Страница 4 от 9
Публикувано на: 22 Юни 2010 18:21
от sacho7803
didak аз от кога разправям че тия от тойота са мошенници.5/40 въобще го няма като вариант в каталога за масла за ярис.и на мен ми предстои скоро първото обслужване.ша им кажа да налеят 5/30 щом нямат 0/20
Публикувано на: 22 Юни 2010 19:51
от didak
в Ником имат от този Lexus, но не видях класификацията, която изглежда има повече значение от вискозитета за новите двигатели, катализатори, фтч ...
Публикувано на: 22 Юни 2010 21:09
от zi_zi_top
sacho7803 написа:didak аз от кога разправям че тия от тойота са мошенници.5/40 въобще го няма като вариант в каталога за масла за ярис.и на мен ми предстои скоро първото обслужване.ша им кажа да налеят 5/30 щом нямат 0/20
Саше, ако искаш кръвното ти да е 120/80 не трябва да се вживяваш в тези неща! biggrin.gif
Публикувано на: 22 Юни 2010 21:37
от sacho7803
zi_zi_top написа:sacho7803 написа:didak аз от кога разправям че тия от тойота са мошенници.5/40 въобще го няма като вариант в каталога за масла за ярис.и на мен ми предстои скоро първото обслужване.ша им кажа да налеят 5/30 щом нямат 0/20
Саше, ако искаш кръвното ти да е 120/80 не трябва да се вживяваш в тези неща! biggrin.gif
абе опитвам се да не се вживявам но......то тъпотията в тая държава няма край.купуваш си кола от магазина-дават ти книга даже и две с технически характеристики и простотии--там пиши едно в сервиза --казват съвсем друго.пример--за новия ярис-100кс.-бензиновия понеже е още нов и имаха единствено книга на английски на която пиши че е отпечатана в япония.та там пише--АКО НЯМАТЕ ВЪЗМОЖНОСТ ДА НАЛЕЕТЕ 0/20 ТО НАЛЕЙТЕ 5/30 НО ПРИ ПЪРВА ВЪЗМОЖНОСТ ГО СМЕНЕТЕ С 0/20.никой никъде не споменава нито климатични условия нито нищо---наще аргасват квото им е най-изгодно и под ръка.как да не са ядосваш.тъз наща държава тряяяя я изчистят от света.оправия няма.такъв ни е манталитета такива сме и ние и държавата.
Публикувано на: 22 Юни 2010 22:24
от Bass_Man
Можеш ли да го снимаш и да го качиш това от книжката ?
Re: Пак въпрос за Д4Д и масло.
Публикувано на: 22 Юни 2010 22:27
от diesel_power
[quote="Vesko"]По някакво стечение на обстоятелствата по сервизна книжка съм сменил маслото на 90000км, а сега като го смених вече веше станала колата на 109000км. Т.е. прескочил съм смяната с около 4-5000км. Следващият път трябва ли да го сменя след 10000км за да си влезе в график или мога да си чакам да си минат 15000км да ми излезе по-тънко? Колата е авенсис 2.2 150к.с. 2005[/quot
В София 15000 можеби са равни на 20 000 заради задръстванията.Каквото и масло да караш по-добре не го карай повече от 10 000 особено ако е дизел.
Публикувано на: 22 Юни 2010 22:30
от zi_zi_top
Сашо, не подценявай оторизирания сервиз!
Знам доста примери за хора, които са подценявали съвети на лекари или други компетентни специалисти и са си изпатили много яко.
Публикувано на: 22 Юни 2010 22:32
от Bass_Man
Обаче съм сигурен , че знаеш и доста повече случай с обратния момент ?
Публикувано на: 22 Юни 2010 22:42
от zi_zi_top
На първо четене се сещам за тези, които ти казвам.
Съвсем скоро едно момче почина от рак на тестиса, защото се беше лекувало за възпаление по съвети от форумите. Някой го успокоил, че "те докторите на всичко викали рак за да те оперират и да ти вземат парите". Когато беше решил, че все пак отново трябва да потърси съвет от лекар вече беше много късно.
Наистина има много такива истории, които в аспект на здравето са истински трагедии.
Съгласен съм, че при автомобилите няма нищо фатално - и да го прецакаш, ще го ремонтираш или ще си купиш нов! Но все пак това са безмислени разходи.
Публикувано на: 22 Юни 2010 22:54
от Bass_Man
Аз на първо четене се сещам за едно момче дето лекари го лекуваха с аспирин , а после се оказа , че има рак на червата . Сещам се и за един друг дето му казаха , че има два месеца живот и си разпродаде всичко и след , като не умря до около година се оказа , че нищо му няма само дето нямаше нищо вече . Сещам се и за комшийката от съседния вход , която я лекуват 10 години от предполагаем тумор в главата докато оня ден не го открили в бъбреците ..............
Така както си ги редя няма начин да не се сетя и за мен самия , при положение , че имах около 200 страници прилепени в здравния картон до към 14 годишна възраст . И бях асматик , алергичен и какво ли още не но по едно време се получи така , че тичах без проблеми по 30км и познай дали се излекувах с лекарства ......................
Реално не казвам , че всички лекари са маскари или пък всички "майстори" но монетата има две страни и всичко трябва да се прави много разумно !
Публикувано на: 22 Юни 2010 23:12
от diesel_power
Сервизния интерва при Форд мисля че е 30 000 ,това обаче не значи че маслото е извънземно и невероятно качествено.Това се прави с цел да изглежда по евтина подръжката на колата,а и там гаранцията май е само 2 години.Кой го е грижа за твоя мотор след като изтече гаранцията?Това колко може да идържи маслото зависи и от това колко събира двигатела,повече масло по-добре обаче оттам се оскъпява подръжката и колата става по-непривлекателна.
Публикувано на: 23 Юни 2010 13:51
от COSTA
Rudy написа:jim_beam написа:Rudy написа:Гаранцията на Тойота е същата - слага се само тяхно масло.
не заблуждавай хората,никoй не те задължава да слагаш тяхното масло,прочетете си в книжките!
Може би в Зимбабве или в Австрия, но в БГ не може - казаха, че има толкова ментета, че за да е валидна гаранцията - само с тяхно.
Тук в ТМ могат да ти кажат много работи, но това не означава, че са прави. За стария ми авенсис обясняваха, че ако не си сменя подкалничната кора (щото ги закачих на една саксия и на маг. от скоростта хвръкнаха из полето) при тях щяла да ми падне гаранцията...
Да ви напомня, че макар и само на хартия все пак сме членове на ЕС и правилата за тях важяят и тук, а освен това има закон за защита на потребителите, вярно потребител е всяко физическо лице, ако колата е на фирма има си други правила.
Както правилно мисля Слоу спомена важното е да спзаваш предписанията на производителя отностно вискозитет и т.н.
Аз лично си сложих масло на FUCHS - TITAN Supersyn LONGLIFE 5W-40
http://www.fuchs.com/index.php
Допреди 2 години не бях чувал за тях, но се поинтересувах и се оказа една от водещите компании
http://www.olyslager-lubricants.nl/Fuch ... language=1
Публикувано на: 23 Юни 2010 20:17
от Rudy
COSTA написа:Тук в ТМ могат да ти кажат много работи, но това не означава, че са прави. ...Да ви напомня, че макар и само на хартия все пак сме членове на ЕС и правилата за тях важяят и тук, а освен това има закон за защита на потребителите...
Нека не бъркаме правата със свободията - всяка компания си има гаранционни условия, които трябва да се спазват и в европейския съюз и в съветския такъв. Никой не ви налага правила, ако искате сами си правете обслужванията, ама не се сърдете ако когато опрете до сервиз ви откажат ремонт без пари. Иначе докато колата е в гаранция едва ли ще има малоумници да сменят масла филтри и др. консумативи - нали колата е в гаранция, ако (когато) се скапе ще сменят двигателя с нов...
Публикувано на: 23 Юни 2010 21:08
от Scott
Rudy написа:Нека не бъркаме правата със свободията - всяка компания си има гаранционни условия, които трябва да се спазват и в европейския съюз и в съветския такъв. Никой не ви налага правила, ако искате сами си правете обслужванията, ама не се сърдете ако когато опрете до сервиз ви откажат ремонт без пари...
Няма такова писано правило на Тойота, че колата трябва да се обслужва в оторизиран сервиз. Правилото е 'да се обслужва според предписанията на производителя'. Достатъчно доказателство са фактури/касови бележки за правилните консумативи и в правилниш срок.
Публикувано на: 23 Юни 2010 22:19
от Rudy
Scott написа:Няма такова писано правило на Тойота, че колата трябва да се обслужва в оторизиран сервиз. Правилото е 'да се обслужва според предписанията на производителя'. Достатъчно доказателство са фактури/касови бележки за правилните консумативи и в правилниш срок.
?