Разход на Приус 3

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Заключено
Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 26 Мар 2012 16:44

Опростяваме сложната хибридна техника на ниво форумно обяснение.

Ти как мислиш Тойота лъжат ли ,че колата е 136 к.с.

Защото съвсем спокойно могат да бъдат съдени,ако 136к.с. са само в града,а на магистрала са 99 к.с. Не мислиш ли,че това трябва да е отбелязано в характеристиките на колата?
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6166
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 26 Мар 2012 17:29

Да, отбелязано е....
В характеристиките на колата отделно са посочени ДВГ и ел-мотора...???
И обща мощност, която също се постига при определени условия...
Без енергия няма работа - ако нямаш бензин - имаш само мощността на ел.двигателя (ако има ел-мод)...
Ако нямаш ток - част от енергията на ДВГ отива за зареждане на акумулатора...
Перпетум мобиле няма изобретено...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 26 Мар 2012 17:40

LEXUS написа: Защото съвсем спокойно могат да бъдат съдени,ако 136к.с. са само в града,а на магистрала са 99 к.с. Не мислиш ли,че това трябва да е отбелязано в характеристиките на колата?
Хитреците в Тойота разчитат на ограничаване на максималната скорост. 170км/ч е скорост, която може да се постигне с 99к.с. (и малко попътен вятър tongue.gif ) и никой не го интересува къде се 'загубиха' останалите 37к.с.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 26 Мар 2012 18:05

slowtraveler написа:Да, отбелязано е....
В характеристиките на колата отделно са посочени ДВГ и ел-мотора...???
И обща мощност, която също се постига при определени условия...
Без енергия няма работа - ако нямаш бензин - имаш само мощността на ел.двигателя (ако има ел-мод)...
Ако нямаш ток - част от енергията на ДВГ отива за зареждане на акумулатора...
Перпетум мобиле няма изобретено...
Мисля,че си си отговорил на въпроса как поддържа пълна мощност.

По другия въпрос- никъде не е отбелязано,че колата е 136 к.с. при определени условия,а 99 кс.с- при други.

Ако колата е 99 к.с. се изменят характеристиките й,което още повече задълбочава терена за съдебни дела.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 26 Мар 2012 18:08

Scott написа:
LEXUS написа: Защото съвсем спокойно могат да бъдат съдени,ако 136к.с. са само в града,а на магистрала са 99 к.с. Не мислиш ли,че това трябва да е отбелязано в характеристиките на колата?
Хитреците в Тойота разчитат на ограничаване на максималната скорост. 170км/ч е скорост, която може да се постигне с 99к.с. (и малко попътен вятър tongue.gif ) и никой не го интересува къде се 'загубиха' останалите 37к.с.
Първо, максималната скорост е 180км./ч.

Второ, и по-важното е ,че Приус 2 е с макс.скорост 170 км./ч. и с двигател 75 к.с. и тегло 1300кг. Ти кажи как тази мощност осигурява тази динамика при това тегло,ако не поддържа целите 110 к.с. на системата.

КАзва се Hybrid Synergy Drive и като такъв купуваш авотмобилът със сумарната му мощност, а не с нея при определени условия. Това иначе задължително щеше да бъде упоменато.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6166
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 26 Мар 2012 18:15

LEXUS, май говорим на различни езици...
Пълната мощност се проявява при определени условия. И това всеки го знае...
След като си толкова убеден в правотата си, поразсъждавай малко върху инструкцията на ПРИУС '10-11г:
The third zone is the red area. It indicates when high power demand is requested. This specific zone should be used only briefly, to avoid inefficient driving.
Нямам какво повече да кажа....

П.С. При приус 'определените условия' за пълна мощност са 'достатъчно енергия в батерията'.... И в този режим батерията се разрежда. Точно затова просто няма как този режим да се използва дълго време, дори и температурно да издържат всички компоненти. Сам знаеш, че хибрида при нужда сумира енергията от ДВГ 99к.с. с електродвигателя, черпещ ток от акумулаторите (да кажем около 50Kw).
Та с новата 4.4kWh батерия, дори и да е напълно заредена (което хибридната система допуска изключително рядко ако си се спускал продължително време само по наклон надолу), и се изхаби на 100% (което хибридната система не допуска за да не се скъси живота на батерията), то имаш пълна мощност около 5 минути, а в реалния живот (60% заряд до 10% заряд), то нещата изглеждат вече около 2-3 минути пълна мощност... След това системата ще чака появяване на 'излишна' мощност - дали отпускане на газта (ще преразпредели енергия вместо към колелата, към зареждане на акумулатора) или регенерация със спирачки - няма значение... Но тогава отново не е налична пълната мощност докато не се позаредят акумулаторите....
Последно промяна от slowtraveler на 26 Мар 2012 18:50, променено общо 3 пъти.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 26 Мар 2012 18:28

Да, разбирам,че пълната мощност се появява при определени условия и тя е 134 к.с.,а не 99.
Даже в брошурката ,която си дал по-надолу има обяснения.

Това,което си цитирал,е ясно и се отнася за всеки автомобил. Естествено за всеки автомобил е да се препоръча кратко използване на пълната му мощност, защото това води до неефективност.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 26 Мар 2012 19:06

Радвам се,че става дискусия,за да изясним нещата.

Но,първо, никъде Тойота не упоменава,че ти продава кола с 134к.с. само за 5 минути

Второ, Приус 2 още никой не ми отговори как достига зададената скорост от 170 км./ч. с двигател 75 к.с. и 1300 кг. тегло.

Уважавам техническите разсъждения, но логиката се загубва,след като Тойота никъде не упоменава,че 134 к.с. са за определен момент,като след това колата не е с тази мощност.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 26 Мар 2012 19:06

Когато се движи само на електродвигатели, независимо от тяхната можност от батерията могат да се консумира само 45кВ. Така че в ЕВ режим можността е само 45КВ, въпреки сумарните 200кВ. При това говоря за RX00h, защото за него четох доста smile.gif Предполагам че от батерията на приус може доста по-малко енергия да се консумира.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 26 Мар 2012 19:17

Батерията на Приусите все още е NiMH, но много скоро ще навлезнат Li-ion батерии.

http://wheels.blogs.nytimes.com/2012/02 ... y-density/
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6166
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 26 Мар 2012 20:15

LEXUS написа:....
Второ, Приус 2 още никой не ми отговори как достига зададената скорост от 170 км./ч. с двигател 75 к.с. и 1300 кг. тегло....
Ако си спомням правилно - Астра Ф(първите), 1.4/75к.с карбуратор бе с максимална скорост 176км/ч.... Тегло и размер - близки до тези на Приуса...
Кашкай, който е по-тежък, с аеродинамика на тухла, но с реални 140к.с. има максимална скорост около 193км/ч.
A близката като размер и форма Корола със 132к.с. е с максимална скорост 200км/ч (всеки километър максимална скорост нагоре изисква геометрично нарастване на нужната мощност)...
Королата 101к.с. е с максимална скорост 180км/ч... Те ти ги реалните к.с.
П.С. предполагам, че на приуса 101к.с. му стигат да поддържа дадената скорост, но също така предполагам, че при интензивно натоварване при разредена батерия ще клекне - просто няма как да е решено по друг начин...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 26 Мар 2012 20:50

slowtraveler написа:
LEXUS написа:....
Второ, Приус 2 още никой не ми отговори как достига зададената скорост от 170 км./ч. с двигател 75 к.с. и 1300 кг. тегло....
Ако си спомням правилно - Астра Ф(първите), 1.4/75к.с карбуратор бе с максимална скорост 176км/ч.... Тегло и размер - близки до тези на Приуса...
Кашкай, който е по-тежък, с аеродинамика на тухла, но с реални 140к.с. има максимална скорост около 193км/ч.
A близката като размер и форма Корола със 132к.с. е с максимална скорост 200км/ч (всеки километър максимална скорост нагоре изисква геометрично нарастване на нужната мощност)...
Королата 101к.с. е с максимална скорост 180км/ч... Те ти ги реалните к.с.
П.С. предполагам, че на приуса 101к.с. му стигат да поддържа дадената скорост, но също така предполагам, че при интензивно натоварване при разредена батерия ще клекне - просто няма как да е решено по друг начин...
Приус е ограничен на тази макс.скорост, а не че не може да вдигне по-висока заради надеждността на цялата хибридна система. Превантивни мерки го наречи.

Астра със 75 коня няма,която да развива 175 км./ч., също така изпускаш,че Астра е 300 кг. по-лека от Приус. Все едни "маловажни "неща пропускаш.
Нито теглото, нито размерите на тези малки Астри са близки до Приус.

Рав4 дизел автомат със 150 коня,които също са реални пък има макс.скорост 185 км./ч. , с 5 км./ч. повече от Приус.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 26 Мар 2012 21:05

От известно време следя темата без да се включвам и вече не мога да разбера смисъла на спора.

1. Никой от спорещите (освен Веско и Prius3) не притежават хибрид и нямат личен опит.
2. Всички спорещи нямат ни най-малко намерение да си купят хибрид заради цената му и неясното бъдеще.
3. Ролята на хибридите е доста спорна в световен мащаб - доста производители правят хибриди, но в никакъв случай не се преориентират към основно производство на хибриди. Хибридите са "екзотика" в автомобилната индустрия.
4. Всички твърдят, че електроавтомобилите са бъдещето.

Shai Agassi от Better Place има едно доста сполучливо сравнение на хибридите с русалки - когато ти трябва жена, получаваш риба, а после искаш риба, но получаваш жена. biggrin.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 26 Мар 2012 21:15

cokata написа:Чивяк, писна ми да ти слушам глупостите вьв всяка тема! земи млькни малко! Дее..а и скапаното бмв много го префалваш... Ма, не ми сравнявай лебеници с круши,.. Като ми фалиш 2'5 тди, сравнявай го с 2.5 турбо бензин бре!
В потвърждение на това е и сервизната кампания на БМВ. laugh.gif
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4677691
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6166
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 26 Мар 2012 21:27

LEXUS написа:.....
Астра със 75 коня няма,която да развива 175 км./ч., също така изпускаш,че Астра е 300 кг. по-лека от Приус.....
Щом казваш, че няма Астра Ф 75к.с. около 176км/ч - 'вервам' ти, нищо, че съм карал 2 години такава седан (сега проверих - 176км/ч)...
Седана е около 1т, така, че за килограмите наистина си прав, но те имат по-голямо значение за динамиката, а не чак толкова за максималната скорост.. Пробвано с 4 човека в колата...
Но това си е просто пример - ако искаш разгледай другите примери...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 7 госта