0W8 не мога да си го представя каква му е течливостта.
Може би гъстотата е като на финото машинно масло за шевни машини или механика на часовници?
Скоро ще измислят спецификация за маслата с отрицателни числа!

Тука гледам го продават под 40 лв литъра СЪС ДДС!
Е, добре си. При мен това нещо (един филтър и спирачна течност) ми струваше точно 645 лв.Stella_Cross написа: ↑29 Окт 2025 21:52 при мен се различават само по един филтър (въздушен), по спирачната течност и едни 320 лв отгоре.
Ти си изключение от правилото. Не трябва да те питат, а да ти сменят нещата, каквото са указани. Не, че искам да ги защитавам, ама аз не бих допуснал консуматив да не бъде сменен, ако аз ти давам гаранция на стоката. Все пак аз имам интерес стоката да се поддържа в максимално добро състояние. И не би ме интересувало твоето мнение.



Здравейте!Stella_Cross написа: ↑28 Окт 2025 18:53 Здравейте,
Бях на обслужване тип B (на втората година след закупуване на автомобила) в Тойота. Колата ми изкара час и половина в сервиза, като я гледах през цялото време. По нея работи 1 човек.
Може, но чак пък толкова специален да съм...

Така е. Ама алтернаивния въпрос би звучал - маслото ти е на 15к, ама какво ще кажеш да ти го сменим на 25к. И тогава пак ще са отзивчиви и пак ще са ти спестили пари.



Отговорът се крие в детайлите. На велосипедите с хидравлични спирачки се използват 2 вида спирачни течности- ДОТ като на автомобилите и минерално (жълто на цвят) масло. Като на един вид спирачни калипери може да се зарежда само ДОТ или само минерално масло, според конструктивните особености. Тези с ДОТ спирачна течност се сменя както и при автомобилите, защото е силно хигроскопична, поглъща влага от въздуха и температурата на кипене при интензивно спиране намалява значително. Това може да доведе до инциденти, кипналата течност е газ, а газовете както знаем се свиват, за разлика от течностите. Другият тип калипери с минерално масло се слагат от производители като Shimano например и не поглъщат влагата от въздуха. Но каквото и минерално масло да се сипе в зимните студове става с течливост на пчелен мед, което не е фатално когато се отнася до велосипеди. За разлика от автомобилните накладки, велосипедните имат много по- голям фрикционен коефициент, особено тези със синтерованите накладки, което на практика освобождава голямо количество топлина. Количеството на маслото в калипера на велосипедните спирачки е значително по- малко от тези в автомобилите. Това е напълно достатъчно да намали вискозитета и да няма инциденти.

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 4 госта