Re: Питане за акумулатор
Публикувано на: 05 Дек 2013 18:29
Ами цената на Varta Silver Dynamic си е висока. Но това си е субективен фактор. Така че въпросът си остава - с гелов или с течен електролит е?
slowtraveler написа:Карах с Бош необслужваем.
Издържа си без обслужване 7 + години, и 'позамръзна' при -16С една сутрин.
Смених го с такъв, а стария като се поразмрази се зареди нормално и колега го въртя още 2 години...
За какво ми е да влизам в циркове с отваряне, разлепяне, проверки и т.н., при условие, че и без такива фантасмагории си отработва напълно нормален срок? Доста често се случва да не успяват да направят този срок и ако след гаранцията го отвориш да се увериш че всичко е наред може да ти спести едни пари
При условие, че напрежението на бордовата мрежа си е 14.4В, то значи акумулатора се зарежда - просто няма как да е другояче... Принципно е така но веднъж годишно преди зимния сезон е хубаво да се прегледа колата, да се измерят утечен ток и зарядно напрежение да се изчистят клемите и гресират и някой други дреболии които може нормално грамотен човек да ги направи за 1 час някой топъл есенен уикенд.
Колко ток ще смуче при това напрежение зависи от това колко е разреден...
Казват големия акумулатор нямало да се зареди с 'малък' алтернатор - смешки...
Порядъка на тока, който може да подаде алтернатора при това напрежение е В ПЪТИ над номиналния заряден ток на акумулатора... Така е но има режими които описах по горе в които седенето в задръстването с работеща кола изтощава вместо да зарежда
Ако на 60Ач акумулатор зарядния му ток е 3-5А, то на 100Ач акумулатор максималния заряден ток при нормално обслужван акумулатор ще е някъде около 5-7А... И едва ли над 10А в по-критични моменти. Когато акумулатора е разреден тока през него е всичкия който може да осигури алтернатора защото единственото което играе роля на токоограничение са вътрешните съпротивления на акумулатора и на алтернатора. Разредения акумулатор е в порядъка на милиомове така че остава само алтернатора. Липсата на такова токоограничение е нуждата от зареждане на акумулатора за кратко време, това което даваш като 10%-то правили важи за стационарно зареждане на акумулатори (било то стартови,тягови или стационарни)
Погледнете си алтернатора за какъв ток е разчетен - обикновено 100-120А.... При ниски режими да даде 60-70А - пак не е проблем да зареди акумулатора. Стандартните алтернатори са около 90А, на някой по стари и семпли коли имаше и по-малки. А в ниски режими дават далеч по-малко от 60-70, в режим на празен ход не повече от 15-20А.
На моите автомобили дори веднага след стартиране напрежението е 'заковано' на около 14.0-14.2В, независимо от оборотите..
Струваше ми се малко, но си го държи стабилно и няма проблеми..
Кипенето на акумулатора започва обикновено над 14.8В... Тогава наистина би могло да се изпари част от водата. Кипене на кумулатора ще имаш и при 14.4 още ако го закачиш на стационарно зарядно вкъщи и изчакаш да се зареди напълно. Напрежението започване на кипенето (говорим не за истинско кипене а по-активно отделяне на газ) на тези батерии е около 2.35V/cell затова между другото на новите коли повечето регулатори са нагласени на 14.0-14.1V за да могат системите за рециркулация на така наречените "необслужваеми" акумулатори да смогват, иначе акумулатора постепенно изсъхва
Тези AGM-и които аз съм виждал наистина видимо се отличаваха от обикновенните, приемам че не съм прав и вече външния вид не е критерии. Отделно на това предполагам че и пазара се е развил и цените на по-скъпите обикновени са почнали да се приближават към тези на евтините гелови.memorex написа:PESHO пускаш малко подвеждаща информация.На две коли имам AGM акумулатори и не се различават от другите на външен вид.Цената е висока но има защо.Последния такъв го карах 8г (на мотор близо 300 к.с)и накрая го разкарах преди да се е скапал напълно.
Мерси. Да не се притеснявам тогава.TATI написа:Varta Silver е с обикновен електролит.
Геловите им са Varta Start-Stop Plus AGM и цените започват от 340 нагоре
Точно този Варта Силвър Динамик е напълно капсулован. На едната кола си дойде такъв акумулатор, а на другата си го купих аз. След години на първата Вартата сдаде багажа и реших да го отворя и аз да видя дали се е изпарил електролита, но за мое учудване капачка няма и отварянето стана със счупване на пластмасата там, където би следвало да е обща капачка. И в крайна сметка видях, че електролитът не беше мръднал.PESHO OT MARS написа:Ако няма гаранция вече отлепяш голямата лепенка Варта и под нея има обща капачка която покрива клетките.
По принцип идеята на псевдо необслужваемите които са около 80-90% от всичките акумулатори които се продават за необслужваеми е че тази капачка има система от каначлета с която изпарената вода от електролита кондензира и се връща обратно. Затова ги водят необслужваеми, но това рядко върши работа трябва си да се проверяват и доливат.
Мерси, колега. Точно тази информация ми трябваше.Airfan написа:Точно този Варта Силвър Динамик е напълно капсулован...
колега това дали свети или не изобщо не може да му се вярва,моя като загина си светеше до последно като нов.сега се сещам,че когато ми го продаде жената го замери и ми каза нещо от рода от време на време да съм го дозареждал.интересна работа,значи динамото не може добре да го пълни,така ли да го разбирам,хмм?но определено сега в студовете сутрин се замисля като пали,точно както беше ориг. ми акумулатор 5-та зима,а тоя няма още 1,5год.saho написа:Сега вече се убедих, щом не е само моя значи, че акумулаторите EXIDE са пълно менте. Купих го от ауторинг които са официален вносител, вече е на 2 години окото не му свети зелено от месеци - готов е. Полюсите му бяхя с чепак за първи път виждам такива. Лепенката е оригинал!Оригиналния на колата изкара шест години. Хубава тема, пишете кои са хубави кои са лоши за да сме информирани да знаем какво да си купумаме, че марките не са това което бяха.