Страница 4 от 8

Re: реални финанси - кога да купим и продадем?

Публикувано на: 15 Окт 2012 10:04
от Toyko
didak написа:Според мен принципа е много прост - колата струва толкова, колкото "струва". Независимо дали става въпрос за нова или стара. От гледна точка на безпроблемност, от кола на старо за 30 000лв. може да се очаква толкова, колкото и от нова за 30 000 - просто по правило пазара си определя цената пазарно, /като всяко правило си има изключения, но да не сме дребнави/.
Основно правило при колите за мен е - километри=цена. Т.е. правилно според мен е ако минаваш 30 000 км. на година да караш кола за 30 000 лв, 150 000 лв. за 150 000км/година, и т.н.
Така се запазва относителността, за която говори Slow.
Преди работех във фирма, където двамата изпълнителни директори винаги караха коли максимум до 100 000 км, като цената им също беше от този порядък - 80-100 хил.лв. След този пробег колата преминава в следващия в йерархията и така. Колкото и да бяха доволни от една кола, никога не я ползваха повече от 100 хил. км.. т.е. около година. Просто за тях беше недопустимо да имат проблем с транспортирането от т.А до т. Б.
Аз си купих кола за 23 000лв. /в случая нова/, като бях наясно, че ще минавам около 15 000 км. на година. Идеята е да я карам по-дълго, може би до тогава докато цената и стане доста под 15 000 лв., най-вече поради нежеланието ми да сменям често колата и всеки път да се надявам на късмет.
Не съм съгласен - на стара кола за 30000 може да се очаква да и гръмне примерно бордовият компютър, който е 6 бона, а на нова за тия пари или няма какво да и гърми или е в гаранция :)
Също не съм съгласен км = цена, значи ли че ако минавам само 15 К да си купя ситроен Ц1 ? Ами децата да тичат ли след мене ? Ти тука говориш за служебни коли :)

Re: реални финанси - кога да купим и продадем?

Публикувано на: 15 Окт 2012 13:10
от scorpion
Колеги, темата е много интересна но колкото хора толкова и различни мнения.
Наистина отминаха онези далечни времена, когато чакаш дузина години за да ти излезе реда за нов автомобил и ухилен да излезеш от Авто-мото макар и с поредната Лада с поредния наличен цвят wink.gif
Хубавото е, че българина все повече поглежда към по-новите автомобили, били то на лизинг, банков крести, спестени пари и пр. За фирмите е ясно - финансов или оперативен лизинг (по-често последния, защото се решават много проблеми с подръжката,застраховки, такси и т.н.).
Така или иначе като изключим екзотичните, мускулести, ретро, колекционерски и др. автомобили всички останали купени за лично ползване са не просто инвестиция (която може да се амортизира и/или пренася част от стойността си в произведи стоки или услуги), а РАЗХОД! Гориво, застраховки, данъци, поддръжка и т.н. Разход но необходим за следване ритъма на живота наоколо - за работа, за пазаруване, за децата, за вилата, морето и т.н.

Автомобилът вече не е лукс (с изключение разбира се!), а жизненно необходимо средство за мобилност. Автомопбилът обаче все още служи и за престиж или мерило за йерархия или просто показва определена част от социланото общество. Въобще автомобилът откакто е измислен и пуснат на пътя е една чудесна тема за разговор ... винаги biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Re: реални финанси - кога да купим и продадем?

Публикувано на: 15 Окт 2012 13:12
от scorpion
И понеже всъщност въпроса е реални финанси - кога да купим и продадем, то отговора ми е:
Вижте си финансите преди да купите и преди да продадете. И в единия и в другия случай има губещ - или продавача или купувача dry.gif

Re: реални финанси - кога да купим и продадем?

Публикувано на: 15 Окт 2012 16:26
от SFINKS
Аз лично съм пробвал всякакви варианти .До момента по-добро от нова тойота не съм срещал :thumbsup:
Да , скъпо е но си заслужава . Най ми беше смешно като беше чисто нов Яриса ,на едно кръстовище имахме лек спор с един "гъзар" със старо BMW 7 ,накрая отворих прозореца и го питах дали му е тъпо че Яриса струва колкото 2-3 такива BMW та biggrin.gif biggrin.gif , нищо не ми отговори .

Re: реални финанси - кога да купим и продадем?

Публикувано на: 15 Окт 2012 17:08
от mirott
SFINKS написа:Аз лично съм пробвал всякакви варианти .До момента по-добро от нова тойота не съм срещал :thumbsup:
Да , скъпо е но си заслужава . Най ми беше смешно като беше чисто нов Яриса ,на едно кръстовище имахме лек спор с един "гъзар" със старо BMW 7 ,накрая отворих прозореца и го питах дали му е тъпо че Яриса струва колкото 2-3 такива BMW та biggrin.gif biggrin.gif , нищо не ми отговори .
Не си срещал, щото са ти постнички вариантите... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif :thumbsup:
БМВ 7 с Ярис? Малко е тъпичко, да...ама от льохман като тебе кво да очакват хората... worthy.gif biggrin.gif biggrin.gif
А по темата : винаги е добре да се продаде 1 таратайка, ако има кой да я плати biggrin.gif !

Re: реални финанси - кога да купим и продадем?

Публикувано на: 15 Окт 2012 18:14
от slowtraveler
Ами какво да ти отговори човека с БМВ-то... Имате различно мислене и никога няма да стигнете до консенсус...
И двамата сте прави от своята гледна точка...
Която обаче изглежда доста странно ако я погледнеш през очите на отсрещния.
Човека с БМВ-то сигурно си е мълчал и мислил 'ей го тоя оръфляк какво ми се напъва - се качил в дамска кола само и само да мине тънко, пък мен си ми е комфортно с бавареца и мога да си го позволя'...
Вчера разбрах, че един познат си е купил велосипед БМВ, дето струва 3000 евро.... Ами кеф му е - купил си го е...
От друга страна яриса прагматично погледнато ти върши същата работа като БМВ-то, но за много по-малко пари и като първоначален разход, и като текущи разходи - т.е. КПД-то е доста по-високо biggrin.gif
Лично аз нова тойота като че ли няма да си взема - прекалено често посещавах сервиза, пък било то и гаранционно в някои случаи.
И дали е най-доброто - също бих поспорил поради същите причини....

Re: реални финанси - кога да купим и продадем?

Публикувано на: 15 Окт 2012 20:31
от VenomDePoison
Извода е ,че всеки се простира според своята си черга и разбирания.Според мен поне.Не бих могла да се изкажа,тъй като съм пристрастна,но като че ли това ми се върти в главата четейки темата.

Re: реални финанси - кога да купим и продадем?

Публикувано на: 15 Окт 2012 20:57
от didak
Toyko написа:
didak написа:Според мен принципа е много прост - колата струва толкова, колкото "струва". Независимо дали става въпрос за нова или стара. От гледна точка на безпроблемност, от кола на старо за 30 000лв. може да се очаква толкова, колкото и от нова за 30 000 - просто по правило пазара си определя цената пазарно, /като всяко правило си има изключения, но да не сме дребнави/.
Основно правило при колите за мен е - километри=цена. Т.е. правилно според мен е ако минаваш 30 000 км. на година да караш кола за 30 000 лв, 150 000 лв. за 150 000км/година, и т.н.
Така се запазва относителността, за която говори Slow.
Преди работех във фирма, където двамата изпълнителни директори винаги караха коли максимум до 100 000 км, като цената им също беше от този порядък - 80-100 хил.лв. След този пробег колата преминава в следващия в йерархията и така. Колкото и да бяха доволни от една кола, никога не я ползваха повече от 100 хил. км.. т.е. около година. Просто за тях беше недопустимо да имат проблем с транспортирането от т.А до т. Б.
Аз си купих кола за 23 000лв. /в случая нова/, като бях наясно, че ще минавам около 15 000 км. на година. Идеята е да я карам по-дълго, може би до тогава докато цената и стане доста под 15 000 лв., най-вече поради нежеланието ми да сменям често колата и всеки път да се надявам на късмет.
Не съм съгласен - на стара кола за 30000 може да се очаква да и гръмне примерно бордовият компютър, който е 6 бона, а на нова за тия пари или няма какво да и гърми или е в гаранция :)
Също не съм съгласен км = цена, значи ли че ако минавам само 15 К да си купя ситроен Ц1 ? Ами децата да тичат ли след мене ? Ти тука говориш за служебни коли :)
Замисли се и ще се убедиш - ако имаш да кажем 40к за автомобил среден клас, можеш да избираш между нова от марки "шир потреба" - рено, пежо, опел, тойота..., или 2-ра ръка от премиум в същия клас - ауди, МБ, БМВ, Лексъс...
Оставяме всичко друго настрани и смятаме каква е вероятността да се "прецака" следващите 20к км. например - реното дето е ново или аудито на 80 000 км. да кажем. Вероятността и при двете е приблизително еднаква според мен и съответстваща на цената им.

За ситроена - при твоя пример явно просто не си за нова кола smile.gif
Но така или иначе няма да се чувстваш сигурен с кола за 15 000, ако минаваш по 60 000 км. на година с нея.

Re: реални финанси - кога да купим и продадем?

Публикувано на: 15 Окт 2012 21:27
от Hursa
didak написа:Според мен принципа е много прост - колата струва толкова, колкото "струва". Независимо дали става въпрос за нова или стара. От гледна точка на безпроблемност, от кола на старо за 30 000лв. може да се очаква толкова, колкото и от нова за 30 000 - просто по правило пазара си определя цената пазарно, /като всяко правило си има изключения, но да не сме дребнави/.
Основно правило при колите за мен е - километри=цена. Т.е. правилно според мен е ако минаваш 30 000 км. на година да караш кола за 30 000 лв, 150 000 лв. за 150 000км/година, и т.н.
Така се запазва относителността, за която говори Slow.
Преди работех във фирма, където двамата изпълнителни директори винаги караха коли максимум до 100 000 км, като цената им също беше от този порядък - 80-100 хил.лв. След този пробег колата преминава в следващия в йерархията и така. Колкото и да бяха доволни от една кола, никога не я ползваха повече от 100 хил. км.. т.е. около година. Просто за тях беше недопустимо да имат проблем с транспортирането от т.А до т. Б.
Аз си купих кола за 23 000лв. /в случая нова/, като бях наясно, че ще минавам около 15 000 км. на година. Идеята е да я карам по-дълго, може би до тогава докато цената и стане доста под 15 000 лв., най-вече поради нежеланието ми да сменям често колата и всеки път да се надявам на късмет.
Този който би взел автомобил като енцо ферари би трябвало да е много пътуващ човек smile.gif

Re: реални финанси - кога да купим и продадем?

Публикувано на: 15 Окт 2012 23:19
от Toyko
didak написа:
Toyko написа:
didak написа:Според мен принципа е много прост - колата струва толкова, колкото "струва". Независимо дали става въпрос за нова или стара. От гледна точка на безпроблемност, от кола на старо за 30 000лв. може да се очаква толкова, колкото и от нова за 30 000 - просто по правило пазара си определя цената пазарно, /като всяко правило си има изключения, но да не сме дребнави/.
Основно правило при колите за мен е - километри=цена. Т.е. правилно според мен е ако минаваш 30 000 км. на година да караш кола за 30 000 лв, 150 000 лв. за 150 000км/година, и т.н.
Така се запазва относителността, за която говори Slow.
Преди работех във фирма, където двамата изпълнителни директори винаги караха коли максимум до 100 000 км, като цената им също беше от този порядък - 80-100 хил.лв. След този пробег колата преминава в следващия в йерархията и така. Колкото и да бяха доволни от една кола, никога не я ползваха повече от 100 хил. км.. т.е. около година. Просто за тях беше недопустимо да имат проблем с транспортирането от т.А до т. Б.
Аз си купих кола за 23 000лв. /в случая нова/, като бях наясно, че ще минавам около 15 000 км. на година. Идеята е да я карам по-дълго, може би до тогава докато цената и стане доста под 15 000 лв., най-вече поради нежеланието ми да сменям често колата и всеки път да се надявам на късмет.
Не съм съгласен - на стара кола за 30000 може да се очаква да и гръмне примерно бордовият компютър, който е 6 бона, а на нова за тия пари или няма какво да и гърми или е в гаранция :)
Също не съм съгласен км = цена, значи ли че ако минавам само 15 К да си купя ситроен Ц1 ? Ами децата да тичат ли след мене ? Ти тука говориш за служебни коли :)
Замисли се и ще се убедиш - ако имаш да кажем 40к за автомобил среден клас, можеш да избираш между нова от марки "шир потреба" - рено, пежо, опел, тойота..., или 2-ра ръка от премиум в същия клас - ауди, МБ, БМВ, Лексъс...
Оставяме всичко друго настрани и смятаме каква е вероятността да се "прецака" следващите 20к км. например - реното дето е ново или аудито на 80 000 км. да кажем. Вероятността и при двете е приблизително еднаква според мен и съответстваща на цената им.

За ситроена - при твоя пример явно просто не си за нова кола smile.gif
Но така или иначе няма да се чувстваш сигурен с кола за 15 000, ако минаваш по 60 000 км. на година с нея.
не си прав - ако имах сервиз под ръка земам един ситроен 6 и се кефя :) колко коли имат такова окачване :)
цялата тема е практика, а не теория и глупости, аз съм си сметнал колата и това се оказа тойота, доволен съм от избора за сега и ми дава това, което съм платил - точка ! :)

Re: реални финанси - кога да купим и продадем?

Публикувано на: 15 Окт 2012 23:20
от Toyko
VenomDePoison написа:Извода е ,че всеки се простира според своята си черга и разбирания.Според мен поне.Не бих могла да се изкажа,тъй като съм пристрастна,но като че ли това ми се върти в главата четейки темата.
кое е водещото обаче ? според мене разбиранията , а не чергата :) нали ?

Re: реални финанси - кога да купим и продадем?

Публикувано на: 15 Окт 2012 23:37
от Vesko
Определено... за това повечето автомобили в БГ се движат без катализатори и в ужасно техническо състояние....

Re: реални финанси - кога да купим и продадем?

Публикувано на: 16 Окт 2012 00:05
от VenomDePoison
Както казах-не разбирам аз. smile.gif Ако ги гледах,в никой случай предполагам не бих се спряла на моята.Така, че съм извън всякакви размишления трезви в случая. smile.gif Все пак може би разбиранията са с превес.Чергата е променлив фактор :)

Re: реални финанси - кога да купим и продадем?

Публикувано на: 16 Окт 2012 01:21
от Toyko
VenomDePoison написа:Както казах-не разбирам аз. smile.gif Ако ги гледах,в никой случай предполагам не бих се спряла на моята.Така, че съм извън всякакви размишления трезви в случая. smile.gif Все пак може би разбиранията са с превес.Чергата е променлив фактор :)
точно така - иначе нямаше да има купчина идиоти с милиони и тийнейрджърски разбирания, които да си купуват роудстъри на 50 + нали :) ?

Re: реални финанси - кога да купим и продадем?

Публикувано на: 16 Окт 2012 08:21
от VenomDePoison
Хех...щом ги кефи хората,защо не.