Avensis T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
- mapamop
- Мнения: 5211
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 588 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Мнение от mapamop » 15 Окт 2024 18:11
Пробег: Между 250 000 и 400 000. Няма такива двигатели на пазара в последните 20 години да са изкарали без проблеми над 350 000.
Под "без проблеми" имам предвид без течове на масло, повишен разход на гориво, износени периферии и датчици и т.н.
Колкото и да се ибразоваш, просто ще преминеш границата от 200К със изряден мотор, и ще стигнеш до 350К примерно. И дотам. Материалите те лимитират.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Мнение от Ивайло Димов » 15 Окт 2024 18:25

Ключовата дума е обслужване ,редовно и навременно .
Моя мастер дето човърка Дачиите на половината бакшиши има коли дето са на 500-600 хил без драми .
Ивайло Димов
- mapamop
- Мнения: 5211
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 588 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Мнение от mapamop » 15 Окт 2024 19:32
Ами не мисля че съм чел диагонално. Разпъната верига на моята на 350 000 си е проблем за мен, които няма да ме докара без драми до 500 000. 7A-FE отдавна го няма и блока вече не е чугунен, а е алуминиев и кух.
Не помня каква беше Шкодата на дограмаджията която беше от сорта на бензин, 2.0, 2010 година, със разход от 3 литра масло на 350 километра. Поръчаха му нов палетен мотор от Шкода със гаранция от ... 100 000 километра.
Сина на съседа по гараж, си купи Ауди А4 1.9 или 2.0 TDI, 2006 г. - оказа се че някакъв чоп на маслената помпа е пластмасов и се чупи. И мотора му отиде в кофата че затегна на "Хемус". По спомен май беше на около 300 000 реален пробег, да не беше и по-малко, че го бяха проверявали за пробега.
Търсиш за ecoboost на Форд и получаваш резултат от рода на "Съвременните версии на Ecoboost двигателите са със повишена надеждност, като някои бройки могат да стигнат до 300 000 пробег, преди да се повредят непоправимо".
D4D на Тойота трудно дотиква с едни дюзи до 400 000, да не кажа 350 000. На такива километри мотора вече си има и лек разход на масло, повишен разход на гориво и картерно налягане и т.н. - не е съвсем да е тотално изряден мотора.
Преди време гледахме с приятел да купува една Пражола 308 1.6 HDI (2012-2014) - отказахме се че беше пълен лога с грешки за дюзи, EDU модул и мотора си лееше обилно масло навсякъде, и гърнетата отзад предполагаха маслояд. И нямаше прагове и преден капак...
В Словения с моя познат, който удари рамо за ръждавелката гледахме същото такова 2016 и предния капак си беше на паяжина по предния ръб. И праговете си бяха за смяна...
Виждал съм и неуДачии в Русе, таксита от първите Логани и да ти кажа не ми звучат и миришат добре на празен ход.
Да, не са "спрели", могат и много да се движат и така, но това не е напълно изряден двигател. Това си е вече амортизиран двигател. Датчици, дюзи, и клапанчета се сменят, но за сегменти, бутала и шлайф на гарнитурата си се иска сериозен кеш, за го върнеш пак в пътя и да е почти като нов.
"Деведесетарските мотори" и леко пипнатите им версии до около 2001-2003 са изключение от горните писаници. Те като цяло не боледуват (много), но са последните с предпоставки за милионници. Всичко след тях не е направено да го караш вечно и да не създава сериозни драми. Вече не се ползват такива материали и този начин на изработка.
Нека не отплесваме темата настрани и да приключим с общите приказки - колегата си чака развръската за тресенето в оборотите.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Мнение от Ивайло Димов » 15 Окт 2024 19:40
Ивайло Димов
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Мнение от memorex » 15 Окт 2024 21:08
Като всъщност бих заел дебитомер за проба ,ако има от кого .
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
memorex
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Мнение от ufer » 16 Окт 2024 08:51
Адаш, онзи ден гледах едно Мазерати V6 - сърдечно-съдовият хирург няма шанс, трябва неврохирург, при това мозъчен, като Проф. Габровски...

ufer
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 18 Окт 2014 23:18
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 7 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Мнение от dreamerxs » 17 Окт 2024 16:27
Всички елементи са в работно състояние, изправни и в работните си норми за годините си.
Не може да се заключи категорично къде е проблема.
Това което е отчетено при визуалния оглед е напукан маркуч на изхода на турбото в посока интеркулера (17341-26080) и смяната е препоръчитена.
От елекрониката, малко по-висока стойност на тока на регулатора на налягането на комън рейла SCV (04226-26020). Но пък работата на комън рейла, в различни режими на натоварване, е в норма и към момента не препоръчват смяна.
Тъй като маркуча към турбото е доста скъп, някой може ли да потвърди вътрешния размер на този маркуч 17341-26080?
На едно място успях да открия: Ri 52 INNER>VMQ<OUTER>ACM<070228
Значи ли това, че вътрешния му диаметър е 52 mm?
dreamerxs
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Мнение от Ивайло Димов » 17 Окт 2024 16:41
https://yoshiparts.com/parts/toyota-173 ... t4lwEqKZ2T
https://www.emag.bg/markuch-za-vyzduh-n ... DV9C0SYBM/
Ивайло Димов
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Мнение от Ивайло Димов » 17 Окт 2024 16:44
Ивайло Димов
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Мнение от memorex » 17 Окт 2024 21:17
Силиконови заместители се продават и на по-добра цена ,но се монтират изключително трудно без разглобяване на гореспоменатите части.
Ако е напукан маркуча,което е напълно възможно за тези години и изпуска,то в коша около него ще има забележимо замърсяване от омасляваме смесено с прахоляк и т.н.
Силиконовите са според мен по-издръжливи и по-евтини ,но бих купил ОЕМ като си спомня каква мъка е смяната .Най често се пука и къса на скобите където е стегнат така че и да се пробва с облепяме ,пак трябва сваляне.Лично мнение.
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
memorex
VladimirK
-
- Мнения: 312
- Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
- Местоположение: Асеновград
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Мнение от geniya » 18 Окт 2024 13:20
geniya
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 18 Окт 2014 23:18
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 7 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Мнение от dreamerxs » 18 Окт 2024 15:33
15 cm дължина е за застраховка, за да срежете точния рамер по време на ремонта - оригинала е по-къс.
Смяната отнема около час заедно с помотването и гледането на схеми...
Развиваш основата на горивния филтър за да си направиш малко повече място. След като развиеш двете скоби на маркуча, разбираш че няма как да го свалиш без да откачиш металната тръба след него.
Реално 1/3 от маркуча влиза в турбото, а другата 1/3 влиза в металната тръба. Остава по-малко от 4-5 сантиметра между двата елемента - мисията невъзможна.
Както и да е смених го.
Остава единствена забележка след диагностиката: SCV със стойност 1191,1 mA.
Някой може ли да подскаже в какъв диапазон трябва да са работните стойности на SCV клапана?
dreamerxs
- mapamop
- Мнения: 5211
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 588 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Мнение от mapamop » 18 Окт 2024 16:42
За 2AD-FTV, понеже в сервизното което имам няма за 1AD-FTV, но и за 177 к.с. са мисля същите, вероятно и тук няма да са генерално различни.
- Прикачени файлове
-
- datalist.zip
- (5.23 KiB) Свалено 53 пъти
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Мнение от memorex » 18 Окт 2024 20:09
Колега при теб SCV е един нали?dreamerxs написа: ↑18 Окт 2024 15:33 15 cm прав маркуч за турбо, термоустойчив, маслоустойчив, до 3 бара налягане го купих за 10 лева. 52 mm вътрешен диаметър и си влезе супер леко. Според мен, може да се вземе и 49 mm.
15 cm дължина е за застраховка, за да срежете точния рамер по време на ремонта - оригинала е по-къс.
Смяната отнема около час заедно с помотването и гледането на схеми...
Развиваш основата на горивния филтър за да си направиш малко повече място. След като развиеш двете скоби на маркуча, разбираш че няма как да го свалиш без да откачиш металната тръба след него.
Реално 1/3 от маркуча влиза в турбото, а другата 1/3 влиза в металната тръба. Остава по-малко от 4-5 сантиметра между двата елемента - мисията невъзможна.
Както и да е смених го.
Остава единствена забележка след диагностиката: SCV със стойност 1191,1 mA.
Някой може ли да подскаже в какъв диапазон трябва да са работните стойности на SCV клапана?
А нормално отворен или затворен е типа му?
Тази стойност на празен ход ли е замерена?
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
memorex
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост