Страница 3 от 5
Re: пак за акумулатор
Публикувано на: 05 Фев 2014 22:52
от jim_beam
свалих акумулатора и го вкл. да се зарежда,обаче голяма изненада-според показанието на уреда тока е някакъв съвсем минимален.ще рече акумулаторът е напълно зареден,направо като нов.
сега умувам по какъв начин са направили ментето,като че ли тогава капацитета вместо да е 100Аh,както би трябвало да е според лепенката сигурно е на 50%.и поради това сутрин прави проблеми.
какво ще кажете по въпроса?
освен това отидох на страницата им и като разгледах снимките,че то моя не е баш като техния,че и лепенките не са 100% същите...
ето оригиналът:
http://www.exide.com/de/de/product-solu ... range.aspx
ще пробвам да кача снимки от моя>
Re: пак за акумулатор
Публикувано на: 05 Фев 2014 22:59
от TATI
Просто е от старите модели, които вграждаха едно време по различните марки автомобили. Аз имах два такива оригинални от сеат-а и от един орел
Re: пак за акумулатор
Публикувано на: 06 Фев 2014 00:02
от JapCar
jim_beam написа:свалих акумулатора и го вкл. да се зарежда,обаче голяма изненада-според показанието на уреда тока е някакъв съвсем минимален.ще рече акумулаторът е напълно зареден,направо като нов.
Зависи какъв ти е уреда. По простите се правят да зареждат на постоянно напрежение, т.е. напрежението на клемите на уреда винаги е 14.5V и когато включиш разреден акумулатор, първоначално токът е голям и постепенно с доближаване на заряда до 14.5, токът постепенно спада и накрая ще стане съвсем малък, теоретично 0V.
При автоматичните уреди обикновено заряда е с постоянен ток (може регулируем) и независимо от състоянието на акумулатора винаги зарежда със зададения ток докато стигне 14.5V и заряда изключва или оставя съвсем малък ток да компенсира саморазряда.
Теоретично малък капацитет се зарежда бързо, а ако е нов, с добър капацитет, се зарежда бавно (ако зареждаме с еднакъв постоянен ток) докато стигне пълен заряд 14.5V. Същото и при разряда.
100Ah означава, че ако разреждате с номиналния за този тип ток, примерно 10А, ще се разреди за 10ч (10Аx10ч), ако разреждате с 1А, ще изкара 100ч. В същото време , не значи, че ако разреждате със 100А, ще изкара 1ч, за това се дава и стартов ток...
Когато акумулаторът остарее, освен, че намалява капацитета му (бързо се разрежда), увеличава се и вътрешното му съпротивление (не може да даде голям стартов ток).
Горните разсъждения дават само груба представа за акумулаторите по принцип....и са за случай, че всички клетки са еднакви. Ако само една клетка е кофти, тогава целият акумулатор е кофти, защото са свързани последователно.
Re: пак за акумулатор
Публикувано на: 06 Фев 2014 00:29
от jim_beam
зарядното ми е от старите,както се вижда на него пише 9А.зареждал съм многократно с него и точно така се получава-в началото тока е голям и постепенно намалява.0 баш не става,но милиампери.затова се изненадах като включих тоя,зарядния ток още отначало си беше минимален,което ще рече всичко е ок.както си спомням ориг. акумулатор на около 5 год. така палеше зимата и в последствие лятото тотално умря,оказа се прекъсната клетка.та и тук ми намирисва на нещо,ама след 1,5год.но защо уреда не го хваща дефекта ми е чудно.има ли уред за измерване на капацитет на акумулатор?
Re: пак за акумулатор
Публикувано на: 06 Фев 2014 01:15
от JapCar
jim_beam написа:зима ли уред за измерване на капацитет на акумулатор?
Сигурно има, но в специализираните работилници. Пуска се постоянен номинален разряден ток на напълно зареден акумулатор и се гледа след колко часа ще се разреди до 10.8V. Номиналния ток при който се дава капацитета, го дава производителя. И така тока по времето дава капацитета.
Иначе се използва и товарна вилка (на която май беше фен biggrin.gif ), но тя не дава капацитет,а по-скоро стартерните характеристики- колко пада напрежението при някакъв голям ток.Едно време, когато връзките м/у клетките бяха външни, имаше т. вилки за една клетка и се познаваше коя е зле, сега е за целия акумулатор...
Re: пак за акумулатор
Публикувано на: 06 Фев 2014 08:30
от TATI
Отваряш капачките и мериш гъстотата. Така ще видиш коя клетка е зле
Re: пак за акумулатор
Публикувано на: 06 Фев 2014 09:21
от Airfan
TATI написа:Отваряш капачките и мериш гъстотата. Така ще видиш коя клетка е зле
Точно.
Re: пак за акумулатор
Публикувано на: 06 Фев 2014 10:05
от Toyo_driver
Така е Jim, ама ако обърнеш внимание твоя е с код EB1004 което според представителя
http://www.didi94.com/price/price_exide.pdf е
Exide Excell 100Ah R+ Japan , и което не оправдава проблемите ти с него...

Re: пак за акумулатор
Публикувано на: 06 Фев 2014 10:14
от JapCar
TATI написа:Отваряш капачките и мериш гъстотата. Така ще видиш коя клетка е зле
Да, разбира се, когато акумулатора е обслужваем и имаш достъп до електролита, при напълно зареден акумулатор, гъстотата е верен критерий за годността на клетката. При напълно заредена/годна клетка гъстотата е 1.28, при 20 градуса.
Едно време го правех, още имам ареометър в къщи. Счупил съм 1-2 преди това, а сега май не са много евтини...
Re: пак за акумулатор
Публикувано на: 06 Фев 2014 10:57
от jim_beam
откъде се намира такъв уред и как изглежда?
Re: пак за акумулатор
Публикувано на: 06 Фев 2014 11:59
от TATI
Re: пак за акумулатор
Публикувано на: 06 Фев 2014 12:11
от jim_beam
ок мерси много тати!
това тук с нещо по-добро ли е>
от това например>
?
Re: пак за акумулатор
Публикувано на: 06 Фев 2014 15:15
от TATI
Това първото го виждам за пръв път и не знам как мери, но принципа и на двете е един и същ. Ако си в София, мога да ти подаря едно тип пипета, тъй като вече не ми е нужно

Re: пак за акумулатор
Публикувано на: 06 Фев 2014 17:40
от jim_beam
голям резил,току що проверих подгряващите свещи и само 1 е ок.да не излезе,че акумулатора на хората верно е наред...

Re: пак за акумулатор
Публикувано на: 07 Фев 2014 15:36
от jim_beam
смених свещите и колата взе да пали,както винаги без проблеми.докато човърках под капака се появи един съсед,който има абсолютно същата кола,дори беше спрял до мен на паркинга.казах му,че за малко да хвърля акумулатора,а то се оказаха свещите.а той пак така като мен с проблемното палене,обаче отишъл в сервиза.там му казали да купи нов акумулатор,но като и това не помогнало,му открили 2 изгорели свещи.та сега имал 2 акумулатора...

пак спестих някой лев...

да ме извинят хорицата,дето ми продадоха това EXIDE,че ги набедих.
