Страница 22 от 33
Публикувано на: 30 Апр 2012 22:47
от Not_active_user_1
Колеги, имам усещането, че не спазвате някой правила за пестене на гориво при използването на КК и за това разходите са ви такива.

Публикувано на: 30 Апр 2012 22:48
от Vesko
prius 3 написа:Колеги, имам усещането, че не спазвате някой правила за пестене на гориво при използването на КК и за това разходите са ви такива.

Е КК не се ли включва просто и после само въртиш "геврека"? biggrin.gif
ПП: А и основната цел е безопасно шофиране, а не икономично

Публикувано на: 30 Апр 2012 23:43
от Not_active_user_1
А кой е казал, че когато караш икономично, шофираш опасно? КК наистина е за това да въртиш само геврека. Обаче давате разходи и едва ли не колата много горяла. Еми харчи естествено, като от време на време не го изключвате този КК, когато идва баир или когато пущате колата по нанадолнище и т.н. Когато следва изкачване КК го изключваш и подаваш газ с педала без да намаляш скоростта. Забележи моментния разходомер колко по-малко ще покаже! Има и един тънък момент, когато решиш да караш на КК набираш скоростта с която искаш да се движиш (задължително с подаване на газ чрез педала)+няколко км. отгоге, пущаш на КК и с ръчката на КК смъкваш скоростта до желаната. Така също доста се пести. Има и още тънкости, но друг път...

Публикувано на: 01 Май 2012 00:02
от ToyotaPassion
prius 3 написа:А кой е казал, че когато караш икономично, шофираш опасно? КК наистина е за това да въртиш само геврека. Обаче давате разходи и едва ли не колата много горяла. Еми харчи естествено, като от време на време не го изключвате този КК, когато идва баир или когато пущате колата по нанадолнище и т.н. Когато следва изкачване КК го изключваш и подаваш газ с педала без да намаляш скоростта. Забележи моментния разходомер колко по-малко ще покаже! Има и един тънък момент, когато решиш да караш на КК набираш скоростта с която искаш да се движиш (задължително с подаване на газ чрез педала)+няколко км. отгоге, пущаш на КК и с ръчката на КК смъкваш скоростта до желаната. Така също доста се пести. Има и още тънкости, но друг път...

Дай инфо, не оставяй нещата за друг път

Странно ми звучи, че се пести с малко по-висока първоначална скорост и после намаляне на скоростта от КК. Моето впечатление е, че КК си се справя съвсем добре в това да може да се шофира икономично в повечето случаи. Да, според мен е ОК да пусна колата по инерция при надолнище /нямам опция да използвам натрупната енергия от движение надолу да зареждам батерии примерно/, но пък когато изкачвам нагоре, то всяка енергия, дадена на автомобила за движение напред се използва докрай.... А и КК допуска съвсем леко отклонение в моментната скорост на движение, доколкото знам действа на принципа на обратната връзка / ако скоростта пада под зададената се подава газ, ако е над зададената - отнема се газ/....
Публикувано на: 01 Май 2012 02:39
от Vesko
prius 3 написа:Еми харчи естествено, като от време на време не го изключвате този КК, когато идва баир или когато пущате колата по нанадолнище и т.н. Когато следва изкачване КК го изключваш и подаваш газ с педала без да намаляш скоростта.
Предназначението на КК не е ли да спести на водача "мисленето"? biggrin.gif Все пак на тази кола е ли монтиран "високо технологичен" КК?
А аз се чудя защо хората карат с толкова непостоянна скорост, че все се налага карайки с КК да изпреваря току що раминалата ме кола.
ПП: След 2 или 3-то подобно изпреварване разхода ми се дига осезаемо biggrin.gif
Публикувано на: 01 Май 2012 07:59
от Rudy
prius 3 написа:Колеги, имам усещането, че не спазвате някой правила за пестене на гориво при използването на КК и за това разходите са ви такива.

Че аз не се оплаквам от разхода - все пак е 2,5 тона. А и тази е първата кола на която постигам разхода, рекламиран от производителя...

Публикувано на: 01 Май 2012 09:55
от slowtraveler
prius 3 написа:..Когато следва изкачване КК го изключваш и подаваш газ с педала без да намаляш скоростта. Забележи моментния разходомер колко по-малко ще покаже! ...
Я обясни малко по-подробно каква е разликата за двигателя дали ще подадеш газ с педала или КК без да намаляваш скоростта по баир?!
Публикувано на: 01 Май 2012 18:11
от Hursa
Има нещо такова. При изкачване (сравнително не продължителни) колата се форсира повече когато е на КК отколкото когато съм на педала. Предполагам, че се получава поради едва ли не подсъзнателното – като виждаш, че следва изкачване подаваш газ и така изпреварваш забавянето и влизаш в изкачването на вече развъртян до по високи обороти двигател. А когато е на КК автоматиката реагира когато вече двигателя е затормозен от изкачването и за да го компенсира форсира повече и ускорява вече при изкачване за да достигне зададената скорост. С педала използваме повече набраната преди изкачване инерция.
Публикувано на: 02 Май 2012 10:23
от scorpion
Днес се возих от ТМ Изток до Бизнес Парк със зеленото такси "Приус". Определено колата е тиха, вози добре (е все пак момчето каза, че е на 3К). Отвътре според мен е ОК, като изключим малко странно разположенана централна конзола (като мост между предния панел и предните седалки), както и малкия някак си волан.
Материалите на интериора може и да са качествени но стоят като за клас: по-долу от средния. Какво се крие под капака не знам но шофъора каза, че е стигал разход в града 4/100.
Като цяло ми хареса колата !
Публикувано на: 02 Май 2012 15:12
от Scott
slowtraveler написа:prius 3 написа:..Когато следва изкачване КК го изключваш и подаваш газ с педала без да намаляш скоростта. Забележи моментния разходомер колко по-малко ще покаже! ...
Я обясни малко по-подробно каква е разликата за двигателя дали ще подадеш газ с педала или КК без да намаляваш скоростта по баир?!
На моята кола мога да подавам газ и без да съм изключил КК.
Днес пробвах номера на китайката -
и един тънък момент, когато решиш да караш на КК набираш скоростта с която искаш да се движиш (задължително с подаване на газ чрез педала)+няколко км. отгоге, пущаш на КК и с ръчката на КК смъкваш скоростта до желаната. Така също доста се пести
Много хитро, БК ми показва нула разход като смъквам с лостчето на КК надолу

Публикувано на: 02 Май 2012 15:13
от Scott
scorpion написа:но шофъора каза, че е стигал разход в града 4/100...
Туй като максимум или като минимум?
Публикувано на: 02 Май 2012 15:24
от scorpion
Scott написа:scorpion написа:но шофъора каза, че е стигал разход в града 4/100...
Туй като максимум или като минимум?
Минимален разход в града !
Публикувано на: 02 Май 2012 15:32
от slowtraveler
Scott написа:...Много хитро, БК ми показва нула разход като смъквам с лостчето на КК надолу

Няма никаква разлика - ще ти покаже нула и ако отпуснеш педала на газта... И в двата случая скоростта намалява...
Публикувано на: 02 Май 2012 16:53
от Not_active_user_1
slowtraveler написа:prius 3 написа:..Когато следва изкачване КК го изключваш и подаваш газ с педала без да намаляш скоростта. Забележи моментния разходомер колко по-малко ще покаже! ...
Я обясни малко по-подробно каква е разликата за двигателя дали ще подадеш газ с педала или КК без да намаляваш скоростта по баир?!
Разликата е много голяма. Не мисля, че не си я забелязал или просто ме пробваш?

Значи, като тръгне да качва баира и си на КК в един момент двигателя вдига обороти повече от необходимото, за да поддържа зададената скорост. КК е система за поддържане на скорост без оглед на това с какви обороти се движиш , колко отваря дросела и колко повече гориво ще вкара в цилиндрите. С крак много по-плавно стават нещата без излишно вдигане на обороти. Същото се получава примерно, ако е запаметена скорост 130 км/ч. Наложило се е обаче да намалиш на 50 примерно. Ако пуснеш после КК да ти набере зададената скорост ДВГ ще бъде много по-натоварено и ще изразходиш повече гориво отколкото, ако го направиш с педала на газта по-плавно без излишно вдигане на високи обороти. Подаването на газ с ръчката на КК също не е добре за разхода на гориво.
Преди баир, за да се пести се изключва КК, набира се малко по-висока скорост и така катерите. КК реагира винаги с една идея закъснение.
Изобщо КК е най-ефективен на терени без голяма денивелация. Има ли повече спускания и изкачвания е най-добре да поемете нещата в свои ръце/крака. Това естествено е за по-опитните шофьори, които могат да преценят, кога с каква оптимална скорост да се движат. При по-неопитните едва ли ще има разлика дали са на КК или на крачно управление на скоростта.

Публикувано на: 02 Май 2012 17:04
от Scott
prius 3 написа:...Това естествено е за по-опитните шофьори...
опитните шофЕри трябва да знаят, че освен автоматични има и ръчни скоростни кутии, където поддържането на скорост е равнозначно на поддържане на обороти
