[Всесезонни гуми] 2019 - 2025 - Да се споделя само личен опит
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 25 Фев 2016 16:40
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV 4 HYB AWD
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Здравейте,
вече мога да изкажа мнение за всесезонни гуми Мишелин Кросклимат 2.
Събота вечерта се качих на Боровец хилс без никакви затруднения...даже се наложи да спирам на най- стръмните участъци и заобикалям закъсали коли на два пъти...при по резки спирачки върху леда не намирам разлика от зимни гуми.Включва се абс но спира.Върху изчистения студен асфалт не усетих нестабилност,въпреки,че я по напънах странично с по резки завой и газ.Останах доволен и приятмо изненадан!
Сега ме гложди въпросът как ще се представят в подобни условия другата зима?!
вече мога да изкажа мнение за всесезонни гуми Мишелин Кросклимат 2.
Събота вечерта се качих на Боровец хилс без никакви затруднения...даже се наложи да спирам на най- стръмните участъци и заобикалям закъсали коли на два пъти...при по резки спирачки върху леда не намирам разлика от зимни гуми.Включва се абс но спира.Върху изчистения студен асфалт не усетих нестабилност,въпреки,че я по напънах странично с по резки завой и газ.Останах доволен и приятмо изненадан!
Сега ме гложди въпросът как ще се представят в подобни условия другата зима?!
- Rocky112
- Мнения: 99
- Регистриран на: 15 Дек 2021 17:25
- Местоположение: Хасково
- Автомобил: Avensis 1.8 VVTI
- Благодарил/а: 19 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Моите са вече 2ра година hankook kinergy 4s2, не съм мн.доволен. В събота на 25-30°(градуса) нагорнище от бетон с дължина 30 метра неотъпкан сняг стигнах до половината с вкл TRC. Вторият опит с повече газ и натиснат бутон ТRC-OFF и миризма на каучук стигнах върха.
В неделя същия терен тънкия лед беше по лош от снега. Трябваше да го разбивам с лопатата за да изкача.
Със зимни нямаше да имам такава игра.
В неделя същия терен тънкия лед беше по лош от снега. Трябваше да го разбивам с лопатата за да изкача.
Със зимни нямаше да имам такава игра.
Avensis 1.8 VVTI /06г.
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Е, все пак всесезонките не могат да заместят зимните гуми. За това всеки си прави сметка, какви гуми трябва да си купи.
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Просто е - ако ще виждаш сняг с наклон, помисли за зимни. При всички други условия можеш да направиш компромис и да си с всесезонки 
Важното е да не са летни, че се втвърдяват, а и не захващат добре снега. Нито спираш, нито тръгваш, страшна работа...

Важното е да не са летни, че се втвърдяват, а и не захващат добре снега. Нито спираш, нито тръгваш, страшна работа...



- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Рампата, по която излизам с колата, е 13 градуса. Само с едно предаване няма никакъв шанс да я изкачиш без вериги, ако не си засилил автомобила предварително. Спреш ли по средата поради някаква причина, връщаш се за нов опит. На двойно предаване при по-предизвикателни случаи отново трудно се изкачва, ако ти се наложи да спреш по средата. Или образно казано при 25-30 градусов наклон трудно ще има машина която да изкачи този наклон. Горе-долу това е наклона (страничен) при офроуд, при който водач без опит е сигурен, че колата ще започне да се търкаля през таван.
Не можеш това да го кажеш, защото има много неизвестни в уравнението, където трудно ще симулираш една и съща ситуация.
Ето ти конкретен пример как се наложи да бутам колата пред мен, която беше със зимни гуми, а аз с всесезонките си минах:
Не видях точно какви са гумите на колата, защото просто им метнах едно око за секунда-две дали са зимни. От перспективата на предния шофьор - баси и скапаните гуми, ако бях с марка Х, щях да мина със сигурност. От моя гледна точка - баси яките всесезонни гуми, добре, че не съм със зимните като на този отпред.

Последно промяна от BOz на 20 Дек 2023 15:53, променено общо 1 път.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Напълно съм съгласен... Мисля съм разказвал случката как на времето с едни дървени 'многосезонки' - оригинални 'съветски' на една Таврия спирах/тръгвах и си се прибрах без никакви притеснения по един яко заледен баир (първият светофар на входа на Варна от София вляво)... А разни 4х4 джипове и всякакви други МПС-та просто се свличаха към бордюра и дотам... Спирах, изчаквах ги да се свлекат да мога да мина, и спокойно си тръгвах отново по баира... Гумите не бяха нито зимни нито всесезонни

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Rocky112
- Мнения: 99
- Регистриран на: 15 Дек 2021 17:25
- Местоположение: Хасково
- Автомобил: Avensis 1.8 VVTI
- Благодарил/а: 19 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Със спиране и тръгване никакви проблеми, но на равно. Влизам в завой умишлено за тест по рязко(където няма риск да ударя хора или коли) "лепят" добре Ханкоците, дори и шейната не светна. Но за 25° градусовия наклон ги надцених доста. Нарочно я оставих в ниското да "спи", за да проверя колко ги бива на другия ден ! Верно миризмата на гума ме заболя, също и като видях липсващите парченца триъгълни зъбета точно по средата на протектора тук там - макс. дълбочина 2мм. Снимката е примерна оцветил съм в червено :
Засилка не можех да направя колкото ми се искаше, защото нагорнището почва след завой, и има риск да ударя колата.
Можеби и със зимни пак щях да псувам.Засилка не можех да направя колкото ми се искаше, защото нагорнището почва след завой, и има риск да ударя колата.
Avensis 1.8 VVTI /06г.
- gimara
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Ама бяха широки 135 или 145.
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Там някъде - нямам спомен колко точно бяха - май 155...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
По-принцип на теория , ако са били много стари или просто каучука е станал на кокал
е възможно на лед да имат по-добро сцепление поради това, че се забиват твърдите ръбове в леда.

- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Малко вероятно, идеята е стопената от натиска вода да замръзне в ламелите и да залепне за леда. За всяка гума леда си е предизвикателство (освен тези с шипове)...



-
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Колкото и да коментираме, факт е, че зимната гума е по-добра в сурови зимни условия от всяка всесезонна. Факт е също, че всяка лятна такава също е по-добра за 40 градусов по Целзий асфалт. Всесезонни гуми са компромис.
-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Не съм сигурен , че са точно компромис. Много хора карат по 10К километра на година и имат два комплекта гуми. При такъв пробег гумите практически не се износват и реално могат да достигнат възраст от над 10 години и пак да имат доста протектор. 10 годишна гума нямам как да е по-добра от 3 годишна . Производителите сами си признават , че след 5тата година гумите реално не стават та какво да говорим за 10 годишни. Част от ситуациите , които видяхме по-горе са точно подобни. Аудито вероятно е със зимни гуми на примерно 13 години....... и както се видя е за никъде. Повечето хора не разбират нищо и реално просто карат докато има протектор........често пъти това е много по-опасно отколкото да карат с всесезонни гуми.
-
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Зависи къде ги карат тези 10К км. И кога. Затова всеки може да избере и да направи компромис. Имам познат, който кара само рентакар. По 2-3К км на година. По-евтино му е отколкото да си купи нова кола и все пак кара все нови. Та така. 

- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Компромис като поведение и условия на ползване. Като пари е оферта стига да е съобразено с първото изречение 




Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта