Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
- kostadinnm
- Мнения: 239
- Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
- Местоположение: София/Петрич
Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
Да, почти не съм я карал тия два дена. Днес всичко ще си дойде на мястото, надявам се. Ама сега като се замислих, не е било от мен, защото ги свалих доста по-лесно от предния път. А си бяха равномерно затегнати. Започна да ми изглежда сериозно, защото явно изкарват известно време, преди да се предадат и ще си вземам скоро динамометричен май. Друга муха ми влезе в главата - за отворите на джантите, ама нека я види майстора и ще споделя, че разводнявам темата.
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
Ако се саморазхлабват и на 4 да нямаш доверие.
-Проблема не е в материала, причината да се късат е в във високото налягане на компресорите, с които работят в гумаджийните. Като пренатегнат небрежно 5 пъти вече е настъпила умората /разтягат се/, но се късат обикновено при затягане или развиване, много рядко в движение. После с какъвто и динамометричен ключ да затягаш- не е гаранция, че някоя от тях няма да сдаде.
-Проблема не е в материала, причината да се късат е в във високото налягане на компресорите, с които работят в гумаджийните. Като пренатегнат небрежно 5 пъти вече е настъпила умората /разтягат се/, но се късат обикновено при затягане или развиване, много рядко в движение. После с какъвто и динамометричен ключ да затягаш- не е гаранция, че някоя от тях няма да сдаде.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- kostadinnm
- Мнения: 239
- Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
- Местоположение: София/Петрич
Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
Да, това не ме притеснява - един динамометричен с мен и ще забравя, че съм късал.
Забелязвам, че имам малко изядено от отвора на джантата:

И сега се сещам, че съм с късите гайки(за което се бях зарадвал, че ще затруднява потенциални джамбази). Съответно гумаджията, като бърза, не може да ги врътне оборот-два на ръка и защипват основата на отвора. Така, че или трябва да си намеря от високите гайки, или да си ги монтирам аз всеки път. Ще трябва да огледам хубаво джантите от другата страна и дано не е станало необратимо вече.
Забелязвам, че имам малко изядено от отвора на джантата:

И сега се сещам, че съм с късите гайки(за което се бях зарадвал, че ще затруднява потенциални джамбази). Съответно гумаджията, като бърза, не може да ги врътне оборот-два на ръка и защипват основата на отвора. Така, че или трябва да си намеря от високите гайки, или да си ги монтирам аз всеки път. Ще трябва да огледам хубаво джантите от другата страна и дано не е станало необратимо вече.
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL
Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
Реших успешно проблема с прежина и две парчета тел. Засега две години така я карам колата и всичко е наред.
Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
наистина много дразнещ шум, пружина и тел и вече година и половина не съм ги чувал. ще опитам да кача снимки от телефона.
Авенсис 2011г. 2л 126к.с.
Авенсис 2011г. 2л 126к.с.
корола версо 2002г 2.0 д4д 90к.с. 5/100 , 7/100
АВЕНСИС комби 2011г. 2.0д 126к.с.
АВЕНСИС комби 2011г. 2.0д 126к.с.
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
Това, което виждам на снимката, вероятно е някакъв грешен монтаж от майстора или джантата е била леко разхлабена и се е удряла там по време на движение (рязко потегляне или спиране), но би трябвало и другите отвори да са така. Тъй като твоите гайки са с шайби, аз не виждам особен проблем. Съвременните джанти се центроват от средния отвор, а не от болтовете/гайките, както едно време. Предполагам, че затягането при теб принципно за алуминиеви джанти е около 110 Nm. Аз бих увеличил леко затягането с около 20-30 Nm, т.е. около 130 Nm. Тази разлика няма да скъса шпилките, освен ако преди това не са били разтегнати и увредени. Но в крайна сметка и те се сменят... 

Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
Само да потвърдя,че пружината си върши отлично работата и тракане няма. Профилактично смених химичните вътре в направляващи те и гресирах-вътре и вън.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта