Страница 3 от 3

Yaris Cross HSD MXPJ15 - Годишно обслужване "ТИП В"

Публикувано на: 30 Окт 2025 08:05
от gena_bs
Тия съвсем са се побъркали - 0W8! Цената пък не я коментирам изобщо. mad.gif
0W8 не мога да си го представя каква му е течливостта.
Може би гъстотата е като на финото машинно масло за шевни машини или механика на часовници?
Скоро ще измислят спецификация за маслата с отрицателни числа!

Yaris Cross HSD MXPJ15 - Годишно обслужване "ТИП В"

Публикувано на: 30 Окт 2025 08:14
от FearSoft
Грубо казано, при мен тип А е около 260 лв., а тип В - 550 лв. Тази година беше второто. В сервиза ме попитаха искам ли да сменям спирачна течност, защото колата още нямала 30 хк и аз отказах, остана за следващото обслужване. Въздушен, климатик и хибриден филтър също не ми ги сменят, защото сам си ги сменям. И дилърът няма нищо против това. Така че, който иска - намира решение. И при мен тип В излезе на цената на А. Без да се лиша от гаранция и без да правя компромиси с обслужването. Не мога да чакам смяна на въздушен филтър на 30 хк! А на климатика го сменям поне 2 пъти годишно.

Yaris Cross HSD MXPJ15 - Годишно обслужване "ТИП В"

Публикувано на: 30 Окт 2025 08:26
от slowtraveler
Офтопик
► Виж съдържание

Yaris Cross HSD MXPJ15 - Годишно обслужване "ТИП В"

Публикувано на: 30 Окт 2025 08:32
от Тинк
xtratime написа: 30 Окт 2025 06:52 На последното обслужване са сменили маслото с 0-W8, което е 83,59лв. за литър(без ДДС).
Тука гледам го продават под 40 лв литъра СЪС ДДС! :whistle:
На мен също 0W-8 ми се вижда излишно тънко, но пък затова дебело за джоба. mad.gif

Yaris Cross HSD MXPJ15 - Годишно обслужване "ТИП В"

Публикувано на: 30 Окт 2025 10:01
от BOz
Stella_Cross написа: 29 Окт 2025 21:52 при мен се различават само по един филтър (въздушен), по спирачната течност и едни 320 лв отгоре.
Е, добре си. При мен това нещо (един филтър и спирачна течност) ми струваше точно 645 лв. tooth.gif
FearSoft написа: 30 Окт 2025 08:14 В сервиза ме попитаха искам ли да сменям спирачна течност
Ти си изключение от правилото. Не трябва да те питат, а да ти сменят нещата, каквото са указани. Не, че искам да ги защитавам, ама аз не бих допуснал консуматив да не бъде сменен, ако аз ти давам гаранция на стоката. Все пак аз имам интерес стоката да се поддържа в максимално добро състояние. И не би ме интересувало твоето мнение.

Yaris Cross HSD MXPJ15 - Годишно обслужване "ТИП В"

Публикувано на: 30 Окт 2025 12:58
от Hursa
Stella_Cross написа: 28 Окт 2025 18:53 Здравейте,
Бях на обслужване тип B (на втората година след закупуване на автомобила) в Тойота. Колата ми изкара час и половина в сервиза, като я гледах през цялото време. По нея работи 1 човек.
Здравейте! smile.gif
Благодаря за споделеното!
Действително е работил един човек и времето е приблизително час и половина?

Yaris Cross HSD MXPJ15 - Годишно обслужване "ТИП В"

Публикувано на: 30 Окт 2025 13:05
от FearSoft
BOz написа: 30 Окт 2025 10:01 Ти си изключение от правилото
Може, но чак пък толкова специален да съм... tooth.gif По-скоро хората там са по-разбиращи и отзивчиви, а не се ръководят от правилото "сменяй, защото така пише". А дали има нужда... То по норматив трябва да сменям масло на 15к, ама познайте дали не го правя на 8 cool.gif
► Виж съдържание

Yaris Cross HSD MXPJ15 - Годишно обслужване "ТИП В"

Публикувано на: 30 Окт 2025 13:42
от centil
За TO Б в северна Германия за Yaris (но не Cross) със същата хибридна система през септември 2025, платих 655,64€.
Сменени/таксувани са:
- 3,6л 0W8 0888084114: 43€/л
- 1л Genuine Toyota Brake Fluid DOT 5.1 0882380007: 23,44€/л
- маслен филтър 90915YZZM3: 22,26€
- уплътнител пробка (гарнитура) 9008043037: 3,36€
- филтър климатик 87139YZZ33: 25,81€
- въздушен филтър 17801К0030: 42,55€
- филтър хибр. батерия G92DHK0010: 13,69€
- труд 2,3часа: 160,65€/ч или 369,50€; с включени проверка хибр. батерия със сертификат Hybrid Service Check и смяна на гореописаните материали.

2,7 часа в България струват 131,15€ без ДДС,
1 час в Германия струва 135€ без ДДС.

Yaris Cross HSD MXPJ15 - Годишно обслужване "ТИП В"

Публикувано на: 30 Окт 2025 15:51
от BOz
FearSoft написа: 30 Окт 2025 13:05 То по норматив трябва да сменям масло на 15к, ама познайте дали не го правя на 8
Така е. Ама алтернаивния въпрос би звучал - маслото ти е на 15к, ама какво ще кажеш да ти го сменим на 25к. И тогава пак ще са отзивчиви и пак ще са ти спестили пари. tooth.gif

Yaris Cross HSD MXPJ15 - Годишно обслужване "ТИП В"

Публикувано на: 30 Окт 2025 16:52
от ivo_67
Тинк написа: 29 Окт 2025 14:23
Офтопик
Как пък за 100+ години не измислиха нещо с тия спирачни течности?
Например някоя синтетично масло, което не е хигроскопично и не иска смяна на всеки 2-3 години.
Или да направят спирачния контур затворена система, който няма откъде да смукне вода. :whistle:
Отговорът се крие в детайлите. На велосипедите с хидравлични спирачки се използват 2 вида спирачни течности- ДОТ като на автомобилите и минерално (жълто на цвят) масло. Като на един вид спирачни калипери може да се зарежда само ДОТ или само минерално масло, според конструктивните особености. Тези с ДОТ спирачна течност се сменя както и при автомобилите, защото е силно хигроскопична, поглъща влага от въздуха и температурата на кипене при интензивно спиране намалява значително. Това може да доведе до инциденти, кипналата течност е газ, а газовете както знаем се свиват, за разлика от течностите. Другият тип калипери с минерално масло се слагат от производители като Shimano например и не поглъщат влагата от въздуха. Но каквото и минерално масло да се сипе в зимните студове става с течливост на пчелен мед, което не е фатално когато се отнася до велосипеди. За разлика от автомобилните накладки, велосипедните имат много по- голям фрикционен коефициент, особено тези със синтерованите накладки, което на практика освобождава голямо количество топлина. Количеството на маслото в калипера на велосипедните спирачки е значително по- малко от тези в автомобилите. Това е напълно достатъчно да намали вискозитета и да няма инциденти.
ПП: Забравих да допълня, минералното масло също се сменя, но на значително повече пробег (години), защото се влошават характеристиките от силната топлина, която се отделя при спиране. Познава се по обезцветяване на първоначалния жълт цвят.
Добра идея е да се изобретят спирачни апарати и уплътнения за автомобили, които да се зареждат с моторно масло 0W8 :) например. Но си мисля, че може да има конспирация между производителите, сервизите и клиентите. Сервизите и производителите на спирачни течности си докарват допълнителен доход с тези чести смени. Етиленгликолът (основна съставка) е евтин за производство, а се предлага на доста висока цена.

Yaris Cross HSD MXPJ15 - Годишно обслужване "ТИП В"

Публикувано на: 30 Окт 2025 17:46
от FearSoft
► Виж съдържание

Yaris Cross HSD MXPJ15 - Годишно обслужване "ТИП В"

Публикувано на: 30 Окт 2025 21:41
от slowtraveler
Няма значение колко часа реално е работено. Сервизите работят по точни разписания - смяна на Х отнема Z време и това се калкулира от счетоводната програма...
Цената на час се променя 'с инфлацията', а времето си е константа :thumbsup: Мисля на времето и в Аутодата ги имаше времената...
► Виж съдържание