Страница 3 от 4
Публикувано на: 31 Юли 2008 22:52
от diver
slowtraveler написа:rudolf, убедил съм се, че когато колата навърти над 100-120х.км, започват непредвидените ремонти......
аха...само дет сега с новите коли е точно обратното...проблемите затихват след 100000км, щото преди това голяма част от новопроизведените еднодневки не излизат от сервизите.....
Публикувано на: 31 Юли 2008 23:56
от slowtraveler
diver написа:slowtraveler написа:rudolf, убедил съм се, че когато колата навърти над 100-120х.км, започват непредвидените ремонти......
аха...само дет сега с новите коли е точно обратното...проблемите затихват след 100000км, щото преди това голяма част от новопроизведените еднодневки не излизат от сервизите.....
Успокои ме
Аз си мислих, че Авенсиса е бил изключение. Предишните ми коли бяха Опел Астра Ф(класик) 99г и Опел Астра G 99г и до 110х.км нямаха сериозни проблеми, които да налагат сериозен ремонт, но се усещаше, че проблемите наближават....
Докато при Авенсиса проблемите идваха без предупреждение, а иначе усещането за колата си бе ОК...
Публикувано на: 01 Авг 2008 19:41
от Kiki
Fido Dido написа:[
.
Е, освен ако китайците за това десетилетие не превземат света...Нищо чудно към 2013г. да караме нови Брилианси...

Защо пък не? Нали и те са с дръпнати очи? Ако се учат от братята си Японци ще станат стабилни производители, а като се има предвид на какви цени работят, защо и ние да не караме нови автомобили през 2-3години?
Публикувано на: 02 Авг 2008 00:54
от slowtraveler
Засега китайците са много далеч от нормалното качество...
Само виж за какво става въпрос при краш тестовете - икономията не води до добри резултати...
Според мен рано или късно икономиката им ще се изстуди, когато решат да конкурират като качество а не като цени и количество, останалия свят...
Публикувано на: 08 Окт 2008 22:49
от Japanese_fever
jingo написа: Ех Българио, къде са ти заводите............?
Kude bate, privatizirani?!?
Zavod(kakto mu kazvat tuk "plant") za koli si e seriozna rabota, dali sme dale4e ot vremeto, kogato i nie 6te otvorim filial na svetovna firma?

Публикувано на: 08 Окт 2008 23:06
от Japanese_fever
slowtraveler написа: когато колата навърти над 100-120х.км, започват непредвидените ремонти...
Ot reshava6to zna4enie e po kakvi puti6ta e karana kolata i kak e obslujvana! Godinite su6to sa vajni!
Primerno kola na nad 10 g. vuzrast moje da e 6 v tehn. otnoshenie, no sus sigurnost pove4eto tamponi sa i zaminali, moje i amortisiori su6to.
Moq Civic e na 140K mili(224K km) nepredvideni remonti ne sum pravil.
E moqta kola e ot starata generaciq qponki '94-ta, ta ka4estvoto moje i da e po-dobro ot na novite.
Vsu6tnost kakvo zna4i nepredviden remont?
Публикувано на: 09 Окт 2008 14:47
от slowtraveler
Не вярвам да не си правил непредвидени ремонти за 224х.км....
Или вероятно под ' непредвидени' имаме впредвид различни неща biggrin.gif (пък то и след 200х.км винаги можеш да преположиш и предвидиш, че ще се прави ремонт)
Аз имах впредвид, че докато до 100-120х.км само минаваш ТО и наливаш бензин, то след тези километри започват да излизат допълнителни неща (дискове, тампони, уплътнения, семеринги, амортисьори, катализатори, ламбда сонди, ръжда по ауспух и т.н.). Не че не са поправими нещата - в техниката няма непоправими неща, но това е свързано с $, време и известна несигурност, защото появата на някой внезапен проблем може да възпрепятства или забави някое твое пътуване

Публикувано на: 09 Окт 2008 14:54
от Kiki
slowtraveler написа:Не вярвам да не си правил непредвидени ремонти за 224х.км....
Или вероятно под ' непредвидени' имаме впредвид различни неща biggrin.gif (пък то и след 200х.км винаги можеш да преположиш и предвидиш, че ще се прави ремонт)
Аз имах впредвид, че докато до 100-120х.км само минаваш ТО и наливаш бензин, то след тези километри започват да излизат допълнителни неща (дискове, тампони, уплътнения, семеринги, амортисьори, катализатори, ламбда сонди, ръжда по ауспух и т.н.). Не че не са поправими нещата - в техниката няма непоправими неща, но това е свързано с $, време и известна несигурност, защото появата на някой внезапен проблем може да възпрепятства или забави някое твое пътуване

Според мен всички които що годе са наясно с техниката, която карат-автомобилите имам впредвид, би трябвало да да знаят, че с изминаването на дадени километри идват неизбижните ремонти, които всеки производител препоръчва. Според мен може да си говори за проблемни ремонти само тогава, когато се правят извън предвидените по график. Надали всички знаят например, че на 100 000км. тръбва да се сменят задължително четките на алтернатора, за да нямате проблем на пътя. Някой от нас да го прави? А после, като закъсаме на пътя, запоцваме да ругаем производителя. А то не е само това.
Публикувано на: 09 Окт 2008 15:20
от slowtraveler
Кики, никъде не съм виждал подобен списък с препоръчани от производителя срокове за подмяна на дадена част....
Би ли ме просветил по въпроса...
Например на колко х.км трябва да се сменят такива често създаващи проблеми части като: сегменти, семеринга колянов вал, съединител, амортисьори, гумички на клапани, тампони по ходова част, ауспух (щото на колегата оня ден тръбата от фланеца пред средното гърне се откъснала до Слънчев бряг и веднага на входа на Бургас КАТ го спрели - сигурно са го чули още от Сарафово)???

Публикувано на: 09 Окт 2008 15:38
от Kiki
slowtraveler написа:Кики, никъде не съм виждал подобен списък с препоръчани от производителя срокове за подмяна на дадена част....
Би ли ме просветил по въпроса...
Например на колко х.км трябва да се сменят такива често създаващи проблеми части като: сегменти, семеринга колянов вал, съединител, амортисьори, гумички на клапани, тампони по ходова част, ауспух (щото на колегата оня ден тръбата от фланеца пред средното гърне се откъснала до Слънчев бряг и веднага на входа на Бургас КАТ го спрели - сигурно са го чули още от Сарафово)???

Чакай, сега! Не става въпрос за капитални ремонти. Никой производител, макар и да си знае ресурса но всеки произведен от него агрегат не дава подобни данни. Колкото и да е чудно, на Авенсиса препоръчват амортесьрите да се сменят приблизително на 80 000 км, въпреки, че мойте са на 145 000 и са си добри! Скоро бях на шок тестер. А колкото до смяната на всички препоръчвани за смяна части според пробега, се поинтересувах от приемчиците в ТМ Ауто.

Публикувано на: 09 Окт 2008 15:56
от slowtraveler
Не смятам, че това, че не си сменил амортисьорите на 80х.км или четките на алтернатора означава, че не си поддържаш автомобила...
Просто защото автомобила не е совалка или кораб, има други технически параметри които се следят.
Обаче общото износване никой не може да го спре и от там са непредвидените ремонти.
При корабите например е така: дори и да работи добре, на определен срок двигателя или устройството се разглобява и се прави пълна диагностика.
Някои корабособственици (например на контейнеровозите) направо казват - след еди-колко си часа разглобяваш например дадена помпа и сменяш лагери, крилчатката и семерингите независимо от състоянието им....
Което не вярвам да има някой луд да го прави за автомобил (освен F1 разбира се)...
П.С. съмнява ме приемчиците да имат разпореждане/информация от Тойота за смяна на детайли след 100х.км просто защото колата вече не е гаранционна и се ремонтира по дефектация...
Пък и доколко е достоверна информацията от тях е под въпрос. Защо например в голяма част от останалия свят автомобилите са с по-голям междусервизен период отколкото в България?
Публикувано на: 09 Окт 2008 16:28
от Kiki
slowtraveler написа:Не смятам, че това, че не си сменил амортисьорите на 80х.км или четките на алтернатора означава, че не си поддържаш автомобила...
Просто защото автомобила не е совалка или кораб, има други технически параметри които се следят.
Обаче общото износване никой не може да го спре и от там са непредвидените ремонти.
При корабите например е така: дори и да работи добре, на определен срок двигателя или устройството се разглобява и се прави пълна диагностика.
Някои корабособственици (например на контейнеровозите) направо казват - след еди-колко си часа разглобяваш например дадена помпа и сменяш лагери, крилчатката и семерингите независимо от състоянието им....
Което не вярвам да има някой луд да го прави за автомобил (освен F1 разбира се)...
П.С. съмнява ме приемчиците да имат разпореждане/информация от Тойота за смяна на детайли след 100х.км просто защото колата вече не е гаранционна и се ремонтира по дефектация...
Пък и доколко е достоверна информацията от тях е под въпрос. Защо например в голяма част от останалия свят автомобилите са с по-голям междусервизен период отколкото в България?
Ами специално за лагерине на автомобила /без тези на коляновият вал/ има лимит, който се дава от производителя им.
Публикувано на: 09 Окт 2008 16:44
от slowtraveler
Kiki написа:Ами специално за лагериТе на автомобила /без тези на коляновият вал/ има лимит, който се дава от производителя им.
Колега, досега не съм срещал такъв параметър на производител на лагер.
Както и не съм срещал някой колега, който да са му казали или сам да е проявил инициатива да смени лагер (въобще да не говорим да смени всички лагери на този възел), които е в добро състояние, но 'би трябвало да се смени на дадени х.км или часа'....
Спора май стана много абстрактен, затова...

Публикувано на: 09 Окт 2008 17:08
от jingo
slowtraveler написа:rudolf, убедил съм се, че когато колата навърти над 100-120х.км, започват непредвидените ремонти...
Но има нещо друго - те все пак правят нещо и рано или късно ще се научат да работят както трябва, докато ние си философстваме кой е по-добър майстор

Много вярно ,за съжаление само за Българина е валидно ! Как пък тъй едно нещо не успяхме да направиме както си му е реда !

Публикувано на: 09 Окт 2008 17:14
от antoanto
Съгласен съм с всеобщото мнение, че като цяло качеството на новите автомобили бавно но сигурно започва да спада. Притеснява ме факта, че европейците с това евро подкопаха качеството на японските автомобили, не знам дали е умишлено изравнявайки (поне опита е налице) ги с качеството на европейските марки. Като гледам каква е тенденцията при климатиците, където на пазара останаха няколко японски марки ако не се лъжа 2-3 зглобени за европейския пазар в япония. Разликата е очевидна качество на висока цена. Няма да коментирам за копове и т.н. показатели които си мислим, че са високи само на най слабите климатици, което не е така за климите правени за японския пазар. Та струва ми се, че след време ще си купуваме японските зглобки на по високи цени от европейските(образно казано), ако въобще се предлагат за европа biggrin.gif .