Страница 3 от 3
Публикувано на: 19 Яну 2009 21:27
от b_d
Kiki написа:А ръчна имаш ли? И имай впредвид, че колата спира предимно с предните спирачки. Те понасят по-голямото усилие при спиране. За това имаш чувството, че колата си спира, но да знаеш, че спирането не е ефективно 100%!

Това е точно така.
Ще добавя, че при неработещи задни спирачки балансът при спиране в завой се променя в негативна посока и много по лесно може да се загуби управление.
Възможно е ръчната да работи и въпреки това задните спирачки да не работят - напр. запушени тръбички, разпределител и т.н.
П.П. Спирачките не са нещо, с което трябва да се прави компромис!
Публикувано на: 19 Яну 2009 22:07
от slowtraveler
Kiki написа:А ръчна имаш ли? И имай впредвид, че колата спира предимно с предните спирачки. Те понасят по-голямото усилие при спиране. За това имаш чувството, че колата си спира, но да знаеш, че спирането не е ефективно 100%!

Ръчната е отделна система и е барабан/челюсти, така, че не е критерий..
Но разбира се със спирачките шега не бива...
Да нямаш проблем с ABS/BD ???
Публикувано на: 19 Яну 2009 22:20
от Uncle Dido
При дискови спирачки ръчната е свързана за лост, който с механично, а не с хидравлично усилие избутва цилиндърчето, което придърпва апарата. Затова, когато се сменят задни накладки, процедурата се извършва с инструмент, който заклинва апарата и с въртеливо движение по посока на часовниковата стрелка прибира цилиндъра - нищо общо с предните апарати, които се прибират с помощта на яка отвертка, като изключим всички Ситроени със сфери, защото при тях ръчната е на предните колела.
В този случай, ако има нормално функционираща ръчна спирачка, значи проблема не е точно във водачи или цилиндър, въпреки, че ръчната що-годе държи и при блокирали водачи - но ако я има, значи не е блокирал цилиндъра...
Публикувано на: 19 Яну 2009 22:31
от slowtraveler
На королата версо задните спирачки май бяха като на авенсиса - обикновен барабан/челюсти за ръчната, и по периферията на барабана е поставен диска за крачната спирачка (барабана е с малък диаметър)..
Това имах впредвид под 'никаква връзка между системите'...
Публикувано на: 20 Яну 2009 09:31
от shtephan
Не виждам защо се спори,вдигаш на стойка или крик въртиш и натискаш и ще видиш дали спира(в твоя случай стърже) конкретния диск или не.До сега не съм виждал двоен блокаж,освен ако не е маганена нещо.А иначе солидна ръжда се получава след месец престой във влага или сняг,зависи от сезона.Отзад е обикновен диск/ барабан и не ми е трябвал спец инструмент,само като се слага нов диск или накладки за ръчната се врътка настройката за да влезе и после се докарва на усет до лек контакт.
Публикувано на: 20 Яну 2009 12:30
от mike
Ей, страхотни сте!!!
Благодаря ви много!!!
10 - 15 000 км ги навъртам при сравнително постоянно каране - е случва се понякога колата да стои една седмица без да се кара, но .....
Ръчната засега държи добре.
Публикувано на: 20 Яну 2009 19:00
от nojarq
почти не разбирам но нали точно разпределителя на налягането на задния мост се задейства и пуска по-голямо налягане към задните спирачки когато има по-голям товар, да не би там да има проблем, ако можеш да пробваш чрез товар отзад (качваш 2 по-яки примерно) и пак ако стои ръждата на сервиз.
Публикувано на: 21 Яну 2009 10:05
от shtephan
Няма такъв ,вече се казва модулатор на налягането. Ако колата е 2002 няма никаква механика отзад,а само датчик за скороста на въртене на съответното колело.
Публикувано на: 21 Яну 2009 12:03
от mike
Явно че сте много напред с материала!!! и какво следва от това? има ли значение дали е механика или не?
Публикувано на: 21 Яну 2009 12:42
от slowtraveler
Ами в зависимост дали разпределянето се прави от ABS или механично, ще трябва да търсиш проблема на различни места (ако проблема е от системата за регулиране спирачното усилие).
В единия случай трябва да огледаш задния мост, а в другия - в моторния отсек...
Добре ли е обезвъздушена системата?
Публикувано на: 27 Яну 2009 13:20
от mike
Ами, мисля, че е добре обезвъздушена! И ABS-а сработва нормално - чува се като се спре по-рязко (ако това е критерии за сработване на ABS).
Ще обърна внимание на всички тези неща, за които ми казхте!
Още един път благодаря на всички!
Удоволствие е да се общува с вас!