Страница 3 от 7

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Публикувано на: 11 Ное 2016 15:48
от skydiver
Ей, колко сте изписали.
14,7:1 е стехиометриното съотношение при бензиновите двигатели.
Относно детонационното горене - бих искал да видя такова при съвременен двигател , работещ с изправен knock сензор...
С други думи - можеш и 86 октана да му сложиш на мотора, екуто ще ретардне аванса и от 192 коня ще падне на 130 (примерно :whistle: ),но теоритично детонации няма да има...
Има и нещо друго - детонациите се влияят изключително много от температурата в горивната камера.
Или казано иначе - ако охлаждането на двигателя е влошено, или горивната камера си е просто със скапана архитектура - то детонации ще се появяват по-рано от очакваното.Друго е вече положението дали knock сензорът е жив или не...

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Публикувано на: 12 Ное 2016 14:56
от slowtraveler
skydiver, относно детонационното горене - не си съвсем прав... Да, при голям аванс може да се получи, но при големи степени на сгъстяване и нискооктанов бензин, то може да възникне и самоволно - без да е инициирано от запалването... На времето наяве съм наблюдавал подобен проблем - гасиш автомобила, а той не гасне - тропа още няколко секунди от самоволна детонация...
Затова и производителя дава минимално допустимия октан на бензина за конкретния двигател...
И да, при самолетните бензинови двигатели борбата с детонациите е още по-сериозна заради промяната на наляганията и съответно - количеството кислород при различни височини..

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Публикувано на: 12 Ное 2016 15:28
от stefo91
slowtraveler написа: skydiver, относно детонационното горене - не си съвсем прав... Да, при голям аванс може да се получи, но при големи степени на сгъстяване и нискооктанов бензин, то може да възникне и самоволно - без да е инициирано от запалването... На времето наяве съм наблюдавал подобен проблем - гасиш автомобила, а той не гасне - тропа още няколко секунди от самоволна детонация...
Затова и производителя дава минимално допустимия октан на бензина за конкретния двигател...
И да, при самолетните бензинови двигатели борбата с детонациите е още по-сериозна заради промяната на наляганията и съответно - количеството кислород при различни височини..

И аз съм виждал подобно нещо да не може да изгасне двигателя на бензинова кола (гасни се, но след няколко секунди), тогава самоче още нямах книжка. :D

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Публикувано на: 13 Ное 2016 09:32
от skydiver
slowtraveler,stefo91- и това е така, но си мисля ,че е продиктувано и от лошо охлаждане на горивната камера.
Жигули,Москвичи - все бяха под 9:1, т.е. далеч от високата степен на сгъстяване.
Когато съм бил свидетел на това явление - винаги двигателят е бил загрял.
Бих експериментирал с някой " съвременен двигател ,за да видим колко е умно едно управление и докъде може да се справи с нискооктановия бензин.

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Публикувано на: 13 Ное 2016 13:05
от slowtraveler
Да, горещата камера спомага за този ефект - безспорно...
За експеримента - то проблеми няма за експеримент със съвременния двигател, ама проблема е да намериш нискооктанов бензин :)

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Публикувано на: 13 Ное 2016 14:30
от max-2
Само че съвременния двигател спира да впръсква бензин като му махнеш ключа. Така че, няма как да стане експеримента като на карбураторен двигател. no.gif
Преди няколко дни заредих бензин, с който като запаля студена колата изгорелите газове си миришат на истински бензин. Това е някакво чудо просто. От няколко години не съм имал такова гориво. Обикновено смърди на нещо като изгоряло масло и незнайни хим. съединения.

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Публикувано на: 13 Ное 2016 14:44
от slowtraveler
Въпроса бе за детонационното горене... Разбира се, че при сегашните бензинови ДВГ извадиш ли ключа, няма как да продължи да работи двигателя - няма гориво..

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Публикувано на: 13 Ное 2016 20:35
от kaizera_93
Колеги, нещо много променихме темата на "детонационно горене". offtopic.gif

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Публикувано на: 13 Ное 2016 21:10
от skydiver
kaizera_93 написа: Колеги, нещо много променихме темата на "детонационно горене". offtopic.gif
Детонациите се отразяват на преждевременното износване на лагерите на коляновия вал/биелите.
Но като цяло си прав cool.gif ...

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Публикувано на: 14 Ное 2016 10:36
от stefo91
Колега какво става със Селиката ще я бъде ли? Бях ти дал съвети според мен какво трябва да правил.

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Публикувано на: 16 Ное 2016 20:15
от nikolov22
колега сваляш вала и биелите отиваш на майстор да изшлайфа вала и биелите огъвате нови лагери и си готов ремонта излиза около 200-300 лв.Аз имах един галант със същият проблем за 180лв вече 6 години си върви без грам ядове.А относно лагерите се ползват от камион който са по дебели и от там се докарва износването,а предвид оборотите който развива този двигател е ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО процедурата да се извърши на 4-те биели и 4-те шийки на вала за да са еднакви на грамаж ако е малко износването от здравите може се отнеме от грамажа с цел оеднаквяване на грамажа с цел шлайфане само на пострадалите 2 биели

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Публикувано на: 30 Ное 2016 21:14
от kaizera_93
Здравейте, колеги! Селика все още чака ДВГ. Тъй като имам не само окопан вал, никакви лагери, имам и окопани биели. За сега продължавам с търсенето на подходяща от Англия. hmm.gif

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Публикувано на: 05 Дек 2016 12:09
от skydiver
Биелите не са ти проблем, ремонтират се без забележки.
Макар че не вярвам те да са наклонили везната да вземеш решение за цял двигател.

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Публикувано на: 23 Дек 2016 02:33
от pepuno
Имам toyota corolla 1.8ts 192 hp превъртя лагера на 1-ви цилиндър купих чисто нов вал от Toyota с поръчка 900лв нова мослена помпа лагери ACl стандартни чисто нови биели 4-бр сегминти нови вирига и обтегач плазгачи абе всичко по двигатела чисто ново освен главата и блока всичко мерено и проверено зглобих я искара 700-800 километра свалих пак двигатела превъртя лагер на 2-ри цилиндър шлаифах чисто нов вал на 1-ви ремонт пак лагери Acl колата искара 25 километра купих друг мотор взех му блока само всичко пак купих ново и пак истропа на около 50 километра такаче съвет от мен не се занимаваи да правиш тоя боклук а си земи друг двигател и слагаш и продаваи а ако има някои толкова добър маистор мога да му продам моита toyota за 4000 лв с 2 двигатела 2zz по единия всичко е чисто ново само частите са за 3000 лева или някои ако има някакви идеи защо може да прави тая кола така моляви кажете

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Публикувано на: 23 Дек 2016 08:42
от slowtraveler
Вероятно калпав майстор?