Страница 219 от 320
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 08 Мар 2022 15:11
от metoyo
biro написа: ↑08 Мар 2022 12:04
Натисни бутона за премахване на влага от предното стъкло и спри A/C
Току що го пробвах, духа на стъклото и страничните, на средните/централни няма никой.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 08 Мар 2022 15:13
от metoyo
metoyo написа: ↑08 Мар 2022 11:05
Друг недостатък за мен е, че няма опция, когато духа на предното стъкло или предно стъкло и крака, да
не духа и от централните/предни отвори, а само от левия и десния.
Тук съм допуснал грешка и може би не се разбира смисъла, да се чете "...че няма опция, когато духа на предното стъкло или предно стъкло и крака, да духа и от централните/предни..."
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 08 Мар 2022 16:21
от biro
По принцип няма логика при отопление да духа от централните отвори, защото топлия въздух се издига нагоре и духане в краката е най-ефективно за отопление на купето. Освен тва духане в краката праща топло и на пътниците на задната седалка.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 08 Мар 2022 16:33
от astranom
Негативът е, че така раздухва прахоляка от стелките и хората в купето го дишат.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 08 Мар 2022 16:39
от metoyo
Незнам за логиката, но не съм бил досега в автомобил в който/опита ми е с френски, италиански и немски/, като духа на предното стъкло или предното и в краката да не духа и от средните централни, ако искаш да не духа просто ги врътваш на затворено. За задните пътници има отделни въздуховоди, между предните седалки. Надали от предните въздуховоди в краката ще се случи нещо на задния ред. В други автомобили за задните седалки въздуховодите са под предните седалки, тогава има логика да топли пътниците отзад. Ако трябва отзад да се топлят от предните в краката на шофьора... горките крака на шофьора.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 08 Мар 2022 17:02
от astranom
metoyo написа: ↑08 Мар 2022 16:39
не съм бил досега в автомобил в който, като духа на предното стъкло или предното и в краката да не духа и от средните централни
Стана ми интересно и разгледах степените за духалките на различни автомобили. Обдухването на предното стъкло е или самостоятелно, или заедно с обдухване на краката. Не намерих комбинация стъкло + тяло на шофьора. Вероятно такъв е стандартът?
За мен най-предпочитаната възможност по това време в трафик, за да е топло в колата и да не се запотяват стъклата, е да пусна само обдухване на предното стъкло с вътрешен въздух (за да не дишам газовете в задръстване), като намалям силата на 1 или на 2 чертички. Така движение на въздуха в колата почти не се усеща, става топло (ако го направиш на 19 градуса или повече, с пуснат A/C), стъклата са кристал и всичко е 6. Някак си топлината се разнася равномерно в купето.
Въобще възможните настройки на мен ми се струват достатъчни, за да го направя
Точно както го искам и до момента не съм чувствал дискомфорт от течение в колата, недостатъчна топлина, бавно загряване, топло отляво и студено отдясно или нещо подобно.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 08 Мар 2022 18:23
от biro
За да духа от въздуховодите под предните седалки струята трябва да е в краката. Ако струята е от центъра в краката на задноседящите духа ***ец.
astranom написа: ↑08 Мар 2022 16:33
Негативът е, че така раздухва прахоляка от стелките и хората в купето го дишат.
Чистете си колите или намаляйте скоростта на вентилатора. Моята нищо не раздухва.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 08 Мар 2022 18:52
от Krachunov
Към чистенето, добавете и гумени стелки.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 08 Мар 2022 21:27
от Hursa
► Виж съдържание
Има предпоставки (според мен) хибрида (на тойота) да загрява по-бързо по сравнение с „чисто бензинов” автомобил. От една страна двигателя (ДВГ работещ по модифициран цикъл на Отто – цикъл на Милър) му е по-ефективен – което относително намалява топлината към охлаждащата течност. Но от друга – когато ДВГ при хибрида работи, обикновено не работи на празен ход, а е натоварен от генератора (зареждайки батерията). Дори когато ДВГ задвижва автомобила, докато е студен - той консумира повече. За да се съкрати времето за прогряване – допълнително е натоварен и от генератора (ако батерията го позволява, не е „напълно” заредена). А това увеличава по-значимо топлината поглъщана от охлаждащата течност в периода на прогряване – в резултат на това, според мен, би трябвало по-бързо да се прогрее антифриза циркулиращ в „малкия” кръг, съответно повече топлина да постъпва към топлообменика затоплящ въздуха за купето - и така то по-бързо да се затопли. (Някъде споменаваха (преди, за хибридната система на приус), че за да се прогрее по-бързо двигателя на хибрида, поради честите му изключвания и стартирания - имало и топлообменик в който изгорелите газове подгряват антифриза циркулиращ в „малкия” кръг. Има логика, но не съм намирал схемата, а и така тя се усложнява). Но това са само предпоставки. Ако купето не е добре топлоизолирано (шумоизолацията изпълнява и топлоизолиращи функции, е не всяка в равна степен) – това би затруднило бързото му прогряване. Правят лошо впечатление, например, едноредните уплътнения на вратите при корола (и аурис). Двуредното уплътнение създава въздушна междина, която много по-добре изолира от постъпване на въздух (сравнете с прозорците у дома – дограмата е с двуредни, дори триредни уплътнения, а тя е по-стабилна и най-вече не е подложена на вибрации, като автомобилната врата). При корола ми направи лошо впечатление и зацапването на повърхностите, прикрити от вратите, преди уплътнението, свидетелстващо според мен за значително проникващо завихряне в тези области през хлабините. Не знам до колко добре са уплътнени и подвижните „стъкла” на вратите.
А иначе – предполагам се знае, но да се направя на знаещ

. Комфорта от топлината, която чувстваме в помещението, в случая - в купето – зависи не само от температурата на въздуха в него, а и (в равна степен) от температурата на заобикалящите ни повърхности (така наречената „средна радиационна” температура). Когато застанем близо до студено тяло, например до прозорците през зимата – „чувстваме да ни лъха хлад” (дори да са прекрасно уплътнени). (Тялото ни излъчва към тези повърхности, а те поради много по-ниската си температура излъчват много по-слабо и кожата ни „чувства” тази загуба на топлина.) До голяма степен поради това чувстваме „хлад” върху лявата си ръка на волана (близка до стъклото на вратата) докато шофираме. Вратата под стъклото е „двойна преграда” с междинно въздушно пространство – ламарината и облицовката и, която е и топло, и шумо изолация – поради това много по-добре топлоизолира в сравнение със стъклото, съответно и много по-бързо се повишава температурата на облицовката при затопляне на купето (а и след това си е със значително по-висока температура). Тавана също, при сравнение със стъклата – е много по-добре топлоизолиран. Пода също. (Седалките и "таблото" - също

.) Затова - за да ни е комфортно (зимата), според мен е желателно да ни „духа” не само в краката и ниско долу, но и към челното стъкло (което е с голяма площ и "енергично" се обдухва от „насрещната струя” при движение на автомобила, съответно се охлажда интензивно зимата), както и към страничните стъкла (които са доста близо до нас). Така се създава „въздушна топлинна” завеса покрай тях, а и техните (слабо топлоизолирани) вътрешни повърхности се затоплят малко повече.
(След като се "поизсуши" конденза върху стъклата, ще е добре да се изключи климатика - все пак той и охлажда постъпващия към тях въздух, докато го "осушава".)
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 08 Мар 2022 22:03
от Mcl
То и за това в автоматичен режим обдухва предното стъкло страничните духалки и в краката. Това е най рационалното, а средните духалки"въздуховоди" не се използват много, защото действат директно. А след като достигне зададената температура климатроника и намали въздуха ще се усети дискомфорт.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 09 Мар 2022 08:40
от metoyo
astranom написа: ↑08 Мар 2022 17:02
Стана ми интересно и разгледах степените за духалките на различни автомобили. Обдухването на предното стъкло е или самостоятелно, или заедно с обдухване на краката. Не намерих комбинация стъкло + тяло на шофьора. Вероятно такъв е стандартът?
Да, означенията на духалките са стандартни, но винаги при обдухване предно стъкло е излизал и поток от средните централни, ако искаш си ги затваряш/поне при други марки автомобили/. Което между впрочем го има и при королата, но само режим AUTO и то в топли дни т.е. на охлаждане. Вчера го пробвах, на AUTO не обдухва от средните централни, но като намалих температурата на LO почна да обдухва и от тях. Така че тази комбинация явно работи само на охлаждане, на AUTO обдухва стъкло-крака и всички от таблото към тялото. А каква е логиката на отопление да не действа...
Току що пробвах на два автомобила, Версо и Пежо 3008, еми при обдухване на предно стъкло излиза топло и от средните духалки.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 09 Мар 2022 11:14
от Hursa
През лятото, действително е различно и тогава е добре да подава охладен въздух и през "средните" отвори (според мен, което не оправдава липсата на настройки, които потребителя би пожелал).
През зимата - вижте къде е най-добре да разположим отоплителните тела в помещенията - под прозорците (където топлоизолиращите способности на "преградите", които ни отделят от външната среда са най-слаби) и по "външните" стени. Там където имаме топлинни загуби. Ако ги разположим в дълбочина на помещението, примерно до вътрешната стена, противоположна на стената с прозорците - се образува сравнително по интензивна конвективна циркулация на въздуха (което не е желателно), издигащи се струи около и над отоплителното тяло и низходящи, около външната стена с прозорците. Поради това областите от помещението (както и повърхностите там), около прозорците ще бъдат доста по-хладни от областите около отоплителното тяло. Доста по-студено ще бъде и около пода. (Така при "нормална" за нас средна температура в помещението - в "половината" около прозорците ще ни е студено, евентуално дори ще чувстваме "течение", което допълнително ще ни охлажда, евентуално ще се образува и конденз по прозореца и стената под него, а в "половината" около отоплителното тяло - ще ни е "горещо".) Обратно - когато отоплителното тяло е под прозореца - прави "завеса" от конвективно издигащия затоплен въздух. Така отоплението е много по-добре разпределено по помещението. Повърхностите също са много по-равномерно загрети - няма силно охладени и относително по нагрети повърхности. В купето - всички ограждащи стени са външни и с "прозорци". Затова подавайки затопления въздух в средата, ще се образуват низходящи, сравнително по охладени потоци около прозорците. Така ще ни е относително по-топло от към едната страна (към средата на купето) и относително по-хладно от към вратите.
► Виж съдържание
Докато зимата основната загуба на топлина от купето е свързана топлопреминаване през преградите (таван, прозорци, врати, под). Тези топлозагуби са пропорционални на температурната разлика – в купето и отвън, която през зимата, като осреднена - е по-голяма, а и при движение те се интезфицират, тъй като въздуха активно „обдухва” външните повърхности. Другите топлозагуби са т. н. „вентилационни загуби” - загуба на топъл въздух и постъпване на външен студен въздух – особено неприятни, когато са свързани с недобро уплътнение на купето.
През лятото – топлопреминаването (постъпването на топлина от вън, от външния въздух) е по-малко и чувствително отстъпва на постъпването на топлина от слънцегреенето през деня. Купетата на автомобилите са значително „по-остъклени” по сравнение с помещенията в които живеем (обикновено). Видимата част от спектъра на слънчевото излъчване (макар и относително много „тясна”) носи до над 50% от енергията, голяма част от енергията се носи и от „късовълновата” (високоенергийна) инфрачервена област близка до видимата. А за цялата тази област от спектъра - стъклото е прозрачно, пропуска много голяма част от тази енергия, без да я отразява или поглъща. (Прозорците на домовете ни са обикновено вертикални , което намалява ефективната им площ спрямо слънчевата светлина постъпваща директно през по-голямата част от деня, намалява и проникването на светлината през стъклото поставено „под ъгъл” спрямо лъчите, увеличава се отражението. Също така прозорците в домовете ни са често засенчени от „високото” лятно слънце от стрехи, козирки, тенти, тераси, щори, храсти и дървета – както от директната слънчева светлина, така и от разсеяната. Освен това обикновено са на вътрешната повърхност на стената и поради това, също са частично засенчени, особено при дебели стени и малки прозорци. Обратно, остъклението на купето - предното и задно стъкло (дори страничните), са относително големи по площ (спрямо обема на купето), обикновено са под наклон, особено ако имаме и „стъклен” таван – и така често повърхността им е близо до перпендикулярно положение спрямо непосредственото слънчево излъчване и практически нищо не ги засенчва. Има прозорци от всички страни и така независимо от къде "пече" слънцето все има стъкла, през които прониква голямо количество непосредствена слънчева енергия.) Докато слънчевата светлина попадаща върху (непрозрачни) външни повърхности – частично се поглъща, частично се отразява, то слънчевата светлина попаднала на вътрешните повърхности, отразената от тях светлина с голяма вероятност попада отново на вътрешни повърхности и поради това в помещенията и в купетата на автомобилите се поглъща много по-голяма част от енергията проникнала през „остъклението”. Поради всичко това – в купето през деня при слънчев ден – много повече енергия прониква със слънчевата светлина. И тази „слънчева светлина” нагрява вътрешните повърхности при поглъщането и – и те на свой ред започват да излъчват, както и да топлят контактуващия с тях въздух.
Докато през зимата за да подобрим комфорта е „достатъчно” да „поставим” въздушна завеса около най-студените повърхности на стъклата (и да затоплим въздуха в купето). То през лятото тези нагрети повърхности са разпространени вътре в купето. Затова и струята от средните „отвори” на „климатика” е добре да работят също интензивно, заедно със страничните – подавайки струи охладен въздух към тавана, обазувайки „естествено падаща пелена”, която да охлажда пътниците (вместо да ги обдухва директно, локално и концентрирано), както и затоплените излъчващи повърхности (и повърхностите с които контактуваме).
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Мар 2022 09:54
от metoyo
Имам питане с работата с телефон през медията. Когато ме търсят и медията е на този екран

- IMG_20220310_093824 1.jpg (137.96 KiB) Преглеждано 1666 пъти
след като приема обаждането, отново се връща същия екран и не мога да прекъсна обаждането. Няма икона на екрана, от волана слушалката също е неактивна.
Ако дам "назад" се появява този екран

- IMG_20220310_093957 2.jpg (128.52 KiB) Преглеждано 1666 пъти
като натисна върху него се появява този

- IMG_20220310_094009 3.jpg (121.11 KiB) Преглеждано 1666 пъти
и в крайна сметка аз не мога да прекъсна обаждането, единствения начин е от моб. телефон да прекъсна или отсрещната страна да прекъсне, което не е ок. Бъг ли е при мен или става въпрос за настройки?
Извинявам се за качеството, но ги щракнах набързо и срещу слънцето.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Мар 2022 13:08
от Krachunov
На мен ми се е случвало няколко пъти, но е било точно преди да вържа или разкача от андорид аутото. С какъв телефон си?
С блутут или андорид/епъл?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Мар 2022 13:27
от metoyo
С нокиа, при свързване с блутут. Пак си играх да търся настройки и забелязах друго. Моментният екрана не е от значение, при отговор на повикване се случват две неща:
1. При натискане на answer изписва CALL ENDED и екрана се връща на това което е било/горните снимки/, НО връзката е налице и провеждам разговор, но не мога да го прекратя от медията, а само от моб. телефон.
2. При натискане на answer показва че се провежда разговор и вече може да се прекрати от екрана-има икона END.
Когато аз набирам няма такива драми.