Страница 3 от 3
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Публикувано на: 10 Мар 2025 21:38
от slowtraveler
zorbata написа: ↑10 Мар 2025 21:28
в САЩ бензинът има по-ниско октаново число.
A в реалност бензините са практически идентични, като разликата в октановото число е заради различният метод за измерване

Но в случая намесих разликата в компресията предимно заради разликата във формирането на горивната смес при директно впръскване.
Което може да направи доста трудно или невъзможно коректната работа при използване на подготвена предварително горивна смес, вместо директното впръскване

2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Публикувано на: 10 Мар 2025 22:28
от gena_bs
Така е колега, но в САЩ бензинът има по-ниско октаново число.
Колега,
Отвори ли линка, който постнах?
Там е написано съвсем друго! Даже има и допълнителна информация.
Само цифрите в означенията са различни, което съответства на методиката на определяне на октановото число!
И в Щатите, доколкото знам, търговските наименования са
Regular (87), Premium (89-90) и Super [Supreme or Premium Plus] (91-94).
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Публикувано на: 10 Мар 2025 22:31
от zorbata
slowtraveler написа: ↑10 Мар 2025 21:38
A в реалност бензините са практически идентични,
Ми не сте прав относно бензина - не напразно дадох пример с дв. на Мазда.
Но както казах не сме по темата.
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Публикувано на: 10 Мар 2025 23:27
от gena_bs
Ето ти информация от Mazda USA:
https://www.mazdausa.com/static/manuals ... l#:~:text=(e%2DSKYACTIV%20G%20(HIGH%20POWER))&text=Regular%20unleaded%20fuel%20with%20an,engine%20output%2C%20and%20engine%20knocking.
Regular unleaded fuel with an octane rating from 87 to 90 (91 to 95 RON) can be used,
but this will reduce performance slightly, such as reduced engine output, and engine knocking.
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Публикувано на: 11 Мар 2025 10:50
от Hursa
► Виж съдържание
Условията при които се появяват детонации зависят от компресията, а така и от "степента на сгъстяване". Но далеч не само от това. Например, зависят силно от формата на горивната камера, която рядко може да се конфигурира много добре, поради ред конструктивни причини. Затова различните двигатели, предназначени за една и съща детонационна способност на горивото могат да имат различна "степен на сгъстяване". Както се вижда и от примера даден по-горе - двигателя може да работи и с горива с по-ниска детонационна способност. Но това влошава ефективността. В случая (до колкото знам) намаляват предварението на подаване на искрата. Така се ограничава силното нарастване на налягането при изгарянето и съответно появата на детонационно изгаряне на част от сместа. Но това става за сметка на това, че изгарянето завършва по-късно. (Оптимално се смята изгарянето да завърши на около 12 градуса (ъглови) след "горна мъртва точка".) И поради това се намалява мощността (както и максималните температури и налягания). (Разбира се, до детонации се стига най-вече при определени режими.) Но по този начин може да се използва само гориво с не много по-ниско октаново число. Ако се използва гориво с още по-ниска детонационна способност се налага прилагане и на други мерки - като например значително обедняване на сместа, но това влошава значително мощността, степента на изгаряне и най-вече влошава работата на катализатора и се смята за недопустима продължителна работа на двигателя при такива условия.
slowtraveler написа: ↑10 Мар 2025 21:03
Октана също оказва влияние при конструирането на ДВГ, но максималната степен над определена стойност е възможна само при директно впръскване поради обяснените по-горе причини...
В случая - от една страна тази степен не е достигната.

Сравнете например двигателите 1AZ-FSE и двигателя 2ZR-FAE. За авенсис - с еднаква степен на сгъстяване, еднаква мощност. Но втория с индиректно впръскване и с по-малка кубатура. От друга страна - вероятно ще се монтира "газов инжекцион" с индиректно впръскване на изпарен пропан-бутан, а газта, освен че е с по-висока детонационна способност, при впръскването ще ограничи постъпването на въздух в цилиндрите.

И докато впръскването на бензин директно в цилиндрите оказва сравнително слабо влияние на масата на сместа в цилиндъра, то впръскването на газ ще снижи значително масата на горивната смес - просто изпарения пропан-бутан заема значително по-голям обем, по сравнение с бензиновите пари, въпреки че стехеометричната смес е с относително по-малко съдържание на гориво. Поради това - налягането в края на такта на сгъстяване ще е по-ниско.
До детонации в такъв случаи едва ли ще се стигне, но как ще бъде настроен двигателя, ако действително работи на бензин така, както е описано.
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Публикувано на: 11 Мар 2025 20:42
от gena_bs
Колеги,
Кой е кодът на двг бензин 2l, който се монтира в последните (2024-25) Auris Hybrid?
Искам да видя какви са характеристиките му.
Един комшия се оплакал, че много горял междуградско, като не минавал на батерия.
Сигурно е очаквал чудеса някакви от разхода на км пробег.
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Публикувано на: 11 Мар 2025 20:47
от WoLF
Много бързо го кара

2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Публикувано на: 11 Мар 2025 20:52
от biro
WoLF написа: ↑11 Мар 2025 20:47
който се монтира в последните (2024-25) Auris Hybrid?
Няма аурис от тия години.
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Публикувано на: 11 Мар 2025 21:18
от gena_bs
Явно нещо не са се разбрали с препредаващия информацията.
Има ли Corolla Hybrid с 2л двг или са само с 1.8?
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Публикувано на: 11 Мар 2025 21:18
от WoLF
Офтопик
Отиде и тая тема...
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Публикувано на: 11 Мар 2025 21:28
от gena_bs
Sorry - намерих го!
Компресия 14:1 !!!!
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Публикувано на: 11 Мар 2025 22:03
от Hursa
Тя темата "си тръгна" отдавна. От както се загуби питащия.
1.8 двг-то - 2ZR-FXE, "степен на сгъстяване" - 13:1. 2.0 - M20A-FXS, "степен на сгъстяване" - 14:1. Но в случая и за двата е по-коректно да се пише "степен на разширение".

Като първия с "многоточково индиректно впръскване", втория "директно впръскване и многоточково колекторно впръскване" - любопитно е кога впръсква "директно" при по-късното затваряне на "смукателни" клапани.