Страница 3 от 3

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Публикувано на: 19 Авг 2016 23:01
от zi_zi_top
При спрян автомобил по наклон и натиснат педал на спирачката (без да е задействана ръчната) натискаш съединителя и включваш първа предавка, след това натискаш по-силно педала на спирачката, чува се звуков сигнал и на таблото започва да мига сигналната лампа за хлъзгане - това означава, че системата НАС е задействана. Пускаш спирачката и автомобилът стои неподвижно за около 2 секунди като през това време подаваш газ и потегляш.
Страхотно е! worthy.gif

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Публикувано на: 20 Авг 2016 12:51
от penywise
Даже не зная дали имам книжка и къде е ;) Не съм я чел, защото предварително бях проучил и прочел всичко за колата, много преди да я купя. Така или иначе не съществува вариант, в който да ми трябва или някога да държа колата на наклон без спирачки. За това е сприрачната система, за да спира колата, все пак ;)

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Публикувано на: 20 Авг 2016 14:28
от memorex
Абсолютно! :thumbsup:

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Публикувано на: 20 Авг 2016 15:12
от slowtraveler
BOz написа: Ама да показваш 6 литра на час на място и да стъпваш върху това нещо за достоверна информация, хайде няма нужда.
Днес направих втори експеримент.... С четене директно на данните за разхода от ЕКУ-то (явно наистина иначе го умножава по броя на цилиндрите, или пък е общия поток гориво, включително върнатата нафта)....
Формата на графиката повтаря вече описаната, само дето абсолютните стойности са различни - при автомобил с включена предавка, независимо от това натиснат или не е педала на спирачката, стойността с включен климатик е 1.5л/ч.... На неутрална или Р е 1.1л/ч...
screenshot.jpg
screenshot.jpg (146.48 KiB) Преглеждано 3233 пъти
За съжаление не мога да го включа на сериозна диагностична апаратура - на Джипката апаратурата е по-специална и доста скъпа guns.gif

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Публикувано на: 23 Авг 2016 13:57
от MapokaHeTc
Така, да се включа и аз с ново инфо, установено по емпиричен път.

Аз съм с ръчни скорости, за разлика от далите мнение с автоматиците. При мен, при спиране (дори на равно става), когато съм натиснал спирачката до едно положение, след това ако натисна рязко до долу спирачката се чува звукова индикация (краътк звук бийп) и светва на таблото иконката с "хлъзгаща се кола", което индикира че системата за подпомагане при потегляне под наклон е включена. След това при потегляне се усеща вече осезателно разликата с включвна и не-включена система.
Та някой каза, че била автоматична, че нямала звукова/визуална сигнализация - е при мен има. И се активира ръчно, а не автоматично (все пак няма жироскоп, че да знае, че е под наклон). И те така те...

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Публикувано на: 23 Авг 2016 19:54
от slowtraveler
Да, системите могат да имат вариации...
При мен си има жироскоп (или датчик ускорение), който определя дали автомобила е под наклон и т.н...

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Публикувано на: 23 Авг 2016 20:38
от Hursa
MapokaHeTc написа: Така, да се включа и аз с ново инфо, установено по емпиричен път.

Аз съм с ръчни скорости, за разлика от далите мнение с автоматиците. При мен, при спиране (дори на равно става), когато съм натиснал спирачката до едно положение, след това ако натисна рязко до долу спирачката се чува звукова индикация (краътк звук бийп) и светва на таблото иконката с "хлъзгаща се кола", което индикира че системата за подпомагане при потегляне под наклон е включена. След това при потегляне се усеща вече осезателно разликата с включвна и не-включена система.
Та някой каза, че била автоматична, че нямала звукова/визуална сигнализация - е при мен има. И се активира ръчно, а не автоматично (все пак няма жироскоп, че да знае, че е под наклон). И те така те...
И при мен е така както го описвате (само, че неусещам разлика дали е включена или не системата). Макар, че хибрида е "автоматик". Но ауриса ми е стария модел

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Публикувано на: 23 Авг 2016 20:41
от penywise
Ок, днес открих топлата вода, благодарение на вас ;) Натиснах спирачката така, както никога не я бях натискал до сега! tooth.gif и о, чудо! w00t.gif Мига, светка, пищи, педала става на кокалче и всьо blush.gif

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Публикувано на: 23 Авг 2016 20:48
от Hursa
Просто не се движи самопроизволно, ако е под наклон, докато не подадеш газ или не минат двете секунди smile.gif

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Публикувано на: 23 Авг 2016 23:14
от BOz
Днес премерих автомата (класически хидравличен Тойота, демек Айсин) и задържа стабилно на наклон от 15%. На 16-тия процент започва леко да изтърва и да кажем колата тръгва съвсем леко назад.
На Приуса задържането е по-леко и държи на наклон около 12%, а на по-голям започва и той да връща.

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Публикувано на: 24 Авг 2016 09:09
от MapokaHeTc
Аз го пробвах на наклон за влизане в подземен гараж, не знам като градуси колко е (8-10 метра рампа, 1 етаж денивелация), но колата не изпуска, а стои като закована за периода на "задържане" от системата.

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Публикувано на: 24 Авг 2016 10:08
от BOz
MapokaHeTc написа: Аз го пробвах на наклон за влизане в подземен гараж, не знам като градуси колко е (8-10 метра рампа, 1 етаж денивелация), но колата не изпуска, а стои като закована за периода на "задържане" от системата.
Едно уточнение, че тук не включвам класическо използване на тази система, защото реално нямам такава, а се разчита само на автомата да "държи" колата. Демек неопределено време може да си стои на място, а не 2 секунди да речем. Иначе за големи наклони да кажем спокойно си "дърпам" ръчната, която задържа колата неопределено време на едно място. И когато дам газ да потеглям, тя автоматично освобождава и пак потеглям спокойно нагоре. Ама тук говорим за ел. ръчна спирачка, която просто си има такава функция.
Но пък тук, в тази тема, не разбрах конкретно при ЦВТ-то дали кутията държи колата или спирачките. Колегата е пробвал и просто сподели, че колата тръгва назад. Ама дали тръгва след 2 секунди след като отпуснат спирачките (евентуално) или наклона е бил достатъчно голям, за да не може кутията да задържи колата, това не ми стана ясно.

п.п.
На 10 метра разстояние да имаш 2.6+ денивелация, това прави наклон от 26%, което се равнява на около 15 градуса. При такъв наклон на изкачване, то трябва да виждаш основно небето. tooth.gif

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Публикувано на: 26 Авг 2016 23:21
от Airfan
При моя Авенсис (CVT) спирачките не държат нищо автоматично на наклон - само кутията.
Аз лично не бих разчитал да ме държи, а и не мисля, че е полезно за самата кутия. Удобно е при потегляне, че не се иска да си толкова прецизен между отпускането на спирачката и натискането на газта.

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Публикувано на: 26 Авг 2016 23:42
от BOz
Airfan написа: При моя Авенсис (CVT) спирачките не държат нищо автоматично на наклон - само кутията.
Аз лично не бих разчитал да ме държи, а и не мисля, че е полезно за самата кутия. Удобно е при потегляне, че не се иска да си толкова прецизен между отпускането на спирачката и натискането на газта.
Ей това питах до сега. Просто някой да потвърди, че и при ЦВТ-то тази екстра се изпълнява от кутията, а не от спирачките. :thumbsup: