Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 02 Яну 2025 11:20
от max-2
Затова ти писах преди да почнеш, но няма нищо. Аз така обърках на 4афе марките на двете колела на разпределителните валове, защото имаше по две марки на вал през 90 гтадуса, ама кой да гледа...
Превъртането може и на стартер някой да ти върти по малко. Дано да стане само през капака на клапаните.
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 02 Яну 2025 11:37
от mapamop
max-2, по-скоро ме притеснява момента да не е размазала ключалката на новата муфа, че е цифра да я сменя, и ще я чакам дълго.
Другото неприятно упражнение да докарам веригата обратно на марките.
От там натаък вече каквото сабя покаже - предполагам че вадя вала с муфата, ще я отключа и после ще се гърча със зацепването. Но в крайна сметка да съм внимавал - сляп на карти не играе.
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 02 Яну 2025 18:32
от memorex
mapamop написа: ↑31 Дек 2024 18:42
Даже си намерих и грешката. Зъбното колело на изходящия вал е със един зъб напред, като си гледам снимките.
Според теб това задължително ли е ? /При положение че при поставянето е спазена маркировката и положението на бутало 1ви цилиндър.
Първо ,че е 4Т ДВГ а от там насетне броя на зъбите на зъбните колела и звената на веригата.
Лично мнение.
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 02 Яну 2025 20:41
от mapamop
memorex написа: ↑02 Яну 2025 18:32
Според теб това задължително ли е ? /При положение че при поставянето е спазена маркировката и положението на бутало 1ви цилиндър.
Очевидно е задължително. Все си мисля че ако можеше да се компенсира по някакъв начин, нямаше да ми светне "хеликоптера". В момента при някакъв режим, неизвестен за мен, се опитва да избута вала (мисля) назад спрямо зъбното колело, но той вече е в максимално задна позиция и не може да се измести повече. Това е и същината на променливото газоразпределение - да избута единия или двата вала в някаква посока, така че да задържи повече или по-малко време клапаните отворени. При блокирания вал, дефакто мотора става като стария 7A-FE който е без променливо газоразпределение (неподвижен вал) и е "таткото" на моя мотор.
Във сервизното пише това:
0-02-0a-372991cf7b565ece6427276e4a596c21e84b27223aca22e81f2ea31d715dfe9b_e3bacc2f.jpg (73.14 KiB) Преглеждано 5221 пъти
Не искам да спекулирам, защо са решили че муфата трябва да е отключена, а не заключена при зацепването и монтажа, но това са фактите. Не съм в позицията да си измислям нови правила. gena_bs, втория или третия клип от резултатите ти го гледах вчера и изглеждаше най-нагледен. Това и ще направя. Днес гледах и разни други снимки и няма да отключа муфата, без да сваля вала и да го облепя. Просто ще надуя маслената система със 2.5 атм. въздух, което не ми изглежда приемливо.
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 02 Яну 2025 21:14
от memorex
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 02 Яну 2025 21:25
от mapamop
memorex, този клип го гледах още вчера като светна за втори път. И в интерес на истината този ми беше най-разбираем. Мислех си да се направя на нахален и да сваля само единия държач който е точно зад зъбните колела, и е над маслените канали. Но днес като си гледах снимките, като гледах и разни снимки на сваления вал открих, че в събота-неделя ще се вади вала навън. Просто през огледалния отвор ще вкарам въздух под налягане в маслената система.
Нека да спрем дотук. Ясно ми е вече какво трябва да направя, и най-неприятното упражнение е да докарам обратно оцветените марки на веригата, върху маркерите на зъбните колела. Ще падне голямо въртене на мотора с гаечния ключ, през коляновия вал, и борба с масленото налягане, което ще се генерира малко или много. И със комресията на мотора. Въреки развитите свещи....
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 03 Яну 2025 07:56
от max-2
Вдигни дясната гума на крик, включи на пета предавка и можеш да въртиш и да гледаш едновременно, без много усилия.
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 03 Яну 2025 08:05
от mapamop
max-2, аз си мислех за гайковерта за компресора....