Загряване при продължително изкачване
Публикувано на: 01 Май 2020 14:11
Мнението ми е правилно, а дали някой ще го определи като абсурдно, няма никакъв проблем. Нали сме демокрация... 

TOYOTA FORUM BULGARIA
https://www.toyotabg.eu/
Преди да се смени предпазителя трябва да се установи причината.Това "скъсяване" аз бих го направил с уред за да измеря тока който се консумира от вентилаторите при работа и при покой,и го супоставя със стойността на Амперите на предпазителя.SKS написа: ↑01 Май 2020 13:24 Здравейте, има развитие по проблема. Не работят и двете перки и причината е че са изгорели и двата предпазителя. Което за мен е мн странно. След като се скъсят предпазителите перките си тръгват и въртят. Самото местоположение на бушоните е мн кофти също. Намират се във външната кутия в една бяла кутийка с прозрачен капак. Самите те са някакви пластини на са нормални като останалите. Нямам представа как се сменят, може би трябва по някакъв начин да се извади целият модул. Ако някой го е правил ще съм му благодарен да сподели.
Мисля, че не трябва да "тръгват" (но може и да греша). Може би проблема е "датчиците", които ги задействат. (Не бяха ли "бипластини" (задействащи "микропрекъсвачи") на изхода от радиатора. Дали поради това не са изгорели и предпазителите.)
Колега, виждам, че си доста категоричен и затова ти предлагам да направиш следния експеримент. Извади предпазител, реле, букса, или каквото ти е там най-удобно за вентилатор на твоя автомобил. После покарай градско в трафик. Или в условията, за които говори колегата с проблема - продължително изкачване с ниска скорост. После сподели резултата. Ако колата ти е бензинова, ефекта ще е доста бърз, но и дизелче, ако има товар ще свърши работа.
Причината - човекът е запалил и карал автомобила.Revenger написа: ↑01 Май 2020 18:00 Ако някой не прави разлика между ПРИЧИНА за прегряване на колата и СРЕДСТВО срещу прегряване на колата, аз правя.
При това СРЕДСТВОТО в редица случаи не е в състояние да се справи с прегряването на колата, породено от някои ПРИЧИНИ, дори и да работи безупречно.
Написано още по-простичко, първо се появява ПРИЧИНАТА за прегряване на колата и когато температурата на охлаждащата течност се повиши до определени градуси, чак тогава се включва СРЕДСТВОТО.
Колкото до човека, ще си оправи колата, не се безпокой - нали много държи да я поддържа в перфектно състояние...![]()
Разбира се, че колата ще прегрее. Но причината ще е некомфортният начин, при който ще е принуден да работи двигателя (както няколко пъти вече описвах по-горе), а не, че не работи вентилатора. Съгласен съм обаче, че при определени условия вентилаторът би помогнал да се избегне прегряването (също неколкократно описано от мен по-горе).Двигателист написа: ↑01 Май 2020 18:48Колега, виждам, че си доста категоричен и затова ти предлагам да направиш следния експеримент. Извади предпазител, реле, букса, или каквото ти е там най-удобно за вентилатор на твоя автомобил. После покарай градско в трафик. Или в условията, за които говори колегата с проблема - продължително изкачване с ниска скорост. После сподели резултата. Ако колата ти е бензинова, ефекта ще е доста бърз, но и дизелче, ако има товар ще свърши работа.![]()
И от чисто любопитство - според теб, за какво служи вентилатора (вентилаторите) на радиатора с антифриз?
Revenger написа: ↑01 Май 2020 19:06Разбира се, че колата ще прегрее. Но причината ще е некомфортният начин, при който ще е принуден да работи двигателя (както няколко пъти вече описвах по-горе), а не, че не работи вентилатора. Съгласен съм обаче, че при определени условия вентилаторът би помогнал да се избегне прегряването (също неколкократно описано от мен по-горе).Двигателист написа: ↑01 Май 2020 18:48Колега, виждам, че си доста категоричен и затова ти предлагам да направиш следния експеримент. Извади предпазител, реле, букса, или каквото ти е там най-удобно за вентилатор на твоя автомобил. После покарай градско в трафик. Или в условията, за които говори колегата с проблема - продължително изкачване с ниска скорост. После сподели резултата. Ако колата ти е бензинова, ефекта ще е доста бърз, но и дизелче, ако има товар ще свърши работа.![]()
И от чисто любопитство - според теб, за какво служи вентилатора (вентилаторите) на радиатора с антифриз?
И на въпроса, също подробно описано от мен по-горе - вентилаторът е средство за избягване на евентуално прегряване на двигателя. Самата неизправност на вентилатора обаче не може да бъде причина за прегряването.
Аналогичен е и случаят, дето колегата си мисли, че изгорелият предпазител е причина за неработещия вентилатор. Само че предпазителите не горят ей така, от няма нищо. Те изгарят тогава, когато през тях протече ток, по-голям от предварително зададения с оглед на това, че иначе би изгорял основният консуматор в електрическата верига, и винаги има ПРИЧИНА този ток да бъде по-висок от допустимия, а предпазителят е СРЕДСТВО за предпазване на основния консуматор (то и затова се нарича така).
Като средство срещу евентуално прегряване трябва да го има, разбира се.Двигателист написа: ↑01 Май 2020 20:22 дори и към настощия момент няма как да се мине без вентилатор