НИКОГА ПОВЕЧЕ TOYOTA!

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
slowtraveler
Мнения: 6170
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 365 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Авг 2008 02:47

rudolf - имаш съвсем практичен поглед върху нещата :thumbsup: , но има разлика в гледната точка.
Аз искам да не се занимавам с поддръжка (имам впредвид извънпланови ремонти, а не ТО).
Искам (и ми се налага) сутрин или нощем като стана, колата да ми е в такова състояние, че да мога без никакво притеснение да мога да измина без спиране и без притеснение 1000км.
Предполагам, че всички сме тръгнали от коли втора ръка.
На времето имах достатъчно време да се занимавам с дребни и основни ремонти (първата ми кола бе Шкода 1000МБ и съм я разглобявал до последното болтче), но в сегашното динамично време и естество на работа просто не ми остава такава възможност, пък и пред блока нямам условия да се занимавам с тези работи.
С една дума - преминах към 'експлоататорите' на автомобили.
Затова вече не се впрягам и не съм маниак на марката - важното да ми е удобна, да е безпроблемна и да върви добре.
Необходимостта от гаранционни ремонти ми е ясна - всяка техника има процент брак, и не я смятам за голяма тежест, ако конкретния представител подходи правилно.
Ако има проблеми с комуникацията с представителя - винаги се намира по-горно ниво, които са по-наясно със ситуацията и могат да решат проблема оперативно.
Въпреки големия вой, който се надава от собственици на нови автомобили, не мисля, че качеството е спаднало. Просто като дадеш 30-40-50-150х.лв очакваш всичко да е перфектно, но в техниката никога няма идеален случай...
Затова собствениците са афектирани.
А иначе както е казал г-н Форд - най-добра е новата кола.
:occasion5:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 21 Авг 2008 07:55

че качеството е спаднало е повече от сигурно.но според колеги от един немски форум това се дължи предимно на производители на части и агрегати извън япония,най-вече от европа.целта е да е възможно най-евтино и оттам се ползват недотам качествени материали.това всъщност не е само проблем тойота,а засяга целия автомобилен бранш.
а това за 1000-та безпроблемни км,аз бих казал 100.000,очаквам го,защото си мисля че караме коли от една от най-реномираните марки що се отнася до надеждността.
smile.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 21 Авг 2008 08:40

jim_beam написа:че качеството е спаднало е повече от сигурно.но според колеги от един немски форум това се дължи предимно на производители на части и агрегати извън япония,най-вече от европа.целта е да е възможно най-евтино и оттам се ползват недотам качествени материали.това всъщност не е само проблем тойота,а засяга целия автомобилен бранш.
а това за 1000-та безпроблемни км,аз бих казал 100.000,очаквам го,защото си мисля че караме коли от една от най-реномираните марки що се отнася до надеждността.
smile.gif
Много точно мнение! :thumbsup: 100% съгласен!

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 21 Авг 2008 10:05

slowtraveler написа:rudolf - имаш съвсем практичен поглед върху нещата :thumbsup: , но има разлика в гледната точка.
Аз искам да не се занимавам с поддръжка (имам впредвид извънпланови ремонти, а не ТО).
Искам (и ми се налага) сутрин или нощем като стана, колата да ми е в такова състояние, че да мога без никакво притеснение да мога да измина без спиране и без притеснение 1000км.
Предполагам, че всички сме тръгнали от коли втора ръка.
На времето имах достатъчно време да се занимавам с дребни и основни ремонти (първата ми кола бе Шкода 1000МБ и съм я разглобявал до последното болтче), но в сегашното динамично време и естество на работа просто не ми остава такава възможност, пък и пред блока нямам условия да се занимавам с тези работи.
С една дума - преминах към 'експлоататорите' на автомобили.
Затова вече не се впрягам и не съм маниак на марката - важното да ми е удобна, да е безпроблемна и да върви добре.
Необходимостта от гаранционни ремонти ми е ясна - всяка техника има процент брак, и не я смятам за голяма тежест, ако конкретния представител подходи правилно.
Ако има проблеми с комуникацията с представителя - винаги се намира по-горно ниво, които са по-наясно със ситуацията и могат да решат проблема оперативно.
Въпреки големия вой, който се надава от собственици на нови автомобили, не мисля, че качеството е спаднало. Просто като дадеш 30-40-50-150х.лв очакваш всичко да е перфектно, но в техниката никога няма идеален случай...
Затова собствениците са афектирани.
А иначе както е казал г-н Форд - най-добра е новата кола.
:occasion5:
100% съгласен,,,,но когато трябва да чакаш поръчка на части или 20 дни за посещение на сервиза-по горното някак ми се обезмисля именно заради динамичното време и нуждата от автомобил.лично аз не очаквам техниката да е вечна-но очаквам ако съм закупил нов автомобил ,дните ми с аварирала кола на трубчета да са по малко от такива,с стар автомобил.....

по проста груба моя сметка в момента имам 2-4 пъти аварий на година с сегашния ,която авария я отстранявам за 2-3 дни,,,,=12 дни в годината без кола в най лошия случей,,,,20 дни за ред в сервиз и 3-4 дни -работа=24 дни без кола,,,
не включвам загубеното време при застрахователи,лизингови отношения,обслужване в сервиз който може да не ти е най удобния откъм местоположение...

по презумция за дефектирането на всяка техника-за тези 1000 километра никой не е застрахован

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 21 Авг 2008 10:24

@rudolf

напълно прав си,но този проблем с бавното обслужване на клиенти се дължи почти 100% на тия нещастници гърците.защото подобно нещо не съм чувал за нито една цивилизована страна в европа.балканска му работа.само че аз съм виждал и в други балкански страни как се работи,напр. словения.в сравнение с тях съм сигурен,че не само ние а и гърците са на първобитно ниво.ако имахме генерално представителство за бг тогава тия отношения биха се контролирали директно от япония,а така излиза че сме една северна гр. провинция и никoй не го е грижа.
абсолютно ненормално явление,учудвам се,че никoй или твърде малко хора с познания по англ. и подобни проблеми не са сигнализирали директно в централата за тия нередности.тойота би организирала първо мрежата от складове и сервизи преди да предприеме продажби на нови коли където и да било.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 21 Авг 2008 10:32

jim_beam написа:@rudolf

напълно прав си,но този проблем с бавното обслужване на клиенти се дължи почти 100% на тия нещастници гърците.защото подобно нещо не съм чувал за нито една цивилизована страна в европа.ако имахме генерално представителство за бг тогава тия отношения биха се контролирали директно от япония,а така излиза че сме една северна гр. провинция и никoй не го е грижа.
абсолютно ненормално явление,учудвам се,че никoй или твърде малко хора с познания по англ. и подобни проблеми не са сигнализирали директно в централата за тия нередности.тойота би организирала първо мрежата от складове и сервизи преди да предприеме продажби на нови коли където и да било.
точно това си мисля по въпроса за оплакванията: на кое по високо ниво ще се оплачеш че чакаш за сервизи или резервна част ,че не ти се предоставя-автомобил заради неудобството,,като фирмата няма капацитет-породен от управленски решения свързани с икономий,инвестиций,политика и отношение към клиентите? wacko.gif
самото обвързане и задължение с фирма която ме размотава-според мен е недопустимо именно заради динамиката и зависимоста ни от автомобила.

пс. аз писах на японците,но на поща,щото майл за контакт- не намерих,,и никой не ми отговори...тъй че това с оплакванията.. :whistle:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6170
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 365 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Авг 2008 21:32

rudolf написа:
по проста груба моя сметка в момента имам 2-4 пъти аварий на година с сегашния ,която авария я отстранявам за 2-3 дни,,,,=12 дни в годината без кола в най лошия случей,,,,20 дни за ред в сервиз и 3-4 дни -работа=24 дни без кола,,,
не включвам загубеното време при застрахователи,лизингови отношения,обслужване в сервиз който може да не ти е най удобния откъм местоположение...

по презумция за дефектирането на всяка техника-за тези 1000 километра никой не е застрахован
За дефектирането - разбира се, че си прав, че е възможно - техниката си е техника.
Дори и в статистиката на експлоатация на механизми сигурно знаеш, че вероятността за дефект е доста по-голяма при началото на експлоатационния срок, отколкото след разработването на механизма.
Относно сроковете - може при вас да е така, но при мен във Варна нещата изглеждаха другояче - приемане веднага, срок на доставка на частите(диференциал) и монтаж - 7 дни.
Лошото бе, че колата не е гаранционна, и затова този път си платих ремонта.
Докато предходния сериозен ремонт (основен) изглеждаше още по-добре откъм параметри (правен в София): изчакване 14 дни, през които си карах колата 'с повишено внимание' и доливане на масло, приемане и ремонт за 1.5 дни(оставена сутринта на първия ден, взета след обяд на втория), като цена 0лв...

Общо взето за 2.5г това бяха проблемите (като считам, че бяха много за сравнително нов автомобил, който все още няма 95х.км.).
Та общо за 2.5г - 15 дни без автомобил.

Предходния ми сравнително нов автомобил (взех го на 14х.км от гадната немска марка Опел) за всичките 4г експлоатация влезе в сервиз само за 10дни и то защото го очука градушката във Варна и трябваше да се изправя/пребоядисва целия.
Служебната ни Опел Зафира за 6г - нито едно влизане в сервиз за извънпланов ремонт (ако не се смята едно изключване на аларма)...
Така-че въпреки всичко мисля, че си е нормално да можеш да разчиташ повече на нова кола, отколкото на такава над 120-150х.км...
:thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 21 Авг 2008 21:54

slowtraveler написа:...:
съгласен,,в такъв случей,,но колегите дет реват не им става по добре че в варна или в европа сроковете са нормални...

п.с. с 120сете хиляди малко ме притесни,,, от 8 години карам моята кола на 212000,,,щото я взех с скъсано жило и не го сменям за да не ме притеснява километража:)

Аватар
desSs
Мнения: 3289
Регистриран на: 02 Окт 2007 23:11
Местоположение: Варна

Мнение от desSs » 21 Авг 2008 22:39

rudolf написа:,, от 8 години карам моята кола на 212000,,,щото я взех с скъсано жило и не го сменям за да не ме притеснява километража:)
tooth.gif tooth.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6170
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 365 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Авг 2008 23:39

rudolf написа:....
п.с. с 120сете хиляди малко ме притесни,,, от 8 години карам моята кола на 212000,,,щото я взех с скъсано жило и не го сменям за да не ме притеснява километража:)
Ами върни го на 119х.км и притесненията ти ще отпаднат tongue.gif :cheers:
Не исках, да кажа, че кола над 120-150х.км няма да върви и ще се чупи на всяко кръстовище. Просто по мои наблюдения след тези километри започват да се обаждат дребни, и не толкова дребни дразнещи повреди от рода - лагерче, тампонче, амортисьор, окачване, гумички, ключенца по електрика, ауспух и т.н..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 21 Авг 2008 23:46

Когато станеш на 50г. и се събудиш една сутрин и нищо не те боли - значи си умрял!

Еми едни ще карат коли, други Фабии и така....

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 21 Авг 2008 23:53

slowtraveler написа:
rudolf написа:....
п.с. с 120сете хиляди малко ме притесни,,, от 8 години карам моята кола на 212000,,,щото я взех с скъсано жило и не го сменям за да не ме притеснява километража:)
Ами върни го на 119х.км и притесненията ти ще отпаднат tongue.gif :cheers:
Не исках, да кажа, че кола над 120-150х.км няма да върви и ще се чупи на всяко кръстовище. Просто по мои наблюдения след тези километри започват да се обаждат дребни, и не толкова дребни дразнещи повреди от рода - лагерче, тампонче, амортисьор, окачване, гумички, ключенца по електрика, ауспух и т.н..
това дет го каза-винаги ми е било дефектирало--проблема е дразнеш-докато свикнеш-после е просто кат ненужна еснафщина laugh.gif

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 22 Авг 2008 18:48

Fido Dido написа:

Еми едни ще карат коли, други Фабии и така....
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif :thumbsup:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6170
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 365 пъти

Мнение от slowtraveler » 22 Авг 2008 20:29

rudolf написа:
slowtraveler написа:
rudolf написа:.... дребни дразнещи повреди от рода - лагерче, тампонче, амортисьор, окачване, гумички, ключенца по електрика, ауспух и т.н..
това дет го каза-винаги ми е било дефектирало--проблема е дразнеш-докато свикнеш-после е просто кат ненужна еснафщина laugh.gif
Абе така е, докато някой път след навъртени над 1100км от сутринта (Варна-Пещера-Варна), изкаран пълен работен ден в любезни срещи с Пазарджишки митничари изведнъж около 23:00 часа в ришкия проход предно лагерче реши да надвика музиката.
Те тогава лагерчето те изкарва от нерви и ти държи доста дълго време biggrin.gif

Въпреки и че за това си има решение - не си оправяш гърнето на време, и си мислиш 'абе ще го оправя някой път - нали другото ми е добре'. Като в това време не чуваш свиренето на лагерите или тракане на клапани или бутален болт - блаженство biggrin.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 22 Авг 2008 22:18

слоу:и това с лагерчето го имам dry.gif ...еее ако мен работата ми е свързана с извънградско,,,със сигурност щях да съм хвърлил 300 лева и да оправя всичките проблеми laugh.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 5 госта