Avensis T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Аватар
mapamop
Мнения: 5211
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 588 пъти

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Мнение от mapamop » 15 Окт 2024 18:11

Ивайло Димов, извинявай но ще те поправя:
Пробег: Между 250 000 и 400 000. Няма такива двигатели на пазара в последните 20 години да са изкарали без проблеми над 350 000.
Под "без проблеми" имам предвид без течове на масло, повишен разход на гориво, износени периферии и датчици и т.н.
Колкото и да се ибразоваш, просто ще преминеш границата от 200К със изряден мотор, и ще стигнеш до 350К примерно. И дотам. Материалите те лимитират.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Мнение от Ивайло Димов » 15 Окт 2024 18:25

ppp.gif Пак си чел по диагонал ,изключи периферията ...говорим за железа -глава,блок,бутала,сегменти .Периферията е ясна ,има определен ресурс и се води консуматив ,то по дефиниция като изключим тенекиите и стъклата всичко е консуматив .На прима виста веднага ти давам H4M ,K4M ,K7M .....тези двигатели на Рено назад в годините са се доказали като здрави и при добро и навременно обслужване имат огромен ресурс.1.8 на T22 ,...1.6 8 клапанните в Корола , 2.0 на Honda ...ако се замислиш ще извадиш поне още една дузина .

Ключовата дума е обслужване ,редовно и навременно .
Моя мастер дето човърка Дачиите на половината бакшиши има коли дето са на 500-600 хил без драми .

Аватар
mapamop
Мнения: 5211
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 588 пъти

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Мнение от mapamop » 15 Окт 2024 19:32

Ивайло Димов написа: 15 Окт 2024 18:25 Пак си чел по диагонал
Ами не мисля че съм чел диагонално. Разпъната верига на моята на 350 000 си е проблем за мен, които няма да ме докара без драми до 500 000. 7A-FE отдавна го няма и блока вече не е чугунен, а е алуминиев и кух.
Не помня каква беше Шкодата на дограмаджията която беше от сорта на бензин, 2.0, 2010 година, със разход от 3 литра масло на 350 километра. Поръчаха му нов палетен мотор от Шкода със гаранция от ... 100 000 километра.
Сина на съседа по гараж, си купи Ауди А4 1.9 или 2.0 TDI, 2006 г. - оказа се че някакъв чоп на маслената помпа е пластмасов и се чупи. И мотора му отиде в кофата че затегна на "Хемус". По спомен май беше на около 300 000 реален пробег, да не беше и по-малко, че го бяха проверявали за пробега.
Търсиш за ecoboost на Форд и получаваш резултат от рода на "Съвременните версии на Ecoboost двигателите са със повишена надеждност, като някои бройки могат да стигнат до 300 000 пробег, преди да се повредят непоправимо".
D4D на Тойота трудно дотиква с едни дюзи до 400 000, да не кажа 350 000. На такива километри мотора вече си има и лек разход на масло, повишен разход на гориво и картерно налягане и т.н. - не е съвсем да е тотално изряден мотора.
Преди време гледахме с приятел да купува една Пражола 308 1.6 HDI (2012-2014) - отказахме се че беше пълен лога с грешки за дюзи, EDU модул и мотора си лееше обилно масло навсякъде, и гърнетата отзад предполагаха маслояд. И нямаше прагове и преден капак...
В Словения с моя познат, който удари рамо за ръждавелката гледахме същото такова 2016 и предния капак си беше на паяжина по предния ръб. И праговете си бяха за смяна...
Виждал съм и неуДачии в Русе, таксита от първите Логани и да ти кажа не ми звучат и миришат добре на празен ход.
Да, не са "спрели", могат и много да се движат и така, но това не е напълно изряден двигател. Това си е вече амортизиран двигател. Датчици, дюзи, и клапанчета се сменят, но за сегменти, бутала и шлайф на гарнитурата си се иска сериозен кеш, за го върнеш пак в пътя и да е почти като нов.
"Деведесетарските мотори" и леко пипнатите им версии до около 2001-2003 са изключение от горните писаници. Те като цяло не боледуват (много), но са последните с предпоставки за милионници. Всичко след тях не е направено да го караш вечно и да не създава сериозни драми. Вече не се ползват такива материали и този начин на изработка.
Нека не отплесваме темата настрани и да приключим с общите приказки - колегата си чака развръската за тресенето в оборотите.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Мнение от Ивайло Димов » 15 Окт 2024 19:40

По темата ,с оглед описанието изключвам трансмисия и ходова част .Да се огледат всички маркучлета ,тръбички по турбината,тря да има и клапан регулиращ налягането ...актуатора с вакуум ли е ,електрически ли е .Тия турбинирани нафтови печки си искат сериозен мастер дето им разбира .Да не говорим как всичко е наблъскано в коша ,нямаш място и тря си с ръце на сърдечно-съдов хирург.

Аватар
memorex
Мнения: 1063
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Мнение от memorex » 15 Окт 2024 21:08

Като ще залагаме аз не изключвам СК и съединител ,но при условие че дебитомера не прави магарии.
Като всъщност бих заел дебитомер за проба ,ако има от кого .
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming

Аватар
ufer
Мнения: 2816
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Мнение от ufer » 16 Окт 2024 08:51

Ивайло Димов написа: 15 Окт 2024 19:40 нямаш място и тря си с ръце на сърдечно-съдов хирург.
Адаш, онзи ден гледах едно Мазерати V6 - сърдечно-съдовият хирург няма шанс, трябва неврохирург, при това мозъчен, като Проф. Габровски... tooth.gif

dreamerxs
Мнения: 53
Регистриран на: 18 Окт 2014 23:18
Местоположение: София
Получена  благодарност: 7 пъти

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Мнение от dreamerxs » 17 Окт 2024 16:27

Днес бях на диагностика.
Всички елементи са в работно състояние, изправни и в работните си норми за годините си.
Не може да се заключи категорично къде е проблема.
Това което е отчетено при визуалния оглед е напукан маркуч на изхода на турбото в посока интеркулера (17341-26080) и смяната е препоръчитена.
От елекрониката, малко по-висока стойност на тока на регулатора на налягането на комън рейла SCV (04226-26020). Но пък работата на комън рейла, в различни режими на натоварване, е в норма и към момента не препоръчват смяна.

Тъй като маркуча към турбото е доста скъп, някой може ли да потвърди вътрешния размер на този маркуч 17341-26080?
На едно място успях да открия: Ri 52 INNER>VMQ<OUTER>ACM<070228
Значи ли това, че вътрешния му диаметър е 52 mm?
Toyota Avensis 2.0 d4d , 1AD-FTV, 2007, седан

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Мнение от Ивайло Димов » 17 Окт 2024 16:41

46 долара за ОЕ не е скъпо ,може да се намери и афтърмаркет

https://yoshiparts.com/parts/toyota-173 ... t4lwEqKZ2T


https://www.emag.bg/markuch-za-vyzduh-n ... DV9C0SYBM/

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Мнение от Ивайло Димов » 17 Окт 2024 16:44

Ако може да се свали напукания и да се увие здраво с гафер ...да се види дали ще има промяна .Но така или иначе тря св смени .

Аватар
memorex
Мнения: 1063
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Мнение от memorex » 17 Окт 2024 21:17

Този маркуч ,оригиналния може да се свали и без голямото разглобяване и сваляне на турбината и колектора защото е сравнително мек и гъвкав.
Силиконови заместители се продават и на по-добра цена ,но се монтират изключително трудно без разглобяване на гореспоменатите части.
Ако е напукан маркуча,което е напълно възможно за тези години и изпуска,то в коша около него ще има забележимо замърсяване от омасляваме смесено с прахоляк и т.н.
Силиконовите са според мен по-издръжливи и по-евтини ,но бих купил ОЕМ като си спомня каква мъка е смяната .Най често се пука и къса на скобите където е стегнат така че и да се пробва с облепяме ,пак трябва сваляне.Лично мнение.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming


geniya
Мнения: 312
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Мнение от geniya » 18 Окт 2024 13:20

Това придърпване е възможно да се получи от работата ЕГР независимо, че изглежда наред. Може лесно да се пробва като ЕГР се заглуши с ламаринка, но кабела остава включен в него. Колата ще си покаже веднага, но съм 99% сигурен, че заека се крие точно там.
Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF и Toyota Yaris 1.5 Hybrid 2013

dreamerxs
Мнения: 53
Регистриран на: 18 Окт 2014 23:18
Местоположение: София
Получена  благодарност: 7 пъти

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Мнение от dreamerxs » 18 Окт 2024 15:33

15 cm прав маркуч за турбо, термоустойчив, маслоустойчив, до 3 бара налягане го купих за 10 лева. 52 mm вътрешен диаметър и си влезе супер леко. Според мен, може да се вземе и 49 mm.
15 cm дължина е за застраховка, за да срежете точния рамер по време на ремонта - оригинала е по-къс.
Смяната отнема около час заедно с помотването и гледането на схеми...
Развиваш основата на горивния филтър за да си направиш малко повече място. След като развиеш двете скоби на маркуча, разбираш че няма как да го свалиш без да откачиш металната тръба след него.
Реално 1/3 от маркуча влиза в турбото, а другата 1/3 влиза в металната тръба. Остава по-малко от 4-5 сантиметра между двата елемента - мисията невъзможна.
Както и да е смених го.

Остава единствена забележка след диагностиката: SCV със стойност 1191,1 mA.
Някой може ли да подскаже в какъв диапазон трябва да са работните стойности на SCV клапана?
Toyota Avensis 2.0 d4d , 1AD-FTV, 2007, седан

Аватар
mapamop
Мнения: 5211
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 588 пъти

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Мнение от mapamop » 18 Окт 2024 16:42

dreamerxs написа: 18 Окт 2024 15:33 Някой може ли да подскаже в какъв диапазон трябва да са работните стойности на SCV клапана?
За 2AD-FTV, понеже в сервизното което имам няма за 1AD-FTV, но и за 177 к.с. са мисля същите, вероятно и тук няма да са генерално различни.
Прикачени файлове
datalist.zip
(5.23 KiB) Свалено 53 пъти
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
memorex
Мнения: 1063
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Мнение от memorex » 18 Окт 2024 20:09

dreamerxs написа: 18 Окт 2024 15:33 15 cm прав маркуч за турбо, термоустойчив, маслоустойчив, до 3 бара налягане го купих за 10 лева. 52 mm вътрешен диаметър и си влезе супер леко. Според мен, може да се вземе и 49 mm.
15 cm дължина е за застраховка, за да срежете точния рамер по време на ремонта - оригинала е по-къс.
Смяната отнема около час заедно с помотването и гледането на схеми...
Развиваш основата на горивния филтър за да си направиш малко повече място. След като развиеш двете скоби на маркуча, разбираш че няма как да го свалиш без да откачиш металната тръба след него.
Реално 1/3 от маркуча влиза в турбото, а другата 1/3 влиза в металната тръба. Остава по-малко от 4-5 сантиметра между двата елемента - мисията невъзможна.
Както и да е смених го.

Остава единствена забележка след диагностиката: SCV със стойност 1191,1 mA.
Някой може ли да подскаже в какъв диапазон трябва да са работните стойности на SCV клапана?
Колега при теб SCV е един нали?
А нормално отворен или затворен е типа му?
Тази стойност на празен ход ли е замерена?
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост