата мощност и когато имате възможност и желание си изпреварвате.Когато ги нямате,не го правите.Правите го и с малолитражка на 15 години,и с чисто нов шест цилиндров автоматик.просто си изпреварвате.Нищо особено.
И изпреварването е като всичко останало - или го можеш,или не го можеш.Мощността на автомобила няма нищо общо.Защото може да се залепиш челно в отсрещния и с малолитражка на 15 години,и с чисто новия шест цилиндров автоматик.
Според мен шофьора е важен,мощността няма нищо общо.....

Каква мощност ни е нужна за изпреварване
Публикувано на: 09 Дек 2018 16:18
от dimkaraganchev
По-точно от това, здраве му кажи.

Каква мощност ни е нужна за изпреварване
Публикувано на: 09 Дек 2018 16:47
от dracunculus
Напълно подкрепям мнението на ноуярис! Проблеми нямам при изпреварвания и с на майка ми Корсата (65кс. дизел) и с на баща ми Ауриса (90кс. дизел) и с на жена ми Королата (132кс.) и с Авенсиса ми (147коня). Просто на местата, на които с Авенсиса напълно суверенно и безопасно изпреварвам, с Корсето не става. Но от А до Б стигам въпреки това....и то с малка разлика само

. Тръгна ли да изпреварвам, натискам винаги доволно, за да завърша маневрата максимално бързо, без значение с коя кола съм. И да....просто човек трябва да ги умее нещата и да си познава колата. И да има акъл....
Каква мощност ни е нужна за изпреварване
Публикувано на: 10 Дек 2018 11:29
от Toshiro
Japanese_fever написа: ↑07 Дек 2018 23:33
Мила родна картинка.
Ей за това говорим.
Явно не съм бил ясен. Показаният от мен път е с доста стръмни и дълги наклони и с 86, примерно, атмосферни коня изкачването се извършва на трета преко сили. Виждам съм и родили автомобили малко преди Полигирос. Дори и да беше позволено изпреварването, не виждам как би се случило със слаб автомобил. Предполагам, че доста собственици на 2AD-FHV, EJ25 или EZ30 ще настръхнат там

Каква мощност ни е нужна за изпреварване
Публикувано на: 10 Дек 2018 18:11
от nowyaris
Сега,Колега,нема да се плашиш,ама аз с 68 коня на трицилиндров Ярис никога за последните 11 години не съм настръхвал никъде.И Яриса още не е раждал.
И това не само в България и Гърция,а и в Австрия,Германия и тук-там в Швейцария.За Карпатите да не разправям.Да знаеш от мен - как върви автомобила няма нищо общо с автомобила,а само с шофьора.....Щото на жена ми и Порше в Русе да и дадеш,аз пак съм с Яриса преди нея в София.
ПП. А изкачването може и на втора да се прави,няма проблем,ама ако си карал шофьорски курс на Молотовка и Жигула,иначе верно си е тегаво.....

Каква мощност ни е нужна за изпреварване
Публикувано на: 10 Дек 2018 18:48
от Japanese_fever
Да, nowyaris много силно се включи в тази тема.
Та пак намеквам, че колко е мнощността на автомобила нищо не значи, ако не знаем колко тежи той, а също така и кой го кара.
Каква мощност ни е нужна за изпреварване
Публикувано на: 10 Дек 2018 19:24
от boyanmt
nowyaris написа: ↑10 Дек 2018 18:11
Сега,Колега,нема да се плашиш,ама аз с 68 коня на трицилиндров Ярис никога за последните 11 години не съм настръхвал никъде.И Яриса още не е раждал.
И това не само в България и Гърция,а и в Австрия,Германия и тук-там в Швейцария.За Карпатите да не разправям.Да знаеш от мен - как върви автомобила няма нищо общо с автомобила,а само с шофьора.....Щото на жена ми и Порше в Русе да и дадеш,аз пак съм с Яриса преди нея в София.
ПП. А изкачването може и на втора да се прави,няма проблем,ама ако си карал шофьорски курс на Молотовка и Жигула,иначе верно си е тегаво.....
With duly respect!
Каква мощност ни е нужна за изпреварване
Публикувано на: 10 Дек 2018 20:53
от south
На прав път, с видимост, дори и по-лежерно изпреварване често ще бъде съобразено, дори простено от застигащ шофьор.
Но съм бил свидетел и на изпреварване преди и при влизане в завоя, планински път, лежерно, с бус .. гледайки колегата пред мен покрай някои изпуснати думички, щях и да опикая стелката от видяното :(
Та, трябва си внимание.
Каква мощност ни е нужна за изпреварване
Публикувано на: 11 Дек 2018 01:12
от Airfan
Като цяло повечето шофери имат само баланс между ушите и липсата на друго се компенсира с повече мощност. Иначе за другите има по-ниски предавки, преценка на възможности, пътни условия, дистанция и т.н. Като цяло незнам какви автомобили карат, че да не може да качат баира преди тунела за София на Вакарел. За целта има 4-та или 3-та предавка, а 5-а е за равно. Аз с Трабант 26 коня, Самара 65 и 1500 82 еднакво бързо съм го качвал.
Каква мощност ни е нужна за изпреварване
Публикувано на: 11 Дек 2018 08:22
от Toshiro
Така е, но не е комфортно, жената се събужда, пуска ми се музика в колата,спирам да си чувам мислите и ми се разваля кОпона от пътуването. Аз съм от по-малкото шофьори, защото между ушите съм с пълна функционална комплектовка и нямам нищо за компенсиране. Карам и слаби, и силни коли и за всяка си има място под небето. Когато се ползват по предназначение и осъзнато, всичко е наред. По-скоро тази словесна атака срещу конските сили ми прилича на нещо друго

Каква мощност ни е нужна за изпреварване
Публикувано на: 11 Дек 2018 21:25
от nowyaris
Toshiro написа: ↑11 Дек 2018 08:22
........ Карам и слаби, и силни коли и за всяка си има място под небето. Когато се ползват по предназначение и осъзнато, всичко е наред. По-скоро тази словесна атака срещу конските сили ми прилича на нещо друго
На какво друго Ви прилича,Колега ???? След като за всички коли си има място под небето ????? При пълна функционална комплектовка между ушите управлението на автомобил си е чиста проба "Работа" и няма нищо общо с "кОпон". Щото по гробищата пълно с "кОпонджии" и с такива,които са имали НЕщастието да присъстват на "кОпона".
ПП.Пък ако ще се замеряме с пачки от Димитровград до Хасково......

Каква мощност ни е нужна за изпреварване
Публикувано на: 11 Дек 2018 21:57
от slowtraveler
nowyaris написа: ↑11 Дек 2018 21:25
При пълна функционална комплектовка между ушите управлението на автомобил си е чиста проба "Работа" и няма нищо общо с "кОпон".
В някои случаи си е чисто удоволствие (пак да не се бърка с купона

)..
Каква мощност ни е нужна за изпреварване
Публикувано на: 11 Дек 2018 22:06
от nowyaris
slowtraveler написа: ↑11 Дек 2018 21:57
В някои случаи си е чисто удоволствие (пак да не се бърка с купона

)..
То в някои случаи Работата си е чисто Удоволствие (съвсем спокойно може да се бърка с Купона).
Но колко хора го имат тоя Късмет,Жорка ?????
Каква мощност ни е нужна за изпреварване
Публикувано на: 11 Дек 2018 23:21
от batececo
Ако искате комфортно пътуване по магистрала (при това с каране с ограничението) със 140 км/ч, си купувате автомобил с мощен двигател и се наслаждавате на тишината (2000 оборота в минута). Ако не можете да си позволите или просто имате други приоритети в живота, си купувате автомобил с малък по обем и съответно маломощен двигател (например 1.4, като мен) и поддържате същата скорост, но при 4500 об./мин (!)., при което се "наслаждавате" 3 часа на доста по-високо ниво на шум от двигателя. БУУУУУУ (излитаме! Не, не излитаме, просто двигателят е шумен при високи обороти). Автомобилът се справя добре. Е, малко ни подува главата 3 часа, но ние сме свикнали на стрес и шум, да не живеем в космоса, да искаме тишина?
Друг сценарий. Тръгвате по планински път (който средно се изминава за 2 часа, примерно). На 10тата минута настигате камион, който кара с 20 км/ч, но понеже (примерно) са празници и има голям трафик, с много завои, с маломощния автомобил имате възможност да изпреварите след 20 минути влачене, а с мощния на всеки 2 минути имате такава възможност, отново без риск.
Мощност = Комфорт
Дали можем да изпреварваме с по-малка мощност? Защо да не можем... Но, ще се съобразяваме с това, защото ще сме с по-големия риск при повечето ситуации за изпреварване, който е доста по-малък при мощния автомобил. И губим от комфорта и си траем зад камиона, докато дойде дъъъългата права, като се молим в него момент да няма кола в насрещното, защото тогава пак оставаме зад камиона.
Колкото повече мощност, толкова по-добре. Това, че има хора с лоша преценка или малко мозък и са особено опасни зад волана на мощен автомобил, не значи, че останалите собственици на мощни коли нямат добра преценка или мозък. А за джигитите... и с жигули съм виждал простотии на времето, така че... спорът е безмислен.
Истината е една. Мощният автомобил дава сигурност и комфорт. Естествено като всеки един инструмент/уред/изделие, щом попадне в неподходящи ръце може да стане опасен.
Каква мощност ни е нужна за изпреварване
Публикувано на: 12 Дек 2018 08:10
от nikdel
На някои тишината на електричките даже ги дразни.

А мощостта никога няма да стига. Ситуации всякакви. Това ми звучи малко като логиката на Тръмп - Въоръжи всички за повече сигурност.