Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: 03 Сеп 2022 07:11
- Местоположение: Враца
- Автомобил: Corolla Executive 1.5 6МТ MY22
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Сега погледнах. При мен лайсните са ОК без следи от оксидация. Колата е гаражна ако има някакво значение. Забелязах друга интересна екстра обаче, за която не намерих нищо написано в ръководството. Става въпрос за това, че колата задържа спирачки при потегляне под наклон за около 1 секунда, дори и да не е активиран HHC. Това при автомобил с ръчни скорости.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Описана е в книжката. Преди се задействаше с по-силен натиск на спирачния педал (при ауриса е така и светва сигнал на таблото, че е задействано задържането на наклон), сега се задейства автоматично - ако автомобила "леко" мръдне назад (или напред - ако автомобила е на задна). (Може би и на "неутрална"
)

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: 03 Сеп 2022 07:11
- Местоположение: Враца
- Автомобил: Corolla Executive 1.5 6МТ MY22
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Никъде не намерих информация в книжката. Не е свързано с натискане на спирачката и не се случва винаги. Само при по- голям наклон. Няма индикация и на таблото. Направих експеримент да видя колко ще задържи спирачките и времето е около секунда може би и малко. А и колата е с ръчни скорости. Не знам как е при CVT и е-CVT.
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
При хибрида е същото при наклон, да речем рампа за гараж в момента който спреш на 100% и пуснеш спирачката задържа секунда две след което отпуска плавно.
Нещо което съм забелязал при хибрида е. Има положение, което е като "полу съединител". Тоест когато наклона е достатъчно малък за да създаде усилие на двигателя. Вижда се по индикацията на батерията. Показва консумация от батерията но колата седи неподвижно..
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Това си го прави по подразбиране, за да симулира все едно автоматичното тръгване като на автоматична скоростна кутия, когато пуснеш педала на спирачката. Но работи в посока само напред. Ако наклона е в твоя посока (спускане), засилва колата още повече. Иначе другото ти е асистент за потегляне на наклон и работи чрез спирачките.
Но важното е дали има автоматично задържане с по-силно натискане на спирачния педал, когато колата е спряла. Примерно стоиш на светофар, натискаш силно педала на спирачката и функцията за автоматично задържане на колата се активира, докато не натиснеш педала на газта. По този начин да си стоиш на светофара, без да е необходимо да държиш натиснат педала на спирачката 2 минути (примерно).
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Така действа при ауриса - но само за две секунди. И свети сигнализация, има и звукова. (Като се натисне педала на газта - се отменя.)
При королата - има тази функция:
"Brake Hold
Системата задържа спирачките активирани, когато скоростният лост е в позиция D, B (автомобили без планки на волана за смяна на предавките), S (автомобили с планки на волана за смяна на предавките) или N, включена система и натиснат педал на спирачката за спиране на автомобила. Системата освобождава спирачките, когато бъде натиснат педалът на газта и скоростният лост е в позиция D, B (автомобили без планки на волана за смяна на предавките) или S (автомобили с планки на волана за смяна на предавките), за да позволи плавно потегляне."
Включва се с бутон - и ако е включена се задейства автоматично - когато автомобила спре (с малка времезадръжка). (Вероятно има подобна система и при нехибридните, и при автомобилите с "ръчна" скоростна кутия.) Има иконки и за това, че е включена функцията, и когато се задейства.
За системата за потегляне потегляне на наклон - при королата. (Предполагам, че я има и действа подобно - и при нехибридите, и при "ръчна" скоростна кутия - при "ръчна" сигурно трябва да е натиснат педала на съединителя.)
"Асистент за потегляне по наклон
Предотвратява тръгването назад на автомобила, когато потегля по наклон нагоре.
Работни условия на асистента за потегляне по наклон
Когато са изпълнени следните четири условия, асистентът за потегляне по наклон ще работи:
Скоростният лост е в позиция, различна от Р или N (когато потегляте напред/назад по наклон нагоре).
Автомобилът е спрял.
Педалът на газта не е натиснат.
Паркинг спирачката не е задействана.
Автоматично прекъсване работата на асистента за потегляне по наклон
Асистентът за потегляне по наклон ще бъде изключен в някоя от следните ситуации:
Скоростният лост бъде превключен в режим P или N.
Педалът на газта е натиснат.
Паркинг спирачката е активирана.
Изминат приблизително 2 секунди след освобождаване на педала на спирачките."
Задейства се автоматично - ако са изпълнени условията, няма сигнализация.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: 03 Сеп 2022 07:11
- Местоположение: Враца
- Автомобил: Corolla Executive 1.5 6МТ MY22
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Пробвах го това със силното натискане на спирачката. Не сработва при кола с ръчна кутия. Явно само ъгъла на наклона играе.
-
- Мнения: 357
- Регистриран на: 04 Дек 2013 20:31
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.6 e210
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Има копче до копчето за ръчната с което се активира функцията (и всеки път трябва да се натиска мисля че неможе да остане за постоянно активирана, някъде из темата е коментирано) и вече като се натисне до долу остава на спирачка, но ако ръчната е механична а не с копче може и да го няма незнам, моята кола е ръчка бензин седан
Toyota Corolla 1.6 e210
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Подобно нещо има на яриса 2014 година, натискаш по - силно спирачката при спряло положение, на таблото свети жълта индикация и държи 1-3 секунди.BOz написа: ↑11 Апр 2023 16:02 Но важното е дали има автоматично задържане с по-силно натискане на спирачния педал, когато колата е спряла. Примерно стоиш на светофар, натискаш силно педала на спирачката и функцията за автоматично задържане на колата се активира, докато не натиснеш педала на газта. По този начин да си стоиш на светофара, без да е необходимо да държиш натиснат педала на спирачката 2 минути (примерно).
При королата хибрид, тази опция си е автоматична и не е нужно да натискаш по - силно нищо.
А пък това което казваш без да държиш спирачката Х минути е опция HOLD която се включва изключва от копче до ръчната спирачка.
Лично аз не я ползвам.
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: 03 Сеп 2022 07:11
- Местоположение: Враца
- Автомобил: Corolla Executive 1.5 6МТ MY22
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
HHC държи спирачката 3 минути. Поне така е написано в ръководството. Не съм пробвал дали е така. Друг въпрос към хората с повече опит с Тойота. Моята вече наближава 10000 километра и се чудя дали да я чакам да стане на 15к и тогава да я обслужвам, или да го направя по- рано. Стазвате ли препоръчаните сервизни интервали или обслужвате колите преди тях? Идвам от ВАГ групата и никога не съм се ръководил по longlife интервалите. След като страта ми кола излезе от гаранция сменям масло и маслен филтър на 7500 км., а въздушен и интериорен на 15к.
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
На всички Тойоти (моите и тези в прякото ми обкръжение - общо вече над 9 броя) маслото е сменяно/се сменя на 15 000 км, +/- 500. Проблеми не сме имали НИКАКВИ до сега. Някои от колите са вече над 230 000км. Не виждам смисъл от смяна на 7500км.... всмисъл, чудесно е за двигателя, разбира се, но е безмислен разход, според мен
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
В книжката е написано, на 7500 при каране на кратки разстояния при ниски температури и теглене на тежки ремаркета. Аз също сменям само на 15000, при 95% извънградско шофиране. Едната кола е на 400 000, другата на 190.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Това да е било при старите масла, пълната синтетика 7500....

Сега.. никой няма да те върне от тойота ако искаш и през ден да ги сменяш. Никой няма да откаже да ти взема парите - но с тези цени по скоро трябва да имаш някакви психически разстройства за да си го причиняваш.
За протокола онзи ден минах 4то ТО - в сливен 459 лв
Въздушен
Маслен
Купе
Спирачна течност
масло
Хибрид чек
- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Ако карате само или предимно на дълги разстояния - ОК, сменяйте маслото на 15 или 20 х.к. Но, ако карате предимно градско...
Дали си давате сметка колко време моторът работи на място по светофари и задръствания? Имам такова приложение на таблета в колата, за 20 мин. движение имам 15-20 минути престой. И като го сметнеш - 7 500 станаха 15 000!

Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 3 госта