Страница 3 от 4
2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса
Публикувано на: 17 Мар 2024 21:48
от sasho_toyota
Здравей колега,
имам същият проблем ,смених всичко , водна помпа,термостат,антифриз ,и пак вдига 98 градуса, и като вдигна над 3 000 оборота, градусите падат.
Маркуча на термостата е студен.
Кажи как го оправи твоят проблем.
Предварително ти благодаря !
2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса
Публикувано на: 17 Мар 2024 22:06
от memorex
Има вероятност да не е обезвъздушена системата.
2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса
Публикувано на: 18 Мар 2024 07:23
от Митхат
Или да е скъсана демпферната шайба и да превърта в нея.
2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса
Публикувано на: 22 Мар 2024 11:50
от bobiborisov
Здравейте колеги,
и аз се присъединявам в темата с почти същия проблем. От известно време при движение с 80/90, без натоварване на прав участък, при спиране на кръстовище перката е включена и това при температура на въздуха 10°, маркуча към термостата е студен. Смених температурен датчик и термостат, правих анализ за газове в системата (няма), същата работа.
Миналата година сменях ремък, ролки и водната помпа... и дали точно помпата не е сдала багажа?
Благодаря предварително за мненията.
2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса
Публикувано на: 22 Мар 2024 13:41
от itzoa
С един вагаджийски дизел имах същия проблем, пускаше се перката и при студен двигател и то на макс. Странното е че се оправи сам след смяна на акумулатора, който си беше доста заминал, а и автомобила се караше много на кратки разстояния и явно е стоял все недозареден и от там май се се бъркали и датчиците, които при проверка си работеха всичките.
2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса
Публикувано на: 22 Мар 2024 13:48
от mapamop
За тия коли мисля да имаше 1-2 релета за вентилаторите, и не съм сигурен дали няма боднат резистор за степените на вентилаторите на лявата надлъжна греда на купето под левия фар. Там гледано ли е за кофти контакти или износени релета?
По спомен ако изчезне резистора и компютъра директно включва перката на макс.
2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса
Публикувано на: 22 Мар 2024 14:36
от memorex
Подкрепям мнението за релетата.Май бяха три на брой .
2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса
Публикувано на: 22 Мар 2024 14:43
от mapamop
memorex написа: ↑22 Мар 2024 14:36
Подкрепям мнението за релетата
И за да няма излишни разходи за гориво до близките морги, релетата май бяха три еднакви и от своя страна да бяха еднакви с тези двете на фаровете или на "бибипката" (клаксона). Може да се въртят - майната ѝ на свирката.
Ако има резистор - хвърлен е в най-голямата мизерия, химия и вода. Не е невъзможно да са му кипнали конекторите.
2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса
Публикувано на: 02 Апр 2024 18:45
от bobiborisov
Благодаря за съветите.
2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса
Публикувано на: 06 Юли 2024 14:03
от mitkomeg
Здравейте, и при мен е същия проблем със студен долен маркуч и високатемпература на антифриза. Пак така държи около 94-98гр и на високи обороти се офлажда. Също като на клипчето качено по-горе. Някой открил ли е проблема...ако е проблем де. Сменил съм термостат, водна помпа и радиатор. На какви градуси се включват 1ва и 2ра степен на вентилатора?
2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса
Публикувано на: 03 Дек 2024 08:08
от mitkomeg
mitkomeg написа: ↑06 Юли 2024 14:03
Здравейте, и при мен е същия проблем със студен долен маркуч и високатемпература на антифриза. Пак така държи около 94-98гр и на високи обороти се офлажда. Също като на клипчето качено по-горе. Някой открил ли е проблема...ако е проблем де. Сменил съм термостат, водна помпа и радиатор. На какви градуси се включват 1ва и 2ра степен на вентилатора?
Никой ли не чете този форум? За близо 6 месеца нито един отговор...а има хора със съшия проблем но никой не споменава оправил ли го и как!
2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса
Публикувано на: 03 Дек 2024 09:15
от mapamop
mitkomeg написа: ↑03 Дек 2024 08:08
съшия проблем но никой не споменава оправил ли го и как
Да нямаш запушване по охладителната система? Пусни някоя химия за промивка примерно. Датчика за температурата пробва ли да го смениш, ако ще и с моргаджийски - няма да е "изморен" колкото твоя. Виж как ще се променят нещата. Мисля че вентилаторите (май са 2?) гои командва централно горивния компютър, на база показанията на термодатчика. Това със единия студен маркуч ми навява мисли или за запушване поради натрупани отлагания от несменен навреме и по спецификация антифриз, или датчика е амортизиран и лъже компютъра. Повече си мисля за запушване. Парно има ли тая кола като свят? Моделите от тия години нямат спирателен кран или клапан да спрат парното, и за капак мисля че парното е вързано директно на малкия кръг - ако е запушен радиатора в купето, няма да има парно и ще ти се гъбарка циркулацията на антифриза.
Включването на перката не е причина, а е следствие от нещо друго.
Със бензинов двигател съм, един вентилатор и той си се включва по спомен на около 85-86 градуса. Така че гадая, и се опитвам да ти хвърля някаква идея.
2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса
Публикувано на: 03 Дек 2024 09:41
от r34c7
mapamop написа: ↑03 Дек 2024 09:15
Пусни някоя химия за промивка примерно.
Това не го прави. Източваш, промиваш с дейонизирана вода, ако трябва два пъти, после наливаш антифриз и разреждаш, колкото е необходимо.
mitkomeg написа: ↑03 Дек 2024 08:08
студен долен маркуч
Според мен, признак за въздушен джоб в системата.
2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса
Публикувано на: 03 Дек 2024 11:16
от slowtraveler
mitkomeg написа: ↑03 Дек 2024 08:08
Никой ли не чете този форум? За близо 6 месеца нито един отговор...а има хора със съшия проблем но никой не споменава оправил ли го и как!
Ами понякога има колеги, които влизат във форума само за да си решат проблема, и след като го решат - забравят да споделят....
Относно температурата на антифриза - че това не е ли напълно нормална температура за двигателя?
Щом отдолу е студен маркуча, това може да е признак за две неща:
1. Чист радиатор, който успява да охлади достатъчно антифриза. Реално през радиатора особено при хладно време преминава изключително малко антифриз (може да е само напълване на горната тръба), защото голяма част от охлаждането става през корпуса на двигателя, маслото, и разбира се - парното в автомобила... Знаете някои дизели имаха бутон за 'зимен режим' само и само да успеят да поддържат нормална температура на ДВГ, защото при затворен термостат ДВГ пак не успяваше да загрее...
2. Лоша циркулация... Но тогава температурата под товар (например магистрала) ще е доста над 100С

2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса
Публикувано на: 03 Дек 2024 13:35
от r34c7
Колкото и да е студено зимата (сега са по-скоро есенни температурите), при отворен термостат долния маркуч трябва да е минимум топъл на пипане, над телесна температура. За да е студен маркуча, то разликата между Т.вход (до колкото разбрах 95 градуса) и Т.изход трябва да е поне 55 градуса...което практически е невъзможно. Според мен реалистично делта Т между двете е по-скоро 25-30 градуса.
Температурата при високи обороти пада, защото преодолява твърдо запушване някъде в системата или размества за момент въздушния джоб.
Парното духа ли топло?