Страница 4 от 4
Публикувано на: 25 Яну 2011 14:43
от moor
stm написа:Само да помоля да ме ориентирате колко приблизително би ми дала Рав 4 - 2.0 Д4Д или пък 2.0ВВТИ с газов инжекцион?Интересуваме нещо приблизително за градско каране в улсовия да кажем на Варна и типично извънградско каране .
Последното за коеме ме подплашиха да не вземам дизела д4д - е че неговият съединител бил около 2500 лв ,дшзите му били по 1000 лв ....., говорят ми че с бензиновите версии такива "скъпи грижи " нямало и уж дизела давал около 10 градско на бензин и около 7.5 извънградско...с газов инжекцион всичко ставало + 2 литра
Здравей колега.Аз не съм експерт по двигатели ,но карам Rav4 2002,VVT-i 2.0l 150к.с. и мога да ти кажа моите лични впечатления и наблюдения.Лятото я засякох извънградско с 4 човека ,багаж и работещ климатик при скорост 90-120км/ч среден разход 9.0л.(в планината малко се вдига около 9,8). Градският разход е много променливо понятие(зависи от (трафика,светофари и много други фактори)но при мен даде 11-11,5л.във Варна.
Аз не съм почитател на газови инст алации от всякакъв вид и си я карам на бензин.При покупката много се колебаех между бензин и дизел,но:
1.Дизелът същата година на производство се продава с около 3000лв по скъпо.Ако сметнеш разликата в разхода и цените на двете горива ,можеш доста хиляди км да навъртиш за тези 3000лв.
2.Обслужването на бензина е почти никакво(нямаш ремъци ,ролки,горивни филтри и други скъпоструващи консумативи),за разлика от дизела.
3.Бензиновият двигател е по непретенциозен към калпавите горива които се продават в БГ.
Това са лично мои мнения и аргументи .Не искам да ги налагам на никого ,но те наклониха везните към бензина, при покупката на автомобила.
Решението си е изцяло твое ,но ще се радвам ако съм ти бил полезен.
Публикувано на: 25 Яну 2011 19:25
от LEXUS
stm написа:говорят ми че с бензиновите версии такива "скъпи грижи " нямало и уж дизела давал около 10 градско на бензин и около 7.5 извънградско...с газов инжекцион всичко ставало + 2 литра
Евала biggrin.gif
Публикувано на: 30 Яну 2011 12:00
от mrav4oo
имам равче от година с газов инжекцион,производство 2000 година-ноември.Караме е вече година и засега съм доволен9разхода е около139градско и 10 извънградско ,като не е ръчкам,според борд компютъра,колко ти показва разход,прибавям още 2,5 и получавам действителния разход,но газовата е хубаво да се гледа от специалист.Моята е ловат,правише ми проблеми,а в сервиза им не можаха да ми я оправят и накрая ми поискаха 650 лева да ми сменят компютъра и изпарителя,при условие,че трябва да им ги оставя в сервиза,а аз отидох при един познат от костин брод,който ми оправи компютъра срещу 80 лева и досега проблеми--никакви...
Публикувано на: 30 Яну 2011 16:05
от mirott
[quote="zi_zi_top"]Не е случайно, че заводските изпълнения са на CNG, а не на LPG.
Има заводски и на LPG...
Публикувано на: 30 Яну 2011 19:24
от Ivanxou
jim_beam написа:Ivanxou написа:...
Моето Rav-че 2.2 D4D модел 2007 в града ми дава от 8-10 (София) в зависимост как и на какво разстояние се кара.Извънградско със едно съобразено и спокойно каране - 4,5 - 5,5 (средно 5)на 100

.
да не го караш на 3 цилиндъра извънградско колега?на магистрала сигурно слиза на 3-3,5?

Не, на магистралата, примерно от София към Пловдив ми дава точно 4,5/100 ;).Просто карам спокойно 100-120 км/ч и ползвам автопилота (cruise control-а) там където е възможно.Абсолютния ми рекорд е София-Плевен, точно 4,4/100 biggrin.gif .Но това си е на хубави пътища, ако има повече движение и изкачвания ми дава около 5 - 5,5.За това казвам че средно ми дава 5/100 извън града.
Публикувано на: 31 Яну 2011 03:09
от Bass_Man
nowyaris написа:Туй пропан-бутана е шибана работа.За метана обаче все още не съм си създал отрицателно мнение.Бензинова КОРСА кат я направих на газ беше на над 260 000 км.На пропан-бутан изкара само още около 70 000 и и заминаха клапаните.Верно че тез 70 000 ми беше без пари да я търкалям.Така и я очесах на един колега.Има нещо с тоз пропан-бутан.Не е само от майсторите.Аз съм каруцар и нищо не разбирам от мотори и горива/почти/ама от статистика разбирам.С метана май е по добре.Зависи колко търкаляш.
Няма подобно нещо за пропан-бутана ! Клапаните на корсата са ти заминали заради не-правилна настройка .
zi_zi_top написа:Не е случайно, че заводските изпълнения са на CNG, а не на LPG.
Пропан-бутан е само за "правеняци".
Не е вярно и двете ги има заводски !
gicho написа:Бих предположил, че бакшиш дето да купи кола, дори и с минимален процент съмнение за издръжливостта на газ, няма...
Колко VVTi-ки има таксита, аз не съм виждал много по нашия край. Основно деу-та (шевролети) и тем подобни, и то с най-простите мотори, дето не знам дали са и с по 4 клапана.
Почти всички Хюндай са с аналогична с-ма и са 16V . За шевролетите не съм гледал но най-вероятно и там са така . Така ,че пак не си прав !!!
Публикувано на: 31 Яну 2011 08:32
от gicho
То хубаво, ама има ли са VVTi-ките на газ по вашия край?
4 клапана на цилиндър са предпоставка (по-тънки стебла, по-малки клапани, по-лошо охлаждане) за по-лесно изгаряне, но с правилните технологии и материали няма да има проблем.
Въпросът е дали е така при VVTi? Не знам, и се надявам да разбера.
Публикувано на: 08 Фев 2011 09:36
от SATORO
Re: Рав 4 , след 2000г - дизел Д4Д или бензин 2.0 ввти/с агу
Публикувано на: 03 Дек 2012 12:02
от Zhoro
Четох, четох и не разбрах...
Става въпрос за градска кола, т.е. ще се кара само в града. Като с жената мислим за къса база. Идеята е, че си имаме голяма кола и с това тя ще ходи на работа. Като обаче това е 30километра на ден градско в София. Мислим да е 2000-2004. За това може ли да кажете кое двигателче е икономично и евтино за поддръжка...
P.S. гледах тези сайтове със сравненията и нищо не разбрах...
Re: Рав 4 , след 2000г - дизел Д4Д или бензин 2.0 ввти/с агу
Публикувано на: 03 Дек 2012 14:11
от saho
Който веднъж не се е опарил от дизел няма как да му обясниш проблемите с две думи. Истината е, че дизела е перфектен първите 5 години, за съжаление през това време го кара някой друг

Re: Рав 4 , след 2000г - дизел Д4Д или бензин 2.0 ввти/с агу
Публикувано на: 03 Дек 2012 20:40
от Kiki
saho написа:Който веднъж не се е опарил от дизел няма как да му обясниш проблемите с две думи. Истината е, че дизела е перфектен първите 5 години, за съжаление през това време го кара някой друг

Пълни глупости. Моят го карам вече осма година -200 000 и нищо му няма.
Re: Рав 4 , след 2000г - дизел Д4Д или бензин 2.0 ввти/с агу
Публикувано на: 03 Дек 2012 21:43
от memorex
Който не разбира от двг си взема бензин.И с право .Просто бензините са направени за не ентусиаcти.Изключвам спортните.Плюс това че Saho е прав,
дизел на старо е кутията на пандора.Това е свързано с цената на поддръжката.Ако предишния собственик е бил писюр се набутваш здраво.А пък газовото е по-голямо тото и от дизела.Да не вземеш да се надъхаш това е лично мнение
Re: Рав 4 , след 2000г - дизел Д4Д или бензин 2.0 ввти/с агу
Публикувано на: 03 Дек 2012 22:13
от Kiki
Трудно може да се надъха човек, който е карал 13 бензинови и една дизелова кола-14-та
Най-голяма печалба имам и най-малко ядове бера с дизеловата кола.
Някой ще кажат - кой знае какви са били бензиновите?!
Ами четири от тях, нови. laugh.gif
Re: Рав 4 , след 2000г - дизел Д4Д или бензин 2.0 ввти/с агу
Публикувано на: 04 Дек 2012 09:21
от Владислав
Интересно...Отново бензин vs. дизел!Тъй като съм от "бензиновия" отбор някой ще ми каже ли ЕДИН плюс на дизела пред бензина (като изключим по-малкия разход на гориво и по-високия въртящ момент)?А пък аз после ще изредя минусите му...
Re: Рав 4 , след 2000г - дизел Д4Д или бензин 2.0 ввти/с агу
Публикувано на: 04 Дек 2012 09:27
от dil
aaa.. темата e дизел vs VVTi + газ biggrin.gif