Страница 290 от 320

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 11 Апр 2023 11:42
от i.vasilev
Сега погледнах. При мен лайсните са ОК без следи от оксидация. Колата е гаражна ако има някакво значение. Забелязах друга интересна екстра обаче, за която не намерих нищо написано в ръководството. Става въпрос за това, че колата задържа спирачки при потегляне под наклон за около 1 секунда, дори и да не е активиран HHC. Това при автомобил с ръчни скорости.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 11 Апр 2023 11:57
от Hursa
Описана е в книжката. Преди се задействаше с по-силен натиск на спирачния педал (при ауриса е така и светва сигнал на таблото, че е задействано задържането на наклон), сега се задейства автоматично - ако автомобила "леко" мръдне назад (или напред - ако автомобила е на задна). (Може би и на "неутрална" smile.gif)

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 11 Апр 2023 12:19
от i.vasilev
Никъде не намерих информация в книжката. Не е свързано с натискане на спирачката и не се случва винаги. Само при по- голям наклон. Няма индикация и на таблото. Направих експеримент да видя колко ще задържи спирачките и времето е около секунда може би и малко. А и колата е с ръчни скорости. Не знам как е при CVT и е-CVT.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 11 Апр 2023 15:28
от Krachunov
i.vasilev написа: 11 Апр 2023 12:19е-CVT.
При хибрида е същото при наклон, да речем рампа за гараж в момента който спреш на 100% и пуснеш спирачката задържа секунда две след което отпуска плавно.
Нещо което съм забелязал при хибрида е. Има положение, което е като "полу съединител". Тоест когато наклона е достатъчно малък за да създаде усилие на двигателя. Вижда се по индикацията на батерията. Показва консумация от батерията но колата седи неподвижно..

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 11 Апр 2023 16:02
от BOz
Krachunov написа: 11 Апр 2023 15:28 Тоест когато наклона е достатъчно малък за да създаде усилие на двигателя.
Това си го прави по подразбиране, за да симулира все едно автоматичното тръгване като на автоматична скоростна кутия, когато пуснеш педала на спирачката. Но работи в посока само напред. Ако наклона е в твоя посока (спускане), засилва колата още повече. Иначе другото ти е асистент за потегляне на наклон и работи чрез спирачките.
Но важното е дали има автоматично задържане с по-силно натискане на спирачния педал, когато колата е спряла. Примерно стоиш на светофар, натискаш силно педала на спирачката и функцията за автоматично задържане на колата се активира, докато не натиснеш педала на газта. По този начин да си стоиш на светофара, без да е необходимо да държиш натиснат педала на спирачката 2 минути (примерно).

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 11 Апр 2023 18:11
от Hursa
BOz написа: 11 Апр 2023 16:02 Примерно стоиш на светофар, натискаш силно педала на спирачката и функцията за автоматично задържане на колата се активира, докато не натиснеш педала на газта.
Така действа при ауриса - но само за две секунди. И свети сигнализация, има и звукова. (Като се натисне педала на газта - се отменя.)
При королата - има тази функция:
"Brake Hold
Системата задържа спирачките активирани, когато скоростният лост е в позиция D, B (автомобили без планки на волана за смяна на предавките), S (автомобили с планки на волана за смяна на предавките) или N, включена система и натиснат педал на спирачката за спиране на автомобила. Системата освобождава спирачките, когато бъде натиснат педалът на газта и скоростният лост е в позиция D, B (автомобили без планки на волана за смяна на предавките) или S (автомобили с планки на волана за смяна на предавките), за да позволи плавно потегляне."
Включва се с бутон - и ако е включена се задейства автоматично - когато автомобила спре (с малка времезадръжка). (Вероятно има подобна система и при нехибридните, и при автомобилите с "ръчна" скоростна кутия.) Има иконки и за това, че е включена функцията, и когато се задейства.

За системата за потегляне потегляне на наклон - при королата. (Предполагам, че я има и действа подобно - и при нехибридите, и при "ръчна" скоростна кутия - при "ръчна" сигурно трябва да е натиснат педала на съединителя.)
"Асистент за потегляне по наклон
Предотвратява тръгването назад на автомобила, когато потегля по наклон нагоре.
Работни условия на асистента за потегляне по наклон
Когато са изпълнени следните четири условия, асистентът за потегляне по наклон ще работи:
Скоростният лост е в позиция, различна от Р или N (когато потегляте напред/назад по наклон нагоре).
Автомобилът е спрял.
Педалът на газта не е натиснат.
Паркинг спирачката не е задействана.
Автоматично прекъсване работата на асистента за потегляне по наклон
Асистентът за потегляне по наклон ще бъде изключен в някоя от следните ситуации:
Скоростният лост бъде превключен в режим P или N.
Педалът на газта е натиснат.
Паркинг спирачката е активирана.
Изминат приблизително 2 секунди след освобождаване на педала на спирачките."
Задейства се автоматично - ако са изпълнени условията, няма сигнализация.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 12 Апр 2023 06:26
от i.vasilev
Пробвах го това със силното натискане на спирачката. Не сработва при кола с ръчна кутия. Явно само ъгъла на наклона играе.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 12 Апр 2023 13:58
от Volkata
Има копче до копчето за ръчната с което се активира функцията (и всеки път трябва да се натиска мисля че неможе да остане за постоянно активирана, някъде из темата е коментирано) и вече като се натисне до долу остава на спирачка, но ако ръчната е механична а не с копче може и да го няма незнам, моята кола е ръчка бензин седан

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 12 Апр 2023 14:46
от Hursa
► Виж съдържание

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 12 Апр 2023 14:49
от Krachunov
BOz написа: 11 Апр 2023 16:02 Но важното е дали има автоматично задържане с по-силно натискане на спирачния педал, когато колата е спряла. Примерно стоиш на светофар, натискаш силно педала на спирачката и функцията за автоматично задържане на колата се активира, докато не натиснеш педала на газта. По този начин да си стоиш на светофара, без да е необходимо да държиш натиснат педала на спирачката 2 минути (примерно).
Подобно нещо има на яриса 2014 година, натискаш по - силно спирачката при спряло положение, на таблото свети жълта индикация и държи 1-3 секунди.
При королата хибрид, тази опция си е автоматична и не е нужно да натискаш по - силно нищо.
А пък това което казваш без да държиш спирачката Х минути е опция HOLD която се включва изключва от копче до ръчната спирачка.
Лично аз не я ползвам.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 15 Апр 2023 13:01
от i.vasilev
HHC държи спирачката 3 минути. Поне така е написано в ръководството. Не съм пробвал дали е така. Друг въпрос към хората с повече опит с Тойота. Моята вече наближава 10000 километра и се чудя дали да я чакам да стане на 15к и тогава да я обслужвам, или да го направя по- рано. Стазвате ли препоръчаните сервизни интервали или обслужвате колите преди тях? Идвам от ВАГ групата и никога не съм се ръководил по longlife интервалите. След като страта ми кола излезе от гаранция сменям масло и маслен филтър на 7500 км., а въздушен и интериорен на 15к.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 15 Апр 2023 16:34
от dracunculus
На всички Тойоти (моите и тези в прякото ми обкръжение - общо вече над 9 броя) маслото е сменяно/се сменя на 15 000 км, +/- 500. Проблеми не сме имали НИКАКВИ до сега. Някои от колите са вече над 230 000км. Не виждам смисъл от смяна на 7500км.... всмисъл, чудесно е за двигателя, разбира се, но е безмислен разход, според мен

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 15 Апр 2023 18:18
от iovkito
В книжката е написано, на 7500 при каране на кратки разстояния при ниски температури и теглене на тежки ремаркета. Аз също сменям само на 15000, при 95% извънградско шофиране. Едната кола е на 400 000, другата на 190.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 15 Апр 2023 22:11
от Krachunov
i.vasilev написа: 15 Апр 2023 13:01 Стазвате ли препоръчаните сервизни интервали или обслужвате колите преди тях? Идвам от ВАГ групата и никога не съм се ръководил по longlife интервалите. След като страта ми кола излезе от гаранция сменям масло и маслен филтър на 7500 км
Това да е било при старите масла, пълната синтетика 7500.... no.gif
Сега.. никой няма да те върне от тойота ако искаш и през ден да ги сменяш. Никой няма да откаже да ти взема парите - но с тези цени по скоро трябва да имаш някакви психически разстройства за да си го причиняваш.
За протокола онзи ден минах 4то ТО - в сливен 459 лв
Въздушен
Маслен
Купе
Спирачна течност
масло
Хибрид чек

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 15 Апр 2023 23:27
от FearSoft
Ако карате само или предимно на дълги разстояния - ОК, сменяйте маслото на 15 или 20 х.к. Но, ако карате предимно градско... no.gif Дали си давате сметка колко време моторът работи на място по светофари и задръствания? Имам такова приложение на таблета в колата, за 20 мин. движение имам 15-20 минути престой. И като го сметнеш - 7 500 станаха 15 000!