Разход на Приус 3
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Опростяваме сложната хибридна техника на ниво форумно обяснение.
Ти как мислиш Тойота лъжат ли ,че колата е 136 к.с.
Защото съвсем спокойно могат да бъдат съдени,ако 136к.с. са само в града,а на магистрала са 99 к.с. Не мислиш ли,че това трябва да е отбелязано в характеристиките на колата?
Ти как мислиш Тойота лъжат ли ,че колата е 136 к.с.
Защото съвсем спокойно могат да бъдат съдени,ако 136к.с. са само в града,а на магистрала са 99 к.с. Не мислиш ли,че това трябва да е отбелязано в характеристиките на колата?
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- slowtraveler
- Мнения: 6167
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Да, отбелязано е....
В характеристиките на колата отделно са посочени ДВГ и ел-мотора...???
И обща мощност, която също се постига при определени условия...
Без енергия няма работа - ако нямаш бензин - имаш само мощността на ел.двигателя (ако има ел-мод)...
Ако нямаш ток - част от енергията на ДВГ отива за зареждане на акумулатора...
Перпетум мобиле няма изобретено...
В характеристиките на колата отделно са посочени ДВГ и ел-мотора...???
И обща мощност, която също се постига при определени условия...
Без енергия няма работа - ако нямаш бензин - имаш само мощността на ел.двигателя (ако има ел-мод)...
Ако нямаш ток - част от енергията на ДВГ отива за зареждане на акумулатора...
Перпетум мобиле няма изобретено...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Хитреците в Тойота разчитат на ограничаване на максималната скорост. 170км/ч е скорост, която може да се постигне с 99к.с. (и малко попътен вятърLEXUS написа: Защото съвсем спокойно могат да бъдат съдени,ако 136к.с. са само в града,а на магистрала са 99 к.с. Не мислиш ли,че това трябва да е отбелязано в характеристиките на колата?

- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Мисля,че си си отговорил на въпроса как поддържа пълна мощност.slowtraveler написа:Да, отбелязано е....
В характеристиките на колата отделно са посочени ДВГ и ел-мотора...???
И обща мощност, която също се постига при определени условия...
Без енергия няма работа - ако нямаш бензин - имаш само мощността на ел.двигателя (ако има ел-мод)...
Ако нямаш ток - част от енергията на ДВГ отива за зареждане на акумулатора...
Перпетум мобиле няма изобретено...
По другия въпрос- никъде не е отбелязано,че колата е 136 к.с. при определени условия,а 99 кс.с- при други.
Ако колата е 99 к.с. се изменят характеристиките й,което още повече задълбочава терена за съдебни дела.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Първо, максималната скорост е 180км./ч.Scott написа:Хитреците в Тойота разчитат на ограничаване на максималната скорост. 170км/ч е скорост, която може да се постигне с 99к.с. (и малко попътен вятърLEXUS написа: Защото съвсем спокойно могат да бъдат съдени,ако 136к.с. са само в града,а на магистрала са 99 к.с. Не мислиш ли,че това трябва да е отбелязано в характеристиките на колата?) и никой не го интересува къде се 'загубиха' останалите 37к.с.
Второ, и по-важното е ,че Приус 2 е с макс.скорост 170 км./ч. и с двигател 75 к.с. и тегло 1300кг. Ти кажи как тази мощност осигурява тази динамика при това тегло,ако не поддържа целите 110 к.с. на системата.
КАзва се Hybrid Synergy Drive и като такъв купуваш авотмобилът със сумарната му мощност, а не с нея при определени условия. Това иначе задължително щеше да бъде упоменато.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- slowtraveler
- Мнения: 6167
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
LEXUS, май говорим на различни езици...
Пълната мощност се проявява при определени условия. И това всеки го знае...
След като си толкова убеден в правотата си, поразсъждавай малко върху инструкцията на ПРИУС '10-11г:
П.С. При приус 'определените условия' за пълна мощност са 'достатъчно енергия в батерията'.... И в този режим батерията се разрежда. Точно затова просто няма как този режим да се използва дълго време, дори и температурно да издържат всички компоненти. Сам знаеш, че хибрида при нужда сумира енергията от ДВГ 99к.с. с електродвигателя, черпещ ток от акумулаторите (да кажем около 50Kw).
Та с новата 4.4kWh батерия, дори и да е напълно заредена (което хибридната система допуска изключително рядко ако си се спускал продължително време само по наклон надолу), и се изхаби на 100% (което хибридната система не допуска за да не се скъси живота на батерията), то имаш пълна мощност около 5 минути, а в реалния живот (60% заряд до 10% заряд), то нещата изглеждат вече около 2-3 минути пълна мощност... След това системата ще чака появяване на 'излишна' мощност - дали отпускане на газта (ще преразпредели енергия вместо към колелата, към зареждане на акумулатора) или регенерация със спирачки - няма значение... Но тогава отново не е налична пълната мощност докато не се позаредят акумулаторите....
Пълната мощност се проявява при определени условия. И това всеки го знае...
След като си толкова убеден в правотата си, поразсъждавай малко върху инструкцията на ПРИУС '10-11г:
Нямам какво повече да кажа....The third zone is the red area. It indicates when high power demand is requested. This specific zone should be used only briefly, to avoid inefficient driving.
П.С. При приус 'определените условия' за пълна мощност са 'достатъчно енергия в батерията'.... И в този режим батерията се разрежда. Точно затова просто няма как този режим да се използва дълго време, дори и температурно да издържат всички компоненти. Сам знаеш, че хибрида при нужда сумира енергията от ДВГ 99к.с. с електродвигателя, черпещ ток от акумулаторите (да кажем около 50Kw).
Та с новата 4.4kWh батерия, дори и да е напълно заредена (което хибридната система допуска изключително рядко ако си се спускал продължително време само по наклон надолу), и се изхаби на 100% (което хибридната система не допуска за да не се скъси живота на батерията), то имаш пълна мощност около 5 минути, а в реалния живот (60% заряд до 10% заряд), то нещата изглеждат вече около 2-3 минути пълна мощност... След това системата ще чака появяване на 'излишна' мощност - дали отпускане на газта (ще преразпредели енергия вместо към колелата, към зареждане на акумулатора) или регенерация със спирачки - няма значение... Но тогава отново не е налична пълната мощност докато не се позаредят акумулаторите....
Последно промяна от slowtraveler на 26 Мар 2012 18:50, променено общо 3 пъти.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Да, разбирам,че пълната мощност се появява при определени условия и тя е 134 к.с.,а не 99.
Даже в брошурката ,която си дал по-надолу има обяснения.
Това,което си цитирал,е ясно и се отнася за всеки автомобил. Естествено за всеки автомобил е да се препоръча кратко използване на пълната му мощност, защото това води до неефективност.
Даже в брошурката ,която си дал по-надолу има обяснения.
Това,което си цитирал,е ясно и се отнася за всеки автомобил. Естествено за всеки автомобил е да се препоръча кратко използване на пълната му мощност, защото това води до неефективност.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Радвам се,че става дискусия,за да изясним нещата.
Но,първо, никъде Тойота не упоменава,че ти продава кола с 134к.с. само за 5 минути
Второ, Приус 2 още никой не ми отговори как достига зададената скорост от 170 км./ч. с двигател 75 к.с. и 1300 кг. тегло.
Уважавам техническите разсъждения, но логиката се загубва,след като Тойота никъде не упоменава,че 134 к.с. са за определен момент,като след това колата не е с тази мощност.
Но,първо, никъде Тойота не упоменава,че ти продава кола с 134к.с. само за 5 минути
Второ, Приус 2 още никой не ми отговори как достига зададената скорост от 170 км./ч. с двигател 75 к.с. и 1300 кг. тегло.
Уважавам техническите разсъждения, но логиката се загубва,след като Тойота никъде не упоменава,че 134 к.с. са за определен момент,като след това колата не е с тази мощност.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Когато се движи само на електродвигатели, независимо от тяхната можност от батерията могат да се консумира само 45кВ. Така че в ЕВ режим можността е само 45КВ, въпреки сумарните 200кВ. При това говоря за RX00h, защото за него четох доста
Предполагам че от батерията на приус може доста по-малко енергия да се консумира.

- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Батерията на Приусите все още е NiMH, но много скоро ще навлезнат Li-ion батерии.
http://wheels.blogs.nytimes.com/2012/02 ... y-density/
http://wheels.blogs.nytimes.com/2012/02 ... y-density/
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- slowtraveler
- Мнения: 6167
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Ако си спомням правилно - Астра Ф(първите), 1.4/75к.с карбуратор бе с максимална скорост 176км/ч.... Тегло и размер - близки до тези на Приуса...LEXUS написа:....
Второ, Приус 2 още никой не ми отговори как достига зададената скорост от 170 км./ч. с двигател 75 к.с. и 1300 кг. тегло....
Кашкай, който е по-тежък, с аеродинамика на тухла, но с реални 140к.с. има максимална скорост около 193км/ч.
A близката като размер и форма Корола със 132к.с. е с максимална скорост 200км/ч (всеки километър максимална скорост нагоре изисква геометрично нарастване на нужната мощност)...
Королата 101к.с. е с максимална скорост 180км/ч... Те ти ги реалните к.с.
П.С. предполагам, че на приуса 101к.с. му стигат да поддържа дадената скорост, но също така предполагам, че при интензивно натоварване при разредена батерия ще клекне - просто няма как да е решено по друг начин...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Приус е ограничен на тази макс.скорост, а не че не може да вдигне по-висока заради надеждността на цялата хибридна система. Превантивни мерки го наречи.slowtraveler написа:Ако си спомням правилно - Астра Ф(първите), 1.4/75к.с карбуратор бе с максимална скорост 176км/ч.... Тегло и размер - близки до тези на Приуса...LEXUS написа:....
Второ, Приус 2 още никой не ми отговори как достига зададената скорост от 170 км./ч. с двигател 75 к.с. и 1300 кг. тегло....
Кашкай, който е по-тежък, с аеродинамика на тухла, но с реални 140к.с. има максимална скорост около 193км/ч.
A близката като размер и форма Корола със 132к.с. е с максимална скорост 200км/ч (всеки километър максимална скорост нагоре изисква геометрично нарастване на нужната мощност)...
Королата 101к.с. е с максимална скорост 180км/ч... Те ти ги реалните к.с.
П.С. предполагам, че на приуса 101к.с. му стигат да поддържа дадената скорост, но също така предполагам, че при интензивно натоварване при разредена батерия ще клекне - просто няма как да е решено по друг начин...
Астра със 75 коня няма,която да развива 175 км./ч., също така изпускаш,че Астра е 300 кг. по-лека от Приус. Все едни "маловажни "неща пропускаш.
Нито теглото, нито размерите на тези малки Астри са близки до Приус.
Рав4 дизел автомат със 150 коня,които също са реални пък има макс.скорост 185 км./ч. , с 5 км./ч. повече от Приус.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
От известно време следя темата без да се включвам и вече не мога да разбера смисъла на спора.
1. Никой от спорещите (освен Веско и Prius3) не притежават хибрид и нямат личен опит.
2. Всички спорещи нямат ни най-малко намерение да си купят хибрид заради цената му и неясното бъдеще.
3. Ролята на хибридите е доста спорна в световен мащаб - доста производители правят хибриди, но в никакъв случай не се преориентират към основно производство на хибриди. Хибридите са "екзотика" в автомобилната индустрия.
4. Всички твърдят, че електроавтомобилите са бъдещето.
Shai Agassi от Better Place има едно доста сполучливо сравнение на хибридите с русалки - когато ти трябва жена, получаваш риба, а после искаш риба, но получаваш жена. biggrin.gif
1. Никой от спорещите (освен Веско и Prius3) не притежават хибрид и нямат личен опит.
2. Всички спорещи нямат ни най-малко намерение да си купят хибрид заради цената му и неясното бъдеще.
3. Ролята на хибридите е доста спорна в световен мащаб - доста производители правят хибриди, но в никакъв случай не се преориентират към основно производство на хибриди. Хибридите са "екзотика" в автомобилната индустрия.
4. Всички твърдят, че електроавтомобилите са бъдещето.
Shai Agassi от Better Place има едно доста сполучливо сравнение на хибридите с русалки - когато ти трябва жена, получаваш риба, а после искаш риба, но получаваш жена. biggrin.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
В потвърждение на това е и сервизната кампания на БМВ. laugh.gifcokata написа:Чивяк, писна ми да ти слушам глупостите вьв всяка тема! земи млькни малко! Дее..а и скапаното бмв много го префалваш... Ма, не ми сравнявай лебеници с круши,.. Като ми фалиш 2'5 тди, сравнявай го с 2.5 турбо бензин бре!
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4677691
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- slowtraveler
- Мнения: 6167
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Щом казваш, че няма Астра Ф 75к.с. около 176км/ч - 'вервам' ти, нищо, че съм карал 2 години такава седан (сега проверих - 176км/ч)...LEXUS написа:.....
Астра със 75 коня няма,която да развива 175 км./ч., също така изпускаш,че Астра е 300 кг. по-лека от Приус.....
Седана е около 1т, така, че за килограмите наистина си прав, но те имат по-голямо значение за динамиката, а не чак толкова за максималната скорост.. Пробвано с 4 човека в колата...
Но това си е просто пример - ако искаш разгледай другите примери...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 4 госта