Да заповяда! Дори бих се качил да покарам неговата кола (ако е съгласен), да направим засечка - пълни си резервоара до тапата, нулираме и разходомера на таблото и тръгваме... Лафче-кафенце, лафче-кафенце... Минаваме 100 км и пак на бензиностанцията! Ако не съм докарал среднен разход под 4.8 сега в това студено време (смесен цикъл градско и извънградско) аз лично ще му стана свидетел и на делото в съда, и ще пиша на Тойота, че автомобилът е с проблем и са го прецакали! Обаче ако докарам разход от 4.5-4.6...? КО пра'йм тогаз...? Кой ще се извинива, ако се окаже, че колегата само си МИСЛИ, че кара икономично, а всъщност не кара никак икономично?martod написа:Аз предлагам да се съберат същите тези колеги и да отидат на живо да му покажат как се кара . biggrin.gif
Съдебно дело относно несъответстващ разход на гориво - новозакупен Auris E18 HSD 1.8 2ZR-FXE 2015
- Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
- Обратна връзка:
Съдебно дело относно несъответстващ разход на гориво - новозакупен Auris E18 HSD 1.8 2ZR-FXE 2015
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Съдебно дело относно несъответстващ разход на гориво - новозакупен Auris E18 HSD 1.8 2ZR-FXE 2015
Карането икономично е много субективно и строго лично усещане... Затова и се опитвахме да 'изкопчим' малко повече информация за условията, в които шофира и от там да се опитаме да преценим къде може да е проблема (да изключим максимално външните фактори)...
Защото без тази информация темата прилича на доста други теми от рода 'чувам шум, колко ще ми излезе ремонта'


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Съдебно дело относно несъответстващ разход на гориво - новозакупен Auris E18 HSD 1.8 2ZR-FXE 2015
Аз съм имал подобен "проблем"с новозакупен автомобил от друга марка и бензинов мотор.Закарах колата и им предложих да постигнат каталожен разход.Качихме се заедно и закачиха един лаптоп след което разбира се караше човека от сервиза който се представи като инженер Х.Разхода който постигна на извън градско отговаряше на каталожния за градско и след като нямаше какво да каже тръгна да ме убеждава че в последствие щял да падне след определен пробег което разбира се не се случи .Та това беше доста отдавна но просто исках да кажа че на такива "печатни грешки" от тогава не обръщам внимание.
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Съдебно дело относно несъответстващ разход на гориво - новозакупен Auris E18 HSD 1.8 2ZR-FXE 2015
Точно това имах и аз в предвид

СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
- Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
- Обратна връзка:
Съдебно дело относно несъответстващ разход на гориво - новозакупен Auris E18 HSD 1.8 2ZR-FXE 2015
Добре, обаче не казваш ако докажа тезата си какво правим? Ще се извините ли вие - "приказвачите"?martod написа:Точно това имах и аз в предвиди си мисля, на края показвачите ще трябва да се извинявате . biggrin.gif

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Съдебно дело относно несъответстващ разход на гориво - новозакупен Auris E18 HSD 1.8 2ZR-FXE 2015
Не знам защо приемате толкова крайно предложенията и въпросите?!
Та нали целта на форума е да се помогне на колегата? Колкото повече информация има, толкова по-точно може да се 'диагностицира' проблема...
А относно извиненията - без по-точна информация дори това е безсмислена тема...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 09 Мар 2016 11:13
- Местоположение: София
Съдебно дело относно несъответстващ разход на гориво - новозакупен Auris E18 HSD 1.8 2ZR-FXE 2015
Имам конструктивно предложение-ако някой във форума е нотариус или вещо лице,ще му дам колата за седмица,ще му платя бензина,но искам удостоверение за разхода.....Само мнението да е легитимно.Ако има подобни колеги,моля да ми пишат.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Съдебно дело относно несъответстващ разход на гориво - новозакупен Auris E18 HSD 1.8 2ZR-FXE 2015
Колега, според мен нотариуса с нищо няма да ти помогне... Нотариуса удостоверява верността на това което е видял... А той ще види 'като карах колата ми даде разход еди-колко си'. Или 'като кара Пешо, разхода му бе еди-какъв си'..
Което не е технически издържано...
Предполагам, че достоверен тест (с тежест пред съда) може да направи само специална тестова лаборатория, оторизирана и имаща възможността да прави сертифициране на автомобили за ЕС...
Например тази, която е направила теста при сертифициране на конкретната марка автомобил...
Но за да се стигне до този етап, трябва да си напълно убеден, че проблема не е в твоето шофиране или начина на експлоатация (включително маршрут)...
П.С. все пак би ли споделил какво разбираш под икономично шофиране и обичаен маршрут - при мен само разликата в маршрута ми даде разлика 4л/100км (забелязана при смяна на жилище)... Разлика във времето на движение от 10 минути ми даде разлика над 2л/100км (10мин по-късно и съм в по-тежък трафик)......
Което не е технически издържано...
Предполагам, че достоверен тест (с тежест пред съда) може да направи само специална тестова лаборатория, оторизирана и имаща възможността да прави сертифициране на автомобили за ЕС...
Например тази, която е направила теста при сертифициране на конкретната марка автомобил...
Но за да се стигне до този етап, трябва да си напълно убеден, че проблема не е в твоето шофиране или начина на експлоатация (включително маршрут)...
П.С. все пак би ли споделил какво разбираш под икономично шофиране и обичаен маршрут - при мен само разликата в маршрута ми даде разлика 4л/100км (забелязана при смяна на жилище)... Разлика във времето на движение от 10 минути ми даде разлика над 2л/100км (10мин по-късно и съм в по-тежък трафик)......
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Съдебно дело относно несъответстващ разход на гориво - новозакупен Auris E18 HSD 1.8 2ZR-FXE 2015
Може би BOz е посочил причината. Гасне ли ДВГ в трафика? Ако карате на парно, няма да гасне (почти) и при трафик с повече стоене на място, при задръстванията в София, е нормално разхода да е като на стандартен бензинов автомобил (ДВГто държи сравнително високи „празни” обороти). Тук зимата бе топла, но в София беше чувствително по хладна, до колкото помня.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
- Обратна връзка:
Съдебно дело относно несъответстващ разход на гориво - новозакупен Auris E18 HSD 1.8 2ZR-FXE 2015
Причини може да има много... Така и все още не съм получил отговор на въпроса си "в какъв режим се кара автомобила" или за да бъда разбран - в какъв "mode"? Това не е никак без значение! Освен всички други причини, изброени от BOz и Slowrtraveler, тази също може драстично да наруши икономията на гориво. Ако се остави на "Нормален" режим, т.е. не нито в Eco, нито в Power mode, педалът на газта има много по-голяма чувствителност, при потегляне (в сравнение с Eco, естествено) колкото и да си мисли колегата, че кара икономично, той подава по-голямо от необходимото количество за потегляне от светофари газ, съответно колата е по-отзивчива, "скача като оса" при всяко подаване на газ, но това е за сметка на "изливане на бензин в канализацията", тъй като по-голямата мощност не може да се оползотвори! Хем не може да ускори автомобила кой знае колко повече, тъй като отпред има коли, хем пък излишната енергия не отива и в батерията... Просто отива във въздуха! В Eco mode педалът на газта става по-малко чувствителен, което си е предостатъчно за нормално движение в градски условия, освен ако не си "рацер" и не ти е цел на светофара да се изстреляш, сякаш ти засичат време за квалификация. Само разликата в режима eco или нормален, също може да докара още 2 л разлика... Нормалният режим не го изполвам дори и извън града, тъй като съм забелязал, че икономията е по-лоша, отколкото в Power mode, а динамиката е по-слаба отколкото в последния. Просто когато си в нормален режим, автомобилът се държи по-скоро като "нормална бензинка" и по-голямата отзивчивост на педала е за сметка на развъртане на ДВГ (вдигане на оборотите), докато на Power mode пуска и ДВГ, и електромотора да въртят на макс, съответно ДВГ в Power mode e по-разтоварен, отколкото на нормален. Нормалния не го използвам изобщо или eco, или EV, или Power!Hursa написа: Може би BOz е посочил причината. Гасне ли ДВГ в трафика? Ако карате на парно, няма да гасне (почти) и при трафик с повече стоене на място, при задръстванията в София, е нормално разхода да е като на стандартен бензинов автомобил (ДВГто държи сравнително високи „празни” обороти). Тук зимата бе топла, но в София беше чувствително по хладна, до колкото помня.
Колега, Akima, ако няма какво да добавите по темата, предлагам да не СПАМ-ите. Има "представител на властта" в лицето на Slowtraveler, така че ако темата излезе от рамките на добрия тон или се превърне в чат, има кой да я заключи...
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Съдебно дело относно несъответстващ разход на гориво - новозакупен Auris E18 HSD 1.8 2ZR-FXE 2015
И това е възможно, но не ми се вярва да не изпробвал всички режими. А и щом твърди, че шофира икономично, предполагам си кара на еко.
(Иначе не мисля, че само чувствителността към педала се променя при различните режими. Мисля, че се променят и по съществени настройки. Но и аз карам само в еко или рауер, дори ми се струва, че на пауер в планината е по икономичен и по „удобен” за шофьора.)
(Иначе не мисля, че само чувствителността към педала се променя при различните режими. Мисля, че се променят и по съществени настройки. Но и аз карам само в еко или рауер, дори ми се струва, че на пауер в планината е по икономичен и по „удобен” за шофьора.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
- Обратна връзка:
Съдебно дело относно несъответстващ разход на гориво - новозакупен Auris E18 HSD 1.8 2ZR-FXE 2015
Не ти се струва - така е. Да караш планинско на Есо си е престъпление срещу колата, а и самия теб.. Все едно един кон да му вържеш краката и да почнеш да го налагаш с камшика, а после да се чудиш защо е толкова тромав, а е изял два чувала зоб...Hursa написа:...дори ми се струва, че на пауер в планината е по икономичен и по „удобен” за шофьора.)

-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Съдебно дело относно несъответстващ разход на гориво - новозакупен Auris E18 HSD 1.8 2ZR-FXE 2015
Нотариус или адвокат не е необходим...
Цени на услугата: http://www.technotest.bg/resources/TSENORAZPIS.pdf
Определяне на разход на гориво
В ТЕХНОТЕСТ се извършва определяне на разхода на гориво на МПС (лек автомобил, товарен автомобил, автобус) в експлоатационни условия - в движение по предварително определен за целта маршрут и при спазване на изискванията на Закон за движение по пътищата и Правилника за прилагане на ЗДвП с всички ограничения на скоростта в и извън населените места, както и на вертикалната и хоризонтална маркировка.
При прегледа се представят:
МПС в изправно техническо състояние и
регистрационен талон - част I и II.
Това изпитване се извършва на основание на:
Наредба № 3 на Министерство на транспорта - за нормиране на разхода на горива и смазочни материали на автомобилите и мотоциклетите
Правило 84 на ИКЕ на ООН „Еднакви условия за типово одобрение на автомобили с двигатели с вътрешно горене по отношение на измерването на разхода на гориво”
Директива 80/1268/ЕЕС (в последната й редакция)
Работна инструкция на Направление „Изпитвания” при ТЕХНОТЕСТ.
Цени на услугата: http://www.technotest.bg/resources/TSENORAZPIS.pdf
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Съдебно дело относно несъответстващ разход на гориво - новозакупен Auris E18 HSD 1.8 2ZR-FXE 2015
Как да не са необходими?! Предполагате, че като дадете резултата от теста, и всичко ще е цветя и рози, и производителя ще се плесне по челото и ще ви даде като обезщетение Лексъс без съд?! Резултата от теста на Технотест няма никаква тежест пред представителя на марката...
Нито пък безпристрастен съд би му обърнал внимание, просто защото формално не доказва разлика с обявеното от производителя..
Прочетохте ли при какви условия е теста на Технотест? Цитирам 'в експлоатационни условия'...
Докато теста за сертификация се прави по специално одобрен режим/място и т.н. Сигурно сте чели какво представлява теста за разход на гориво в 'идеални условия' - това, което го пише производителя... 'Ускоряване плавно до 52км/ч за 7 секунди, задържане 13 секунди, плавно намаляване до 38км/ч за 3 сек, ускоряване до 70км/ч за 10 сек и спиране до 0км/ч за 10 сек и т.н. и т.н.' (стойностите са примерни - не си ги спомням точно)...
За да се направи/повтори теста, и резултата му да има някаква тежест, трябва да го направи лаборатория, която е одобрена да прави такива тестове... Не мисля, че в България има кой да го направи (не, че няма техническа възможност, а трябва да е одобрен да го направи)...
В случая на колегата бих направил следното:
1. Бих се уверил сам, че при най-голямо старание и междуградско шофиране разхода не спада. И до момента, освен най-общите обяснения как горяла много, колегата не е успял да ме убеди, че наистина има проблем - все още не е споделил дори какъв му е извънградския разход при плавно и бавно (около 80км/ч) шофиране... Би могъл поне това да сподели, защото иначе остава сериозно съмнение, че не се търси реална помощ, нито пък има реален проблем, а само се 'разръчква огъня' във форума...
2. Ако наистина има странно голям разход, бих започнал с добра дума да обясня на дилъра (или на друг дилър).. Ако не помогне (в случая май отговора на дилъра е бил че няма проблем - т.е. добре е пак да се види т.1

3. Ако и това не помогне, но пък има сериозен проблем (и ако имах свободни пари за адвокати, с които бих си купил яхта, самолет и Бентли, а не за Аурис), бих започнал съдебна битка, която ще промени света

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта