ръждясали задни дискове на корола версо 2002 1.6 vvti

b_d

Мнение от b_d » 19 Яну 2009 21:27

Kiki написа:А ръчна имаш ли? И имай впредвид, че колата спира предимно с предните спирачки. Те понасят по-голямото усилие при спиране. За това имаш чувството, че колата си спира, но да знаеш, че спирането не е ефективно 100%! :thumbsup:
Това е точно така.
Ще добавя, че при неработещи задни спирачки балансът при спиране в завой се променя в негативна посока и много по лесно може да се загуби управление.

Възможно е ръчната да работи и въпреки това задните спирачки да не работят - напр. запушени тръбички, разпределител и т.н.

П.П. Спирачките не са нещо, с което трябва да се прави компромис!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6221
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 348 пъти
Получена  благодарност: 377 пъти

Мнение от slowtraveler » 19 Яну 2009 22:07

Kiki написа:А ръчна имаш ли? И имай впредвид, че колата спира предимно с предните спирачки. Те понасят по-голямото усилие при спиране. За това имаш чувството, че колата си спира, но да знаеш, че спирането не е ефективно 100%! :thumbsup:
Ръчната е отделна система и е барабан/челюсти, така, че не е критерий..
Но разбира се със спирачките шега не бива...
Да нямаш проблем с ABS/BD ???
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 19 Яну 2009 22:20

При дискови спирачки ръчната е свързана за лост, който с механично, а не с хидравлично усилие избутва цилиндърчето, което придърпва апарата. Затова, когато се сменят задни накладки, процедурата се извършва с инструмент, който заклинва апарата и с въртеливо движение по посока на часовниковата стрелка прибира цилиндъра - нищо общо с предните апарати, които се прибират с помощта на яка отвертка, като изключим всички Ситроени със сфери, защото при тях ръчната е на предните колела.

В този случай, ако има нормално функционираща ръчна спирачка, значи проблема не е точно във водачи или цилиндър, въпреки, че ръчната що-годе държи и при блокирали водачи - но ако я има, значи не е блокирал цилиндъра...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6221
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 348 пъти
Получена  благодарност: 377 пъти

Мнение от slowtraveler » 19 Яну 2009 22:31

На королата версо задните спирачки май бяха като на авенсиса - обикновен барабан/челюсти за ръчната, и по периферията на барабана е поставен диска за крачната спирачка (барабана е с малък диаметър)..
Това имах впредвид под 'никаква връзка между системите'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
shtephan
Мнения: 236
Регистриран на: 06 Яну 2009 13:24
Местоположение: КАЗАНЛЪК

Мнение от shtephan » 20 Яну 2009 09:31

Не виждам защо се спори,вдигаш на стойка или крик въртиш и натискаш и ще видиш дали спира(в твоя случай стърже) конкретния диск или не.До сега не съм виждал двоен блокаж,освен ако не е маганена нещо.А иначе солидна ръжда се получава след месец престой във влага или сняг,зависи от сезона.Отзад е обикновен диск/ барабан и не ми е трябвал спец инструмент,само като се слага нов диск или накладки за ръчната се врътка настройката за да влезе и после се докарва на усет до лек контакт.
Прикачени файлове
disk-drum.GIF
disk-drum.GIF (34.34 KiB) Преглеждано 2346 пъти
AVENSIS SEDAN 1.6 FaceLift2007

mike
Мнения: 24
Регистриран на: 15 Яну 2009 14:28

Мнение от mike » 20 Яну 2009 12:30

Ей, страхотни сте!!!
Благодаря ви много!!!
10 - 15 000 км ги навъртам при сравнително постоянно каране - е случва се понякога колата да стои една седмица без да се кара, но .....
Ръчната засега държи добре.

nojarq
Мнения: 37
Регистриран на: 05 Авг 2007 23:01
Местоположение: varna

Мнение от nojarq » 20 Яну 2009 19:00

почти не разбирам но нали точно разпределителя на налягането на задния мост се задейства и пуска по-голямо налягане към задните спирачки когато има по-голям товар, да не би там да има проблем, ако можеш да пробваш чрез товар отзад (качваш 2 по-яки примерно) и пак ако стои ръждата на сервиз.
TOYOTA AVENSIS 2,0 TD kombi

Аватар
shtephan
Мнения: 236
Регистриран на: 06 Яну 2009 13:24
Местоположение: КАЗАНЛЪК

Мнение от shtephan » 21 Яну 2009 10:05

Няма такъв ,вече се казва модулатор на налягането. Ако колата е 2002 няма никаква механика отзад,а само датчик за скороста на въртене на съответното колело.
AVENSIS SEDAN 1.6 FaceLift2007

mike
Мнения: 24
Регистриран на: 15 Яну 2009 14:28

Мнение от mike » 21 Яну 2009 12:03

Явно че сте много напред с материала!!! и какво следва от това? има ли значение дали е механика или не?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6221
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 348 пъти
Получена  благодарност: 377 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Яну 2009 12:42

Ами в зависимост дали разпределянето се прави от ABS или механично, ще трябва да търсиш проблема на различни места (ако проблема е от системата за регулиране спирачното усилие).
В единия случай трябва да огледаш задния мост, а в другия - в моторния отсек...
Добре ли е обезвъздушена системата?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mike
Мнения: 24
Регистриран на: 15 Яну 2009 14:28

Мнение от mike » 27 Яну 2009 13:20

Ами, мисля, че е добре обезвъздушена! И ABS-а сработва нормално - чува се като се спре по-рязко (ако това е критерии за сработване на ABS).
Ще обърна внимание на всички тези неща, за които ми казхте!
Още един път благодаря на всички!
Удоволствие е да се общува с вас!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта