Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
- kostadinnm
- Мнения: 239
- Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
- Местоположение: София/Петрич
Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
Мнение от kostadinnm » 06 Сеп 2018 11:44
Да, почти не съм я карал тия два дена. Днес всичко ще си дойде на мястото, надявам се. Ама сега като се замислих, не е било от мен, защото ги свалих доста по-лесно от предния път. А си бяха равномерно затегнати. Започна да ми изглежда сериозно, защото явно изкарват известно време, преди да се предадат и ще си вземам скоро динамометричен май. Друга муха ми влезе в главата - за отворите на джантите, ама нека я види майстора и ще споделя, че разводнявам темата.
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL
kostadinnm
-
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 29 пъти
- Получена благодарност: 17 пъти
Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
Мнение от Оги » 06 Сеп 2018 13:28
Ако се саморазхлабват и на 4 да нямаш доверие.
-Проблема не е в материала, причината да се късат е в във високото налягане на компресорите, с които работят в гумаджийните. Като пренатегнат небрежно 5 пъти вече е настъпила умората /разтягат се/, но се късат обикновено при затягане или развиване, много рядко в движение. После с какъвто и динамометричен ключ да затягаш- не е гаранция, че някоя от тях няма да сдаде.
-Проблема не е в материала, причината да се късат е в във високото налягане на компресорите, с които работят в гумаджийните. Като пренатегнат небрежно 5 пъти вече е настъпила умората /разтягат се/, но се късат обикновено при затягане или развиване, много рядко в движение. После с какъвто и динамометричен ключ да затягаш- не е гаранция, че някоя от тях няма да сдаде.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
Оги
- kostadinnm
- Мнения: 239
- Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
- Местоположение: София/Петрич
Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
Мнение от kostadinnm » 06 Сеп 2018 14:29
Да, това не ме притеснява - един динамометричен с мен и ще забравя, че съм късал.
Забелязвам, че имам малко изядено от отвора на джантата:

И сега се сещам, че съм с късите гайки(за което се бях зарадвал, че ще затруднява потенциални джамбази). Съответно гумаджията, като бърза, не може да ги врътне оборот-два на ръка и защипват основата на отвора. Така, че или трябва да си намеря от високите гайки, или да си ги монтирам аз всеки път. Ще трябва да огледам хубаво джантите от другата страна и дано не е станало необратимо вече.
Забелязвам, че имам малко изядено от отвора на джантата:

И сега се сещам, че съм с късите гайки(за което се бях зарадвал, че ще затруднява потенциални джамбази). Съответно гумаджията, като бърза, не може да ги врътне оборот-два на ръка и защипват основата на отвора. Така, че или трябва да си намеря от високите гайки, или да си ги монтирам аз всеки път. Ще трябва да огледам хубаво джантите от другата страна и дано не е станало необратимо вече.
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL
kostadinnm
alvanovo
Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
Мнение от milenchou » 17 Юли 2019 00:49
наистина много дразнещ шум, пружина и тел и вече година и половина не съм ги чувал. ще опитам да кача снимки от телефона.
Авенсис 2011г. 2л 126к.с.
Авенсис 2011г. 2л 126к.с.
корола версо 2002г 2.0 д4д 90к.с. 5/100 , 7/100
АВЕНСИС комби 2011г. 2.0д 126к.с.
АВЕНСИС комби 2011г. 2.0д 126к.с.
milenchou
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
Мнение от ufer » 17 Юли 2019 08:52
Това, което виждам на снимката, вероятно е някакъв грешен монтаж от майстора или джантата е била леко разхлабена и се е удряла там по време на движение (рязко потегляне или спиране), но би трябвало и другите отвори да са така. Тъй като твоите гайки са с шайби, аз не виждам особен проблем. Съвременните джанти се центроват от средния отвор, а не от болтовете/гайките, както едно време. Предполагам, че затягането при теб принципно за алуминиеви джанти е около 110 Nm. Аз бих увеличил леко затягането с около 20-30 Nm, т.е. около 130 Nm. Тази разлика няма да скъса шпилките, освен ако преди това не са били разтегнати и увредени. Но в крайна сметка и те се сменят... 

ufer
Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
Мнение от alvanovo » 31 Дек 2019 11:07
Само да потвърдя,че пружината си върши отлично работата и тракане няма. Профилактично смених химичните вътре в направляващи те и гресирах-вътре и вън.
alvanovo
Обратно към “Спирачна система”
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост