
Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 23 Яну 2017 14:29
- Местоположение: Plovdiv/Burgas
мнения за скоростна кутия Multidrive S на Авенсис 147 кс. бензин
Не се ли сменят масла, нещо такова? Лаик съм и признавам, че не ми е ясно. Гледам днес цената е свалена с 400 лв. 

мнения за скоростна кутия Multidrive S на Авенсис 147 кс. бензин
Е те масла се сменят ама на 90к км. май, така че не е голяма драма дори да 1000лв. смяната:-)
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 23 Яну 2017 14:29
- Местоположение: Plovdiv/Burgas
Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?
Мене за сега кутията много ме кефи, не се усеща грам смяната защото такава дефакто няма:-) И много добре задържа обороти като съм под наклон примерно а на равно си преценява и сменя на много ниски обороти, и не се усеща тежест както промерно навремето когато имах ауди с типтроник , заради хидротрансформатора се усещаше като напрежение и след това тежест като ги реди, незнам странно е и неможе много да се обясни трябва да се карат няколко типа автомати и тогава разбираш колко е готина CVT-то:-)
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?
Аз съм хванал един бъг - ако при потегляне за примерно, излизане от малка уличка към голям булевард с голямо навиване на волана, се подаде много газ за бързо изнасяне и превърти в завоя гуми, кутията се обърква и не сменя предавателното число и се форсираш няколко секунди без съществено да ускоряваш. След няколко секунди се усеща и заработва всичко нормално. Незнам при другите как е.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?
Възможно е това да е умишлена функция на ТС/ЕСП с цел запазване контрола върху автомобила...
При мен на съвсем друга кутия и предаване го има подобен ефект - не само при тръгване, но и при остър завой да задържи предавката, като веднага изрежда няколко предавки ако изправиш волана.
Да, не усещам намаляване на ускорението, защото дизелака е голям и има доста голям запас по обороти при тези случаи - просто ефекта го усещам като забавяне на превключване до например на 2500об/мин вместо на 1500-1800об/мин...
При мен на съвсем друга кутия и предаване го има подобен ефект - не само при тръгване, но и при остър завой да задържи предавката, като веднага изрежда няколко предавки ако изправиш волана.
Да, не усещам намаляване на ускорението, защото дизелака е голям и има доста голям запас по обороти при тези случаи - просто ефекта го усещам като забавяне на превключване до например на 2500об/мин вместо на 1500-1800об/мин...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- izhelev
- Мнения: 71
- Регистриран на: 28 Май 2017 14:05
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?
Здравейте, вчера слизах от Кръстова гора, та забелязах , че колата от подписа ми държи на моменти високи обороти (окколо 3500/мин) при ниска скорост- 40км/час. После нещата се нормализираха, до следващото спускане. Нормално ли е това? Имам и друг въпрос- при какви условия се изполват "ръчните скорости" при тази кутия? Например субаруто беше с планетарен автоматик 4ЕАТ и при дълго спускане карах на 3,даже и на 2 (при слизане от Алеко или Кръстова гора) вместо на D, т.е. Използвах моторна спирачка.
Subaru Legacy 1999 2.5 4EAT ---> Toyota Verso 1.8 CVT 2010
- peterhr
- Мнения: 635
- Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
- Обратна връзка:
Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?
Тук точно заради моторната спирачка ти държи високи обороти. Но не очаквай чудеса, винаги ще трябва да донатискаш спирачката. Може с речен режим да променяш оборотите, според това колко е стръмно. Аз много рядко успявам да намаля достатъчно само с мотора.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT
- izhelev
- Мнения: 71
- Регистриран на: 28 Май 2017 14:05
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?
Благодаря за отговора. А зимата при сняг на D ли се кара или е по добре да избера някоя от ръчните?
Subaru Legacy 1999 2.5 4EAT ---> Toyota Verso 1.8 CVT 2010
- peterhr
- Мнения: 635
- Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
- Обратна връзка:
Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?
При мен на ръчен режим винаги държи по-високи обороти отколкото на D. Просто не ми дава да "превключа" на по-ниски обороти (уж по-висока предавка). Примерно показва М4, ноне мога да превключа М5, защото не ми дава, аз цъкам но не превключва. И оборотите си седят примерно 1600. Докато ако мина на D и оборотите падат на 1200.
Зимата не виждам смисъл да ползвам нещо различно от D, играл съм си да цъкам, единствено при слизане. При всяко друго положение, според мен D е оптималното.
На предишната кола (беше дизел с автоматик, но по-стар и с предавки) и там имаше осезаема разлика при ползването на моторна спирачка.
Зимата не виждам смисъл да ползвам нещо различно от D, играл съм си да цъкам, единствено при слизане. При всяко друго положение, според мен D е оптималното.
На предишната кола (беше дизел с автоматик, но по-стар и с предавки) и там имаше осезаема разлика при ползването на моторна спирачка.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?
Вярно е, че при мен автоматикът е малко по-различен, но включа ли режим СНЯГ автоматика ВИНАГИ тръгва на 2-ра предавка, и НИКОГА не слиза на 1-ва... Освен ако разбира се не включа ръчния режим - тогава ми позволява да превключа и на 1-ва предавка...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?
Това има според мен и друго обяснение. Когато подадеш повече газ, торка на 99% отключва в този момент. Идеята на тази операция, в описаната от теб ситуация, е да вкараш торка в максималните му обороти за мутиплициране на въртящия момент. Но тази крива не е линейна а в първите 2/3 е много по-полегата от последната 1/3. Това означава, че ако не вкараш торка до приблизително скоростта му на хидравлично задържане, мутиплицирането на въртящия момент е малък и се получава това усещане - торка превърта, няма умножение на въртящ момент и все едно караш на полу съединител. При мен това е относително лесно за проиграване ако подам рязко газ да кажем на 100% и след това отпусна педала да кажем на 50-60%. Кутията влиза в "спортен режим", който на ниски предавки (1-ва и 2-ра) е с отключен торк. Преди кутията да се усети да излезе от спортен режим и още съм на 2-ра да кажем, то се получава точно това усещане. Високи обороти и колата се тътри. И в момента, в който излезе от този режим и мине към "стандартен" режим, то торка заключва, оборотите ми падат и се усеща прилив на енергия от директното заключване на оборотите на двигателя към колелата.Airfan написа: Аз съм хванал един бъг - ако при потегляне за примерно, излизане от малка уличка към голям булевард с голямо навиване на волана, се подаде много газ за бързо изнасяне и превърти в завоя гуми, кутията се обърква и не сменя предавателното число и се форсираш няколко секунди без съществено да ускоряваш.
Логичното обяснение - да кажем минималните технически (механични) обороти са 1200 в този момент. Тъй като ЦВТ-то може да си играе с оборотите и предавателното отношение безгранично, то той ги смъква до 1200. Но ръчните (в случая симулирани) предавателни числа на ЦВТ-то на всяка скорост са фиксирани, а не са динамични. Това означава, че ако ръчно искаш да минеш на 5-та предавка, това означава, че предавателното отношение би смъкнало оборотите да кажем на 1100 или 1000, което излиза извън границите на допуска на кутията и съвсем логично не ти позволява.peterhr написа: При мен на ръчен режим винаги държи по-високи обороти отколкото на D. Просто не ми дава да "превключа" на по-ниски обороти (уж по-висока предавка). Примерно показва М4, ноне мога да превключа М5, защото не ми дава, аз цъкам но не превключва. И оборотите си седят примерно 1600. Докато ако мина на D и оборотите падат на 1200.
Въпрос за доказване на тезата - какво става ако вдигнеш скорост (обороти), която ти позволява да включиш 5-та и след това намаляваш до диапазона, когато кутията ще реши сама да ти върне 4-та, без твоя намеса. По този начин виждаш какви са минималните обороти на всяка скорост и ги изчисляваш спрямо предавателните числа на всяка предавка. Така ще знаеш минималната скорост на която може да превключиш следваща предавка. Дано си ме разбрал каква е идеята.
От интерес - каква е максималната предавка при теб, от която може да тръгнеш?
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- peterhr
- Мнения: 635
- Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
- Обратна връзка:
Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?
BOz, разбрах и съм напълно съгласен, но според мен малко са се празапасили с тази "защита" да не вземат да паднат оборотите. Аз на ръчен режим нямам опция да паднат примерно под 1500 оборотите. Независимо колко галя газта, карам по равно и т.н.
Може би Тойота са го направили по-вандало устойчиво за да се застраховат от всякакъв вид "потребители".
Може би Тойота са го направили по-вандало устойчиво за да се застраховат от всякакъв вид "потребители".
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?
На бързи - 2-ра... На бавни май си тръгва по принцип на 2 или 3-та предавка дори и да не си включил 'сняг'... Но там не съм пробвал дали ми позволява превключване на 4-та на място...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта