[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Тойота и конкурентите
Прав е колегата i.vasilev,
Ако е в гаранция - официален сервиз. Ако не е - по никакъв начин тези макферсони няма да излязат 1400 лв. 2 пъти съм сменял на митсубиши спейс стар и цената беше 120 лв. Тук и по 3 да го умножиш, пак не можеш да го докараш до тази сума... Така че, нека не спекулираме излишно.
Ако е в гаранция - официален сервиз. Ако не е - по никакъв начин тези макферсони няма да излязат 1400 лв. 2 пъти съм сменял на митсубиши спейс стар и цената беше 120 лв. Тук и по 3 да го умножиш, пак не можеш да го докараш до тази сума... Така че, нека не спекулираме излишно.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Тойота и конкурентите
330 лева са по спомен две ОЕМ опори на Авенсис Т25 и Корола-Версо ZNR11. Цена от лятото.
Два предни ОЕМ амортисьора за ZNR11 са и те примерно 400 лева двата. Деа предни главинни лагера на FAG са още 300 лева двата. Със прахоуловители и другите дреболии да добавим още 100 лева.
На тая новата барака цялото предно окачване ли ще се сменя?
Вярно че на ОЕМ пружините им искаха 500 лева цена на брой, ама има съвсем прилични афтърмаркет на около 100 за брой. Предни ОЕМ носачи са по спомен 330-350 цена, ама ги смених като бяха на 20 години на Авенсиса, на Королата ги смених че имаха ръжда - заводските на 17 години със здрави тампони.
Пак не ми се връзва цената, освен труда да са си го оценили на цената на малко кралство, заедно с поданиците и имуществото им.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 04 Мар 2014 06:41
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Auris Touring Sports Hy
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Тойота и конкурентите
Привет!
Тойота има принципи на работа и един от тях е, че когато нещо работи безотказно, не се пипа(може да се променя визуално). Не се слагат куп екстри като някои производители(не визирам премиум марки), които екстри с течение на времето отказват да работят и ремонта им е скъп. Да Тойота е по-скъпа от Фолксваген и Шкода и е нормално, по-здрава е, има едни от най-добрите бензинови двигатели на пазара и всичко работи. Ето тези малки неща я правят лидер. Пак ще кажа, Тойота има кусури, които и аз забелязвам(за мен маловажни) затова има Фолксваген, Шкода, Рено,Фиат и др. Преди да си купите кола мислете какво е важно за вас и от какво имате нужда. Ако не сте оцелили колата, то може да я продадете. Всеки може да каже какво не му харесва в автомобила който кара. Но няма как да плюеш по Тойота, да казваш колко е зле, да и даваш цялостна оценка, когато тя е лидер по продажби и е в челните места по здравина и надеждност. Оставете ни да си караме шумните Тойоти с кусури, и те имат нужда от ремонти и се развалят но в пъти по-рядко от Фолксваген и Шкода.
Тойота има принципи на работа и един от тях е, че когато нещо работи безотказно, не се пипа(може да се променя визуално). Не се слагат куп екстри като някои производители(не визирам премиум марки), които екстри с течение на времето отказват да работят и ремонта им е скъп. Да Тойота е по-скъпа от Фолксваген и Шкода и е нормално, по-здрава е, има едни от най-добрите бензинови двигатели на пазара и всичко работи. Ето тези малки неща я правят лидер. Пак ще кажа, Тойота има кусури, които и аз забелязвам(за мен маловажни) затова има Фолксваген, Шкода, Рено,Фиат и др. Преди да си купите кола мислете какво е важно за вас и от какво имате нужда. Ако не сте оцелили колата, то може да я продадете. Всеки може да каже какво не му харесва в автомобила който кара. Но няма как да плюеш по Тойота, да казваш колко е зле, да и даваш цялостна оценка, когато тя е лидер по продажби и е в челните места по здравина и надеждност. Оставете ни да си караме шумните Тойоти с кусури, и те имат нужда от ремонти и се развалят но в пъти по-рядко от Фолксваген и Шкода.
Toyota Yaris 1.3 VVTi 2003
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Тойота и конкурентите
Те и каруците работят безотказно. 
Трябва ли да се задоволяваме все още от технологиите вграждани в каруците?

Трябва ли да се задоволяваме все още от технологиите вграждани в каруците?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 05 Фев 2025 15:46
- Местоположение: Botevgrad
- Благодарил/а: 31 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Тойота и конкурентите
На който каквото му харесава, колега! Няма нужда да се затормозявате с задоволението на останалите. Вашият лош опит с Toyota, не означава че всички ще имат същият опит и мнение.Hursa » 18 Фев 2025 10:02 написа:
Те и каруците работят безотказно.
Трябва ли да се задоволяваме все още от технологиите вграждани в каруците?
Съгласен съм с вашето твърдение за по-здрави части, но има и няколко други причини това да е така:xtratime » 18 Фев 2025 09:58 написа:Да Тойота е по-скъпа от Фолксваген и Шкода и е нормално, по-здрава е, има едни от най-добрите бензинови двигатели на пазара и всичко работи.
- Въпреки че Toyota има заводи в много части на света, една голяма част от тях се произвеждат в Япония, съответно това увеличава логистичните разходи, което влияе на цената на частите.
- За Peugeot и VW Group (Skoda, VW, Seat, Audi) има голям брой местни доставчици в Европа, което намалява разходите.
- Toyota предлага по-дълго гаранционно обслужване (10 години при редовно осблужване в оторизираните сервизи.), което означава, че сервизите залагат на по-високи цени, за да покрият бъдещи разходи.
VW Gold mk4, 1.4 16v / Audi A4 B7, 2.0 TDI / Audi A6 C6, 3.0 TDI / VW Passat B6, 2.0 TDI
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Тойота и конкурентите
По - дългия период предполага да обслужваш в оторизиран сервиз, което си покрива разхода и евентуалния проблем. Така че да не се самозалъгваме. Не съм си играл да гледам детайлно, но то пише 10 години, но примерно акумулатора ти е колко 2-3 години гаранция, шасито против ръжда 10-12? Та никой няма да се мине за да ти направи на теб хвала. Ходиш си като пич обслужваш си за 500-700 лева вместо на половина в кварталния и така. Един приятел преди години имаше кия рио. И сдава нещо отива по гаранция - ооо това е било до преди година. Отива за друго, оо това вече е извън. Та ако имаш детайлно инфо кое ти покрива 10 годишната гаранция ще е супер, защото не е със сигурност, всичко което ти се покрива на 1вата да речем.TheRealDacho написа: ↑18 Фев 2025 10:43 Toyota предлага по-дълго гаранционно обслужване (10 години при редовно осблужване в оторизираните сервизи.), което означава, че сервизите залагат на по-високи цени, за да покрият бъдещи разходи.
ако е различна от тойота релкас, че за нея го има описано
Кажеш конкретен модел и модификация, къде защо и кога не става и настава б'аси рева. Всички докачливи засегнати. И то в тема в която е именно за това да се съпоставят различните марки. Тук вече няколко колеги ми се нацупиха. И а съм написал нещо, почват да рИват, че им засягам тойотските чувствата.

-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Тойота и конкурентите
Гаранцията на ходовата част е 3 години. Цената ми е казана в официалния сервиз.FearSoft написа: ↑18 Фев 2025 08:07 Прав е колегата i.vasilev,
Ако е в гаранция - официален сервиз. Ако не е - по никакъв начин тези макферсони няма да излязат 1400 лв. 2 пъти съм сменял на митсубиши спейс стар и цената беше 120 лв. Тук и по 3 да го умножиш, пак не можеш да го докараш до тази сума... Така че, нека не спекулираме излишно.
Според приемчика са занижили качеството на гумения маншон, реално всичко е здраво и от там идва скърцането. По негови думи има доста оплаквания като моето. Но след като гаранцията е свършила на ходовата част, ще проверя и в други сервизи , каква цена ще ми дадът.mapamop написа: ↑18 Фев 2025 08:52330 лева са по спомен две ОЕМ опори на Авенсис Т25 и Корола-Версо ZNR11. Цена от лятото.
Два предни ОЕМ амортисьора за ZNR11 са и те примерно 400 лева двата. Деа предни главинни лагера на FAG са още 300 лева двата. Със прахоуловители и другите дреболии да добавим още 100 лева.
На тая новата барака цялото предно окачване ли ще се сменя?
Вярно че на ОЕМ пружините им искаха 500 лева цена на брой, ама има съвсем прилични афтърмаркет на около 100 за брой. Предни ОЕМ носачи са по спомен 330-350 цена, ама ги смених като бяха на 20 години на Авенсиса, на Королата ги смених че имаха ръжда - заводските на 17 години със здрави тампони.
Пак не ми се връзва цената, освен труда да са си го оценили на цената на малко кралство, заедно с поданиците и имуществото им.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
- zorbata
- Мнения: 335
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 45 пъти
- Получена благодарност: 58 пъти
Тойота и конкурентите
Колега това се води консуматив.
По-голямата гаранция обикновено е за основни възли и детайли, но при редовно обслужване в оторизираният сервиз на марката.
caryЦар
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Тойота и конкурентите
Да бяхте прочели какво покрива и какво не гаранцията.
Като си купите колата ви дават едни книжки, които не са за красота и да ги захвърлите някъде.
Като си купите колата ви дават едни книжки, които не са за красота и да ги захвърлите някъде.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Тойота и конкурентите
Колегата преди теб е отговорил какво съм питал.
Та точно това казвам, когато се казва 10 годишна гаранция е в голямата си част маркетинг, защото до 10тата година ти покрива някакви части, които почти сигурно няма да имаш проблем.
гаранцията е гаранция че сервиза ще си има вързани клиенти.
Напълно излишен коментар. Не ме вълнува особено гаранцията.
Да бяхте седнали да прочетете коментарите преди това. Говоря че 10 години реално не е 10 години.
На яриса плащах две години поред до 8мата година, след това викам за чии да им набивам по още пари на тез юнаци за нещо което я има нужда я не.. по - скоро 2рото.
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Тойота и конкурентите
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- zorbata
- Мнения: 335
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 45 пъти
- Получена благодарност: 58 пъти
Тойота и конкурентите
А реално колко е?
И Вие колко коли сте купили нови и сте ги притежавали повече от 10 год., а и сте ги обслужвали в оторизиран сервиз?
caryЦар
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Тойота и конкурентите
реално колко е. Ами дори не е нужно да го мислиш, колегата по - нагоре го е написал - ходова част 3 години. Та за заинтересованите вероятно ще си проверят кое колко. Та то да 10 години е на табелката, но окачване 3, акумулатор 2 и тн.
Не знам какво отношение трябва да има това, но все пак - нови 2, колко съм държал повече от десет години - 0. И именно това казвам, че реално никой не го брига тая 10 годишна гаранция, когато купи нова кола защото я е шитнал доста преди това.
Също така, реално тази 10 годишна гаранция така или иначе покрива все неща които е малко вероятно да дадат фира, особено след 2-3тата година. И гаранцията е само за представителството. Гарантирано сигурна клиентела.
А пък ако колата ти не е с 10 годишна от купуването и решиш да си плащаш им идва таман. Хем плащаш за гаранцията екстра отгоре, хем си при тях. Ако пък си и и хибрид +още 200 за хибриден чек. И именно това написах по - горе. 2 години се вързах на тази въдица.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта