Страница 4 от 21
Публикувано на: 31 Юли 2009 19:32
от slowtraveler
Извинявам се за офтопика, ама някой може ли да каже какъв е разхода на 2.2Д4Д:
Градско:
Комбинирано:
Извънградско:
Публикувано на: 31 Юли 2009 19:39
от TATI
За 2.2 не знам, но за 2.0 при нормално шофиране без ексцесии в София са следните:
Градско: 9 - 10
Комбинирано не съм смятал
Извънградско: 6 - 6.5 - макс скорост 130 по магистралата.
Извънградско извън магистрала: 5.5 - 6 при макс скорост 100
Градския маршрут е Младост - Красна поляна, всяка сутрин тръгване в 08:00 и обратно, тръгване от Красна поляна в 10:30
Не съм състезател и си карам нормално, още повече, че возя двете си деца всеки ден, а те са ми най-милото.
Публикувано на: 31 Юли 2009 20:04
от slowtraveler
TATI, благодаря за инфото, но ако някой може да даде каталожните данни...
Просто при мен на бензинката с 2.0/147к.с. двигател, субективния разход е горе-долу същия както посочения от теб.
Струва ми се, че вече няма такава голяма разлика в разходите/икономичността на еднотипни по мощност дизелови и бензинови двигатели.
Каталожните данни при мен са:
Извънградско:5.6л/100км
комбинирано:7.2л/100км
Градско:10л/100км
Ако толкова съм се засилил към дизел, бих избрал 2.2/150к.с.
Малкия дизел си е слабичък и бих го претоварвал при нормално каране...
Публикувано на: 31 Юли 2009 20:21
от martod
slowtraveler написа:TATI, благодаря за инфото, но ако някой може да даде каталожните данни...
.
Заповядай...
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/38450.html
От среден разход 5.6 до 7.2 си е доста добра разлика...
Публикувано на: 31 Юли 2009 20:38
от slowtraveler
Благодаря martod...
Да, има разлика в официалните данни за чист разход и тя е осезателна....
Обаче, пък реалните разходи явно са близки.
П.С. в този сайт разходите за Маздата са занижени с 0.2л/100 в сравнение с инфото в брошурката, която имам (комбиниран 7.0л/100)...
Да допълня идеята си за по-мощния дизел.
Дизела по принцип е капризен към претоварване. Поради по-голямото температурно натоварване вероятността от повреда при каране на максимално натоварване е много по-висока.
При по-мощния дизел по-рядко ще се налага да го настъпваш до границите на възможностите му...
Публикувано на: 31 Юли 2009 20:58
от Kiki
TATI написа:Градско: 9 - 10
Тати, не знам колко спокоен шофьор си, но явно не караш икономично.
Моето гразско с климатроник по големите жеги не превишава 8.0-8-2, зависи от задръстването.
Можеби трябва да си промениш стила на каране, ако разбирасе държиш на икономията.

Публикувано на: 31 Юли 2009 23:37
от Scott
slowtraveler написа:...Обаче, пък реалните разходи явно са близки........Да допълня идеята си за по-мощния дизел....
И аз съм забелязал, че реалните разходи на бензин и дизел са близки, да не кажа еднакви. И Селиката и Х3-то ми горят 7 комбинирано. biggrin.gif
А относно идеята за по-мощен дизел - в грешка си, ако са от една фамилия двигатели, обикновено по-мощния дизел е 'софтуерно' надут и по-склонен към повреди. Ненапразно на по-тежки автомобили (SUV, MPV etc.) се слагат дефорсирани двигатели.
Публикувано на: 01 Авг 2009 01:18
от Bass_Man
Реално дизела при леко каране би трябвало да има по-добър разход защото ползва по-калорично гориво ( има повече енергия в единица обем ) . Но в момента в който му се раздава яката газ той вече не може да е икономичен защото конструктивно не му е лесно да стигне високи обороти ( за голяма мощност ) и му се повишават значително загубите .
За това всички машини работят с бавнооборотни дефорсирани дизели ( които работят с дизел де ) .
И за това моя съвет към всички дизелджий е по-леко с газчицата за да не се вкарвате в разходи .
Публикувано на: 01 Авг 2009 10:00
от slowtraveler
Scott написа:...
А относно идеята за по-мощен дизел - в грешка си, ако са от една фамилия двигатели, обикновено по-мощния дизел е 'софтуерно' надут и по-склонен към повреди. Ненапразно на по-тежки автомобили (SUV, MPV etc.) се слагат дефорсирани двигатели.
Все пак единия дизел е 2.0, а другия 2.2 - навярно не са от една фамилия

Ако са една фамилия съм съгласен с теб...
За тежките автомобили - там се търси въртящ момент в голям диапазон (за да има равномерна теглителна сила на по-тежкото купе), а намалената мощност компесират с по-къса скоростна кутия.
А и защото двигателя ще е по-натоварен, затова му сменят режима към по-нисък такъв.
Но Bass_Man е прав: който си е харесал печката, по-леко с газчицата и ще си е доволен

Публикувано на: 01 Авг 2009 12:23
от Scott
slowtraveler написа:Все пак единия дизел е 2.0, а другия 2.2 - навярно не са от една фамилия...
Имат доста общо, ако са от серията AD (1AD-FTV и 2AD-FTV) - еднакви блокове, глави и т.н. различават се по хода на буталото.
Публикувано на: 01 Авг 2009 17:11
от rashkov
Без да съм с претенции на разбирач мога да напиша по-долу различния разход при различни условия на моя 2.2 дизел 136 коня обаче. Претендирам обаче за реализъм и давам информация по метода "капачка до капачка" , а не по бордовия компютър. В БГ само ОМВ сипвам ( и от 2-та типа) , а в Европа горивото винаги е по-качествено.
Както БавнияПътешественик пише, в много от случайте разликите между бензин и дизел са минимални.
1. Най-вече в градско каране ( София, къси разстояния, студен мотор и задръствания + климатик) - 8.5-9 / 100
2. извънградско (максимален товар + 450 литра Туле + климатик) 150-160км/ч - 7.9-8.2/100
3. извънградско (максимален товар + 450 литра Туле + климатик) 120-140км/ч - 6.9-7.2/100
4. извънградско празно купе + климатик 120-140 - 6.7-7.0/100
5. извънградско празно купе БЕЗ климатик 90-100 на 6-та - 4.7-5.2/100
........ обаче последното си е тегаво каране.
Като заключение мога да кажа, че разхода е с около 1/2 литър по-висок, отколкото според книжката, просто, защото там явно са засечени някакви неестествено идеални условия на каране.
Колата за 3 месеца стана на 15 000км и върви по-хубаво, отколкото в началото.
При голямо юрене гори масло. И то доста. Но при спокойно каране не го пипа.
Публикувано на: 01 Авг 2009 19:28
от Bass_Man
Мише де си ся да обясниш на хората как нищо не разбират и да споделиш твоя вездесъщ опит ? Може би пак ще се появиш след някоко дни с някое поучително заключение

.
Публикувано на: 01 Авг 2009 20:07
от diver
Bass_Man написа:Мише де си ся да обясниш на хората как нищо не разбират и да споделиш твоя вездесъщ опит ? Може би пак ще се появиш след някоко дни с някое поучително заключение

.
ся чакам и другия титан дизелофил да се намеси, ма го чакам да застане и зад думите си... ще има да си чакам.....
Публикувано на: 01 Авг 2009 21:11
от jim_beam
Scott написа:slowtraveler написа:Все пак единия дизел е 2.0, а другия 2.2 - навярно не са от една фамилия...
Имат доста общо, ако са от серията AD (1AD-FTV и 2AD-FTV) - еднакви блокове, глави и т.н. различават се по хода на буталото.
както вече се разбра двата мотора се правят в полша,това за фамилията.

разхода който дават производителите е абсолютно нереален,самия тест се прави само на стенд при лабораторни условия.има доста случаи на спечелени дела от клиенти срещу различни марки поради огромната разлика с реалния разход.последния бисер,който четох беше(изказване на автопроизводител),че този RL 80/1268/EWG разход служел само за принципно сравнение на разход между различните модели.
от разход до разход при реални условия както знаем има голяма разлика,пак ще дам за пример моя рав.тойота дава следните данни : 8.1/5.8/6.6 за градско,извънградско,комбиниран.моя опит за 55.000км казва: среден разход,т.е. комбиниран 8.1/100.максималния ми разход беше 13.5 ако се напъна сигурно ще го докарам на 15.
дадения от тойота разход на междуградско според мен е невъзможно да се докара,може би поне с 1литър отгоре.
малко изкривихме темата с тия разходи...
ps: и още нещо от опит,като отговор на мнението,че дизела трябва да се кара по-кротко за да няма допълнителни дефекти: НАПЪЛНО ВЯРНО!!!
последиците от има няма 2-3.000км здрава ръчка с Vмах бяха: нова гарнитура на главата,всички гарнитури по мотора нови поради силно омасляване и един куп други гаранционни ремонти.има отделни случаи на дефектни глави,при много висок разход на масло подменят блок.2.2д4д мотора специално не бих взел отново.
ако една такава кола е извън гаранция жална ви майка!
Публикувано на: 01 Авг 2009 22:04
от slowtraveler
jim_beam, а би ли взел отново дизел?
Интересно ми е мнението на човек, дето е навъртял доста километри със сравнително добър дизел...
П.С. моля колегите с по-поляризирано мнение да не подхвърлят постове с заяждания. Все пак целта е да се пресее обективната информация от субективното мнение.
Иначе за обективност: дъртото БМВ (325тд - 2.5л 6 цилиндъра/116к.с) също не бе оставяно намира, но за изминали 20х.км освен скъсана демпферна шайба на ремъка за динамото, нямаше други проблеми..
Караше се така (моментния разход показва 18л/100):
