Страница 3 от 7

Публикувано на: 21 Авг 2008 02:47
от slowtraveler
rudolf - имаш съвсем практичен поглед върху нещата :thumbsup: , но има разлика в гледната точка.
Аз искам да не се занимавам с поддръжка (имам впредвид извънпланови ремонти, а не ТО).
Искам (и ми се налага) сутрин или нощем като стана, колата да ми е в такова състояние, че да мога без никакво притеснение да мога да измина без спиране и без притеснение 1000км.
Предполагам, че всички сме тръгнали от коли втора ръка.
На времето имах достатъчно време да се занимавам с дребни и основни ремонти (първата ми кола бе Шкода 1000МБ и съм я разглобявал до последното болтче), но в сегашното динамично време и естество на работа просто не ми остава такава възможност, пък и пред блока нямам условия да се занимавам с тези работи.
С една дума - преминах към 'експлоататорите' на автомобили.
Затова вече не се впрягам и не съм маниак на марката - важното да ми е удобна, да е безпроблемна и да върви добре.
Необходимостта от гаранционни ремонти ми е ясна - всяка техника има процент брак, и не я смятам за голяма тежест, ако конкретния представител подходи правилно.
Ако има проблеми с комуникацията с представителя - винаги се намира по-горно ниво, които са по-наясно със ситуацията и могат да решат проблема оперативно.
Въпреки големия вой, който се надава от собственици на нови автомобили, не мисля, че качеството е спаднало. Просто като дадеш 30-40-50-150х.лв очакваш всичко да е перфектно, но в техниката никога няма идеален случай...
Затова собствениците са афектирани.
А иначе както е казал г-н Форд - най-добра е новата кола.
:occasion5:

Публикувано на: 21 Авг 2008 07:55
от jim_beam
че качеството е спаднало е повече от сигурно.но според колеги от един немски форум това се дължи предимно на производители на части и агрегати извън япония,най-вече от европа.целта е да е възможно най-евтино и оттам се ползват недотам качествени материали.това всъщност не е само проблем тойота,а засяга целия автомобилен бранш.
а това за 1000-та безпроблемни км,аз бих казал 100.000,очаквам го,защото си мисля че караме коли от една от най-реномираните марки що се отнася до надеждността.
smile.gif

Публикувано на: 21 Авг 2008 08:40
от Kiki
jim_beam написа:че качеството е спаднало е повече от сигурно.но според колеги от един немски форум това се дължи предимно на производители на части и агрегати извън япония,най-вече от европа.целта е да е възможно най-евтино и оттам се ползват недотам качествени материали.това всъщност не е само проблем тойота,а засяга целия автомобилен бранш.
а това за 1000-та безпроблемни км,аз бих казал 100.000,очаквам го,защото си мисля че караме коли от една от най-реномираните марки що се отнася до надеждността.
smile.gif
Много точно мнение! :thumbsup: 100% съгласен!

Публикувано на: 21 Авг 2008 10:05
от rudolf
slowtraveler написа:rudolf - имаш съвсем практичен поглед върху нещата :thumbsup: , но има разлика в гледната точка.
Аз искам да не се занимавам с поддръжка (имам впредвид извънпланови ремонти, а не ТО).
Искам (и ми се налага) сутрин или нощем като стана, колата да ми е в такова състояние, че да мога без никакво притеснение да мога да измина без спиране и без притеснение 1000км.
Предполагам, че всички сме тръгнали от коли втора ръка.
На времето имах достатъчно време да се занимавам с дребни и основни ремонти (първата ми кола бе Шкода 1000МБ и съм я разглобявал до последното болтче), но в сегашното динамично време и естество на работа просто не ми остава такава възможност, пък и пред блока нямам условия да се занимавам с тези работи.
С една дума - преминах към 'експлоататорите' на автомобили.
Затова вече не се впрягам и не съм маниак на марката - важното да ми е удобна, да е безпроблемна и да върви добре.
Необходимостта от гаранционни ремонти ми е ясна - всяка техника има процент брак, и не я смятам за голяма тежест, ако конкретния представител подходи правилно.
Ако има проблеми с комуникацията с представителя - винаги се намира по-горно ниво, които са по-наясно със ситуацията и могат да решат проблема оперативно.
Въпреки големия вой, който се надава от собственици на нови автомобили, не мисля, че качеството е спаднало. Просто като дадеш 30-40-50-150х.лв очакваш всичко да е перфектно, но в техниката никога няма идеален случай...
Затова собствениците са афектирани.
А иначе както е казал г-н Форд - най-добра е новата кола.
:occasion5:
100% съгласен,,,,но когато трябва да чакаш поръчка на части или 20 дни за посещение на сервиза-по горното някак ми се обезмисля именно заради динамичното време и нуждата от автомобил.лично аз не очаквам техниката да е вечна-но очаквам ако съм закупил нов автомобил ,дните ми с аварирала кола на трубчета да са по малко от такива,с стар автомобил.....

по проста груба моя сметка в момента имам 2-4 пъти аварий на година с сегашния ,която авария я отстранявам за 2-3 дни,,,,=12 дни в годината без кола в най лошия случей,,,,20 дни за ред в сервиз и 3-4 дни -работа=24 дни без кола,,,
не включвам загубеното време при застрахователи,лизингови отношения,обслужване в сервиз който може да не ти е най удобния откъм местоположение...

по презумция за дефектирането на всяка техника-за тези 1000 километра никой не е застрахован

Публикувано на: 21 Авг 2008 10:24
от jim_beam
@rudolf

напълно прав си,но този проблем с бавното обслужване на клиенти се дължи почти 100% на тия нещастници гърците.защото подобно нещо не съм чувал за нито една цивилизована страна в европа.балканска му работа.само че аз съм виждал и в други балкански страни как се работи,напр. словения.в сравнение с тях съм сигурен,че не само ние а и гърците са на първобитно ниво.ако имахме генерално представителство за бг тогава тия отношения биха се контролирали директно от япония,а така излиза че сме една северна гр. провинция и никoй не го е грижа.
абсолютно ненормално явление,учудвам се,че никoй или твърде малко хора с познания по англ. и подобни проблеми не са сигнализирали директно в централата за тия нередности.тойота би организирала първо мрежата от складове и сервизи преди да предприеме продажби на нови коли където и да било.

Публикувано на: 21 Авг 2008 10:32
от rudolf
jim_beam написа:@rudolf

напълно прав си,но този проблем с бавното обслужване на клиенти се дължи почти 100% на тия нещастници гърците.защото подобно нещо не съм чувал за нито една цивилизована страна в европа.ако имахме генерално представителство за бг тогава тия отношения биха се контролирали директно от япония,а така излиза че сме една северна гр. провинция и никoй не го е грижа.
абсолютно ненормално явление,учудвам се,че никoй или твърде малко хора с познания по англ. и подобни проблеми не са сигнализирали директно в централата за тия нередности.тойота би организирала първо мрежата от складове и сервизи преди да предприеме продажби на нови коли където и да било.
точно това си мисля по въпроса за оплакванията: на кое по високо ниво ще се оплачеш че чакаш за сервизи или резервна част ,че не ти се предоставя-автомобил заради неудобството,,като фирмата няма капацитет-породен от управленски решения свързани с икономий,инвестиций,политика и отношение към клиентите? wacko.gif
самото обвързане и задължение с фирма която ме размотава-според мен е недопустимо именно заради динамиката и зависимоста ни от автомобила.

пс. аз писах на японците,но на поща,щото майл за контакт- не намерих,,и никой не ми отговори...тъй че това с оплакванията.. :whistle:

Публикувано на: 21 Авг 2008 21:32
от slowtraveler
rudolf написа:
по проста груба моя сметка в момента имам 2-4 пъти аварий на година с сегашния ,която авария я отстранявам за 2-3 дни,,,,=12 дни в годината без кола в най лошия случей,,,,20 дни за ред в сервиз и 3-4 дни -работа=24 дни без кола,,,
не включвам загубеното време при застрахователи,лизингови отношения,обслужване в сервиз който може да не ти е най удобния откъм местоположение...

по презумция за дефектирането на всяка техника-за тези 1000 километра никой не е застрахован
За дефектирането - разбира се, че си прав, че е възможно - техниката си е техника.
Дори и в статистиката на експлоатация на механизми сигурно знаеш, че вероятността за дефект е доста по-голяма при началото на експлоатационния срок, отколкото след разработването на механизма.
Относно сроковете - може при вас да е така, но при мен във Варна нещата изглеждаха другояче - приемане веднага, срок на доставка на частите(диференциал) и монтаж - 7 дни.
Лошото бе, че колата не е гаранционна, и затова този път си платих ремонта.
Докато предходния сериозен ремонт (основен) изглеждаше още по-добре откъм параметри (правен в София): изчакване 14 дни, през които си карах колата 'с повишено внимание' и доливане на масло, приемане и ремонт за 1.5 дни(оставена сутринта на първия ден, взета след обяд на втория), като цена 0лв...

Общо взето за 2.5г това бяха проблемите (като считам, че бяха много за сравнително нов автомобил, който все още няма 95х.км.).
Та общо за 2.5г - 15 дни без автомобил.

Предходния ми сравнително нов автомобил (взех го на 14х.км от гадната немска марка Опел) за всичките 4г експлоатация влезе в сервиз само за 10дни и то защото го очука градушката във Варна и трябваше да се изправя/пребоядисва целия.
Служебната ни Опел Зафира за 6г - нито едно влизане в сервиз за извънпланов ремонт (ако не се смята едно изключване на аларма)...
Така-че въпреки всичко мисля, че си е нормално да можеш да разчиташ повече на нова кола, отколкото на такава над 120-150х.км...
:thumbsup:

Публикувано на: 21 Авг 2008 21:54
от rudolf
slowtraveler написа:...:
съгласен,,в такъв случей,,но колегите дет реват не им става по добре че в варна или в европа сроковете са нормални...

п.с. с 120сете хиляди малко ме притесни,,, от 8 години карам моята кола на 212000,,,щото я взех с скъсано жило и не го сменям за да не ме притеснява километража:)

Публикувано на: 21 Авг 2008 22:39
от desSs
rudolf написа:,, от 8 години карам моята кола на 212000,,,щото я взех с скъсано жило и не го сменям за да не ме притеснява километража:)
tooth.gif tooth.gif

Публикувано на: 21 Авг 2008 23:39
от slowtraveler
rudolf написа:....
п.с. с 120сете хиляди малко ме притесни,,, от 8 години карам моята кола на 212000,,,щото я взех с скъсано жило и не го сменям за да не ме притеснява километража:)
Ами върни го на 119х.км и притесненията ти ще отпаднат tongue.gif :cheers:
Не исках, да кажа, че кола над 120-150х.км няма да върви и ще се чупи на всяко кръстовище. Просто по мои наблюдения след тези километри започват да се обаждат дребни, и не толкова дребни дразнещи повреди от рода - лагерче, тампонче, амортисьор, окачване, гумички, ключенца по електрика, ауспух и т.н..

Публикувано на: 21 Авг 2008 23:46
от Uncle Dido
Когато станеш на 50г. и се събудиш една сутрин и нищо не те боли - значи си умрял!

Еми едни ще карат коли, други Фабии и така....

Публикувано на: 21 Авг 2008 23:53
от rudolf
slowtraveler написа:
rudolf написа:....
п.с. с 120сете хиляди малко ме притесни,,, от 8 години карам моята кола на 212000,,,щото я взех с скъсано жило и не го сменям за да не ме притеснява километража:)
Ами върни го на 119х.км и притесненията ти ще отпаднат tongue.gif :cheers:
Не исках, да кажа, че кола над 120-150х.км няма да върви и ще се чупи на всяко кръстовище. Просто по мои наблюдения след тези километри започват да се обаждат дребни, и не толкова дребни дразнещи повреди от рода - лагерче, тампонче, амортисьор, окачване, гумички, ключенца по електрика, ауспух и т.н..
това дет го каза-винаги ми е било дефектирало--проблема е дразнеш-докато свикнеш-после е просто кат ненужна еснафщина laugh.gif

Публикувано на: 22 Авг 2008 18:48
от Kiki
Fido Dido написа:

Еми едни ще карат коли, други Фабии и така....
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif :thumbsup:

Публикувано на: 22 Авг 2008 20:29
от slowtraveler
rudolf написа:
slowtraveler написа:
rudolf написа:.... дребни дразнещи повреди от рода - лагерче, тампонче, амортисьор, окачване, гумички, ключенца по електрика, ауспух и т.н..
това дет го каза-винаги ми е било дефектирало--проблема е дразнеш-докато свикнеш-после е просто кат ненужна еснафщина laugh.gif
Абе така е, докато някой път след навъртени над 1100км от сутринта (Варна-Пещера-Варна), изкаран пълен работен ден в любезни срещи с Пазарджишки митничари изведнъж около 23:00 часа в ришкия проход предно лагерче реши да надвика музиката.
Те тогава лагерчето те изкарва от нерви и ти държи доста дълго време biggrin.gif

Въпреки и че за това си има решение - не си оправяш гърнето на време, и си мислиш 'абе ще го оправя някой път - нали другото ми е добре'. Като в това време не чуваш свиренето на лагерите или тракане на клапани или бутален болт - блаженство biggrin.gif

Публикувано на: 22 Авг 2008 22:18
от rudolf
слоу:и това с лагерчето го имам dry.gif ...еее ако мен работата ми е свързана с извънградско,,,със сигурност щях да съм хвърлил 300 лева и да оправя всичките проблеми laugh.gif