Страница 250 от 320
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Авг 2022 11:59
от Krachunov
method81 написа: ↑10 Авг 2022 08:47
Например няма да натисне спирачка, ако карате с 20 км в час и пред вас има спрял автомобил, но пък с 50 би го направило.
Мисля че над 30 работят тези неща, но може и да е по - малко.
method81 написа: ↑10 Авг 2022 08:47
Другото, което съм забелязал, е че ако да даваш малко газ или спирачка тази система не се задейства изобщо и те оставя да се оправяш.
За да сработи ти трябва да подаваш газ а колата от пред да намалява или да е спряла.
method81 написа: ↑10 Авг 2022 08:47
Не очаквам някаква магическа self-driving система в корола, но за момента случаите, в които може да се предотврати инцидент, са за доста малко и стандартни.
То инцидентите стават при стандартни ситуации, освен ако не си друсал цяла нощ и не караш с 200 (не че се е случвало)
Но става когато блееш в телефона или каката покрай която минаваш а пред теб спират рязко.
FearSoft написа: ↑10 Авг 2022 10:33
И какво се оказва сега? Тези системи за сигурност могат да ни докарат големи неприятности. И трябва аз да се съобразявам с тях, а не те - с мен! Колко хубаво си ни беше навремето, когато знаехме, че единствено ние казваме какво да прави колата и само ние сме си виновни, ако стане беля
Доказано статистически са ефективни тези системи и малкото странични случаи не са определящ.
Ако все пак много ти липсва китното минало. те ти русия вече прави ИСТИНСКИ коли, че и без АБС
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Авг 2022 12:44
от Hursa
Не съм бил на кк. Пътя там е планински, но нито бе стръмно, нито завоя бе остър, нито скоростта бе висока и пътя съвсем не е тесен. Спокойно бих взел завоя (дори с ауриса) и с към 15-20 километра по-висока скорост, съвсем спокойно шофиране, "разхождахме се". Затова и бе толкова неочаквано (и затова предполагам, ако имаше автомобил зад мен - би станало опасно, не би очаквал така на плавен завой да "забия" спирачки, условията въобще не го предполагаха). Подхлъзване не съм усетил, а и пътя бе напълно сух, не бе и с пясък, чист асфалт (сорри

), добър и равен. На няколко пъти при изпреварване - по друго време - ми е присветвало, но без да задейства спирачки. В случая - педала на "газта" бе напълно отпуснат и стана за момент, изписука едновременно задейства относително рязко и не слабо спирачките и веднага ги отпусна. ЕСП съм усещал да ми задейства спирачка на задно вътрешно колело, но шофирах относително бързо в завои. В случая си бе доста различно.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Авг 2022 12:50
от dracunculus
Hursa, намали чувствителността. И на двете ни коли караме на 2 от 3 чертички чувствителност на системата и фалшивите аларми са сведени до абсолютния минимум...като и никога не си позволява да ми задейства спирачките ненужно, само приписква, но съвсем рядко и то наистина в критични ситуации. Бях скептичен преди и очаквах точно такива ситуации, които ти описваш с PCS, но с правилните настройки си функционира съвсем добре системата
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Авг 2022 12:51
от Митхат
Това трасе Кричим -Девин е много подвеждащо и човек се отпуска и кара екстремно .
Един с едно ауди непознаващ пътя се заби в един подобен завой в кемпер движещ се отсреща.Уби двама невинни.Асфалта е гладък и често има следи след дъждовете от прах.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Авг 2022 13:14
от slowtraveler
max-2 написа: ↑10 Авг 2022 10:54
Обикновено давам газ при такива ситуации, за да не намаля колата
При мен твърдо приоритета бе на спирачката - усети ли, че трябва да удря спирачка газта въобще не играе - можеш да даваш колкото си искаш газ - колата сама отнема газта и удря спирачката... Та нали точно това е идеята на тази система - дори и да даваш газ, усети ли опасност от удар - да те предпази...
Аз също бях настроил системата на най-агресивният режим, защото в голям град е дразнещо да ти се намесва при всяко престрояване...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Авг 2022 14:26
от VDK
Понякога, ако зад теб има друг на малка дистанция, може да ти изиграе номер системата за сигурност. Преди два дни карам в дясното платно и виждам как между два блока в дясно от мен по стръмно надолнище се спускат две хлапета с велосипеди. Първото стигна до тротоара и направи рязък завой по него. Когато второто се спускаше, още преди да стигне тротоара Яриса реши, че ситуацията е опасна и буквално ме залепи на стъклото. Ако имаше някой зад мен, директно ми влизаше в багажника.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Авг 2022 14:42
от slowtraveler
VDK написа: ↑10 Авг 2022 14:26
Ако имаше някой зад мен, директно ми влизаше в багажника.
Реално точно и единствено в подобна ситуация (в момент на ускорение от светофар, предходния автомобил наби рязко спирачки, защото пред него изскочи друг) съм усещал как тази система превъзхожда човека в реакцията...
Видях какво става и реагирах моментално (реално в който осъзнах, че другият автомобил ще ни пресече пътя), но докато премествах крака си от газта към спирачката вече усещах спирането... И въпреки, че настигах предходния преди случката (започвам спиране от по-висока скорост) реално спирането бе напълно безопасно и спрях преди предходния автомобил (в момента на натискане на спирачката педалът вече бе твърд заради започналото спиране и системата разбра, че наистина се иска моментално спиране, добавяйки налягане до макс).. Реакциите ми съвсем не са бавни - просто не може човек да се мери с електрониката за време на реакция

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Авг 2022 15:05
от VDK
За бързината на реакцията си прав.
И мен ме спаси още на първото излизане от работа към дома. Включвам се в двулентов път и понеже положението ми е малко косо спрямо пътя, се получава едно мъртво петно между колонката и дясната облегалка за глава. Поглеждам наляво и надясно и правя ляв завой. В този момент автоматично газта се отнема и рязка спирачка. Другият водач мина на метър от мен с поне 80 км/ч.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Авг 2022 16:42
от FearSoft
► Виж съдържание
Krachunov написа: ↑10 Авг 2022 11:59
FearSoft написа: ↑
10 авг 2022 10:33
И какво се оказва сега? Тези системи за сигурност могат да ни докарат големи неприятности. И трябва аз да се съобразявам с тях, а не те - с мен! Колко хубаво си ни беше навремето, когато знаехме, че единствено ние казваме какво да прави колата и само ние сме си виновни, ако стане беля
Доказано статистически са ефективни тези системи и малкото странични случаи не са определящ.
Ако все пак много ти липсва китното минало. те ти русия вече прави ИСТИНСКИ коли, че и без АБС
Не милея за руски автомобили, всъщност никога не съм имал такъв и не съжалявам. Карал съм Трабант, Вартбург (+ 4-тактов) и няколко Шкоди, преди да премина на капиталистически. И мога да кажа, че статистически в момента не шофьори карат автомобили, а едни прости ползватели. Които все повече разчитат колата да ги пази, а не те да карат внимателно. Глезотии от типа асистент при паркиране, че даже и самостоятелно паркиране (без намеса от водача) до какво водят? До липса на умения. А тези "safety features" все повече приспиват вниманието и в резултат все повече млади шофьори причиняват свои, и по-лошо - чужди страдания и смърт...

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Авг 2022 17:35
от max-2
slowtraveler написа: ↑10 Авг 2022 13:14
max-2 написа: ↑10 Авг 2022 10:54
Обикновено давам газ при такива ситуации, за да не намаля колата
При мен твърдо приоритета бе на спирачката - усети ли, че трябва да удря спирачка газта въобще не играе - можеш да даваш колкото си искаш газ - колата сама отнема газта и удря спирачката... Та нали точно това е идеята на тази система - дори и да даваш газ, усети ли опасност от удар - да те предпази...
Аз също бях настроил системата на най-агресивният режим, защото в голям град е дразнещо да ти се намесва при всяко престрояване...
В режим адаптивен круиз контрол подаването на газ работи при неправилни сработвания, т. е. другия автомобил не е централно пред теб, а системата смята, че има опасност и започва да спира. Но тогава на дисплея се показват едни много интересни картинки като череп и кости и надписи от подобен характер. Може би има значение кога натискаш газта. Аз съм свикнал да започна леко натискане на газта преди да реши колата че трябва да спира. Този начин ми помага да скъсявам дистанцията до предния автомобил преди да е започнала моята кола да намаля скоростта.
Иначе без включен круиз при ускорение почти от спряло положение с цел бързо престрояване зад спрял автомобил ме е спирала още преди да отпусна газта и да започна да спирам.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Авг 2022 19:34
от dracunculus
FearSoft- ами не баш, колега. Вниманието винаги трябва да е на пътя, вярно..Но има ситуации, в които тези системи помагат. Пресен пример от преди 1 час- Аутобан с 2 ленти. Карах в ляво, на прилична дистанция до предния- към 60-70м, с около 130. Задминавайки десния, трябваше да се престоя пред него и погледнах в дясното огледало. И точно в този момент колоната пред мен заби зверски аварийни спирачки, по някаква причина. Моят PCS ми изписка веднага, привлече ми вниманието и така успях баш на косъм да предотвратя сериозен инцидент. Стана всичкото за около секунда, в която вниманието ми беше в огледалото. Ситуации се случват и лично аз не бих се отказал от подобни системи, въпреки опита ми от 18г и над 380 000км за сега.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Авг 2022 21:22
от slowtraveler
max-2 написа: ↑10 Авг 2022 17:35
В режим адаптивен круиз контрол
Ясно - не съм те разбрал правилно... Мислех че говорим за аварийното удряне на спирачки...
За нормалната работа на адаптивният КК - да, така си е...

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Авг 2022 11:41
от Krachunov
FearSoft написа: ↑10 Авг 2022 16:42
Глезотии от типа
То ясно, че улесняват доста. Но ако направиш и сравнено с първите, които които са палили с манивела, тези от преди 30 години тия дето са карали с манивелите ще кажат, не са истински и липса на умения.
Както колегата преди мен е написал, вниманието и уменията не са за сметка на системите. Системите подпомагат предните при екстремни ситуации. Това че има изключение не променя факта.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Авг 2022 11:46
от slowtraveler
Почнал съм да карам автомобил без АБС и сервоусилвател, с карбуратор и механичен регулатор на динамото ... И с манивела съм палил ... Въпреки това винаги приветствам новите системи, стига да не са прекалено натрапчиви...
Позволяват по-малка умора, коригират известни грешки и т.н. и т.н... Удобни са ми автоматичните фарове, климатроника, АБС, автоматичните чистачки, адаптивният КК... Да, в някои случаи не са съвсем подходящи, но затова и има човек зад волана - превключва в друг режим и след това се връщаш в първия режим когато условията позволят...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Авг 2022 12:12
от Оги
Полудявам заради намесата на ел.усилвателя в управлението. Идва ми да я тресна тая кола в някоя скала и да стане цялата на трески и смачкани железа. Точно при изпреварване с висока скорост най-много искам това. Трябва ми 5 м. свободен път за да мина с 1,50 м. кола. Отвратителна промяна в поведението на волана при различни скорости. По планински пътища с много завои и променливи скорости също гадория. Казано накратко не върви накъдето я караш. Веднъж така, веднъж иначе. Направено за жени, дето да могат да се домъкнат от тук до там, ако има как по-добре някой да ги вози.
-Абе, и аз много искам. Често карам през финала на рали хеброс и тез новите коли все са ми куци. Педалите за газ също са им зле.