Страница 3 от 7

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 01 Май 2020 14:11
от Revenger
Мнението ми е правилно, а дали някой ще го определи като абсурдно, няма никакъв проблем. Нали сме демокрация... :D

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 01 Май 2020 14:20
от WoLF
Ако предпазителя не спира протичането на ток през себе си над граничните си параметри, то за какво са ти предпазители :thumbsup:

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 01 Май 2020 14:52
от memorex
SKS написа: 01 Май 2020 13:24 Здравейте, има развитие по проблема. Не работят и двете перки и причината е че са изгорели и двата предпазителя. Което за мен е мн странно. След като се скъсят предпазителите перките си тръгват и въртят. Самото местоположение на бушоните е мн кофти също. Намират се във външната кутия в една бяла кутийка с прозрачен капак. Самите те са някакви пластини на са нормални като останалите. Нямам представа как се сменят, може би трябва по някакъв начин да се извади целият модул. Ако някой го е правил ще съм му благодарен да сподели.
Преди да се смени предпазителя трябва да се установи причината.Това "скъсяване" аз бих го направил с уред за да измеря тока който се консумира от вентилаторите при работа и при покой,и го супоставя със стойността на Амперите на предпазителя.
Огледайте и окабеляването.Може и от нарушена изолация да гори предпазителя.Самия предпазител оригиналния ли е или е сменян.

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 01 Май 2020 15:41
от SKS
Оригинални са

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 01 Май 2020 17:09
от BOz
Revenger написа: 01 Май 2020 13:51Както неработещият вентилатор не може да бъде причина за прегряване на колата,
Стига дрънкал глупости, а остави човекът да си оправи колата.

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 01 Май 2020 18:00
от Revenger
Ако някой не прави разлика между ПРИЧИНА за прегряване на колата и СРЕДСТВО срещу прегряване на колата, аз правя.
При това СРЕДСТВОТО в редица случаи не е в състояние да се справи с прегряването на колата, породено от някои ПРИЧИНИ, дори и да работи безупречно.
Написано още по-простичко, първо се появява ПРИЧИНАТА за прегряване на колата и когато температурата на охлаждащата течност се повиши до определени градуси, чак тогава се включва СРЕДСТВОТО.
Колкото до човека, ще си оправи колата, не се безпокой - нали много държи да я поддържа в перфектно състояние... :D

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 01 Май 2020 18:02
от Hursa
SKS написа: 01 Май 2020 13:24 След като се скъсят предпазителите перките си тръгват и въртят.
Мисля, че не трябва да "тръгват" (но може и да греша). Може би проблема е "датчиците", които ги задействат. (Не бяха ли "бипластини" (задействащи "микропрекъсвачи") на изхода от радиатора. Дали поради това не са изгорели и предпазителите.)

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 01 Май 2020 18:23
от veso_hds
На колегата,писал се че от Бургас,нму написах едно кратко изречение и ако ме беше послушал досега щеше да си е забравил проблема.Но щом е решил,да кара по дългия път.

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 01 Май 2020 18:48
от Двигателист
Revenger написа: 01 Май 2020 14:11 Мнението ми е правилно, а дали някой ще го определи като абсурдно, няма никакъв проблем. Нали сме демокрация... :D
Колега, виждам, че си доста категоричен и затова ти предлагам да направиш следния експеримент. Извади предпазител, реле, букса, или каквото ти е там най-удобно за вентилатор на твоя автомобил. После покарай градско в трафик. Или в условията, за които говори колегата с проблема - продължително изкачване с ниска скорост. После сподели резултата. Ако колата ти е бензинова, ефекта ще е доста бърз, но и дизелче, ако има товар ще свърши работа. smile.gif

И от чисто любопитство - според теб, за какво служи вентилатора (вентилаторите) на радиатора с антифриз?

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 01 Май 2020 18:49
от BOz
Revenger написа: 01 Май 2020 18:00 Ако някой не прави разлика между ПРИЧИНА за прегряване на колата и СРЕДСТВО срещу прегряване на колата, аз правя.
При това СРЕДСТВОТО в редица случаи не е в състояние да се справи с прегряването на колата, породено от някои ПРИЧИНИ, дори и да работи безупречно.
Написано още по-простичко, първо се появява ПРИЧИНАТА за прегряване на колата и когато температурата на охлаждащата течност се повиши до определени градуси, чак тогава се включва СРЕДСТВОТО.
Колкото до човека, ще си оправи колата, не се безпокой - нали много държи да я поддържа в перфектно състояние... :D
Причината - човекът е запалил и карал автомобила.
Средство - техническо решение не работи.
Ако я няма причината, няма да има прегряване.
Ако нещо техническо не си изпълнява ролята, то има прегряване.
Нещо друго гениално ще ти този ли главата отново? :censored:
ppp.gif

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 01 Май 2020 19:06
от Revenger
Двигателист написа: 01 Май 2020 18:48
Revenger написа: 01 Май 2020 14:11 Мнението ми е правилно, а дали някой ще го определи като абсурдно, няма никакъв проблем. Нали сме демокрация... :D
Колега, виждам, че си доста категоричен и затова ти предлагам да направиш следния експеримент. Извади предпазител, реле, букса, или каквото ти е там най-удобно за вентилатор на твоя автомобил. После покарай градско в трафик. Или в условията, за които говори колегата с проблема - продължително изкачване с ниска скорост. После сподели резултата. Ако колата ти е бензинова, ефекта ще е доста бърз, но и дизелче, ако има товар ще свърши работа. smile.gif

И от чисто любопитство - според теб, за какво служи вентилатора (вентилаторите) на радиатора с антифриз?
Разбира се, че колата ще прегрее. Но причината ще е некомфортният начин, при който ще е принуден да работи двигателя (както няколко пъти вече описвах по-горе), а не, че не работи вентилатора. Съгласен съм обаче, че при определени условия вентилаторът би помогнал да се избегне прегряването (също неколкократно описано от мен по-горе).
И на въпроса, също подробно описано от мен по-горе - вентилаторът е средство за избягване на евентуално прегряване на двигателя. Самата неизправност на вентилатора обаче не може да бъде причина за прегряването.
Аналогичен е и случаят, дето колегата си мисли, че изгорелият предпазител е причина за неработещия вентилатор. Само че предпазителите не горят ей така, от няма нищо. Те изгарят тогава, когато през тях протече ток, по-голям от предварително зададения с оглед на това, че иначе би изгорял основният консуматор в електрическата верига, и винаги има ПРИЧИНА този ток да бъде по-висок от допустимия, а предпазителят е СРЕДСТВО за предпазване на основния консуматор (то и затова се нарича така).

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 01 Май 2020 19:27
от memorex
Твтология,философски съждения без техническа обосновка и липса на най-главното -как да помогнем на колегата.
Въпросните блок предпазители и релета при тойота явно имат тех.замисъл .Аз съм се сблъсквал с блок релето и не го замених с ново.Тук можеби има шанс да се изведе отделен предпазител за перките вместо замяна на целия блок който сигурно не е евтин .Но първо причината .

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 01 Май 2020 20:22
от Двигателист
Revenger написа: 01 Май 2020 19:06
Двигателист написа: 01 Май 2020 18:48
Revenger написа: 01 Май 2020 14:11 Мнението ми е правилно, а дали някой ще го определи като абсурдно, няма никакъв проблем. Нали сме демокрация... :D
Колега, виждам, че си доста категоричен и затова ти предлагам да направиш следния експеримент. Извади предпазител, реле, букса, или каквото ти е там най-удобно за вентилатор на твоя автомобил. После покарай градско в трафик. Или в условията, за които говори колегата с проблема - продължително изкачване с ниска скорост. После сподели резултата. Ако колата ти е бензинова, ефекта ще е доста бърз, но и дизелче, ако има товар ще свърши работа. smile.gif

И от чисто любопитство - според теб, за какво служи вентилатора (вентилаторите) на радиатора с антифриз?
Разбира се, че колата ще прегрее. Но причината ще е некомфортният начин, при който ще е принуден да работи двигателя (както няколко пъти вече описвах по-горе), а не, че не работи вентилатора. Съгласен съм обаче, че при определени условия вентилаторът би помогнал да се избегне прегряването (също неколкократно описано от мен по-горе).
И на въпроса, също подробно описано от мен по-горе - вентилаторът е средство за избягване на евентуално прегряване на двигателя. Самата неизправност на вентилатора обаче не може да бъде причина за прегряването.
Аналогичен е и случаят, дето колегата си мисли, че изгорелият предпазител е причина за неработещия вентилатор. Само че предпазителите не горят ей така, от няма нищо. Те изгарят тогава, когато през тях протече ток, по-голям от предварително зададения с оглед на това, че иначе би изгорял основният консуматор в електрическата верига, и винаги има ПРИЧИНА този ток да бъде по-висок от допустимия, а предпазителят е СРЕДСТВО за предпазване на основния консуматор (то и затова се нарича така).
Офтопик
Мислих да ти отговоря, но честно казано, не виждам смисъл. Некомфортен режим на двигателя? Какво е това? Кой е комфортния режим? Хем вентилатора, отстранява прегряване, хем ако не работи не е той причината?
Колега, препоръчвам ти да се запознаеш какво е топлинен баланс на ДВГ и ще разбереш, че дори и към настощия момент няма как да се мине без вентилатор, колкото и да си мислиш че нещо в новите двигатели е много по-различно в сравнение с преди много години.

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 01 Май 2020 20:28
от Митхат
От личен опит...
BMW F15 джипката влиза в авариен режим и .....веднага започват да духат и вентилаторите на радиатора.
В новите автомобили даже заложено...щом колата влезне в авариен режим .... винаги се стартират и вентилаторите. :thumbsup:

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 01 Май 2020 20:50
от Revenger
Двигателист написа: 01 Май 2020 20:22 дори и към настощия момент няма как да се мине без вентилатор
Като средство срещу евентуално прегряване трябва да го има, разбира се.
А под комфортен режим на двигателя разбирам той да работи при такива условия, че след като стрелката за температурата на охлаждащата течност стигне 90 градуса, тя да не мръдне повече, или да мърда в съвсем тесен диапазон.