Страница 21 от 24

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 18 Фев 2025 08:07
от FearSoft
Прав е колегата i.vasilev,
Ако е в гаранция - официален сервиз. Ако не е - по никакъв начин тези макферсони няма да излязат 1400 лв. 2 пъти съм сменял на митсубиши спейс стар и цената беше 120 лв. Тук и по 3 да го умножиш, пак не можеш да го докараш до тази сума... Така че, нека не спекулираме излишно.

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 18 Фев 2025 08:52
от mapamop
Mcl написа: Това скърцане ще ми излезне само някакви си 1400 лв. ама то е нищо
330 лева са по спомен две ОЕМ опори на Авенсис Т25 и Корола-Версо ZNR11. Цена от лятото.
Два предни ОЕМ амортисьора за ZNR11 са и те примерно 400 лева двата. Деа предни главинни лагера на FAG са още 300 лева двата. Със прахоуловители и другите дреболии да добавим още 100 лева.
На тая новата барака цялото предно окачване ли ще се сменя?
Вярно че на ОЕМ пружините им искаха 500 лева цена на брой, ама има съвсем прилични афтърмаркет на около 100 за брой. Предни ОЕМ носачи са по спомен 330-350 цена, ама ги смених като бяха на 20 години на Авенсиса, на Королата ги смених че имаха ръжда - заводските на 17 години със здрави тампони.
Пак не ми се връзва цената, освен труда да са си го оценили на цената на малко кралство, заедно с поданиците и имуществото им.

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 18 Фев 2025 09:55
от Hursa

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 18 Фев 2025 09:58
от xtratime
Привет!
Тойота има принципи на работа и един от тях е, че когато нещо работи безотказно, не се пипа(може да се променя визуално). Не се слагат куп екстри като някои производители(не визирам премиум марки), които екстри с течение на времето отказват да работят и ремонта им е скъп. Да Тойота е по-скъпа от Фолксваген и Шкода и е нормално, по-здрава е, има едни от най-добрите бензинови двигатели на пазара и всичко работи. Ето тези малки неща я правят лидер. Пак ще кажа, Тойота има кусури, които и аз забелязвам(за мен маловажни) затова има Фолксваген, Шкода, Рено,Фиат и др. Преди да си купите кола мислете какво е важно за вас и от какво имате нужда. Ако не сте оцелили колата, то може да я продадете. Всеки може да каже какво не му харесва в автомобила който кара. Но няма как да плюеш по Тойота, да казваш колко е зле, да и даваш цялостна оценка, когато тя е лидер по продажби и е в челните места по здравина и надеждност. Оставете ни да си караме шумните Тойоти с кусури, и те имат нужда от ремонти и се развалят но в пъти по-рядко от Фолксваген и Шкода.

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 18 Фев 2025 10:02
от Hursa
Те и каруците работят безотказно. smile.gif
Трябва ли да се задоволяваме все още от технологиите вграждани в каруците?

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 18 Фев 2025 10:43
от TheRealDacho
Hursa » 18 Фев 2025 10:02 написа:
Те и каруците работят безотказно. smile.gif
Трябва ли да се задоволяваме все още от технологиите вграждани в каруците?
На който каквото му харесава, колега! Няма нужда да се затормозявате с задоволението на останалите. Вашият лош опит с Toyota, не означава че всички ще имат същият опит и мнение.
xtratime » 18 Фев 2025 09:58 написа:Да Тойота е по-скъпа от Фолксваген и Шкода и е нормално, по-здрава е, има едни от най-добрите бензинови двигатели на пазара и всичко работи.
Съгласен съм с вашето твърдение за по-здрави части, но има и няколко други причини това да е така:
  • Въпреки че Toyota има заводи в много части на света, една голяма част от тях се произвеждат в Япония, съответно това увеличава логистичните разходи, което влияе на цената на частите.
    • За Peugeot и VW Group (Skoda, VW, Seat, Audi) има голям брой местни доставчици в Европа, което намалява разходите.
  • Toyota предлага по-дълго гаранционно обслужване (10 години при редовно осблужване в оторизираните сервизи.), което означава, че сервизите залагат на по-високи цени, за да покрият бъдещи разходи.

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 18 Фев 2025 11:17
от Krachunov
TheRealDacho написа: 18 Фев 2025 10:43 Toyota предлага по-дълго гаранционно обслужване (10 години при редовно осблужване в оторизираните сервизи.), което означава, че сервизите залагат на по-високи цени, за да покрият бъдещи разходи.
По - дългия период предполага да обслужваш в оторизиран сервиз, което си покрива разхода и евентуалния проблем. Така че да не се самозалъгваме. Не съм си играл да гледам детайлно, но то пише 10 години, но примерно акумулатора ти е колко 2-3 години гаранция, шасито против ръжда 10-12? Та никой няма да се мине за да ти направи на теб хвала. Ходиш си като пич обслужваш си за 500-700 лева вместо на половина в кварталния и така. Един приятел преди години имаше кия рио. И сдава нещо отива по гаранция - ооо това е било до преди година. Отива за друго, оо това вече е извън. Та ако имаш детайлно инфо кое ти покрива 10 годишната гаранция ще е супер, защото не е със сигурност, всичко което ти се покрива на 1вата да речем.

ако е различна от тойота релкас, че за нея го има описано
xtratime написа: 18 Фев 2025 09:58 Но няма как да плюеш по Тойота, да казваш колко е зле, да и даваш цялостна оценка, когато тя е лидер по продажби и е в челните места по здравина и надеждност.
Кажеш конкретен модел и модификация, къде защо и кога не става и настава б'аси рева. Всички докачливи засегнати. И то в тема в която е именно за това да се съпоставят различните марки. Тук вече няколко колеги ми се нацупиха. И а съм написал нещо, почват да рИват, че им засягам тойотските чувствата. tooth.gif

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 18 Фев 2025 11:52
от Mcl
FearSoft написа: 18 Фев 2025 08:07 Прав е колегата i.vasilev,
Ако е в гаранция - официален сервиз. Ако не е - по никакъв начин тези макферсони няма да излязат 1400 лв. 2 пъти съм сменял на митсубиши спейс стар и цената беше 120 лв. Тук и по 3 да го умножиш, пак не можеш да го докараш до тази сума... Така че, нека не спекулираме излишно.
Гаранцията на ходовата част е 3 години. Цената ми е казана в официалния сервиз.
mapamop написа: 18 Фев 2025 08:52
Mcl написа: Това скърцане ще ми излезне само някакви си 1400 лв. ама то е нищо
330 лева са по спомен две ОЕМ опори на Авенсис Т25 и Корола-Версо ZNR11. Цена от лятото.
Два предни ОЕМ амортисьора за ZNR11 са и те примерно 400 лева двата. Деа предни главинни лагера на FAG са още 300 лева двата. Със прахоуловители и другите дреболии да добавим още 100 лева.
На тая новата барака цялото предно окачване ли ще се сменя?
Вярно че на ОЕМ пружините им искаха 500 лева цена на брой, ама има съвсем прилични афтърмаркет на около 100 за брой. Предни ОЕМ носачи са по спомен 330-350 цена, ама ги смених като бяха на 20 години на Авенсиса, на Королата ги смених че имаха ръжда - заводските на 17 години със здрави тампони.
Пак не ми се връзва цената, освен труда да са си го оценили на цената на малко кралство, заедно с поданиците и имуществото им.
Според приемчика са занижили качеството на гумения маншон, реално всичко е здраво и от там идва скърцането. По негови думи има доста оплаквания като моето. Но след като гаранцията е свършила на ходовата част, ще проверя и в други сервизи , каква цена ще ми дадът.

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 18 Фев 2025 11:53
от Mcl
i.vasilev написа: 18 Фев 2025 07:21



offtopic.gif Няма ли гаранция тая кола?
На ходовата част е 3 години.

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 18 Фев 2025 18:33
от zorbata
Krachunov написа: 18 Фев 2025 11:17 но примерно акумулатора ти е колко 2-3 години гаранция,
Колега това се води консуматив.
По-голямата гаранция обикновено е за основни възли и детайли, но при редовно обслужване в оторизираният сервиз на марката.

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 18 Фев 2025 18:46
от TATI
Да бяхте прочели какво покрива и какво не гаранцията.
Като си купите колата ви дават едни книжки, които не са за красота и да ги захвърлите някъде.

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 18 Фев 2025 19:47
от Krachunov
zorbata написа: 18 Фев 2025 18:33 Колега това се води консуматив.
Колегата преди теб е отговорил какво съм питал.
Mcl написа: 18 Фев 2025 11:53 На ходовата част е 3 години.
Та точно това казвам, когато се казва 10 годишна гаранция е в голямата си част маркетинг, защото до 10тата година ти покрива някакви части, които почти сигурно няма да имаш проблем.
zorbata написа: 18 Фев 2025 18:33 но при редовно обслужване в оторизираният сервиз на марката
гаранцията е гаранция че сервиза ще си има вързани клиенти.

TATI написа: 18 Фев 2025 18:46 Да бяхте прочели какво покрива и какво не гаранцията.
Като си купите колата ви дават едни книжки, които не са за красота и да ги захвърлите някъде
Напълно излишен коментар. Не ме вълнува особено гаранцията.
Да бяхте седнали да прочетете коментарите преди това. Говоря че 10 години реално не е 10 години.
На яриса плащах две години поред до 8мата година, след това викам за чии да им набивам по още пари на тез юнаци за нещо което я има нужда я не.. по - скоро 2рото.

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 18 Фев 2025 20:02
от TATI
Krachunov написа: 18 Фев 2025 19:47 Напълно излишен коментар
Съвсем като твоите коментари.

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 18 Фев 2025 20:09
от zorbata
Krachunov написа: 18 Фев 2025 19:47 Говоря че 10 години реално не е 10 години.
А реално колко е?
И Вие колко коли сте купили нови и сте ги притежавали повече от 10 год., а и сте ги обслужвали в оторизиран сервиз?

Тойота и конкурентите

Публикувано на: 18 Фев 2025 22:30
от Krachunov
zorbata написа: 18 Фев 2025 20:09 А реално колко е?
реално колко е. Ами дори не е нужно да го мислиш, колегата по - нагоре го е написал - ходова част 3 години. Та за заинтересованите вероятно ще си проверят кое колко. Та то да 10 години е на табелката, но окачване 3, акумулатор 2 и тн.
zorbata написа: 18 Фев 2025 20:09 И Вие колко коли сте купили нови и сте ги притежавали повече от 10 год
Не знам какво отношение трябва да има това, но все пак - нови 2, колко съм държал повече от десет години - 0. И именно това казвам, че реално никой не го брига тая 10 годишна гаранция, когато купи нова кола защото я е шитнал доста преди това.
Също така, реално тази 10 годишна гаранция така или иначе покрива все неща които е малко вероятно да дадат фира, особено след 2-3тата година. И гаранцията е само за представителството. Гарантирано сигурна клиентела.
А пък ако колата ти не е с 10 годишна от купуването и решиш да си плащаш им идва таман. Хем плащаш за гаранцията екстра отгоре, хем си при тях. Ако пък си и и хибрид +още 200 за хибриден чек. И именно това написах по - горе. 2 години се вързах на тази въдица. :cheers: