Ако искате комфортно пътуване по магистрала (при това с каране с ограничението) със 140 км/ч, си купувате автомобил с мощен двигател и се наслаждавате на тишината (2000 оборота в минута). Ако не можете да си позволите или просто имате други приоритети в живота, си купувате автомобил с малък по обем и съответно маломощен двигател (например 1.4, като мен) и поддържате същата скорост, но при 4500 об./мин (!)., при което се "наслаждавате" 3 часа на доста по-високо ниво на шум от двигателя. БУУУУУУ (излитаме! Не, не излитаме, просто двигателят е шумен при високи обороти). Автомобилът се справя добре. Е, малко ни подува главата 3 часа, но ние сме свикнали на стрес и шум, да не живеем в космоса, да искаме тишина?
Друг сценарий. Тръгвате по планински път (който средно се изминава за 2 часа, примерно). На 10тата минута настигате камион, който кара с 20 км/ч, но понеже (примерно) са празници и има голям трафик, с много завои, с маломощния автомобил имате възможност да изпреварите след 20 минути влачене, а с мощния на всеки 2 минути имате такава възможност, отново без риск.
Мощност = Комфорт
Дали можем да изпреварваме с по-малка мощност? Защо да не можем... Но, ще се съобразяваме с това, защото ще сме с по-големия риск при повечето ситуации за изпреварване, който е доста по-малък при мощния автомобил. И губим от комфорта и си траем зад камиона, докато дойде дъъъългата права, като се молим в него момент да няма кола в насрещното, защото тогава пак оставаме зад камиона.
Колкото повече мощност, толкова по-добре. Това, че има хора с лоша преценка или малко мозък и са особено опасни зад волана на мощен автомобил, не значи, че останалите собственици на мощни коли нямат добра преценка или мозък. А за джигитите... и с жигули съм виждал простотии на времето, така че... спорът е безмислен.
Истината е една. Мощният автомобил дава сигурност и комфорт. Естествено като всеки един инструмент/уред/изделие, щом попадне в неподходящи ръце може да стане опасен.